• Anonym (Blä)

    Ser inte fram emot resan längre

    Jag & min sambo ska till London om en månad. Vi har längtat och pratat om resan i tre månader nu, men jag ser inte fram emot den längre. Allt handlar om ekonomin.

    Jag är student och får ut 9004 kronor i månaden från CSN. Min sambo arbetar heltid och får ut cirka 24000 efter skatt. Av mina 9004 går 6-7000 till räkningar, hyra, mat & andra artiklar man måste ha som kvinna. Alltså har jag kvar cirka 2000 till nöje. Nu förstår ni hur svårt det är för en student att spara ihop till en resa. Vi ska vara där i 5 dagar. Pga min ekonomi får jag låna 4000 av min sambo till resan så jag kan shoppa, äta ute och så.

    Men då ska jag sitta och betala av dem pengarna till han sen när vi kommer hem och inte ha något att leva för själv. Har inte haft pengar så jag kan gå ut och luncha med vänner, shoppa, köpa smink etc på flera månader och jag börjar tröttna nu. Nästan så att jag börjar bli girig och det HATAR jag.

    Hade jag varit min sambo och jag visste att min partner inte har god ekonomi så hade jag faktiskt bjudit min partner på diverse saker med nöje. Det hade nästan varit en självklarhet för mig. Vad tycker ni, är jag ego?

  • Svar på tråden Ser inte fram emot resan längre
  • dfuoih
    Anonym (trophy wife) skrev 2014-11-26 15:46:15 följande:
    Å andra sidan trodde jag ju då att makens inkomst skulle vara FAMILJENS inkomst. Men det visade sig att det inte blev på det sättet. 
    Men hur kan man inte diskutera igenom något sådant innan? Helt otroligt. Jag hade aldrig accepterat det utan åkt hem på direkten och sökt jobb själv.
  • nomadelle
    Monkii skrev 2014-11-27 09:31:51 följande:
    Det låter inte troligt att han äter för en tusenlapp och inte har några andra räkningar förutom hyra och mobil. Hur gör ni med tv, bredband, försäkringar, fackavgift t ex? Har ni bil? Sambon kanske åker till jobbet på något sätt. Har han csn som han betalar av?