Inlägg från: Anonym (Refugeess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Refugeess)

    Invandringen - sveriges undergång

    Som rubriken lyder anser jag att invandringen är överstyr.
    Är trött på PK-maffian som kallar alla för rasister/nazister så fort man kritiserar invandringen, vi tar emot 1/7 av alla flyktingar i Europa, MEST per capita i hela europa.
    Nu är det stopp, vi såg vad som hände i Paris och det kommer säkerligen hända i Sverige inom kort också.
    Invandrarna som kommer kostar miljarder kronor, fortsätter detta så kan vi glömma saker som gratis sjukvård etc.
    Det ljugs KONSTANT i media om hur mycket invandringen kostar, hur många som kommer i jobb, hur många högutbildade som kommer, allt för att få invandringen att se positiv ut, vilket är långt från sant.
    Och PK maffian, ni som förespråkar högre invandring, varför flyttar ni inte till Rinkeby, Tensta, Husby i Stockholm? Eller rosengård i Malmö?
    Billigare hyra, där får ni se mer av mångkulturen ni röstat fram, för det är där invandrarna hamnar. 
    Det borde som sagt inte vara något problem för er eftersom ni tycker man ska öka invandringen etc.
    Avslutar med ett klipp jag tycker alla borde ta sig tid att kolla igenom, en kille från Iran som i stort sett bara läser upp fakta och statistik (med källor) om invandringens kostnader och konsekvenser, låt diskussionen börja.
    Varför ska vi ha mer invandring?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-17 20:22
    förtydligande
  • Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Ni är världens undergång) skrev 2015-11-17 21:55:33 följande:

    IS världsbild är att muslimer inte kan samexistera med resten. Enligt EXPERTER och journalisten som fått vara is gisslan i nästan ett år så är det RASISMEN och fördomar som IS vill se. Det är det dem brinner för. De vill att rasism ska spridas så folk hatar muslimer, och så att de får se hur rätt de har. Fler kommer känna sig utsatta och utstötta,  och kanske vänder de sig då till IS.

    Vill du att världen ska gå under? Tänk dig för när du propagerar istället. För det du gör, är att du bidrar till fördomar. Dem vill inte se en enighet. De vill inte se solidaritet. Låt oss då ge dem solidaritet.

    Det är rasister som har bidragit till mest skada i Sverige. Och det är ni som ansvarar för världens undergång. 


    Men alltså seriöst, du kollar för mycket på tv. Bor du ute på landet också?

    Handlar inte om IS, handlar om att Sverige tar emot mycket mer än vad som är möjligt, kolla på förorterna idag, det är resultatet av en invandring som bara var en bråkdel av vad den är idag.

    Har inget emot muslimer men tänk på vad du säger, muslimer är svåra att integrera i samhället, ta exemplet att nästan inga av de muslimska kvinnorna som anländer till Sverige har någon jobberfarenhet alls och kommer inte heller arbeta i Sverige (de ska vara hemma medans mannen jobbar). Dvs. mer bidragstagare.
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (xxx) skrev 2015-11-17 22:55:18 följande:
    och du vet hur att hans källor stämmer ? 
    För att han använder bra källor som inte har någon anledning till att ljuga/vara falska, mycket källor från arbetsförmedlingen och SEB.
  • Anonym (Refugeess)
    Daniel12 skrev 2015-11-17 22:08:09 följande:

    Får en känsla av att politikerna konsekvent undviker att se på hur det ser ut i förorter och invandrartäta stadsdelar. De tycker att vi andra gott kan ha det, bara de själva slipper se eländet de ställt till med.

    Men nu kryper alla dessa områden allt närmare "civilisationen" och med den takt vi tar emot flyktingar nu kommer ingen slippa undan, inte ens de som bor i rika förorter som Danderyd, Djursholm m.fl.

    Tyvärr så har förnekandet hos politiker och mångkulturvurmare gått så pass långt att de med hull och hår kommer fortsätta försvara massinvasionen även om den kryper inpå deras egen husknut - allt för att bevara "stoltheten" och slippa erkänna att de haft fel.


    Så är det, helt sjukt egentligen haha.
    99% av politikerna bor inte i invandrartäta områden och den lilla 1% som bor i invandrarområden är ofta invandrare själva.

    Det går alltså bra att skicka in folk till Sverige, sålänge de bor där själva, eller deras barn slipper gå i skola där.

