• Cina84

    Bollen är i rullning

    julii skrev 2014-05-26 17:27:54 följande:
    Liten uppdatering igen då :) jag var på vul idag, hittades bara ett ägg på 14 mm så jag ska tillbaka på onsdag för att se ifall de vuxit nå mer eller om de vuxit tillbaka. Gyn sa även att slemhinnan (?) Va för tunn, men vet inte riktigt vad det innebär. Sen fick vi provsvaren ifrån min karls spermaprov och det såg helt normalt ut, inget konstigt alls. Och det tyckte jag var så jäkla skönt, jag har vart så nervös över det så det kändes kanon. Förstår inte hur min kropp fungerar bara, förra gången hittades 2 ägg på ena sidan o 1 på andra och denna gång endast 1 ägg som va väldigt litet. Men väldigt bra att dom vill hålla koll på mig och se hur det utvecklas :)

    Har ni hört nå mer :)?



    Vad skönt att hans test var bra. Då har du en sak mindre att tänka på :).

    Den där kroppen.. Allt eller inget.. Vad bra att de håller koll på dig en längre tid. Det känns ju som att det ger ett mer säkert svar hur det står till. För en månad kan ju vara en dålig månad eller tvärtom men några månader visar mer sanningen.

    Väntar på svaren från hans prov. Tänker att de ska komma denna vecka. Så lång tid kan det inte ta. Väntar på tant röd som ska komma typ på lör eller sön. För det lär hon väl göra... Har vart lite bitter i m
  • Cina84
    julii skrev 2014-05-26 17:27:54 följande:
    Liten uppdatering igen då :) jag var på vul idag, hittades bara ett ägg på 14 mm så jag ska tillbaka på onsdag för att se ifall de vuxit nå mer eller om de vuxit tillbaka. Gyn sa även att slemhinnan (?) Va för tunn, men vet inte riktigt vad det innebär. Sen fick vi provsvaren ifrån min karls spermaprov och det såg helt normalt ut, inget konstigt alls. Och det tyckte jag var så jäkla skönt, jag har vart så nervös över det så det kändes kanon. Förstår inte hur min kropp fungerar bara, förra gången hittades 2 ägg på ena sidan o 1 på andra och denna gång endast 1 ägg som va väldigt litet. Men väldigt bra att dom vill hålla koll på mig och se hur det utvecklas :)

    Har ni hört nå mer :)?



    Vad skönt att hans test var bra. Då har du en sak mindre att tänka på :).

    Den där kroppen.. Allt eller inget.. Eller vad säger du ;).

    Vad bra att de håller koll på dig en längre tid. Det känns ju som att det ger ett mer säkert svar hur det står till. För en månad kan ju vara en dålig månad eller tvärtom men några månader visar mer sanningen.

    Väntar på svaren från hans prov. Tänker att de ska komma denna vecka. Så lång tid kan det inte ta. Väntar på tant röd som ska komma typ på lör eller sön. För det lär hon väl göra... Har vart lite bitter i några dagar över att alla ska ha eller har fått barn utom jag och vem vet det att säkert 1 år till och då är jag över 30..... Men jag försöker rycka upp mig men ibland måste man bara få vara lite bitter. Det handlar ju inte om att man inte önskar andra det utan att man så gärna själv vill!! Men nu är jag snart långledig och mannen kommer hem lagom till dess så det är jag glad för :).
  • Cina84
    julii skrev 2014-05-26 20:58:05 följande:
    Ja jag tycker det är bra att de vill hålla koll så slipper man fundera på det så mkt själv :p

    Okej, hoppas att ni får svar snart och att det är ett bra svar. Men bara mensen kommer så får man en ny chans, bara att ta nya tag :)



    Hi hi ja men exakt :).

    Jo det kanske vi får men så tänker jag mig att vi står stilla fram tills jag sätts på medicin. Men vem vet jag kanske kan bli gravid ändå innan medicinen är igång....
  • Cina84
    julii skrev 2014-05-26 23:49:22 följande:
    Jag känner igen mig, känns som att alla blir gravida i ens omgivning och självklart blir man ju glad för deras skull men samtidigt vill man ju så gärna att det skulle vara en själv som fick berätta att man blivit gravid.. och sen är det ju så typiskt att alla ska bli gravida samtidigt oxå, alla på samma gång så det är de ända man hör överallt, ändå så får man höra "tänk inte så mycket så ska du se att det tar sig".. brukar tänka också att dom som är gravida nu kan ju faktiskt oxå ha försökt länge utan att sagt nå. Jag själv har bara berätta för min mor, syster och bästa vän, inget jag går runt och pratar om faktiskt, så man vet ju aldrig.

