• Anonym (Kajan)

    Vad gör din partner som irriterar dig?

    Ja, vi älskar våra partners och de har så många goda sidor. Men visst är det lite (eller extremt) irriterande med deras förr så gulliga ovanor.....


    Vad gör din partner som får dig att bli gaaaalen?? Planerar dåligt? Lämnar halväten mat på bänken? Slarvar med räkningarna? Drar in grus? Bring it on! Ni kan vara anonyma.


    Och ta det lugnt och ta tråden med en nypa salt, ibland måste man få kräka ur sig hur irriterande ens älskade kan vara!


     

  • Svar på tråden Vad gör din partner som irriterar dig?
  • IsDimma

    Det enda jag stör mig på lite är att han är så långsint.

    Jag är uppväxt med en pappa som aldrig har bråkat med mig. Och en mamma som jag bråkat med massor. Men både mamma och jag blir väldigt arga, bråkar, och efter fem min (max fem) så är allt bra igen och vi kramas och allt är bra

    Min ex har varit likadana. En hel del bråk men det är snart bortglömt.

    Sen träffade jag min sambo. Jag gjorde som jag var van och bråkade för småsaker egentligen. Och efter det så säger han inte mer än absolut nödvändigt till mig dom närmaste tre dagarna. Min ilska hinner försvinna, jag hinner börja fundera på om han inte gillar mig över huvud taget, jag hinner tveka på mig själv. Jag hinner glömma bort vad det var vi bråkade över. Och sen kommer han och vill prata

    Men det har faktiskt lett till att vi väldigt sällan bråkar nu för tiden. Jag har lärt mig att varje liten grej inte behöver bli ett bråk. Och senaste två årens bråk kan jag räkna på ena handens fingrar och ändå få fingrar över medan jag tidigare aldrig fått båda händernas fingrar att räcka på en vecka.

    Helt ärligt är det jätteskönt att slippa bråka!

    Men när bråken väl blir så är det det här som stör mig fortfarande.

  • Anonym (skrattar)
    Anonym (OJ) skrev 2015-04-24 09:57:05 följande:

    Det bjuder jag gärna på. Så glad att göra någon annan lycklig.

    Hoppas det gjorde din dag!


    Haha ja det gjorde det! :D skrattade högt och ljudligt!

    Jag förstår vad du menar med ditt inlägg och om du skrev det som tips så är det bra. Men som (ha ha ha!) Skrev får du nog kliva ner från hästen först nästa gång du ska skriva för du har en ganska nedlåtande ton. Känner du hur vi boundar här, utbyter tips och grejer!? ;D
  • Anonym (Gita)

    Han klappar mig på stjärten när jag står vid spisen.

  • tankfull
    Anonym (OJ) skrev 2015-04-24 09:55:43 följande:
    Jag stör mig inte på min partner och om jag skulle störa mig på andra så är det i så fall extremt liiiiiite.
    Jag har väl inte sagt något särskilt om någon annan?
    Jag menar i vart fall inte att störa mig på andra utan bara berätta lite om min historia och hur jag försöker att göra medvetna val.
    Mera som tips då, om någon skulle vara intresserad...

    Ska jag tro att du stör dig lite på att jag kan leva mitt liv utan att låta mig störas av min partner?
    Nej, det som stör mig är när någon vill framstå som en fri själ och icke-dömande men samtidigt dömer andra. Det är motsägelsefullt.
    Först går du in på en tråd som handlar om att folk ska få häva ur sig vad de irriterar sig på hos partnern och sen ifrågasätter du varför folk väljer att fokusera på negativa grejer och därefter beskriver du hur icke-dömande du själv är.
    Jag såg en gång en intervju med Melissa Gilbert (Lilla huset på prärien-Laura) där hon sa: "Jag är den ödmjukaste person jag känner!" Jag minns detta fortfarande för jag tyckte det var komiskt sagt och väldigt motsägelsefullt.