    Ett utmärkt exempel är vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt som förespråkar fri invandring och "allt för alla" politik, själv bodde han på Karlavägen (Stockholms dyraste gata). 
    Därefter flyttade han till Gärdet påstår sig känna sig "mer hemma" där, även gärdet är en del av Östermalm och en av de i särklass dyraste områdena i hela Sverige.
    Han borde flytta till Husby istället och bo där, lägre hyra :).
  • Anonym (Refugeess)
    Drottningen70 skrev 2015-11-17 22:16:39 följande:

    Blaa blaa blaa blaaaaaa......

    Fy fan vad jag är spyless på ditt äckliga tugg....


    Okej "drottningen70" om du bor i Stockholm föreslår jag att du flyttar till Rinkeby, Tensta, Akalla eller Husby och bor där.

    Bor du i Skåne/Malmö så flytta till Rosengård, där har du mångkulturen, det är där de flesta invandrarna hamnar.
    Malmö var en stad som gick bra, nu går den sämst i landet på alla aspekter.
    (Tänk då på att vi bara tog in en bråkdel av vad vi tar in nu).
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (less) skrev 2015-11-18 00:03:12 följande:
    Jag är så less på att skulden ge till de båtflyktingar som vi har fått hit. Det är banne mig inte deras fel att vi har bostadsbrist, att sjukvården har havererat och att hela Sverige ser ut att gå på halvfart!

    För Malmös del så har det pågått under väldigt många år. Minst de senaste 10 åren. Så sluta skylla på de syrianer som söker skydd här.
    Är du dum eller?

    Malmö gick bra INNAN invandringen kom dit, läs på.

    Nu får Malmö bidrag från alla andra kommuner för att ens gå runt, hade Malmö inte fått bidrag från andra stater så kan man jämföra den med en Favela i Brasilien.

    Ha också i åtanke att ca 10 000 invandrare/år har kommit tidigare och skapat samhällen som Malmö, Botkyrka och Södertälje, nu är prognosen 200 000 bara i år, ANVÄND HJÄRNAN och fatta att det är ohållbart!

    Vill du behålla välfärden som gratis sjukvård osv är detta en omöjlighet. 
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Gris) skrev 2015-11-19 07:23:15 följande:

    Varför gör vi inte som tex i USA, dvs de invandrare som kommer får underhålla sig själva och måste redan ha en plan när dom kommer. Och om de inte har ett arbete och därmed ingen inkomst får dom inte heller ett ruttet öre (cent)

    Att få bidrag för att tanten i förhållandet/äktenskapet inte vill/får jobba är det inget tal om.

    Men det bästa av allt med USAs invandrarpolitik är att det är jävligt svårt att få komma in och bosätta sig där öht. Men OM man nu får ett greencard ansökan beviljat är det en lång process med intervjuer och fingeravtryck osv och de som söker medborgarskap måste bevisa under intervju att dom kan prata, läsa och skriva engelska och måste även göra ett skriftligt prov som testar dom på USAs historia.

    Varför, åh varför är Sveriges gränser vidöppna? Tillfället gör tjuven heter det, jag lämnar inte min dörr olåst varför ska jag då bara se på när den svenska regeringen lämnar vår gräns öppen? Sen vill jag inte vara med och betala för dessa människor heller.


    Mjo, studier har visat på att för att en invandring ska vara framgångsrik, så måste bidragen vara oerhört låga, man ska alltså vara riktigt fattig om man går på bidrag.

    Inte som i Sverige när en invandrarmorsa med 2 barn får ut 23 000 rent i månaden - Hon har alltså ingen anledning till att jobba.

    För att svara på din fråga, Sveriges gränser har alltid varit vidöppna, har bara varit extremt svårt att ta sig hit, nu har dem lättat på Europa och flyktingar kommer hit enkelt.

    Folk verkar även tro att det är flyktingar från Syrien som kommer hit, det är 90% ekonomiska flyktingar som tar sig till Sverige, för att leva på bidrag.
    De kommer från hela världen, främst Turkiet och Afghanistan, Syrien är en minoritet av de som kommer hit.

    Kolla varsomhelst, youtube, finns säkert 20 videos när "flyktingar" klagar på mat, klagar på hus, klagar på att staden de fått boende iblivit för liten.
    Det är ekonomiska lyxflyktingar, som får höra av människosmugglare att Sverige har ALLT, finns tom bilder dem får där det står att de får "En ny bil, en svensk blond tjej, och en lägenhet".

