• Anonym (Arg)

    Min man släppte in tjej mitt i natten?!

    Hejsan på er alla

    I lördags var jag iväg och träffade lite vänner, jag var borta hela dagen och kom hem runt 01. När jag kommer hem möter min man mig i dörren och berättar detta - Vid 00 någon gång knackar det på dörren och en tjej står där, hon har ingen jacka på sig, blöt och har skadat sitt ben, skrapat upp sitt ansikte. Min man släpper in henne och hon är full, väldigt full och pratar osammanhängande. Hon kommer från stan och skulle hem men hittade inte sina vänner och hon missade bussen så hon bestämde sig för att CYKLA hem, hon kunde knappt gå. Hon har förmodligen ramlat med cykeln. Hon visste inte hur hon skulle ta sig hem och visste inte vart hon var. Hon var ledsen och hade blivit av med sin mobil, min man försökte kolla hennes väska för att hitta någon han kunde ringa men hittade inget. 

    Han bär upp henne till toaletten då hon inte kunde gå riktigt och hjälper henne att tvätta såren, hjälper henne på toa, och sedan till ett av gästrummen och hjälper henne av med smutsiga kläder och hjälper henne på med några av mina kläder. Hon pratar bara en massa osammanhängande men säger förlåt hela tiden.

    Jag blir helt chockad när jag kommer hem och tror att han skojar först. Jag förstår självklart att man ska hjälpa men att ta hem henne och hjälpa henne på toa...? Klä av henne..? Jag vill inte ha en stupfull tjej hemma hos mig. Min man gissar på att hon var runt 19, 20. Jag anser att man är ganska vuxen då. Min man tycker inte att han gjort något fel, jag tycker att han skulle ringt polis eller så. Han tycker att jag beskyller honom.  

    På morgonen är hon inte kvar, hon lämnade en lapp där hon bla skrev att hon skäms och är väldigt ledsen och är jättetacksam för allt min man gjorde.

    Har jag rätt att vara sur för detta? Tänk om jag hade släppt in en stupfull 20årig kille? Jag tror inte min man skulle blivit särskilt glad. Men han tycker jag är orättvis.

  • Svar på tråden Min man släppte in tjej mitt i natten?!
  • Anonym (www)
    LaLola skrev 2015-04-28 17:02:55 följande:

    Hade du föredragit att han inte hade hjälpt henne?! Obestämd


  • Anonym (V)
    CissiJissi skrev 2015-04-30 07:10:45 följande:

    Fantastiskt att hjälpa någon så! Det enda jag inte förstår är varför han klädde av henne och hjälpte henne på toa om hon hade lyckats cykla i 45 min, för då är man ju inte så full att man inte kan gå på toa själv.. Om det var en man, hade han klätt av honom då ts? Märkvärdigt att de flesta inte reagerar på just den biten tycker jag, just eftersom det låter som hon inte behövde hjälp med toa och avklädning känns det lite som en overkill:p


    Jag tycker att han gick lite över gränsen som klädde av henne och lånade ut sin sambos kläder till henne.
  • CissiJissi
    Anonym (Lena) skrev 2015-04-30 08:09:04 följande:

    Kläderna var blöta skriver Ts.


    Absolut, det var inte behovet av torra kläder jag ifrågasatte :) jag bara undrar hur en full kvinna klarar av att cykla 45min själv och samtidigt senare inte får till att klä av sig och gå på toa utan någons hjälp. Är det så farligt att mannen gjorde det ändå? Nejdå, helt säkert inte! Men om det alltså inte var nödvändigt, varför inte bara låta kvinnan få ordna sig själv.. Behövde hon fysisk hjälp med detta förstår jag honom dock, det är bara att det hela inte gick helt ihop för mig :)
  • Anonym (sara)
    CissiJissi skrev 2015-04-30 09:46:50 följande:
    Absolut, det var inte behovet av torra kläder jag ifrågasatte :) jag bara undrar hur en full kvinna klarar av att cykla 45min själv och samtidigt senare inte får till att klä av sig och gå på toa utan någons hjälp. Är det så farligt att mannen gjorde det ändå? Nejdå, helt säkert inte! Men om det alltså inte var nödvändigt, varför inte bara låta kvinnan få ordna sig själv.. Behövde hon fysisk hjälp med detta förstår jag honom dock, det är bara att det hela inte gick helt ihop för mig :)
    Inte för mig heller.

