• nexa79

    Den mest korkade julklappen

    Vilken är den mest ogenomtänkta eller korkade julklapp du fått genom åren? Och varför tycker du så (om det inte är övertydligt..)
    Har du själv gett någon riktigt dålig julklapp, och varför i så fall?

    tremoten.blogg.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 14:40
    För andra presenter och gåvor som du fått av ex eller andra, finns en mer generell tråd här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m49502179.html

    Kolla gärna i den med!

  • Svar på tråden Den mest korkade julklappen
  • nexa79

    anna klara skrev 2009-12-26 08:48:40 följande:


    Inte korkat kanske, men överdrivet. Min sambos dotter, 17 år, gav en elorgel till sin kille( dom har knappt varit ihop i ett år) , FÖR 5000 SPÄNN!!!!!!!!!!!!! Detta var nu i år. Det värsta var bara att hon var skyldig sin egen mamma 3000 spänn.... Tanken var ju snäll o god, men 5000........ Jaja, hon tycker säkert om honom jättemycket;.)
    Herrejösses, i min värld betalar man av sina skulder innan man köper så dyra klappar. Och ärligt talat, vad händer om de gör slut, får hon tillbaka den då, tro? Det låter lite upplagt för konflikt måste jag säga. Håller alla tummar för att det håller i tid och evighet så det inte straffar sig att hon var så generös..

    tremoten.blogg.se
  • Snuttetass

    För ett gäng år sen fick jag av min dåvarande pojkvän en....
    Ficklampa !
    en ficklampa i modellen 9kr på clas ohlsson... *Jippie*
    tillråga på allt inslagen i tidningspapper och eltejp !
    Året efter det fick jag den extremt romantiska presenten en Växellåda !

    För många år sen när jag var 16 år så kom jag och en killkompis på den *host host* ultimata julklappen till hans lillebror som nyss fyllt 15 år.
    En videobandspelare, en porrfilm och en toapappersrulle !
    Tanken var väl att han skulle öppna den före julklappsutdelningen med hela tjocka släckten, men nej han ville vänta! Hans mormor hade iaf blivit helt förskräckt över att man kunde ge såna vidriga saker till ett litet barn !
    Grabben hade iaf spenderat hela julaftonskvällen på sitt rum!
    Vad han hade försig där inne kan jag ju bara ana..

  • Vila

    Min man som är nykterist fick ett drinkset av sitt jobb en gång. Det var en bok om hur man gjorde drinkar, en blandare, drinkpinnar och glas.

    När jag var tonåring så gav mina kompisar och jag varann konservburkar som vi tog bort etiketten på. Det blev verkligen en överraskning när man öppnade, kul, men ganska värdelöst eftersom man inte visste om det var konseverade persikor eller kattmat i.

  • Rauur

    Nu iår fick jag en ELLE tidning av min lillasyster, grejen va bara det att den var ifrån Augusti..2008.
    Okej, jag hade sagt att jag inte ville ha nå julklappar så det gjorde inte så mycket.
    Men ändå, lite paff blev man

  • anna klara
    nexa79 skrev 2009-12-27 13:19:16 följande:
    anna klara skrev 2009-12-26 08:48:40 följande:
    Herrejösses, i min värld betalar man av sina skulder innan man köper så dyra klappar. Och ärligt talat, vad händer om de gör slut, får hon tillbaka den då, tro? Det låter lite upplagt för konflikt måste jag säga. Håller alla tummar för att det håller i tid och evighet så det inte straffar sig att hon var så generös.. tremoten.blogg.se
    Ja hennes mamma är väl inte så glad på henne nu...
  • LizzieT
    nexa79 skrev 2009-12-27 13:10:47 följande:
    Liiiite tacky, kan jag tycka.. Såna saker ska man väl klara av på andra vis än genom att ge bort sakerna i julklapp.. tremoten.blogg.se
    Eller hur och då frågar man väl inte ens om man vill ha en ugnsform ur gammelmormors lägenhet och till råga på allt så stod det: god jul önskar gammelmormor. Hur kan man önska något när man är avliden? :S
  • Kajee

    Jag har fått både förlängningssladd och knoppar (att hänga kläder på) av mitt ex genom åren när vi var gifta. Men det dummaste var nog när jag fick en illgul skidtröja av honom. För det första gillar jag inte att åka skidor och för det andra är gult absolut inte en färg som jag använder (har aldrig någonsin ägt ett gult plagg - förutom den här tröjan då).
    Tala om att inte ens FÖRSÖKA känna efter vad gåvomottagern skulle vilja ha.

  • Purpurbräcka

    Mina föräldrar ägnar dagarna innan jul åt att springa runt i butiker och köpa mängder med prylar som vi "barn" (30+ med god ekonomi) kanske skulle kunna tänkas vilja ha. Det var jättekul när man var 10 år och de visste exakt vilka leksaker man gillade, men nu slutar det alltid med att jag sitter med en hög med 15-20 prylar där max fyra är något jag överhuvudtaget kan tänka mig att använda.

