Inlägg från: Anonym (Kille 33) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille 33)

    Underlivet

    Det ska tvättas en gång per dag. Min flickvän gör det inte. Undrar bara om det är vanligt? Hur får jag henne att ändra sina vanor... utan att kränka henne. Hon är också sån att hon bryr sig så mycket om hur hon ser ut och beter sig annars.

  • Svar på tråden Underlivet
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (A) skrev 2015-10-12 00:44:32 följande:

    Hur kan du veta detta?


  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (A) skrev 2015-10-12 00:51:24 följande:

    Alltså att hon inte tvättar sitt underliv en gång om dagen?!


    Därför att hon kunde vara fräschare förstås.
  • Anonym (Kille 33)
    sextiotalist skrev 2015-10-12 09:52:27 följande:

    Nej, ett underliv behöver inte tvättas varje dag,  en del underliv bör inte heller tvättas varje dag.

    De flesta problemen med underliv beror på överdriven hygien (som kan ge dålig doft pga obalans i underlivet)

    Hade jag tvättat mitt underliv varje dag, så hade jag haft kronisk svampinfektion


    Smegma då?
  • Anonym (Kille 33)
    sextiotalist skrev 2015-10-12 10:40:29 följande:

    Jag tvättar inte underlivet varje dag och de enda gångerna jag har haft vita beläggningar är när jag har haft svamp. Dvs ett friskt underliv ger inga beläggningar, är det beläggningar mellan blygdläpparna så är det troligen ett underliv i obalans.

    Jag har aldrig träffat på smegma när det gäller män heller. Däremot så hade jag ett ex som duschade två gånger om dagen och han hade alltid en ganska obehaglig lukt från kroppen


    Fast min flickvän har det men svamp nämner hon aldrig och hon verkar inte klia eller ha ont, vad nu svamp ger för effekt. Eller hur upplevde du svamp. Läste nånstans att det kan bero på torr hud också, smegma alltså och därför bra att tvätta med olja.
  • Anonym (Kille 33)
    sextiotalist skrev 2015-10-12 10:51:38 följande:

    Och det är troligen då den där vita beläggningen dyker upp, som killen kallar smegma.

    Smegman för mannen är ju till för att hålla ollonet helt och rätt fuktbalans och fri från olämpliga bakterier. Är det illaluktande beror det nog även där på obalans


    Det kallas smegma för tjejer också, eller varför kallar du det annat?
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Jozz) skrev 2015-10-12 11:02:00 följande:

    Jag sköljer endast av med vatten när jag duschar. Sen är det riktigt skönt att inte använda trosor ibland. Beror ju lite på vad för kläder man har på. Fittan ska behandlas med respekt ;) Ingen tvål och stäng inte in den. Stringtrosor är big NO NO!

    Om man skulle få problem så finns det mjölksyrabakterier som man kan köpa på apoteket. Lactal balans. Har provat själv för längesedan innan jag insåg hur min älskade fitta skulle skötas. Nu kan jag raka och vaxa utan problem eftersom balansen är bra :)


    sextiotalist skrev 2015-10-12 10:51:38 följande:

    Och det är troligen då den där vita beläggningen dyker upp, som killen kallar smegma.

    Smegman för mannen är ju till för att hålla ollonet helt och rätt fuktbalans och fri från olämpliga bakterier. Är det illaluktande beror det nog även där på obalans


    För övrigt luktar det men hon verkar inte "lida" mest jag som tycker det är lite ofräscht. Lite som att ha "snorbusar" i näsan (också naturligt och fyller säkert en funktion) eller smuts under naglarna...
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 11:49:05 följande:

    En barnmorska berättade för mig att jag hade "rester av en svampinfektion" för många år sedan. Hade ingen aning om det själv så det kliar knappast för alla. Jag hade kanske vant mig för att det slltid var så? Jag tig i alla fall reda på hur man ska ta hand om sig efter det. Tyckte det var oerhört pinsamt men var glad att hon sa det!


    Haha lite som att gå till tandläkaren utan att borsta tänderna innan. Hur blev du av med det?
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Anonym123) skrev 2015-10-12 11:54:39 följande:

    Om hon inte luktar illa tycker jag inte att du ska säga åt henne att ändra sina vanor, då underlivet sköter sig själv väldigt bra.

    Dock: om hon luktar illa - säg det till henne! Jag visste knappt om att jag inte luktade okej förrän jag blev gravid och barnmorskan skrev ut antibiotika mot bakteriell vaginos efter en gyn-undersökning. Efter den kuren luktar jag mindre än vatten, så säg det till henne!! (På ett snällt sätt).


