• Anonym (Mats)

    Vad är det mest störande du ser folk göra offentligt?

    Jag stör mig på folk som springer till tåget trots att det är typ 10 minuter kvar till avgång.

  • Svar på tråden Vad är det mest störande du ser folk göra offentligt?
  • kyssen

    Folk som ställer sig mitt i vägen exempelvis vid en entré eller i en smal butiks gång.

    Hopplöst ibland även om man ska på bussen och folk som ej ska med står mitt i vägen för påstigande. Ärt hjärnor!

  • emptyprayers

    När folk antingen harklar sig och lägger av en loska mitt på gatan Där folk ska gå.

    Eller när de snyter ut snor offentlig offentligt.

    Finns inget värre, jag kväljer när jag ser det..

  • tankfull
    maritbinge skrev 2015-03-30 23:49:43 följande:

    Jag stör mig på folk som går långsamt och i bredd så att man inte kommer förbi, samt på folk som stannar precis efter att de kommit upp/ner ur rulltrappan, så att ett klunga bildas bakom dem. 

    Jag stör mig också på folk som stör sig på hundbajs. Vet ej varför, är väl en lantisgrej kanske.


    Men jag har en idé: Låt oss ALLA sätta oss och bajsa varsomhelst och sen gå därifrån! Det ska ju vara samma rättigheter för alla! Jag tror att jag ska börja rasta mitt barn i lekparken här utanför..nej, just det, det är ju 1000 kr i böter om man inte plockar upp. Men det struntar jag i, jag gör som jag vill!
  • maritbinge
    tankfull skrev 2015-03-31 09:50:51 följande:
    Men jag har en idé: Låt oss ALLA sätta oss och bajsa varsomhelst och sen gå därifrån! Det ska ju vara samma rättigheter för alla! Jag tror att jag ska börja rasta mitt barn i lekparken här utanför..nej, just det, det är ju 1000 kr i böter om man inte plockar upp. Men det struntar jag i, jag gör som jag vill!
    Det finns helt andra anledningar till att människor inte bör bajsa var som helst. Sjukdomar och sådant. 

    Går du förresten runt och tror att djur och människor har samma rättigheter?
  • Tribute

    * Män som fräser ut snor ur näsan utan att ha en näsduk/papper. De brukar hålla för ena näsborren och snyta sig rejält ut i luften, gärna helt ogenerat bland folk. Har konstant nästäppa och jag har ALDRIG känt så stort behov av att snyta mig. Har bara sett män, särskilt äldre, ägna sig åt detta äckliga beteende.

    * Folk som plockar upp fimpar för att röka färdigt dem. Såg en kille i 30-årsåldern göra det igår, fimpen hade väl 1 cm rökbar del kvar... Dog lite inombords.

    * Folk som ger pengar åt tiggare och gärna känner sig så goda att de skriver om sitt hjältedåd på Facebook. Jag hatar inte tiggarna, de lever under fruktansvärda villkor här, men givarna bidrar till att fler lockas hit vilket leder till att de dras in i skulder för resan, att fler tältläger skapas på olagliga platser och att de får leva i misär för att kunna återbetala sin skuld. Allt för att personer här vill känna sig som hjältar.

  • tankfull
    maritbinge skrev 2015-03-31 11:03:13 följande:
    Det finns helt andra anledningar till att människor inte bör bajsa var som helst. Sjukdomar och sådant. 

    Går du förresten runt och tror att djur och människor har samma rättigheter?
    Hundar har INTE HELLER rätt att bajsa varsomhelst utan att ägarna plockar upp det! Varför tror du att det är 1000 kronor i böter om man inte plockar upp? Och om du tror att hundbajs är mer hygieniskt än människors så har du fel. Det enda skälet till att inte plocka upp efter sin hund är att man är förbaskat lat!!
    På grund av lata hundägare kan barnen i vårat bostadsområde inte springa fritt och leka, det är inte rätt hur man än ser på saken.
  • ummsumaya

    Folk som går framför mig, som helt plötsligt stannar utan förvarning och sedan blir arga när jag går in i dem, som om det vore mitt fel.

