• En blå giraff

    Hur mycket lägger ni på julklappar åt barnen? Vad köper ni? Tips på vettiga saker önskas.

    Hur mycket lägger ni på julklappar åt era barn, och vilken ålder är det på barnen? Vilken summa ungefär får barnen julklappar för totalt? Vad ska barnen få i år?

    Vi har en 3-åring och en 7-åring och de kommer totalt att få för ca 1500-2000 var om man räknar in även släktens presenter. Jag tycker det är svårt med vettiga julklappar för jag vill inte bara köpa för köpandets skull!

    3-åringen kommer att få en del polislego för ca 500 kr. Sen har jag köpt pyjamas och lite annat praktiskt. Av släkten tänkte jag föreslå om de vill köpa ett lasersvärd för det har han önskat. Det är ju dock inte så dyrt. Åt 7-åringen blir det Minecraft-lego men sen vet jag inte faktiskt. Han har en liten surfplatta redan som han fick när han fyllde år. 

  • Svar på tråden Hur mycket lägger ni på julklappar åt barnen? Vad köper ni? Tips på vettiga saker önskas.
  • Deelicious
    suziz skrev 2014-11-17 22:35:37 följande:
    Va?
    Nån slags leksak från japan som min syster kom med, dottern hade önskat sig en sån. En slags leksaks-bh med fyllning, finns även som t-shirts :) rätt smart faktiskt!
  • Anonym (Jag)
    Deelicious skrev 2014-11-17 22:37:41 följande:
    Nån slags leksak från japan som min syster kom med, dottern hade önskat sig en sån. En slags leksaks-bh med fyllning, finns även som t-shirts :) rätt smart faktiskt!
    Ha ha ha
  • Apotheosis
    FrauCasio skrev 2014-11-17 16:55:53 följande:

    Oh nu blev jag nyfiken på vad boken heter? Har snart en tvååring hemma och det hade nog uppskattats. Sedan såndrar jag hur du går tillväga när ni ska lyssna på en bok genom Ipaden? Laddar du hem någon app med en massa sagor, eller? Tacksam för svar!


    hej! Vi bor i USA och använder amerikanska app store, och köpte boken i butik här i USA. Kommer inte ihåg vad boken hette. Det var någon bok med kaniner och kan kanske ha hetat guess how much I love you eller nåt sånt. Just den boken är en egen app. Om du vill ladda ned en rolig bok-app rekommenderar jag storybots om den finns i svenska app store. Där kan man lägga till barnets ansikte och namn så barnet själv är huvudperson i böckerna. Dessutom har appen INGA externa länkar, så man slipper oroa sig för att barnet hamnar i app store för olika app reklamer hela tiden. För en mindre summa kan man läsa alla böckerna men gratisboken "dancing feet" är så bra att appen är värd att ha ändå. Apparna är på engelska. Kan inte tipsa om några appar på svenska då vi inte har svenska app store. Men hoppas ni hittar en favorit. :)
  • nozpa
    Apotheosis skrev 2014-11-24 00:06:34 följande:
    hej! Vi bor i USA och använder amerikanska app store, och köpte boken i butik här i USA. Kommer inte ihåg vad boken hette. Det var någon bok med kaniner och kan kanske ha hetat guess how much I love you eller nåt sånt. Just den boken är en egen app. Om du vill ladda ned en rolig bok-app rekommenderar jag storybots om den finns i svenska app store. Där kan man lägga till barnets ansikte och namn så barnet själv är huvudperson i böckerna. Dessutom har appen INGA externa länkar, så man slipper oroa sig för att barnet hamnar i app store för olika app reklamer hela tiden. För en mindre summa kan man läsa alla böckerna men gratisboken "dancing feet" är så bra att appen är värd att ha ändå. Apparna är på engelska. Kan inte tipsa om några appar på svenska då vi inte har svenska app store. Men hoppas ni hittar en favorit. :)
    Måste fråga. Är det med den lilla bruna barnharen (eller något). Den handlar om 2 hara iaf? Som älskar varandra till månen och tbx typ.
    Den finns på svenska, köpt boken åt min 20 månaders. Tror även att det visas på barnkanalen här. Måste ju vara samma tänker jag. "Gissa hur mycket jag tycker om dig" heter den på svenska iaf.
  • Apotheosis
    nozpa skrev 2014-11-24 11:06:02 följande:

    Måste fråga. Är det med den lilla bruna barnharen (eller något). Den handlar om 2 hara iaf? Som älskar varandra till månen och tbx typ.

