• Anonym (Anonym.)

    Varför beskylls Vänsterpartiet för att vara kommunistiskt?

    Sovjetunionen nämns inte ens i partiprogrammet.

  • Svar på tråden Varför beskylls Vänsterpartiet för att vara kommunistiskt?
  • Överste Senap
    Anonym (Anonym.) skrev 2015-06-03 16:42:48 följande:

    Frågorna är lösryckta och abstrakta.


    Är frågan om du anser DDR vara demokratiskt bara för att det ordet demokratiskt är en del av nationens namn abstrakt? Okej, då vet jag.

    Än mer förvirrande är att du inte anser din TS vara abstrakt.
  • Konservativ
    Dixie skrev 2015-06-02 22:51:08 följande:
    varför skulle bristen på ett land som inte längre existerar vara bevis på att V inte är kommunistiskt!? 
    Kommunismen  var/är ju inte bara en ideologi utan också en (flera) rörelser. VPK ingick i den rörelse som styrdes från Moskva av Sovjetiska kommunistpartiet. 
  • Anonym (Anonym.)
    Överste Senap skrev 2015-06-03 17:03:28 följande:

    Är frågan om du anser DDR vara demokratiskt bara för att det ordet demokratiskt är en del av nationens namn abstrakt? Okej, då vet jag.

    Än mer förvirrande är att du inte anser din TS vara abstrakt.


    Det sade jag inte att den inte KAN vara.
  • Anonym (Anonym.)
    Konservativ skrev 2015-06-03 17:20:15 följande:

    Kommunismen  var/är ju inte bara en ideologi utan också en (flera) rörelser. VPK ingick i den rörelse som styrdes från Moskva av Sovjetiska kommunistpartiet. 


    Jajamänsan, men det var alltså DÅ. Precis som Socialdemokraternas införande av ett rasbiologiskt institut var DÅ, inte nu.
  • kenneth768768
    Anonym (Anonym.) skrev 2015-06-03 17:37:31 följande:
    Jajamänsan, men det var alltså DÅ. Precis som Socialdemokraternas införande av ett rasbiologiskt institut var DÅ, inte nu.
    Och SD bildades ur rasistiska rötter DÅ? Skojade bara.
  • Anonym (Anonym.)
    kenneth768768 skrev 2015-06-03 19:18:40 följande:

    Och SD bildades ur rasistiska rötter DÅ? Skojade bara.


    Vad då? Det är ju så.
  • Konservativ
    Anonym (Anonym.) skrev 2015-06-03 17:37:31 följande:
    Jajamänsan, men det var alltså DÅ. Precis som Socialdemokraternas införande av ett rasbiologiskt institut var DÅ, inte nu.
    Jovisst. Men om vi nu antar att vänsterpartiet numera inte är en del av en hemlig komintern (varför vi nu skulle anta det) så återstår ändå frågan om partiet eller vissa medlemmar ännu omhuldar den kommunistiska ideologin. Och här får man väl ändå anse att flera av medebattörerna har gett dig ett jakande svar.
  • Anonym (Anonym.)
    Konservativ skrev 2015-06-03 23:26:25 följande:

    Jovisst. Men om vi nu antar att vänsterpartiet numera inte är en del av en hemlig komintern (varför vi nu skulle anta det) så återstår ändå frågan om partiet eller vissa medlemmar ännu omhuldar den kommunistiska ideologin. Och här får man väl ändå anse att flera av medebattörerna har gett dig ett jakande svar.


    Hur skall jag veta att de har rätt och inte bara vräker ur sig högerpropaganda?
  • kenneth768768
    Anonym (Anonym.) skrev 2015-06-03 19:24:40 följande:
    Vad då? Det är ju så.
    Skämtet var att med samma förlåtande resonemang skulle man kunna förlåta SD, som man förlåter V och S. Det går såklart inte, tanken är ju skrattretande liksom :)

  • kenneth768768
    Anonym (Anonym.) skrev 2015-06-03 23:40:23 följande:
    Hur skall jag veta att de har rätt och inte bara vräker ur sig högerpropaganda?
    Om du inte tror på vittnesmål och andrahandsuppgifter måste du skaffa dig förstahandsuppgifter. Gå t.ex med i en lokal V-förening och kolla vilka du träffar.

Svar på tråden Varför beskylls Vänsterpartiet för att vara kommunistiskt?