• eescala

    kan jag verkligen va gravid?

    Hej!

    Tänkte försöka göra de har så kort som möjligt. 2011 gjorde jag abort då jag fortfarande pluggade och inte ville ha barn. Gjorde en väldigt sen abort som resulterade i att när jag va hos gynekologenen tid senare för att se så allt va ok visade sig att min kropp hade tagit sor skada av aborten och mina chanser för att bli gravid igen var obefintliga. De beskedet tog väldigt hårt på mitt psyke och jag blev deprimerad. Med rådfrågning hos min gynekolog så började jag äta cerazet i oktober de året.

    Jag gjorde ett uppehåll när de tog slut med min dåvarandepojkvän och började sedan äta dem igen i februari detta året men när de tog slut valde jag att sluta äta p-piller ett tag för min kropp tyckte ej om de. Hade konstant mensvärk och huvudvärk så mycket därför jag slutade. Jag slutade med pillerna i september och fick min mens första veckan i oktober.

    Någon dag efter att mensen var över var jag på en fest där jag stötte ihop med mitt ex och de ena lädde till de andra och vi hade sex (ingen av os var berusade eller fulla). Jag vet ju att mina chanser att bli gravid är obefintliga (därför vi gjorde slut) så jag tänkte inte mer ingående på den. Nu helgen som varit borde min mens ha kommit men ingenting har hänt utom att jag har värk i magen obalans i min sömn och ömmande bröst. Köpte rsuf graviditetstest och är osäker på svaret för enligt beskrivningen så skulle de va positivt (se bild nedan) men jag är skeptisk. Kan jag verkligen bära på ett mirakel barn? Är de ens möjligt med tanke på att mina chanser är så små samt att jag precis slutat med p-piller?

  • Svar på tråden kan jag verkligen va gravid?
  • Slumpan
    eescala skrev 2014-11-20 13:04:29 följande:

    Kan nu efter några timmar på akuten medela att de inte är någon fara. Mitt lilla pyre mår hur bra som helst och de är ärr bildningen som jag har på livmodern som gör att de blöder men de är ingen fara med barnet.


    Härligt att höra! Hoppas allt känns lite bättre nu?
  • jaksu
    eescala skrev 2014-11-20 13:04:29 följande:

    Kan nu efter några timmar på akuten medela att de inte är någon fara. Mitt lilla pyre mår hur bra som helst och de är ärr bildningen som jag har på livmodern som gör att de blöder men de är ingen fara med barnet.


    Gud så skönt, hoppas det löser sig med pappa-biten också :) 
  • eescala
    Slumpan skrev 2014-11-20 13:13:23 följande:

    Härligt att höra! Hoppas allt känns lite bättre nu?


    De känns ju skönt att de inte är något fel med barnet. Jag är jätte trött och mår illa som tusan men d är en del av bieffekten av att ha ärr på livmodern tyvärr men annars känns de bra har fåt med mig näringsdrycker hem nu så vi får lite näring i oss och så blir de en läkar koll den 4/12 så alla värden och så ser bra ut.
  • Liten till
    eescala skrev 2014-11-20 14:40:08 följande:

    De känns ju skönt att de inte är något fel med barnet. Jag är jätte trött och mår illa som tusan men d är en del av bieffekten av att ha ärr på livmodern tyvärr men annars känns de bra har fåt med mig näringsdrycker hem nu så vi får lite näring i oss och så blir de en läkar koll den 4/12 så alla värden och så ser bra ut.


    Vad skönt att allt var bra! Och illamående och trötthet är ju vanligt för oss gravida tyvärr. Blä. Beroende på när du har bf så välkommen till en annan tråd, bf juni/juli 2015
  • eescala

    Innan jag blev gravid så var jag 90% klar på att jag skulle ta reda på könet i förväg men nu när jag är gravid så vet jag inte om jag vill längre.

    Asså jag är en sådan som vill veta bara för att bestämma sig för att behålla eller ej, sådanna personer är vidriga. Jag vill välm egentligen bara veta så de är lättare att köpa kläder, inreda barnrumet ect. Men känslan jag har nu är att jag kommer bli besviken (vill egentligen ha en av varje.) Inte för att de finns något att bli besviken över barn oavsett kön är de vackraste som finns.