    När de sedan kommer hit och ser att vi inte har ett skit kvar blir de upprörda.
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Ni är världens undergång) skrev 2015-11-20 02:12:33 följande:
    Mitt resonemang bygger på experters resonemang. Så nej knappast.

    Rädsla skapar extremister. Extremister skapas utav utanförskap. ISIS är produkten av rasister ja. 

    Invandringen eller massinvandringen? Stor skillnad där, men bara av ditt lilla korkade utlåtande märker man tydligt att du är rasist. Tack och hej.
    Vilka experter pratar du om? Aftonbladet? Haha.

    Sverige tar 1/7 av alla flyktingar i Europa, förstår du inte att det är för mycket för Sverige? Det har absolut inget med rasism att göra.
    Sådana människor som du är inte smarta, så fort du får slut på argument skriker du rasist, herregud alltså haha.

    Som sagt, under 70-talet tog vi in ca 10 000/år och det skapade förorter som Rinkeby, Rosengård, Botkyrka, Kista/Husby (Ställen där du garanterat inte bor, eller skulle bo för den delen).

    Detta år förväntas det komma 190 000, alltså 19 års invandring på 1 år, föstår du inte hur jävla sjukt det är?
    De kan inte språket, är från en främmande kultur, tar många år för dem att komma ut i arbetslivet (och många gör det aldrig, bara att kolla i olika förorter).

    Vi har inga bostäder kvar, svenska "ungdomar" bor hemma tills de är 30 år gamla.
    Nu vill de ta in ännu mer folk, det är ohållbart.

    Du hade haft min respekt om du bodde i Rinkeby och själv tog hand om ett ensamkommande flyktingbarn, i dessa kristider, annars är du inget annat än en ren och skär hycklare som måste tycka som alla andra.
  • Anonym (Refugeess)
    KillBill skrev 2015-11-20 07:47:15 följande:
    Tino Sanandajis sätt att angripa invandringsfrågan är ofta ohederligt.Han använder iofs tillförlitliga källor men gör ett snävt urval för att på så sätt "bevisa" den tes som han driver. Fakta som talar emot den tes som Tino driver utelämnar han.

    Här kan du läsa om vad de liberala debattörerna Johan-Norberg och Fredrik Segerfeldt tycker om Tino Sanandajis sätt att debattera:
    migro.se/slutreplik-till-tino-sanandaji-av-johan-norberg-fredrik-segerfeldt/

    PS. Vad jag vet så har Tino aldrig använt SEB som källa.
    Du länkar en artikel från 2013, två år gammal.

    Sluta hyckla haha, i alla andra artiklar/debatter där man läser om invandring görs exakt samma sak, hur mycket man tjänar på invandrarna i längden osvosv, man hör aldrig ett enda negativt ord om invandring.
    Så fort någon vågar kritisera invandringen kommer PK-maffian och hänger ut denne som rasist/fascist.

    Men alltså spelar egentligen ingen roll vad för siffror man tar fram, integrationen har misslyckats, kolla på alla förorter, varför skulle det bli annorlunda nu?
    Vi tar in mer än 10x fler människor (mestadels unga män) och har ingen plan för dem, de har förfan inte ens bostad?

    Så hör man Sjöstedt prata som om alla som inte förespråkar öppna gränser är rasister haha. Då tycker jag att han och hans ungar ska bosätta sig i rinkeby och gå i tenstaskolan, där är riktig mångkultur, där är de flesta invandrarna.
    INTE på Östermalm.
    .
  • Anonym (Refugeess)
    FIame skrev 2015-11-20 09:06:06 följande:
    Ja men så går det när folk väljer en svetsare och förskolelärare till att leda landet. Jantelagen är en av de mest destruktiva krafter i Sverige.

    Det kommer ta 20-40 år att städa upp deras elände för det redan hunsade folket, om folket önskar sig städa upp. Kanske folket kollektivt ger upp.
    20-40 år? Det kommer inte gå att städa upp detta, kanske tar 30 år om vi stoppar invandringen totalt, och det nu.

    Vi får inte glömma all annhörighetsinvandring som kommer till Sverige via de som redan är här också, det har dem rätt till.
    Fan alltså.