    Att anstränga sig för att inte döma andra är ett bra mål, men är man en verkligt fri själ har man nog inte ens ett behov av att tala om det för andra, man bara ÄR. Men som sagt, att försöka låta bli att se felen hos den man älskar är ju hedervärt. Fast den här tråden handlar inte om det...
  • Anonym (brolle)
    Anonym (Charmör) skrev 2015-04-22 00:23:29 följande:

    Otrevligt att så många har lust att använda våld mot sin partner för att denna är irriterande.


    Mh, men med ganska mycket humor som inslag,, tycker du inte?!

  • Anonym (brolle)
    tankfull skrev 2015-04-23 17:37:09 följande:
    Fast du stör dig på att andra stör sig på sina partners.
    fast det skriver OJ någonstans. Synd  du missar den grymma poängen som finns att läsa och leva efter där utan mer försöker hitta ett sätt knäcka den..

    För övrigt grymt rolig tråd fylld med mycket kärlek osså!!
  • tankfull
    Anonym (brolle) skrev 2015-04-24 16:19:03 följande:
    fast det skriver OJ någonstans. Synd  du missar den grymma poängen som finns att läsa och leva efter där utan mer försöker hitta ett sätt knäcka den..

    För övrigt grymt rolig tråd fylld med mycket kärlek osså!!
    Min poäng var att inte säga att man låter bli att döma samtidigt som man gör det - synd att du missade den!
  • Anonym (perfekt för mig.)

    Han är såå disträ, en riktig proffessortyp, man kan säga saker till honom 4 gånger och han svara ummm, och inget har gått in av vad man sa, så man får kolla och dubbelkolla.
    Men antagligen är det precis det en hetsporre som jag behöver, nån som är eftertänksam och håller mig på jorden när jag far iväg.
    I övrigt är han perfekt............för mig. Hjärta

  • Anonym (OJ)
    tankfull skrev 2015-04-24 15:39:58 följande:
    Nej, det som stör mig är när någon vill framstå som en fri själ och icke-dömande men samtidigt dömer andra. Det är motsägelsefullt.
    Först går du in på en tråd som handlar om att folk ska få häva ur sig vad de irriterar sig på hos partnern och sen ifrågasätter du varför folk väljer att fokusera på negativa grejer och därefter beskriver du hur icke-dömande du själv är.
    Jag såg en gång en intervju med Melissa Gilbert (Lilla huset på prärien-Laura) där hon sa: "Jag är den ödmjukaste person jag känner!" Jag minns detta fortfarande för jag tyckte det var komiskt sagt och väldigt motsägelsefullt.

    Att anstränga sig för att inte döma andra är ett bra mål, men är man en verkligt fri själ har man nog inte ens ett behov av att tala om det för andra, man bara ÄR. Men som sagt, att försöka låta bli att se felen hos den man älskar är ju hedervärt. Fast den här tråden handlar inte om det...
    Så du menar att jag skulle ha vägrat att svara på frågan jag fick? Varför skulle jag det?

    Ber om ursäkt, men jag förstår inte riktigt vad du är ute efter?
    Tycker du att något är fel i det jag skrev i mina svar så får du tycka det och det är självklart helt ok om du vill kritisera det.
    Men var då gärna lite mera konkret så kanske även jag kan förstå och jag kan försöka svara.

    Om du tycker att jag dömer andra så är det helt ok att du tycker så.
    Jag har aldrig utgett mig för att aldrig döma andra.
    Det enda jag har skrivit i mina svar är att jag inte stör mig på något hos min partner och det kan du kanske tolka som att jag aldrig dömer honom.
    Men när det gäller att döma andra så skrev jag ju redan i mitt andra inlägg:
    "(Hos mig skulle hon få högst två dygn på sig att flytta,
    detta oavsett vilka positiva sidor hon har...)".
    Så jag har väl ändå visat mina kort och varit rätt så konkret och tydlig redan från början?

    Tankfull; du svarade aldrig på min fråga men jag tycker det är berättigat att jag upprepar den:
    Ska jag tro att du stör dig lite på att jag kan leva mitt liv utan att låta mig störas av min partner?
  • tankfull
    Anonym (OJ) skrev 2015-04-27 13:43:42 följande:
    Så du menar att jag skulle ha vägrat att svara på frågan jag fick? Varför skulle jag det?

