• mkes

    BIM juni 2015

    Hakar på här jag med! Min mens borde komma på onsdag ungefär, nästa ÄL cirka 2/6 och BIM 17/6.
    Blir försök nummer tre efter missfall i v10, ska testa köra all out denna månad med rosenrot, munkpeppar och bidrottninggelé för att se om det gör någon skillnad.

  • mkes
    Caylyn skrev 2015-05-17 07:34:26 följande:

    Hänger gärna med här. Har äl vilken dag som helst nu. Tredje försöket på första. Två stycken mf tidigare. Lite nervöst att jag ska läsa testerna fel då jag ska göra insemination för tredje gången.


    Bara att slänga upp bilder här om du är osäker! Och testa ooofta med ältest så du inte missar stegringen.
  • mkes
    HardrockGoddess skrev 2015-05-17 13:06:54 följande:

    Hejsan! :)

    Här har ni mig!

    Jag var med i tråden BIM Maj, men fick för ett par minuter sedan mens.. Rätt så ledsen. :(

    Men nu är det nya friska tag som gäller. Jag ska äta folsyra och en massa annat nyttigt.

    Tar tacksamt emot fertilitetstips :)


    Känner igen dig från majtråden, tråkigt att mensen kom!

    Jag blev gravid när jag åt rosenrot och munkpeppar förra graviditeten, osäker på korrelation men kommer köra på det igen. Så det kan ju vara ett tips!
  • mkes
    Caylyn skrev 2015-05-17 20:53:45 följande:

    Nu är tiden bokad inför morgondagen. Börjar bli nervös men får hoppas att allt går bra och att det tar sig. Tåget till Danmark går kl 9 och de väntar mig på kliniken kl 12. Vet inte hur jag ska stå ut med 2 veckors väntan innan jag vet hur det går


    Lycka till! Håller tummarna för dig!
  • mkes
    Nystjärna skrev 2015-05-18 10:22:13 följande:

    En fråga till er, vad äter ni för vitaminer? Förra gången jag var gravid åt jag folsyra bara och just nu äter jag apotekets vitaminer för kvinnor. Ätit det länge av andra skäl, men är det bättre och äta ren folsyra eller spelar de ingen roll? Och är det någon mer här inne som inte kör med äl-tester? 

    Sambon vill inte kör med äl-tester utan vi kör som vi gjorde med dottern, varannan dag, eller iallafall var 3. Men känns svårare nu då dottern inte alltid vill somna och sova i sin säng utan gärna sover inne hos oss. Sen rädd för att de skall ta längre att bli gravid denna gången. Hört olika nämligen, en del som har väldigt lätt för att bli gravida och en del som inte har det. Så funderar så mycket kring detta. Sen hur länge har ni varit utan något preventivmedel? Massa frågor idag :p 


    Jag äter folsyra och d-vitamin!

    Blev gravid under lite minipillerslarv med dottern och nu har vi försökt sen november, så här har det väl inte gått lika lätt. Vi skulle aldrig orka varannan dag här. Så kör på äl-test.
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-05-18 13:07:43 följande:

    Amen to that, sistah! Är nöjd om det bli varannan vecka!


    Säger (om än lite halvt vackligt) hellre en bra gång i veckan än tio halvkassa!
  • mkes
    Caylyn skrev 2015-05-19 21:57:18 följande:

    Jag har min syster som stöttar mig till 110% hon är dessutom säker på att det kommer ta sig. Hon och systersonen (3 år) följde med till kliniken. Fick ett gott skratt när jag kom ut efter behandlingen och får frågan av pojken om det fanns en bebis i min mage nu. Tror nog att resten av familjen ändrar sig när det väl är dags. I annat fall så är det deras problem. Jag tänker inte låta deras åsikter stå i vägen för min lycka.


    Bra att du har din syster! (och alla oss här som hejar på dig. )

    Tyvärr är människor ofta egoistiska och kan inte se förbi sin egen näsa och lägger därmed sina egna värderingar där de inte hör hemma. Har svårt att tro att någon kommer se din bebis och önska att den aldrig blev född!
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-05-21 07:07:16 följande:

    Hoppar gärna på här officiellt, då mensen som väntat kom tidigt i morse!

    Skall börja med letrozol den här cykeln, för att förhoppningsvis kunna sätta lite sprätt på äggtillväxten och lyckas få äl tidigare än dag 44 som förra gången!

    Funkar det som det ska borde äl bli typ första helgen i juni, men återkommer med mer klara besked efter gynbesöket om typ veckor.


    Officiellt välkommen hit!

