Inlägg från: Elsanpelsan |Visa alla inlägg
  • Elsanpelsan

    gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013

    Jag börjar misstänka att det kanske är tänder på väg här redan. Dels sa bvc att det såg spänt ut,; sen har han varit väldigt gnällig och ammig senaste dagarna plus tuggar frenetiskt på våra händer. Måste köpa en bitring!

  • Elsanpelsan
    Annzi83 skrev 2014-03-04 18:54:44 följande:
    Sen har dagen fortsatt bra också. Jag har kunnat lägga ner honom vaken (fast trött) i nästet som står i hans säng så har han somnat själv till alla middagslurer

    Låter lyxigt :)
  • Elsanpelsan
    Bianca1 skrev 2014-03-04 21:48:02 följande:
    Åh härligt! Kevin har bökat lite mer än vanligt idag och tyvärr misstänker jag öronen igen. Han drar upp axeln när jag trycker lite lätt på "flärpen" vid örat och gnäller lite :(. Imån ska Emilia förhoppningsvis få sin operation. Hon har haft feber igen men var idag feberfri. Hoppas inget händer under natten!

    Håller tummarna för er!
  • Elsanpelsan

    Vårdnadsbidrag tycker vi inte att vi klarar oss på, eller vill klara oss på. Vi kommer vara hemma ca 1,5 år. Får se om det blir våren eller hösten 2015. Jag har inte heller något jobb att gå tillbaka till så det beror ju på hur länge jag är arbetslös också, kommer väbta med dagis tills jag har ett jobb. Om det inte tar för lång tid

  • Elsanpelsan

    Känns som att jag börjat ersätta nappen nattetid. Han vill inte alls ha den, men vill gärna ligga med bröstet i munnen i flera timmar... suck!

  • Elsanpelsan
    Elin8401 skrev 2014-03-08 10:10:40 följande:
    Nu har Ellen smakat på gröt, potatis å morotspure. Å smakis med banan/ aprikos Potatis morotspuren va ingen hitt

    Oj vad ni hunnit med! Jag tror vi väntar med smakisar en månad till. I alla fall till nästa vikt på bvc 1 april. 3-dje barnet, då känner jag verkligen ingen brådska med sånt, tvärt om ;) med första kunde jag inte hålla mig en dag över 4-månaders dagen, var så spännande :)
  • Elsanpelsan

    Nu har vi nedräkning här hemma! På torsdag åker vi till Madeira, längtar! Hoppas flygningen med Oskar går bra... tyvärr är vädret inte superbra där, men det är väl lite som vår här hemma. Bara komma iväg är ju mysigt :)

  • Elsanpelsan
    Elin8401 skrev 2014-03-11 08:47:17 följande:
    Åå Ellen sov hela natten! Hon vakna å ville äta vid 5.30 sedan somnade hon om igen å vaknade sedan kl 7.30

    Gud vad lyxigt! 5:30 hade jag redan matat två ggr, var inne på tredje sen var det bara till att stiga upp med pigg bebis, som dessutom var vaken en timme mitt i natten ;)
  • Elsanpelsan

    Hej på er :) nu är vi hemma efter en underbar vecka på Madeira. Gick riktigt bta att resa med en 4-månaders bebis. Tvättberg idag, sen är vi tillbaka i verkligheten igen

  • Elsanpelsan

    I natt sov Oskar från 22-07 utan att vakna en enda gång, så välbehövt efter semestern! Men glädjen varade inte så länge när vi insåg att han har feber :(

  • Elsanpelsan
    Annzi83 skrev 2014-03-24 18:48:32 följande:
    Hur tänker ni kring barnmat? Kör ni bara på burkar, lagar egen barnmat eller får barnen äta typ samma som ni? Min plan är att jag ska försöka göra lite egen barnmat och sen ha burkar också men vi får väl se :)

    Jag "brukar" glra egen och frysa in i iskuber. Köpeburkar är bra att ha när man inte ska vara hemma. Många som börjat med smakisar? Jag drar på det lite till, väntar nog i alla fall tills han är 5 mån (2 veckor till) eller kanske längre ;)
  • Elsanpelsan

    J


    Annzi83 skrev 2014-03-24 20:11:33 följande:
    När får de börja äta salt? Och när brukar ni börja prova lite vatten? Jag är sugen på att erbjuda lite vatten bara för att se vad han tycker om flaskan. Tog flaskan utan problem när han va tre dagar och fick ersättning i ett dygn men sen har vi inte provat.

    Salt från att de är ett år. Vatten har jag testat lite från mitt glas, för skojs skull men han spottar mest ;)
  • Elsanpelsan

    Har också haft en dålig natt. Mannen är på resa så har fått ta allt själv dessutom. Vaken mellan halv 3-halv 5. dom grädde på moset fick jag nog feber i natt. Har missat babysången en månad nu, ville vrrkligen på det idag! Hoppas jag bara är inbillningssjuk...

  • Elsanpelsan
    Annzi83 skrev 2014-03-27 17:25:11 följande:
    Hur mår ni? Kom ni iväg?

    Ja vi kom iväg. Hade ingen feber och kände mig bättre med alvedon. Dock hade jag feber nu ikväll :(
  • Elsanpelsan

    Oskar vägde 6,9 när han var 5 mån och 66 cm. Följer dock inte riktigt sin kurva så ska rillbaka på tisdaf oxh fick som "läxa" att intensivamma till dess och hoppas han gått upp bättre. Har börjat lite lite med smakisar. Han har smakat potatis två ggr och morot idag. Potatisen gillades mest av de två ;) men har bara gett typ ett kryddmått per gång

  • Elsanpelsan
    maybe4 skrev 2014-04-10 20:20:36 följande:
    Har börjat lite smått med gröt...o nu äntligen verkar han ha börjat gilla det mer. Så nu får jag i honom nästan en smakportion. O har även testat att ge päronpuré...o det gillade han. Väntar lite med potatis o sånt...för han är bara 4 månader än. Hoppas Oskar har gått upp fint i vikt på tisdag!

    Fick för mig att man "skulle" börja med rotfrukter, och avvakta lite med gröt o frukt. Men det funkar kanske att göra så med? Eg skulle jag vilja få första utbytta målet till gröt på kvällen, för att se om det gör nätterna bättre. Har glömt helt hur det går till när man byter ut mål
  • Elsanpelsan

    Testade att ge gröt nu i kväll, men det var väl inget jättehit det heller. Får testa npgra dagar. Vill helst inte ge smaksatt, tycker det är onödigt att lära dem det, bättre att mosa i lite frukt/bär själv sen ;)

  • Elsanpelsan

    Fram till idag har Oskar sovit i sin vagn, dag som natt (ja, och hos mig i sängen). Idag tog vi tag i spjälsängen. Så nu sover han gott i den, somnade utan ett ljud. Mysigt :)

  • Elsanpelsan
    Annzi83 skrev 2014-04-14 08:26:05 följande:
    Vi har varken provat ersättning, gröt eller mat ännu. Tror egentligen de va jag som blev lat och tyckte det var enklare att bara fortsätta amma nu när han inte strular lika mycket längre. Tyvärr så vaknar han oftare på nätterna nu så jag misstänker att han inte blir helt mätt längre..

    Men rekommendationerna är ju att vänta till 6 mån, så du får vara lat ett tag till med gott samvete ;)
Svar på tråden gravida från tråden= vi som försöker få bebis 2013