    Ber om ursäkt, men jag förstår inte riktigt vad du är ute efter?
    Tycker du att något är fel i det jag skrev i mina svar så får du tycka det och det är självklart helt ok om du vill kritisera det.
    Men var då gärna lite mera konkret så kanske även jag kan förstå och jag kan försöka svara.

    Om du tycker att jag dömer andra så är det helt ok att du tycker så.
    Jag har aldrig utgett mig för att aldrig döma andra.
    Det enda jag har skrivit i mina svar är att jag inte stör mig på något hos min partner och det kan du kanske tolka som att jag aldrig dömer honom.
    Men när det gäller att döma andra så skrev jag ju redan i mitt andra inlägg:
    "(Hos mig skulle hon få högst två dygn på sig att flytta,
    detta oavsett vilka positiva sidor hon har...)".
    Så jag har väl ändå visat mina kort och varit rätt så konkret och tydlig redan från början?

    Tankfull; du svarade aldrig på min fråga men jag tycker det är berättigat att jag upprepar den:
    Ska jag tro att du stör dig lite på att jag kan leva mitt liv utan att låta mig störas av min partner?
    Vägrat att svara på frågan? Vad pratar du om? Frågan i trådstarten eller vad menar du? För i så fall, om du nu tycker att det bästa är att inte hänga upp sig på nåt hos partnern, hade det väl varit enklast att aldrig gå in på tråden öht?

    Och jo, jag svarade på din fråga. Jag sa nej. Nej, jag stör mig inte på att du kan leva ditt liv utan att störas av din partner (för jag tror inte på att du kan det) men jag stör mig på att du skrev ett låååångt inlägg om hur icke-dömande du är men du började med att döma andra. Som jag redan sagt tycker jag att det är en fin sak att sträva efter att inte döma andra, men det blir hyckleri att prata om hur man inte ska irritera sig och hur man gör för att lyckas med detta - och i nästa stund visar man att man själv inte lever som man lär. Nu orkar jag ärligt talat inte med att tjafsa om detta längre - jag är inte mycket för ältande i oändlighet. Ha det gott och gör så gott du kan i strävan att inte döma - det räcker!
  • Anonym (Kajan)

    Sabba inte tråden med snusförnuft, vi har säkert alla en massa lycka med vår partner men starta gärna en annan tråd där man diskuterar förträffligheten i sitt förhållande


     


    Jag stör mig på följande hos min underbara man...

    - Han rensar aldrig kylskåpet förrän saker möglar och typ börjar krypa. Uhh!!


    - Han är lite besserwissrig ibland när vi är bland andra, han ger råd på ett sätt som lätt uppfattas som lite överlägset och han fattar inte alls vad jag menar när jag påpekar det när vi är ensamma.

    - Han är otroligt ostrukturerad och låter hellre barnen somna i bilen med kläderna på och icke tandborstade än orka planera veckan och faktiskt stanna hemma de kvällar barnen måste i säng i tid. Istället öser han över allt på mig och jag blir irriterad på att han är som en tonåring som jag måste planera för bara för att han vill göra sina egna saker på kvällarna.


    - Han häver ur sig saker som "du låter som en tjej" och "grabbar ska ha grabbsaker" och annat drygt inför ungarna. Dock har han bättrat sig ju mer jag gnäller på det.

    - Han är (ibland) så äckligt positiv! Han skulle kunna komma hem till ett nerbrunnet hus, barnen har blivit knarkare allihop och hans föräldrar har sagt upp bekantskapen och ändå bara typ "Ja, som jag ser det måste vi utgå från den nuvarande situationen vilket förordrar en lösning som..." bla bla. Aldrig nervsammanbrott som vilken annan människa som helst skulle få.


     


    Kommer nog på mer, fyller på

Svar på tråden Vad gör din partner som irriterar dig?