• smurfisar

    Vad sa ni till era respektive under förlossningen..... Hihi

    Vad sa ni för hemskt eller roligt till era respektive under förslossningen. Slängde ni kanske ut dem tillockmed..... Berätta nu

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-14 13:20:45:
    Jag sa till Thomas. När huvudet skulle fram VAD HAR DU GJORT DET ÖR EN JÄTTE BEBIS: Han har sagt om blickar kunde döda skulle han varit sten död....

  • Svar på tråden Vad sa ni till era respektive under förlossningen..... Hihi
  • Tjej 83

    jag har fått höra en del roliga och hemska saker om att vara gravid och föda.
    min sambos syster berättade när hon födde sina 3 flickor. och hon fick lustgas och de ända hon gjorde var att skratta. de sa till henne att hon fick ingen mer lustgas nu och måste krysta och allt sånt. men hon bara skratta klarade inget annat..
    samma sak under alla de 3 förlossningarna..

    de måste sett skoj ut. tur barnen klara sig fint..

  • mialisa

    När barnmorskan sa att hon kunde se huvudet blev jag avundsjuk och grät att jag också ville se huvudet. Då fick jag känna på det istället. I nästa krystvärk frågade jag om där fanns plats på patienthotellet eftersomjag inte ville ligga på BB.

    Till min sambo sa jag under hela förlossningen att jag kommer inte att klara detta. Men det gjorde jag och vi fick världens underbaraste son.

  • Majalaja

    Jag sa kanske inte så jättemycket roligt eftersom det gick så snabbt att jag inte ens hann få lustgas. Men mitt emellan två krysvärkar frågade jag plötsligt maken om han var mycket besviken på mig för att jag inte hade orkat GÅ till förlossningen hemifrån. Det var jag som hade varit pådrivande om det tidigare under graviditeten eftersom jag hört att det är bra att röra på sig när förlossningen satt i gång, och vi har väldigt nära till sjukhuset. Men eftersom jag öppnade mig helt och hållet hemma var det ju förstås omöjligt att gå någonstans, tog mig knappt till bilen...

    Maken skämdes och var nog glad att han ser snäll ut, annars hade nog personalen undrat vad jag hade för en tyrann till man som skulle bli besviken på mig för en sån sak!

  • MamiMoa

    Mitt i värk sade jag till min sambo: JAG SKA ALDRIG MER HA BARN!!!! Ska ha en hundvalp!!! Knasig kan man vara ibland.
    Men nu vill jag ha fler barn!

  • MamiMoa

    Förresten, jag bet nästan min sambo´s tumme när jag hade värk. Han blev rädd och försökte trycka bort mitt huvud från hans händer.

  • mammamia1979

    Jag sa nog bara: "Jag älskar dig" o "håll mig i handen". Blev snittad i lugn o ro...

  • Maddebidda

    I lustgasruset säger jag till Bm - Det här har man inte trott att man ska ligga här! Varpå Bm säger: Men snälla du det har du ju haft nio månader på dig att förstå!

    Något som det sedan gick historier om på Förl. och bb var min komentar till Bm - Jag kan rekomendera att åka lastbil med värkar!!

    Jag var nämligen med sambon på jobbet på natten när värkarna började, han är lastbilschaffis på natten!

  • 1980 längtar

    Jag sa väl inge skoj förutom i badet innan jag fick någon smärtlindring alls!! Min bm sa att det enda de kunde erbjuda mig för tillfället var ett varmt bad och jag sa att det hade jag redan testat hemma, fast med bara duschen!!
    Vi fick komma in i ett förlossningsrum och där satt jag medans badet tappades upp, satt och satt, jag hängde över gåstolen mellan värkarna som kom på tok för tätt!! När den gulliga bm kom och sa att badet var upptappat och bad mig följa med så sa jag NEJ!!! och hon såg så ledsen ut att jag ångrade mig direkt!!
    Jag frågade också någon vända om det var fler där inatt och hon sa att det var lugnt och jag svarade henne då: och här kommer den värsta Tror jag var det också för jag skrek för kung och fosterland, Nean var arg

    Sen när jag var öppen 5 cm och äntligen fick lustgasen så vägrade jag ta den och bm fick trycka den i ansiktet på mig och sen efter det så vägrade jag släppa den!!
    När de skulle sätta EDAn på mig så vägrade jag också släppa den och jag kommer ihåg hennes uttryck: men nu har du väl ingen värk!! Joooo sa jag och tokandades i masken, så om någon frågar mig om det gjorde ont att få EDAn så säger jag nä

    Sen när jag står och krystar precis innan Alvina kommer så säger jag massor med gånger att nu får de trycka in henne och öppna mig, för detta kommer aldrig att gå!! Men bm säger bara att det är värre med värk i magen + i underlivet, istället för enbart underlivet!!

    Vet också att när det börjar trycka på där bak så ringde på klockan och då kom nattens bm och säger att hon skulle hämta hon som börjar morgonpasset och jag håller på att dö kändes det som, så jag tokringde när hon gick direkt på klockan och in kom den nya bm och det första jag säger är: men nu måste du ju börja tidigare ( kl var 6.50 och hon började kl 7 )

    Men jag passade mig noga för att säga saker med lustgasen i handen, för jag förstod att jag skulle skrika som en gris när hon väl skulle ut!!

    Men detta var en skojsig tråd, ska fortsätta läsa den!!

    God natt allihopa

  • iiijda

    Jag sa inget bara låg där sa tack till alla hela tiden som kom med juiceglaset och hämta sugrör och torkade av mej osv. Ville inte att dom skulle göra så mycke för just mej. Sa en knasig sak men inget kul direkt, men en fråga om jag vill dricka och då sa jag "nej jag orkar inte vända mej" som att inte hon kunde gå runt sängen och ge mej juicen där Tack för en underbar tråd ! Tycker lite synd om sambon som försöker sova och ska upp och jobba inatt.

Svar på tråden Vad sa ni till era respektive under förlossningen..... Hihi