    Det kanske trots allt är mannens unga älskarinna som cyklade förbi? Konstigare saker har hänt.
  • StarDuzt

    Fylla kan öka med tiden efter intaget - + att vi sannolikt
    hade en form av utmattning kombinerat med fylla o skador.
    Vi vet ju inte heller om tjejej blivit drogad

  • Anonym (Arg)

    Tack för era åsikter. 

    Jag menade inte att vara elak mot min man men jag tyckte det var konstigt! Jag har aldrig sagt att han inte skulle hjälpt henne! Jag har bett om ursäkt och förklarat att jag tog i för mycket och förklarat varför jag kände som jag gjorde

    Vi fick igår ett brev av denna flicka där hon skriver bland mycket annat att hon är oerhört tacksam och hon vill be om ursäkt. Hon skrev att hon skulle vilja tacka på riktigt så vi ska faktiskt möta upp henne idag inne i stan nu i eftermiddag. 

    Jag är glad att det gick bra men jag blev orolig i början för detta händer ju inte varje dag direkt och jag tyckte det var en konstig situation helt enkelt!

  • Rosmarin
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 10:45:47 följande:

    Tack för era åsikter. 

    Jag menade inte att vara elak mot min man men jag tyckte det var konstigt! Jag har aldrig sagt att han inte skulle hjälpt henne! Jag har bett om ursäkt och förklarat att jag tog i för mycket och förklarat varför jag kände som jag gjorde

    Vi fick igår ett brev av denna flicka där hon skriver bland mycket annat att hon är oerhört tacksam och hon vill be om ursäkt. Hon skrev att hon skulle vilja tacka på riktigt så vi ska faktiskt möta upp henne idag inne i stan nu i eftermiddag. 

    Jag är glad att det gick bra men jag blev orolig i början för detta händer ju inte varje dag direkt och jag tyckte det var en konstig situation helt enkelt!


    Vad roligt att hon hörde av sig!
  • CissiJissi
    Flygfotogen skrev 2015-04-30 11:54:21 följande:

    Du är alltså sur för att din man är en ansvarskännande och vänlig medmänniska?


    Verkar inte så om du läser vad ts faktiskt skriver nej :)
  • CissiJissi
    Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 10:45:47 följande:

    Tack för era åsikter. 

    Jag menade inte att vara elak mot min man men jag tyckte det var konstigt! Jag har aldrig sagt att han inte skulle hjälpt henne! Jag har bett om ursäkt och förklarat att jag tog i för mycket och förklarat varför jag kände som jag gjorde

    Vi fick igår ett brev av denna flicka där hon skriver bland mycket annat att hon är oerhört tacksam och hon vill be om ursäkt. Hon skrev att hon skulle vilja tacka på riktigt så vi ska faktiskt möta upp henne idag inne i stan nu i eftermiddag. 

    Jag är glad att det gick bra men jag blev orolig i början för detta händer ju inte varje dag direkt och jag tyckte det var en konstig situation helt enkelt!


    Jag förstår dig!:) uppfattade det aldrig som att du var emot att hjälpa tjejen eller at du skrev elakt om din man heller. Det är ju en lite ovanlig situation och kom oväntat. Klart man kan undra lite! Din man framstod som en guldklimpa tyckte jag, och det verkade folk i tråden också tycka :) fint att hon hörde av sig sådär då!
  • Fånga dagen

    Skönt att inte tjejen hade drabbats av minnesförlust, utan kom ihåg vad din man hade gjort för henne. Annars kan man föreställa sig att det skulle vara en mardröm att vakna upp på ett främmande ställe i nån annans kläder.

    Fint att hon uppskattar hjälpen hon fick - och att hon hade turen att ringa på "rätt" dörr. {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Uu)

    [quote=75232315][quote-nick]Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 10:45:47 följande:[/quote-nick]

    Tack för era åsikter. 

    Jag menade inte att vara elak mot min man men jag tyckte det var konstigt! Jag har aldrig sagt att han inte skulle hjälpt henne! Jag har bett om ursäkt och förklarat att jag tog i för mycket och förklarat varför jag kände som jag gjorde

    Vi fick igår ett brev av denna flicka där hon skriver bland mycket annat att hon är oerhört tacksam och hon vill be om ursäkt. Hon skrev att hon skulle vilja tacka på riktigt så vi ska faktiskt möta upp henne idag inne i stan nu i eftermiddag. 

