Inlägg från: Anonym (Barn?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barn?)

    Vill inte ha 5-6 barn!!

    Anonym skrev 2011-12-25 18:09:51 följande:
    Har svenska föräldrar skriver du i inlägg 74: har de ååteruppstått? Tidigare har du skrivit att de är döda så i inlägg 74 borde det stått HADE svensak föräldrar.
    Ursäkta mig. Ja, de är döda. Blev fel för att jag skulle skriva att jag har svenska kompisar... men egentligen har jag ju inte det längre...Jo, jag har det. Men jag har inte kontakt med de. Hur skriver man då? Att jag en gång hade svenska föräldrar och kompisar? Ursäkta för hur jag uttryckte mig.
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (Barn?) skrev 2011-12-25 18:16:19 följande:
    Ursäkta mig. Ja, de är döda. Blev fel för att jag skulle skriva att jag har svenska kompisar... men egentligen har jag ju inte det längre...Jo, jag har det. Men jag har inte kontakt med de. Hur skriver man då? Att jag en gång hade svenska föräldrar och kompisar? Ursäkta för hur jag uttryckte mig.
    Men egentligen har jag ju svenska föräldrar? Även om de inte är livet... Jag vet inte riktigt hur man ska uttrycka sig där, men jag tycker inte att jag gjorde något stort fel.
  • Anonym (Barn?)
    Selenea skrev 2011-12-25 18:19:21 följande:
    Men snälla, är det verkligen det väsentliga här? Rätt tempus? Okänsligt inlägg för övrigt, när det gäller hennes avlidna föräldrar.
    Tack. Även om jag försöker att inte bry mig, så känns det ju alltid i hjärtat när någon pratar om ens föräldrar.
  • Anonym (Barn?)
    Analoga skrev 2011-12-25 19:09:58 följande:
    Så viktiga frågor som barn bör man ta upp INNAN man binder sig och t o m gifter sig som ni gjort! Hur kan det komma som en överraskning för dig att han vill ha barn? Har inte han pratat om det innan ni gifte er??

    Men i ert läge är det ju kompromiss som gäller eller gå skilda vägar. Ni skulle ju kunna gå halva vägen var - t ex om han skulle kunna gå med på 1 eller max 2 barn kanske?  
    Jag har skrivit det någonstans i tråden innan, men innan vi gifte oss så frågade han mig hur många barn jag ville ha. Kanske 1-2 svarade jag. Då sa han att han kunde vänta så länge som jag ville osv osv. Han är en annan person nu.
  • Anonym (Barn?)
    EllenEriksson skrev 2011-12-26 14:37:29 följande:
    Detta verkar helt sinnessjukt i  mina ögon! Men asså jag har ju kompisar från olika religioner och de tycker att sånt här är heelt normalt.....  Typ att mannen får bestämma allt o sånt! Men det är helt fel, varför får inte vi kvinnor och tycka och säga vad vi vill?? Tänk på att det inte bara är ts som utsätts för detta! Det är fler, och det finns så mycket värre! Nu har ju inte ts barn, och hon är 19 år!  Finns vissa som inte kan säga Nej Jag Vill Inte Ha Barn, utan de blir gravid vid 14-15 års åldern!
    Blir så arg när jag tänker på sådant.  Kämpa ts! 
    Jag och min man pratade ut lite idag.
    EllenEriksson, min man vill ha barn, och han "tvingar" mig, men han har aldrig hoppat på mig och skaffat ett barn åt mig. Utan han tycker att det är dags nu, och så säger han att man inte ska  förhindra att barn skaffas. Men det har jag gjort, fast det vet han inte om. Är det fel?
    Sannive skrev 2011-12-26 16:24:27 följande:
    Vilken sjuk djävel din man verkar vara, klart att du kan lämna honom. Du är väl inte hans fånge?! Mannen är inte frisk så gör dig själv en tjänst.
    Många skriver att han är sjuk osv, men det enda jag känner mig lurad ang är att han innan vi gifte oss gick med på 1-2 barn i FRAMTIDEN, nu vill han ha 5-6 stycken på DIREKTEN.
    Jag tycker inte att vi ska dra in annat i tråden, bara hur man kan göra eftersom att jag inte vill ha så många barn. Speciellt inte nu.
    Jag vet inte om jag vill lämna honom eller inte eftersom att ibland är han så otroligt snäll mot mig, för att i nästa stund tjata om barn och bli en annan man. Tror ni att det rör sig om någon sjukdom? För då vill jag vara där och hjälpa honom. Skulle han någonsin slå mig eller liknande, hade jag gjort allt för att lämna honom, den saken är Klar.
    Och min svärmor tycker jag inte alls om, min man sa att hon ska komma imorgon. Jag vet att hon bara kommer hålla på och prata om barn eller så ska hon visa mig hur man diskar/städar. Hon säger jämt att jag är smutsig.
     
