• Anonym (Ledsen)

    Då är det söndag igen då och man ligger i sängen och gråter med ångest inför nästa jobbvecka!

    Och min sambo är bortrest över helgen och jag har inte honom som stöd nu heller utan nu ligger jag här helt ensam i sängen och gråter. Varenda cell i mig skriker "gå inte till jobbet!" Jag går emot kroppens signaler, vilket gör att jag får ångest.

    Någon som har några tröstande ord?

  • Svar på tråden Då är det söndag igen då och man ligger i sängen och gråter med ångest inför nästa jobbvecka!
  • Anonym (deprimerad)

    Jag tycker du ska ringa din vårdcentral och berätta för dem att du mår dåligt. Så där ska man inte behöva må.


    Och att man har klarat en utbildning på ett visst antal år, som någon skrev, betyder inte att man är odödlig eller inte kan hamna i depression eller liknande.
    Depression eller utmattningsdepression (vad det än är du nu drabbats av) kan i värsta fall vara dödlig. Det är något man behöver hjälp att ta sig ur.

    De gånger jag behövt ringa vc för att jag mått sådär dåligt har jag fått komma redan samma dag eller dagen efter som senast. Men då har jag också berättat hur illa det var (dvs för min del har jag typ gråtit fram att jag inte orkar mer).
    Att man har sjukdom/ar som inte syns kan vara svårt för omgivningen att förstå, tex din sambo.

    Det är inte bra att isolera sig heller när man mår dåligt, men man behöver hjälp att bryta mönstret. Ibland med samtal, ibland med medicin, ibland i kombination med båda.

    Ta hand om dig! 

  • Anonym (Ledsen)

    Han sa också att han snart inte orkar ha det såhär längre, att jag måste ta tag i mina problem. Men han vill heller inte att jag sjukskriver mig= kommer må dåligt pga jobbet. Han säger att det sliter mkt på förhållandet. Jag sa att han får göra slut om han vill.

  • Anonym (Ledsen)

    Sen sa han också att han tycker jag ska umgås med mina vänner och att han tyckt det länge! Men jag trivs inte med att umgås med mina vänner, jag vill inte tvinga mig till det! Det räcker med att tvinga sig till jobbet varje dag! =(

  • Anonym (Ledsen)

    Jag känner mer och mer att jag inte orkar leva längre =(

  • Anonym (fff)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-09-28 21:33:32 följande:

    Sen sa han också att han tycker jag ska umgås med mina vänner och att han tyckt det länge! Men jag trivs inte med att umgås med mina vänner, jag vill inte tvinga mig till det! Det räcker med att tvinga sig till jobbet varje dag! =(


    Varför trivs du inte med dina vänner? Vad är det som är jobbigt på jobbet?
  • Anonym (Ledsen)

    Därför att jag har jättelång självkänsla och social fobi. Vill inte umgås med människor överhuvudtaget

  • Anonym (deprimerad)

    Ring vårdcentralen direkt imorgon bitti!
    Är du säker på att jobbet inte har kontakt med någon företagshälsovård? I så fall kan du vända dig dit. Jobbet har ju inte så stor nytta av dig om du mår dåligt och inte kan utföra ditt arbete ordentligt, så de vill säkert att du mår bra.

  • Anonym (deprimerad)

    Jag är själv sjukskriven just nu för återkommande depression. Har samtalskontakt och medicinerar (medicinerar sedan flera år, men har nu nyligen fått byta medicin då den förra inte fungerade längre).
    Har haft grav ångest, framförallt nattetid. Varit urtrött, men inte kunnat sova på natten, vilket resulterat i mer ångest. Har även haft panikångestattacker, gått i KBT för detta för att lära mig hantera det.

    Vägen att komma ur depression är/kan vara tuff, men det går. Men var inte rädd för att ta hjälp för det.

  • Anonym (Ledsen)

    Ingen som vill önska mig lycka till imorgon?!

    Och varför är det alltid en massa som skriver inlägg och ställer frågor men aldrig skriver ngt igen! Så jäkla frustrerande när jag tar mig tid och svarar på frågorna som folk ställer!!

  • Anonym (Ledsen)

    Kommer min sambo lämna mig pga det här så vill jag inte leva längre. Jag mår inte alls bra

Svar på tråden Då är det söndag igen då och man ligger i sängen och gråter med ångest inför nästa jobbvecka!