    Den finns på svenska, köpt boken åt min 20 månaders. Tror även att det visas på barnkanalen här. Måste ju vara samma tänker jag. "Gissa hur mycket jag tycker om dig" heter den på svenska iaf.


    Det är den här: www.booksofthebible.com/stock/p2341d.jpg

    Och det här är appen:

    envelopentertainment.files.wordpress.com/2012/05/ghmily.png&h=344
  • Sandja

    Ca 2000 var

    7 åringen:

    Blingles studio

    Armbandsset funloom

    Påslakan Barbie

    Handduk Frost

    Hörlurar Violetta

    3DS spel Winx Club

    Cykelsits till dockan

    Godsedjur

    Sällskapsspelet Labyrinth

    TopModel hårborste

    Skridskor

    5 åringen:

    My first prinsess Rapunzel

    Handduk Dr Mcstuffins

    Hörlurar Frost

    Godsedjur

    3DS spel Barbie dreamhouse

    Sällskapsspel Hello Bunny och princess yatzy

    Törnrosa väska

    Törnrosa skor

    Drickflaska Dr Mcstuffins

    Skridskor

  • honeybaby

    Min 2-åring ska få:

    * Bord & stolar till sitt rum
    * Böcker
    * Kritor
    * Något klädesplagg
    Ca 550 + kläderna

    Sen så fyller hon år någon dag efter jul, då får hon

    * Grill i trä
    * Docka
    * Bok
    * Klädesplagg
    * Födelsedagståg
    Ca 550

    Så totalt 1100kr, betydlig mer än jag tänkt mig, men det blev ju en del nyttogrejer också...

  • Påven Johanna II

    Jag har ingen övre gräns. Jag handlar tills jag känner mig nöjd.

  • nnnnnnnn

    Vi lägger inte mycket till jul, men de får så mycket i vardagen.

    De brukar få för 2-500 kr/barn.
    Alltid en bok.
    Ofta ett spel.
    Någon leksak eller onödighet som smink (beroende på ålder).
    Biobesök i mellandagarna, inkl. godis/pop corn och dricka.


    Sen i vardagen så tillkommer ca 3-4000 kr/mån för träningar och läger. Så om vi skippat det, kunde de fått fantasisummor till jul. Men det är bättre för barnen att de får träna och aktivera sig, än att de tex skulle fått en I-pad till jul.

  • GrönaDruvan

    Vi har aldrig köpt så himla dyra julklappar men ändå saker de vill ha. Kanske hamnat på 1000:- per barn. Sen får de så mycket av våra föräldrar...
    Nu är killarna 7 och 6 och såklart blir sakerna dyrare ju äldre de blir.
    Vi vill inte köpa så mycket onödigt och "skit" saker, så i år kommer de få varsen ny cykel och de kostar ju ca.2500 per cykel, men det är också något dom måste ha nya och kommer ha ett tag.
    Sen blir det några små saker till.

  • Anonym (V)

    Har blivit för runt 2000:- till tvååringen.
    Minns inte exakt vad vi köpt men bla.

    *Böcker
    *Rittavla med kritor och whiteboardpennor
    *Parkeringshus med bilar
    *Frost klistermärken, runt 500 i en stor förpackning
    * Flexitrack
    * Bamsememo
    *Pärplattor,pärlor
    * Snowracer
    *My Little Pony

  • Oztbåge

    Känner att det blev för mycket......men jag får nog panta burkar nu lite :)

    16 åringen: en resa till teneriffa och ca.3000:- kontanter att shoppa för

    9 åringen: playstation 4 & massa tillbehör och spel

    Jag måste trappa ner volymen men vill gärna glädja

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på julklappar åt barnen? Vad köper ni? Tips på vettiga saker önskas.