    Självklart får man vara bitter och ha dåliga dagar och klaga, det har man rätt till när man går igenom så mycket med alla dessa prover och undersökningar :) huvudsaken är att man kan bli på bättre humör och fortsätta kämpa på! Det som är så jobbigt är den eviga väntan på allt. Provsvar, undersökningar, telefonsamtal och allt va det är. Man vill ju att allt ska bli klart idag, helst igår :)



    Ja det är helt enkelt längtan som talar när man känner så.

    Var på ett klädesparty häromdagen. När vi satt runt bordet så sa värden, som jag jobbar med att " detta är nästan en mammaträff, fast alla inte riktigt alla är mammor... så kvinnoträff.. (Jag var den enda som inte var mamma där...) Hon menade antagligen inget men det sved ordentligt :(.

    Jo det gäller ju inte att bitterheten får ta över för då går man ju miste om livet i sig och allt man kan göra bara för att man inte har barn än :)

    Jag uppskattar att kunna få skriva av mig här och att du kommer med peppande ord :) känns skönt att ha någon som är i samma sits.
  • Cina84

    Ännu en uppdatering :). Mannens prov visade på normala simmare så det var skönt :). Fick i samband med svaret också info att jag ska ringa och boka tid i slutet av juni för att se om cystorna har försvunnit. Annars blir det åtgärd på det. Var in om biblioteket idag och hämtade en bok om sköldkörteln som faktist var riktigt bra. Så det flyter på :).

    Hur går det själv då? Fått svar än på ert test?

  • Cina84
    julii skrev 2014-05-31 11:50:06 följande:
    åh va härligt!! Kul att höra att det flyter på för er!! Då börjar de rulla på, hoppas hoppas att cystorna har försvunnit och att ni kan börja försöka "på riktigt" om du förstår vad jag menar :)

    Jo vi jar oxå fått svar, mannen hade normala simmare :) jag har äti klart kuren med pergo, va på vul i måndags o hade ägg på 15 mm och sen var jag där i onsdags oxå o då hade vuxit till sig 20 mm och jag tror äl var igår då jag hade molvärk o lite ont i ryggen så hoppas att det var de. De känns ändå som en så stor lättnad att mannens spermaprov va normalt, så försöker ta det med ro. Min gyn sa att det är troligtvis är min äl som krånglar, även fast äggen växer till sig så verkar de inte släppa so de ska. Förra månaden va jag på vul dag 13 o då hade jag 2 ägg på 16 mm och gyn trodde jag skulle ha äl om 3 dagar men 9 (!!!) Dagar efter det fick jag ju sån värk så jag trodde att jag skulle gå av o eftersom att jag hade sån värk hade vi inte sex på typ 3 dagar så nin gyn trodde att de kunde vart äl då trots att det borde vart tidigare så ja, vi missade de troligtvis.

    Jösses va långt jag skrev nu haha..

    förresten, har du haft ont något med tanke på cystorna? Upptäcktes det via vul?

    Trevlig helg :)



    Ja det känns faktiskt så :). Jo jag hänger med. Är lite tagas faktiskt! Bara medicinen snabbt fixar till det hela så kommer det bli perfekt!

    Ja men vad skönt! Håller helt med, känns som om det hade svårare att rätta till dem. Då är det bara för äggen att se till å släppa taget ;). Då känns det som det snart ska kunna ta sig för er :). Lite konstigt av kroppen att göra så, den borde väl ändå signalera tvärtemot att "kom hit, kör på" ;).