    Jag är glad att det gick bra men jag blev orolig i början för detta händer ju inte varje dag direkt och jag tyckte det var en konstig situation helt enkelt!

    [/

    Men du känner att du måste följa med när de ska mötas upp? Du gjorde jul inget? Förutom att tycka att din man gjorde fel o att misstro honom.... Men du ska med o få tack....?

  • Fånga dagen
    Anonym (Uu) skrev 2015-04-30 15:57:44 följande:

    [quote=75232315][quote-nick]Anonym (Arg) skrev 2015-04-30 10:45:47 följande:[/quote-nick]

    Tack för era åsikter. 

    Jag menade inte att vara elak mot min man men jag tyckte det var konstigt! Jag har aldrig sagt att han inte skulle hjälpt henne! Jag har bett om ursäkt och förklarat att jag tog i för mycket och förklarat varför jag kände som jag gjorde

    Vi fick igår ett brev av denna flicka där hon skriver bland mycket annat att hon är oerhört tacksam och hon vill be om ursäkt. Hon skrev att hon skulle vilja tacka på riktigt så vi ska faktiskt möta upp henne idag inne i stan nu i eftermiddag. 

    Jag är glad att det gick bra men jag blev orolig i början för detta händer ju inte varje dag direkt och jag tyckte det var en konstig situation helt enkelt!

    [/

    Men du känner att du måste följa med när de ska mötas upp? Du gjorde jul inget? Förutom att tycka att din man gjorde fel o att misstro honom.... Men du ska med o få tack....?


    Jag ser inget konstigt i att Ts följer med. Det kanske är ett önskemål från tjejen. Det var ju trots allt också Ts hem hon fick sova i, och hennes kläder hon fick låna, så deras "nattgäst" vill säkert tacka henne också. Sen har ju Ts bett sin man om ursäkt. Slutet gott - allting gott..Solig
  • Flygfotogen

    Jag ser vad TS skriver och jag tolkar det som att hon blev sur för att han hjälpte någon som inte kunde hjälpa sig själv. Att TS sedan lugnat sig är ju bra.

  • Anonym (Uu)

    [quote=75234306][quote-nick]Fånga dagen skrev 2015-04-30 17:33:44 följande:[/quote-nick]

    Jag ser inget konstigt i att Ts följer med. Det kanske är ett önskemål från tjejen. Det var ju trots allt också Ts hem hon fick sova i, och hennes kläder hon fick låna, så deras "nattgäst" vill säkert tacka henne också. Sen har ju Ts bett sin man om ursäkt. Slutet gott - allting gott..

    [/

    Nä ts vill mer ta åt sig äran och kontrollera det hela.

    För mig skulle det inte vara glömt efter så vidriga anklagelser.

  • driver28

    Har läst halva tråden nu och kommit fram til följande:

    Din man är en bra man som hjälpte tjejen. Det ska han ha beröm för. Sen att han inte tänkte på att ringa polisen eller så, det ringde på mitt i natten. Väntade han besök? Nä. Var han beredd på en aspackad tonåring i behov av hjälp? Nä. Handlar man alltid helt rationellt när sådant händer mitt i natten? Nä. Men han gjorde nåt bra. Han tänkte; vad kan jag göra här? Kontaktinfo? Hittade ingen. Frågor? Inga svar. Han gjorde det så bekvämt för henne som han kunde just där och då. Torra kläder, bakteriefria sår, värme och trygghet i sängen. Hade tjejen lämnat en tacksam lapp med förlåt osv om det hänt nåt konstigt? Nä.

    Släpp det här nu. Om några dagar kommer det bli en listig hjältehistoria av det.

  • Anonym (...)

    Tvivlar starkt på att ts kille skulle ha "hjälpt" en kille på toaletten eller klätt av honom..

  • Fånga dagen

    Det skulle faktiskt vara intressant att veta hur många som skulle känna sig bekväma med att släppa in en främmande kille/karl mitt i natten, och ge samma hjälp som den här tjejen fick.

    Eller hade det mest troligt blivit en signal till polisen om att en berusad man som har svårt att ta hand om sig själv, står och ringer på dörren? Jag hade ALDRIG vågat öppna! Hade bedömt det som alldeles för riskabelt.

Svar på tråden Min man släppte in tjej mitt i natten?!