• Jamilia

    Hur lång morgonrutin under vardagarna?

    Hej!
    Finns säkert gamla trådar i detta ämne men har sökt och hittar inga som ger svar tycker jag...

    Hur som helst, min fråga blir kort och gott:
    Från det att ert/era barn vaknar på morgonen, tills det att ni lämnar bostaden, hur lång tid har gått?

    Upplever att våra egna morgonrutiner håller på att spåra ur, behöver lite nytt perspektiv fr andra att jämföra med!

  • Svar på tråden Hur lång morgonrutin under vardagarna?
  • Jamilia

    Jag tänker främst vardagsmorgnar när föräldrarna jobbar och barnet/barnen är på förskola! Min dotter är snart 3 år!

  • Jamilia

    Tack för svar! Så barnen är vakna/hemma ca 1 timme! Känns det lagom?

  • Jamilia

    Oj, nu blev det många inlägg! Mitt svar va riktat till Jespin!

  • Jamilia

    Oj, tackar för alla svar! Hinner nog inte kommentera alla men läser allt!! Skriv gärna om ni tycker att tiden på morgonen känns lagom!

  • Jamilia
    Jamilia skrev 2014-09-15 21:48:24 följande:

    Oj, nu blev det många inlägg! Mitt svar va riktat till Jespin!


    Jespis, förlåt!
  • Jamilia

    En följdfråga: Någon som upplevt att FÖR mkt tid blir negativt, att barnet då börjar leka och dona och har svårt att bryta upp och gå när det är dags?

  • Jamilia
    Jespis skrev 2014-09-15 22:06:59 följande:

    Ja, en timme räcker - vill inte väcka dem ännu tidigare heller...

    Våra är 6, 8 och 10 och äter frukost hemma. När de åt på förskolan kunde vi ta upp dem kl 7 och åka 7.20. Those were the days...


    Haha!!
  • Jamilia
    Flickan och kråkan skrev 2014-09-15 22:05:56 följande:

    Jag läser med beundran. Barnen har varit på toa, ätit, klätt på sig, borstat tänder och är helt färdiga och du har dessutom hunnit duscha på en halvtimme. Vi måste göra något fel någonstans .


    Hehe!
  • Jamilia

    Trevlig läsning allting! Man kan bara konstatera att morgnarna verkligen ser olika ut fr familj till familj!

  • Jamilia

    Mycket bra att "lära" el vad man säger, efter att ha läst allt! Tror jag ska börja förbereda mer innan jag väcker barn, det verkar bra!

  • Jamilia
    nozpa skrev 2014-09-15 22:34:48 följande:

    Just nu är jag sjukskriven, men om jag tar rutinen innan dess. Typ 1 månad sedan.

    Runt halv 8 klev jag upp, då var kaffet klart. Klädde på mig, drack kaffe, ställde fram frukost till barnen. Väckte 3 åringen som mer än gärna vill "sträcka på sig i 3 minuter". Tog upp 1 åringen och gjorde iordning henne. Klockan var då ungefär 7:45.

    Sedan ropade jag på 3 åringen att frukosten var klar och så åt vi frukost tillsammans. Klädde på 3 åringen och så gick vi ungefär vid 8:15.

    Nu, min man väcker barnen klockan 7, 3 åringen sträcker sig. Han tar fram frukosten med barnen runt benen, dom springer fram o tbx, runt 8 brukar dom få på sig kläder, tandborstning etc. 8:25 lämnar dom hemmet.


    Hihi, min morgon med min tös påminner om din mans!!! Haha! Inget illa menat alls, känner bara igen mig väldigt mkt!
Svar på tråden Hur lång morgonrutin under vardagarna?