• Anonym (Barn?)

    Vill inte ha 5-6 barn!!

    Jag är gift med en helt underbar man, men problemet är att han vill ha barn men det vill inte jag. Han är helt inne i det, och anser att det är livets Mening. Det är klart att han får tycka det, men det har blivit för mycket. Han vill ha en massa barn annars ska han gå och skaffa barn med någon annan? Han skämtar nog om det litegrann, men om jag inte föder barn åt honom tänker han lämna mig? Jag vet inte vad jag ska göra. Jag älskar men jag är inte redo för barn just nu! Kanske ett barn i framtiden, men inte 5-6 stycken!! Det är väl jag som bestämmer? Eller tycker ni att mannen har lika mycket rätt? Jag skulle vilja adoptera istället, men nej han tycker att det är helt Fel! Adoption skulle han aldrig gå med på. Jag vill inte lämna honom, men vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Vill inte ha 5-6 barn!!
  • Kritik
    EllenEriksson skrev 2011-12-26 19:07:11 följande:
    Vet inte, undrade bara. För isf kanske hon blir gravid snart, eller så är hon redan det? Och då är det kanske försent att fly?
    Klart det inte är för sent att fly. Varför skulle det vara det? Även om hon blev gravid behöver han inte få reda på det. Bara att lägga benen på ryggen!
  • ThisIsMe987

    Hej på dig,

    Visst, det är helt underbart med barn. Men alla tycker ju olika! Och jag och din man tänker nog rätt lika, tror jag.

    Men om du inte vill ha ett barn så är det ingen som säger att du måste ha det heller. Jag menar det är ditt liv och du bestämmer det. Självklart får du respektera hans åsikt och hans vilja, men du ska VERKLIGEN INTE födda ett barn om du inte vill ha ett. Ett barn kräver en massa uppmärksamhet, mycket pengar, och att man ska älska sitt barn. Fundera om du kan ge barnet det? Och är det verkligen värt att födda ett barn bara för att din man vill? Du har inte sagt att du kommer bli gravid men ifall du tänker bli det pågrund av din pojkväns vilja så läs det ovanför.

    Om han inte kan respektera att du inte vill ha barn och om han tänker lämna dig pågrund av det tror jag inte att han är värd att vara med. Om han är äkta så stannar han. Om han säger till dig 1 dag att om du inte blir med honom så lämnar han dig, ja, då är det bara att lämna honom. Håll upp ytterdörren och stäng den ner han gått ut.

    Lycka till, och hoppas att allt löser sig.

    /Kram. :) 

  • Anastaziah
    Jag lider med dig TS och tycker hemskt synd om dig!
    Jag hoppas att du tar till dig av vad andra innan mig skrivit till dig och att du förstår att du bestämmer över ditt liv och över din kropp. Han har inga rättigheter att behandla dig som han gör.

    Jag vet bekanta till mig som varit tillsammans med kontrollerande typer och som tillslut inte ens fått umgåtts med en enda vän. Du ska kunna plugga och göra vad du vill. Tänk på att dina föräldrar inte vill se dig i ett sånt här förhållande. Du ska må bra och din partner ska vara snäll jämnt, inte bara ibland. Då är det inget bra förhållande.

    Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp att komma ur det här. Att du kanske kan rymma från honom på något sätt, och få möjllighet att plugga och göra vad du vill och kanske såsmåningom hitta en ny riktig livskamrat att leva ditt liv tillsammans med. =)

    Lycka till TS! 
    Gör som havet våga!
  • Anonym (Barn?)
    Anastaziah skrev 2011-12-26 19:38:58 följande:
    Jag lider med dig TS och tycker hemskt synd om dig!
    Jag hoppas att du tar till dig av vad andra innan mig skrivit till dig och att du förstår att du bestämmer över ditt liv och över din kropp. Han har inga rättigheter att behandla dig som han gör.

    Jag vet bekanta till mig som varit tillsammans med kontrollerande typer och som tillslut inte ens fått umgåtts med en enda vän. Du ska kunna plugga och göra vad du vill. Tänk på att dina föräldrar inte vill se dig i ett sånt här förhållande. Du ska må bra och din partner ska vara snäll jämnt, inte bara ibland. Då är det inget bra förhållande.

    Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp att komma ur det här. Att du kanske kan rymma från honom på något sätt, och få möjllighet att plugga och göra vad du vill och kanske såsmåningom hitta en ny riktig livskamrat att leva ditt liv tillsammans med. =)

    Lycka till TS! 
    Tack allihop! Hans mamma kommer imorgon, så vi får se hur det går.  Kan nog inte svara här imorgon eftersom att jag kommer ha fullt upp.... men tack till allihop!
  • Anonym (håller med)
    Anonym (Barn?) skrev 2011-12-25 15:47:28 följande:
    Han tror inte att jag har någon anledning till att fly, och jag får använda internet, men måste radera historiken eftersom att han är där och tittar. Han tror ju att vi lever det nästan perfekta livet (bara barn som fattas), så varför skulle jag ha planer på att fly..? Så jag får använda internet, handla osv. Men om jag ska handla måste en tjejkompis med eller så ska han prata i telefon med mig under hela den tiden som jag är borta. Annars kanske jag "råkar" skaffa barn med någon. Han säger själv att frestelsen alltid finns, och att det är hans uppgift att håla djävulen borta från mig. 
    Det är det här som låter förskräckligt, inte de 5-6 barnen. Hur kan du gå med på det här, TS?
  • Anonym (Barn?)
    mion skrev 2011-12-26 19:33:19 följande:
    Det kommer inte bli bätttre utan värre
    Vi får vänta och se, men vi måste hoppas på det bästa!
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (håller med) skrev 2011-12-26 20:14:43 följande:
    Det är det här som låter förskräckligt, inte de 5-6 barnen. Hur kan du gå med på det här, TS?
    Men det är i hans religion eller som hans mamma sagt, att de måste hålla djävulen borta från kvinnan, annars föds barnen onda (inte alltid, men för det mesta).
    Jag vill bara försöka acceptera hans religion, men jag accepterar t.ex inte övergrepp och fysisk misshandel.
    Eller låter det helt konstigt? Jag ju levt så ett litet tag, så jag har "vant" mig. 
  • Anonym (Barn?)

    Jag kan inte hitta kommentaren, men om någon annan kan det, citera den tack!
    Personen i den kommentaren frågade om mina föräldrar delar (delade) samma religion som hans föräldrar. Och nej, det gjorde de INTE.  Mina föräldrar var väldigt roliga, och det gick alltid att skämta med dem. Så när hans föräldrar sa att jag och deras  son skulle förlova oss tog mina föräldrar det som ett skämt.  Hans föräldrar tog ju det på allvar, och trodde hela tiden att mina föräldrar hade gått med på det. Mina föräldrar har alltid sagt att jag ska gifta mig med den jag vill, och att kärleken kommer först.

  • Anonym
    Anonym (Barn?) skrev 2011-12-26 20:18:50 följande:
    Men det är i hans religion eller som hans mamma sagt, att de måste hålla djävulen borta från kvinnan, annars föds barnen onda (inte alltid, men för det mesta).
    Jag vill bara försöka acceptera hans religion, men jag accepterar t.ex inte övergrepp och fysisk misshandel.
    Eller låter det helt konstigt? Jag ju levt så ett litet tag, så jag har "vant" mig. 
    Ja det låter som du är hjärntvättad....
Svar på tråden Vill inte ha 5-6 barn!!