  • Mollith

    Grattis ts! :) vilken liten mirakelbebis!

    Vissa människor passar inte riktigt in med sina jobb, hoppas du fick en annan bm! Hur går det nu? Har du berättar för fadern?

    Kram

  • eescala
    Mollith skrev 2014-11-26 20:36:33 följande:

    Grattis ts! :) vilken liten mirakelbebis!

    Vissa människor passar inte riktigt in med sina jobb, hoppas du fick en annan bm! Hur går det nu? Har du berättar för fadern?

    Kram


    Tack :).

    Jag var tvungen att söka mig till en ny kommun för dom kunde inte erbjuda nåhon annan på mvc där jag bor så de kändes lite små jobbigt men älskar verkligen min nya bm helt underbart ganska ung men jätte bra.

    Just nu är de kämpigt då jag inte får eller kan bo kvar i min bostad så letar nytt men utan ekonomi så är de svårt. Har färsökt få hjäkp från doc men de ser mörkt ut tyvärr. Men håller huvudet högt och hoppas på de bästa. Säker hjälp i bäldigt många kommuner och hoppas att någon ska säga ja. Är beredd att flytta vart som bara de blir yill de nästa för barnet.

    Om du ser ett tidigare inlägg från mig så har jag berättat för fadern men han är inte i nuläget överdrivet intresserad av varken mig eller barnet. Tror han fortfarande är i chock och hoppas han kommer på ultraljudet den 11/12. Han har fått tid och plats så de är bara att hålla tummarna.
  • Mollith
    eescala skrev 2014-11-26 21:04:12 följande:

    Tack :).

    Jag var tvungen att söka mig till en ny kommun för dom kunde inte erbjuda nåhon annan på mvc där jag bor så de kändes lite små jobbigt men älskar verkligen min nya bm helt underbart ganska ung men jätte bra.

    Just nu är de kämpigt då jag inte får eller kan bo kvar i min bostad så letar nytt men utan ekonomi så är de svårt. Har färsökt få hjäkp från doc men de ser mörkt ut tyvärr. Men håller huvudet högt och hoppas på de bästa. Säker hjälp i bäldigt många kommuner och hoppas att någon ska säga ja. Är beredd att flytta vart som bara de blir yill de nästa för barnet.

    Om du ser ett tidigare inlägg från mig så har jag berättat för fadern men han är inte i nuläget överdrivet intresserad av varken mig eller barnet. Tror han fortfarande är i chock och hoppas han kommer på ultraljudet den 11/12. Han har fått tid och plats så de är bara att hålla tummarna.


    Oj, jag hade missat läsa hela denna sidan! Men nu såg jag att det stod om fadern. :)

    Han har mycket att smälta, men han verkar va en vettig man, så jag håller tummarna att han dyker upp vid ul! Och jag önskar er all lycka till med boende och allt!
  • eescala
    Mollith skrev 2014-11-27 09:30:01 följande:

    Oj, jag hade missat läsa hela denna sidan! Men nu såg jag att det stod om fadern. :)

    Han har mycket att smälta, men han verkar va en vettig man, så jag håller tummarna att han dyker upp vid ul! Och jag önskar er all lycka till med boende och allt!


    De är ingen fara inte alltid man orkar läsa allt ;). Jag tvivlar på att han kommer att vara med på ultraljudet men kommer bli glad om han är de. Jag hoppas på att få hjälp från någon kommun så snart som möjligt vill ju ha allt i ordning innan barnet kommer. :)
  • eescala

    Fadern kokontaktade mig igår och vi har pratat dock inte mycket men tillräckligt. Han kommer inte att vara delaktig i min graviditet eller barnets uppväxt. Han känner sig lurade och sårad och väljer därför att inte finns där.

    Jag förstår och respekterar hans val. De gör ont i kroppen på mig att han har valt att gå men samtidigt får jag skylla mig själv. Jag hoppas att han i framtiden kommer att iallafall träffa sitt barn även om han inte vill erkänna sig som pappa. Jag älskar honom er än något annat på denna jord och de vet han men kärleken räcker inte alltid till.

    Mitt barn kommer få veta vilken underbar person dennes far är och jag kommer inte neka någon av dem att träffas.

Svar på tråden kan jag verkligen va gravid?