    Jo, eller om jag kan få henne till en gynundersökning och på så sätt blir hon medveten. Att prata om en tjejkompis (du då, haha) erfarenhet. Snällt och smidigt att så ett frö. Eller att hon får suga av mig efter sex.
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvättt) skrev 2015-10-12 11:58:04 följande:

    Hur ofta tvättar hon sig då? Inför sex är det dock a och o att tvätta sig, o det hoppas jag hon gör (gäller dig med).


    För det mesta men det blir ju ett och annat spontant möte också. Hade ju varit tråkigt annars. Och jobbigt att duscha tre ggr på en dag.
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 12:04:58 följande:

    Jag slutade helt tvåla in mig där nere och började olja in ibland när jag duschade. Jag brukade tvåla en till två ggr per dag före detta. Tog någon/några veckor innan det slutade bli "beläggningar". Jag behövde aldrig ta någon medicin eller så däremot. Det var ju inte SÅ illa.


    Okej, får smyga in olja då. Det känns ju rätt harmlöst. "tror du är torr där nere för då kan man få lite vitt, vill du ha olja"... Kanske kan funka. Är det ngn speciell olja, tog det bort lukten?
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 12:25:19 följande:

    Lite olika. Barnolja och ibland hemgjord blandning oliv-raps-jojoba.


    Ok, sjukfråga men hur tvättar du, min tjej lyckas uppenbarligen inte hehe.
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 14:03:31 följande:

    Hur? Vet inte om du tramsar eller inte, men ok. Duschar lite med vatten och smörjer sedan in med olja. Duschar ibland bort överflödet om det är en väldigt fet olja. Kan nog i princip inte bli fel.


    Blir det inte hinna på? Olja och vatten är ju inte en pusselbit. Måste vara jobbigt.
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (Tvål) skrev 2015-10-12 15:42:37 följande:

    Nä, det upplever jag inte. Dessutom torkar man ju sig och då blir det lagom. Nu behöver jag ju inte ens olja jämt. Olja+sex är ju en rätt bra kombo så jag brukar passa på att använda olja när jag duschar på kvällen!


    Jag tycker att det är en dålig kombo men kul att man är olika. Olja på handduken? Nej okej ska sluta terrorisera dig nu ;)
  • Anonym (Kille 33)
    klyban skrev 2015-10-12 19:40:58 följande:

    Jag skulle föreslå duscha först, olja in sen.

    Och se till det är kallpressat olja man använder, både på olivoljan och rapsoljan.

    Och inte överflöd, utan lagom som huden kan ta åt sig på ~5min utan vara blött av olja fortfarande.


    Hahaha, ditt inlägg fick mig på gott humör. Kallpressad och ekologisk eller? Ja, neroljade underkläder känns inte som en hit.
  • Anonym (Kille 33)

    [quote=75868701][quote-nick]klyban skrev 2015-10-12 20:16:32 följande:[/quote-nick]Ekologiskt är väl bra i sig, men kallpressad olja.

    Innehåller så mycket bra ämnen, så är att föredra.

    Huden kan bara ta upp så mycket olja, så inte mer än vad huden kan ta in.

    Sen ska huden som har fått olja få tillgång till syre.

    Så inga underkläder, eller sitta så man hindrar detta.

    Haha påminner om när jag skulle massera ett ons och tog en hel hand olja istället för "lite grann"... Vet inte, olja känns meckigt men ja ok lite då.

  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (A) skrev 2015-10-12 20:04:19 följande:

    Du verkar rätt då fixerad vid hur ofta din tjej bör tvätta sitt underliv! 

    Kan du inte köpa hem lite goa oljor,duschkrämer osv som du sen föreslår att hon använder när hon duschar?


    Jo precis, får göra det... Typ som ett experiment av produkter. "Vilken föredrar du och vilken är bra och på vilket sätt.".
  • Anonym (Kille 33)
    Anonym (hälsomyndigheten) skrev 2015-10-12 21:39:42 följande:

    Säg som det är i stället för att tramsa, vem vill ha sex eller slicka någon som inte tvättar sig? Uppenbarligen upplever du ju att det är olustigt på någotvis eftersom du skriver här? Luktar hon eller smakar illa? Då tycker jag att du skall vara såpass ärlig mot henne, det måste ju påverka er relation .


    Luktar men smakar ok *harkel*
  • Anonym (Kille 33)
    klyban skrev 2015-10-13 10:37:38 följande:

    Huden suger åt sig oljan rätt snabbt.

    Meckigt, ja det beror väl vad man gör det till.


    Haha!! Nja, den gjorde inte det för jag fick veta att jag var helt sjuk haha
Svar på tråden Underlivet