    Har inte känt av dessa någonting alls, vilket jag tycker är lite konstigt för de är inte så små. Nu i efterhand vill jag ha det till att jag en liten tid efter ppillerstopp kände av cystor och de kändes ordentligt. Trodde då att jag var gravid... De kändes som små ballonger som nästan ville spricka när jag stötte i marken när jag gick. Tänk om man i skolan hade pratat om sådana här saker istället för hur man gör... Det tror jag alla kan långt innan högstadiet.. ;)

    Jag har också en tendens att få till långa svar... Men men det finns värre saker man kan göra ;)

    Detsamma önskar jag dig!
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-01 18:22:39 följande:
    Tror du att du kommer få äta pergotime när cystorna är borta eller kommer äl av sig själv? Tur ändå att du inte haft ont, de trodde jag att man hade.

    Ja eller hur varför har ingen sagt nå? Haha.

    Jag åt p-piller i 7 år och min gyn sa att det kan du ju ta lång tid att återhämta sig = utebliven ägglossning och oregelbunden mens, det tycker jag verkligen att man borde informera om innan man börjar med p piller. Visst 15,16 åringar tycker säkert att det är skitsamma men då har man ändock fått en liten "varning" :)



    Jag vet faktiskt inte. Jag tänker att jag kanske inte behöver det om jag bara får rätt på sköldkörteln. Får höra när jag ska in och kolla mig.

    Ja jag har haft tur, har inte känt någonting vad jag vet. Bokade tid för nytt vul idag och passade på att fråga hur stora cystorna är som sitter där och fick veta att de inte är så stora. Då är det därför som jag nog inte känner av de.

    Ja jag tycker det är viktigt att informera om allt runtomkring! Cystor, bieffekter av p-piller, PMS, endo ja listan kan göras lång. Jag tror att om man satsar mer på detta så slipper många tjejer lida pga smärta eller genom att hamna i vårt läge.

    Då är det bara för er att rulla tummarna nu tills det är test time ;). Hoppas, hoppas :).
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-02 23:01:23 följande:
    Nej precis, funkar sköldkörteln som den ska så kanske det kommer av sig självt :) hoppas nu att ditt vul ser bra ut och att cystorna är borta, jag håller tummarna!!

    Hut lång tid tar det för att sköldkörteln ska bli bra?

    Ja nu är det bara den här eviga jäkla väntan kvar men som vanligt blir det nog ett minus och jag får äta en kur till med pergo. Läste runt lite här på fl o såg en hel del som skrivit att det tagit upp mot en 8-10 år innan dom fått plus och jag fick nästan panik av att läsa det, tänker bara "ja men det gör det säkert för mig med". Har sån klagodag idag och känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Hatar dom dagarna. Usch vad jag klagar :) dags att rycka upp sig, imorgon är en ny dag :)



    Tack :). Ja vi får hoppas det och att det ute rar för lång tid att rätta till sköldkörteln. Det kan ta allt från några veckor till ett halvår eller kanske mer...

    Ja men så är det, vissa dagar är bara skit! Och det måste man få ha! Som du skrev så tänkvärt till mig, man måste få klaga och tycka att det är jobbigt. Det är påfrestande för en! Men usch vad de är jobbiga :(. Sådana dagar borde google ligga nere.. ;). Då får jag trösta dig med att jag läst att för en hel del tar det några gånger. Du kan ju vara en av dem med :).

    Önskar dig en bättre dag imorgon :)
  • Cina84

    :( :(. Ska till läkaren på måndag men nu har hon helt plötsligt slutat!!! Så nu får jag säkert ett samtal imorgon om att jag är välkommen dit om en tre fyra veckor...... >:(.

  • Cina84
    julii skrev 2014-06-04 18:07:57 följande:
    aj då :/

    men tycker ändå att du har rätt att komma dit på din bestämda tid trots att hon slutat.. OM dom skulle ringa dig och ber sig komma en annan tid så skulle jag kräva att få komma iaf till annan läkare, dels för att du blivit lovad en tid och dels för att du redan väntat länge. Risken är ju att den annars att du inte får en tid förrens efter sommaren .



    Tack det ska jag ha med mig. Jag tänker kräva min tid nästa vecka!! Inte mitt problem så det får de lösa! I värsta fall får det bli en ny tid men samma vecka!! Annars byter jag vårdcentral! Ja det är det jag annars är rädd för, att jag får vänta länge till och det gör jag inte. Mitt liv kan inte stanna av för att de inte kan hålla fast i läkare..Från att ha tänkt att yes nu ska det bli bra, känner jag att nu sket det sig säkert :,(
Svar på tråden Bollen är i rullning