    Folk som går i bredd på en smal yta utan hänsyn till dem som har bråttom/eller bara vill passera.

    Folk som står vid kläder när det är rea och bara roffar åt sig kläder i alla storlekar, utan att dem faktisk behöver dem och ofta bara köper för att ev. ge vidare (t.ex på Lidl)

    Folk som äger hund men inte tar upp bajset efter den, speciellt när det ligger på trottoar eller i kanten av gräset!! Den som har hund har också ett ansvar för detta.
    ( Själv hade jag en St:Bernards hund, och när jag hade glömt påse/eller hon bajsat två ggr så gick jag hem och hämtade för att sedan plocka upp detta)

    Dem som har barn som inte uppfostrar barnet till att visa hänsyn, respekt och att vara trevliga.
    Speciellt i att visa hänsyn till gamla/handikappade/gravida mm att dessa får sittplats på tunnelbana/buss.

    De som inte dyker upp när dem sagt att dem ska göra det och tror att min värld kretsar runt dem. USCH


    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • maritbinge
    tankfull skrev 2015-03-31 13:31:44 följande:
    Hundar har INTE HELLER rätt att bajsa varsomhelst utan att ägarna plockar upp det! Varför tror du att det är 1000 kronor i böter om man inte plockar upp? Och om du tror att hundbajs är mer hygieniskt än människors så har du fel. Det enda skälet till att inte plocka upp efter sin hund är att man är förbaskat lat!!
    På grund av lata hundägare kan barnen i vårat bostadsområde inte springa fritt och leka, det är inte rätt hur man än ser på saken.
    Vad är det värsta som kan hända, menar du?
  • tankfull
    maritbinge skrev 2015-03-31 14:21:03 följande:
    Vad är det värsta som kan hända, menar du?
    Menar du allvar? Du förstår alltså inte att en fotbollsplan full med hundskit inte går att spela fotboll på? Att det inte går att hjula, stå på händer eller bara springa fritt om man riskerar att sätta fötter och händer i illaluktande skit? Jag vet inte om du är dum på riktigt eller om du låtsas att du inte förstår för att du gillar att prata om bajs - vilket ju i så fall bara bekräftar att du ÄR dum på riktigt! Hursomhelst, jag tänker inte besvara några fler inlägg ifrån dig.
  • maritbinge
    tankfull skrev 2015-03-31 14:30:46 följande:
    Menar du allvar? Du förstår alltså inte att en fotbollsplan full med hundskit inte går att spela fotboll på? Att det inte går att hjula, stå på händer eller bara springa fritt om man riskerar att sätta fötter och händer i illaluktande skit? Jag vet inte om du är dum på riktigt eller om du låtsas att du inte förstår för att du gillar att prata om bajs - vilket ju i så fall bara bekräftar att du ÄR dum på riktigt! Hursomhelst, jag tänker inte besvara några fler inlägg ifrån dig.
    Haha. Förlåt, det är läbbigt nära sanningen att jag gillar att prata om bajs. Kiss- och bajshumor tycks aldrig sluta vara roligt.

    Du är ett tydligt exempel på en människa som stör sig orimligt mycket på hundbajs. Sådana som du blir så upprörda att det nästan ryker ur öronen på er. Jag promenerar också i parker och leker med mina syskonbarn men har aldrig upplevt att jag tvingats bada i hundbajs.

    Jag tycker att det är orimligt att det anses vara helt okej att förstöra planeten genom att köra bil, äta kött och allt annat som vi människor gör, samtidigt som lite hundbajs framställs som det största hotet mot våra naturupplevelser. Jag förstår det helt enkelt inte.

Svar på tråden Vad är det mest störande du ser folk göra offentligt?