    Följt varandra sedan februari så nu börjar jag bli less på dig. Vad sägs om att juni blir sista månaden?!
  • mkes
    Tr86 skrev 2015-06-08 19:40:30 följande:

    Jag fick läsa två gånger för jag trodde nästan det var jag själv som skrivit!


    Jag plussade visserligen i början på februari, men fick sedan missfall i mitten på mars. Två skrapningar och nu fick jag precis mens nr 3 sedan dess. Så jävla tröttsamt.


    Vi lyckades också på första försöket där i januari och därför trodde jag att vi var "optimalt" gjorda för varann eller nått.


    Nu efter tredje "misslyckandet", eller iaf andra kan man säga då vi inte försökte oss på direkt efter missfallet, så känner jag mig helt hopplös.


    Man SKA ju såklart inte det...Men eftersom det gick så fort sist så trodde jag att det skulle gå lika lätt sen igen..


    Men smärtor i ljumsken hade jag också två månader efter missfallet. Vad kan det bero på? Aldrig haft det förut? Det började redan innan missfallet var ett faktum...


     


    Jag testade i morse då, BIM-3, toknegativt. Så nu får vi väl köra på senare i juni igen...


    Plussade också i februari och fick missfall i mars! Också här på tredje försöket nu, som även det verkar ha gått åt helvete... Alla verkar plussa direkt efter missfall, så känns ju lite extra jobbigt när man nu gått förbi antalet försök det tog med förra graviditeten.
  • mkes
    Fronten skrev 2015-06-08 22:16:48 följande:

    Jag undrar när ni som brukar ha spottingsinnan mens brukar börja räkna er cykel? Från första spottingsdagen el nr det börjar blöda mer? Funderar på hur det gör skillnad på när Äl ser ut att ska inträffa i appar?


    Jag brukar räkna från när mensen kommer igång ordentligt med ett jämt flöde. Men då brukar jag spotta lite och blöda mycket så det blir en rätt tydlig skillnad.
  • mkes
    Malin 845 skrev 2015-06-12 10:39:51 följande:

    Äl+7 idag, testade och fick fram detta.. Ska jag testa på bim igen eller borde det synts idag? :(


    Nej, herregud, på äl+7 är det sjukt ovanligt att få ett plus! Jag skulle dock fortsätta ta ett test per dag om du har de möjligheterna, kan ju dyka upp närsomhelst från och med nu.
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-06-12 21:05:49 följande:

    Hahaha. Testomanen har talat!


    Det är ju så fruktansvärt spännande! Hade helst sett att alla testade hela tiden varje dag.
  • mkes
    NellieMeja skrev 2015-06-13 09:43:23 följande:

    Ååå så glad. Testade ju negativt med rfsu test på bim -1 å trodde det var kört. Men mensen kom aldrig fast att jag trott det många gånger denna vecka.


    Grattis! Vilken överraskning! Säkert skönt att höra för många här att man inte behöver plussa typ en vecka efter äl!
  • mkes
    miachr78 skrev 2015-06-14 12:16:35 följande:

    Testade idag på äl+9 men det såg negativt ut. Kanske att det fanns ett svagt spökstreck. Känns som det är kört denna månaden eftersom så många andra testar positivt tidigt. Men jag ska ta ett nytt test på bim den 20/6.


    Jag testade positivt på äl+9 förra graviditeten så var säker på att det skulle vara kört om jag fick negativt då, men denna månad kom plusset inte förrän på äl+11. Såg någonting svagt innan men såg ut som spökstreck. Ge inte upp!
  • mkes
    Javli skrev 2015-06-14 17:52:31 följande:

    Fick detta i morse.


    Jag tror det är positivt! Köp nytt test av annat märke och dubbelkolla omedelbums!
  • mkes
    Malin 845 skrev 2015-06-14 17:50:27 följande:

    Fick inget svar på min fråga :(

    Kan man testa dagen innan bim eller ska man vänta tills efter bim typ? Sen undrar jag om det är vanligt att man har illaluktande flytningar när man är gravid. Jag har aldrig det förutom precis innan mensen, men den ska jag inte ha förräns den 19/6. Så det är ju inte vanligt för mig. Spelar kroppen mig ett fnatt eller kan jag vara gravid? Har fortfarande molnande och stickande känsla i magen och ländryggen samt att magen är svullen. Tog negativt gravtest imorse.

    Need some help :(


    Alltså det beror ju helt på när ett eventuellt ägg fäst och om man vet precis när ägget lossat eller ej. Vissa får plus en vecka innan bim och vissa först en vecka efter. Men säkrast är ju såklart att vänta tills mensen är sen.
Svar på tråden BIM juni 2015