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (vilken religion) skrev 2011-12-26 18:15:18 följande:
    Förlåt att jag tjatar om detta med vilken religion han tillhör, men tillhör han nån gruppering som anser att det är fel med preventivmedel? Det kunde ju förklara en del.
    Vet inte om jag riktigt vill dra in religionen...  Men kan säga så mycket som att han inte är jude eller muslim. Inte heller "vanlig" kristen.
    Ja, han tycker att det är fel med preventivmedel. 
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (vilken religion) skrev 2011-12-26 18:22:37 följande:
    Okej. Jag känner personligen folk inom kristna grupperingar som anser att det är synd och mot Guds vilja att använda preventivmedel. Kan det vara där skon klämmer? Att han är rädd för att Gud ska bli arg på er som inte låter naturen ha sin gång utan förhindrar att det blir barn.

    Har ni haft sex ett tag så kanske han börjar misstänka att du använder preventivmedel.

    Är det något som hans kyska förespråkar, eller är det bara nåt han fått för sig? För om det är en fix idé han har så kanske ni kunde tala med en präst som säger att preventivmedel är okej.
    När vi hade gift oss så var han fortfarande snäll den första tiden. Han använde kondom.
    Senare så slutade han med det, och då sa jag att jag inte var redo för barn än och då sa han att om ett barn blir till så är det Guds vilja. Jag blev arg och gjorde klart för honom att isåfall så skulle inte vi ha sex tills jag ville ha barn. Det var "då" han blev så där konstig och sa att vi ska ha massor med barn. Men eftersom att jag aldrig ville ha sex med honom då så sa han att han kan använda kondom, men om ett barn skapas så är det meningen, och då får jag absolut INTE göra abort. Jag vet att det fortfarande finns chans att ett barn skapas, så jag använder preventivmedel.
    Min svärmor tycker att det är konstig att jag fortfarande inte blivit gravid, så hon frågade en dag om det var fel på mig.
    Problemet är ju nu att min man inte längre vill använda kondom och säger att nu ska vi ha barn. Jag använder preventivmedel, och snart kommer alla (hans släkt) tror att det är fel på mig, men jag vill inte bli tvingad att skaffa barn!
    Min man sa också att om jag inte blir gravid snart så måste vi söka upp läkare.
  • Anonym (Barn?)
    Anastaziah skrev 2011-12-26 19:38:58 följande:
    Jag lider med dig TS och tycker hemskt synd om dig!
    Jag hoppas att du tar till dig av vad andra innan mig skrivit till dig och att du förstår att du bestämmer över ditt liv och över din kropp. Han har inga rättigheter att behandla dig som han gör.

    Jag vet bekanta till mig som varit tillsammans med kontrollerande typer och som tillslut inte ens fått umgåtts med en enda vän. Du ska kunna plugga och göra vad du vill. Tänk på att dina föräldrar inte vill se dig i ett sånt här förhållande. Du ska må bra och din partner ska vara snäll jämnt, inte bara ibland. Då är det inget bra förhållande.

    Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp att komma ur det här. Att du kanske kan rymma från honom på något sätt, och få möjllighet att plugga och göra vad du vill och kanske såsmåningom hitta en ny riktig livskamrat att leva ditt liv tillsammans med. =)

    Lycka till TS! 
    Tack allihop! Hans mamma kommer imorgon, så vi får se hur det går.  Kan nog inte svara här imorgon eftersom att jag kommer ha fullt upp.... men tack till allihop!
  • Anonym (Barn?)
    mion skrev 2011-12-26 19:33:19 följande:
    Det kommer inte bli bätttre utan värre
    Vi får vänta och se, men vi måste hoppas på det bästa!
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (håller med) skrev 2011-12-26 20:14:43 följande:
    Det är det här som låter förskräckligt, inte de 5-6 barnen. Hur kan du gå med på det här, TS?
    Men det är i hans religion eller som hans mamma sagt, att de måste hålla djävulen borta från kvinnan, annars föds barnen onda (inte alltid, men för det mesta).
    Jag vill bara försöka acceptera hans religion, men jag accepterar t.ex inte övergrepp och fysisk misshandel.
    Eller låter det helt konstigt? Jag ju levt så ett litet tag, så jag har "vant" mig. 
  • Anonym (Barn?)

    Jag kan inte hitta kommentaren, men om någon annan kan det, citera den tack!
    Personen i den kommentaren frågade om mina föräldrar delar (delade) samma religion som hans föräldrar. Och nej, det gjorde de INTE.  Mina föräldrar var väldigt roliga, och det gick alltid att skämta med dem. Så när hans föräldrar sa att jag och deras  son skulle förlova oss tog mina föräldrar det som ett skämt.  Hans föräldrar tog ju det på allvar, och trodde hela tiden att mina föräldrar hade gått med på det. Mina föräldrar har alltid sagt att jag ska gifta mig med den jag vill, och att kärleken kommer först.

  • Anonym (Barn?)
    Anonym (fri) skrev 2011-12-26 20:23:20 följande:
    Hur då? Hur kan han se vad jag gjort ändå?
  • Anonym (Barn?)
    mion skrev 2011-12-26 20:41:45 följande:
    Du skapar en tråd om att han vill ha en massa barn du får inte träffa vem du vill mm mm mm o dy tror det ska bli bättre? Ta dig ur nu medans du kan herregud
    Jag vet att du har rätt på något sätt... Men hur ska jag kunna skaffa mig pengar för att fly till Sverige? Han skulle märka direkt.
    Jag ska stanna kvar ett litet tag, blir det inte bättre får jag tänka ut något.
    Och det är inte så lätt att fly som alla verkar tro... 
  • Anonym (Barn?)
    Limael skrev 2011-12-27 22:17:20 följande:
    ber om ursäkt för mina åsikter men jag har tyvärr aldrig stött på en muslim som varit trevlig.. hade jag gjort det så hade jag kännt annorlunda. Sen är ju inte ALLA det finns bra och dåliga människor överallt.. men det är många som säger att dem ska ta över sverige osv...
    Han är inte muslim.
    Innan jag gifte mig så kände jag ett par muslimer, alla väldigt vänliga. En var jag lite smått förälskad i, men det är länge sedan.
    Ta över Sverige? Är inte insatt i det, men nej, så blir det nog inte.
  • Anonym (Barn?)
    dec2010 skrev 2011-12-28 06:22:09 följande:
    Hur gick det att träffa svärmor?
    Det var inte så farligt, min man stöttade mig och försvarade mig faktiskt!!
    Men jag gillar inte min svärmor, jag gillar henne inte alls. Hon är en riktig plåga. Hon ville att jag skulle bo hos dem i en vecka och lära mig allt om städning, men min man sa nej direkt. Så hon frågade om hon fick bo hos oss ett tag, f(ör att pappan är på sjukhus nu, men det är nog inte den riktiga anledningen). Min man sa givetvis att hon var välkommen. Hon ska fixa med sina saker, så hon kommer på friday. Vet inte hur jag ska klara av att ha henne här hos oss!! jag frågade henne när min man inte hörde på, på ett vänligt sätt, om hon inte kunde bo hos ett av sina andra barn, då sa hon direkt att jag måste uppfostras. Vad fan menar hon med det?!
Svar på tråden Vill inte ha 5-6 barn!!