    Jag försöker varje år att ge små vinkar om att jag inte vill ha en massa skrot,utan hellre EN genomtänkt present eller bara en pocketbok med sparat kvitto, men det går liksom inte in. Tack och lov är de inte den sorten som snokar i om man använder grejerna man fått, så man kan skänka allt till myrorna...

  • Myra88

    Detta var iof en födelsedagspresent. Fick en flaska tequila och ett par shotglas av mina bästa vänner för ett par år sedan. Till saken hör att jag inte dricker sprit och speciellt inte tequila eftersom det alltid slutar i att jag spyr och det visste de mycket väl om. Den står fortfarande oöppnad under diskhon.

  • Kickiiii

    Stora syrran fick en rejäl dålig klapp iår av min yngre syster..... Ingenting....
    Trotts att dom skulle byta.
    Stora syrran är en sån som köper massor (men billiga) saker och grejer. Fixar själv och har sej.
    Tycker så synd om henne. För jag och lillsyrran bytte julklappar och jag fick ett par skor som jag är väldigt nöjd med.

  • Kickiiii

    Jag skäms lite över min julklapp till stora syrran också iår.
    För vi skulle först inte byta. Sen säger hon att hon har köpt en liiiiiiiten grej. Så jag köpte ett spel till henne.
    På julafton kom det fram till att den liiiiiilla presenten var : vin, två vinglas, chocklad, foundy (stavning?) sett, pysselgrejer, armband till mej och ett till min sambo, sminkväska med prov grejer i, body lotion, badskum och en badkula... Kanske var mer till och med.....

    När hon öppnade sin present så var reaktionen "Hm? Har jag öppnat barnens paket? Var denna verkligen till mej?" frågar hon och håller upp spelet jag gav henne.

  • Jag kom inte på något bättre
    Kickiiii skrev 2009-12-28 21:16:11 följande:
    Jag skäms lite över min julklapp till stora syrran också iår. För vi skulle först inte byta. Sen säger hon att hon har köpt en liiiiiiiten grej. Så jag köpte ett spel till henne. På julafton kom det fram till att den liiiiiilla presenten var : vin, två vinglas, chocklad, foundy (stavning?) sett, pysselgrejer, armband till mej och ett till min sambo, sminkväska med prov grejer i, body lotion, badskum och en badkula... Kanske var mer till och med..... När hon öppnade sin present så var reaktionen "Hm? Har jag öppnat barnens paket? Var denna verkligen till mej?" frågar hon och håller upp spelet jag gav henne.
    ojsan, kanske lite underskattat att säga "liten" present xD

    just av denna anledning så börjar jag handla 1 december ungefär varje år för att kunna köpa "rätt" och bra presenter till min givmilda familj xD
  • Kickiiii
    Jag kom inte på något bättre skrev 2009-12-29 00:02:51 följande:
    ojsan, kanske lite underskattat att säga "liten" present xDjust av denna anledning så börjar jag handla 1 december ungefär varje år för att kunna köpa "rätt" och bra presenter till min givmilda familj xD
    ;)

    Nästa år åker jag helst utomlands och struntar i allt vad julklappar heter!
  • anna klara
    Kickiiii skrev 2009-12-29 00:07:58 följande:
    ;)Nästa år åker jag helst utomlands och struntar i allt vad julklappar heter!
    JAG MED!!!!!!!
  • FruNaftra

    Förra året fick jag 1 paket toapapper av en släkting, detta år fick jag ett paket utskriftspapper av samma person. Jag har inte ens en skrivare.

    Fan vad less jag är på köpande för köpandets skull. Att man inte kan ENGAGERA sig om det nu måste vara julklappar. Annars kan man lika gärna skita i det liksom....suck

  • FiaFia

    Mannen fick en "mankini", alltså den illgröna typ av baddräkt som kan ses på Borat, av min bror. Som ett skämt såklart men ändå!

  • FH Mamma
    FiaFia skrev 2009-12-30 16:34:23 följande:
    Mannen fick en "mankini", alltså den illgröna typ av baddräkt som kan ses på Borat, av min bror. Som ett skämt såklart men ändå!
    *S*
  • katja74
    FiaFia skrev 2009-12-30 16:34:23 följande:
    Mannen fick en "mankini", alltså den illgröna typ av baddräkt som kan ses på Borat, av min bror. Som ett skämt såklart men ändå!
    Haha, fy fasen vilken kul julklapp.
  • M Hellin

    Hur många bytte sina julklappar den här julen då?

    Jag fick lov att byta en morgonrock till barnet, för hon har tre redan, svärmor sa men välj ut lite fina kläder istället då, men vi har ju redan kläder komplett från 110 till 122 och jag anser att garderoben är för full så det blev delar till brio tågbana istället. (farfar godkände det bytet, men svärmor kommer att protestera när hon får reda på det.)

  • avocadomacka
    Rauur skrev 2009-12-27 22:47:58 följande:
    Nu iår fick jag en ELLE tidning av min lillasyster, grejen va bara det att den var ifrån Augusti..2008. Okej, jag hade sagt att jag inte ville ha nå julklappar så det gjorde inte så mycket. Men ändå, lite paff blev man
    Hihi fick en fint inslagen clementin av min lillasyster förra julen :P Som mamma hade köpt!
Svar på tråden Den mest korkade julklappen