    Snart sker första riktiga terrordådet i Sverige.
    Snart håller inte välfärden, gratis sjukvård kan man glömma.
  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-11-20 10:24:29 följande:
    Jag är glad att jag har en universitetsutbildning som var gratis. Det dröjer inte länge förrän det kommer att börja kosta. Det har pratats om detta tidigare och det här blir väl droppen.

    Jag är beroende av kostsam medicin. Tack vare den kan jag jobba heltid. Hur blir det med den om staten måste skära i sjukvårdsbudgeten? Ska jag lida och vara sjukskriven eller lägga hela min lön på medicinen?
    Så är det, hela välfärden kommer kollapsa, skolan, sjukvården, allt kommer kosta.

    Men som vänstern säger, det är bara att höja skatten.
    Redan nu så har de börjat prata om att höja skatten extra för höginkomsttagare (över 50 000/månaden) utöver den redan extra skatten för dem.

    Ingen med utbildning kommer vilja bo kvar i Sverige, varför ska man då utbilda sig?
    Jobba och få lika låg lön som en städare? (Inte för att det är fel att vara städare men ni fattar vad jag menar).

    Jag tror inte ni förstår hur mycket invandringen kostar, ALLA ska ha bidrag, generösa bidrag, boende, mat.
    200 000 st ska ha det, bara i år.
  • Anonym (Refugeess)
    KillBill skrev 2015-11-20 11:00:20 följande:
    Vad spelar det för roll att en artikel som  beskriver hur Tino Sanandji arbetar är två år gammal? Tino har knappast ändrat sitt sätt att arbeta.
    Skillnaden är att det har kommit in ca 300 000 mer människor, du kanske inte tycker det spelar någon roll?

    Och snälla, till alla som säger att de så kallade "flyktingarna" vill åka hem när direkt när det får chansen, tror ni verkligen de hade åkt så långt som till Sverige då?
    Använd hjärnan, vi är typ sista "säkra" landet förutom Finland.

    Och varför kommer ingen till andra europeiska länder förutom Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland?
    VI HAR HÖGST BIDRAG.
    Egentligen skiter jag i vad Tino säger, räcker med att tänka och använda hjärnan själv så fattar man att något är fel.

    Kolla den här videon, säg ärligt, tror du verkligen att det är människor som flyr från krig och elände? 
    DET ÄR MÄNNISKOR SOM VILL UTNYTTJA SYSTEMET OCH FÅ GRATIS BIDRAG, folk tror att det är folk från krig, men 90% är folk som vill få bidrag och leva "lyxliv" jämfört med hemlandet.



  • Anonym (Refugeess)
    Nerfherder skrev 2015-11-20 11:18:47 följande:
    Det är inte helt säkert, se hur det ser ut i sverige. Invandrare som har gedigen utbildning och jobbat som läkare får inte jobb som läkare, utan måte jobba som städare tex. Om du dessutom har en sjukdomsbild blir det inte lättare.
    Kan ju bero på att det är svårt att ha en läkare som varken pratar Svenska eller Engelska.

    Kan även bero på att många länder har en skitutbildning för att bli läkare jämfört med Sverige, använd hjärnan först, skriv sen.
  • Anonym (Refugeess)
    Nerfherder skrev 2015-11-20 11:27:28 följande:
    Jasså, vilka länder då tex.
    Det får du googla själv, men Sverige har hög kvalité på utbildningen, till skillnad från många andra länder.

    Sen känner jag mig inte säker om läkaren inte pratar svenska och jag ska in och operera mig.
  • Anonym (Refugeess)
    KillBill skrev 2015-11-20 12:12:48 följande:
    Varifrån har du fått uppgiften om att sysselsättningsgraden bland utrikes födda skulle vara 51%? Totalt sett för alla utrikes födda är 66,7% och den ska jämföras med motsvarande siffra för alla inrikes föda som är 83,4%.

    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Sysselsattningsgrad-efter-vistelsetid/
    För att man räknar in hittepåjobb som sysselsättning.

    Alltså att gå och måla på samma staket varje dag räknas som sysselsättning. 

    Även långtidssjukskriven räknas som sysselsättning.

    Jobbar man så lite som 1 timme i veckan räknas det som sysselsättning, allt för att få statistiken att se bättre ut.
  • Anonym (Refugeess)

    Ni som säger att invandringen/integrationen har fungerat, åk ensam en sen lördagkväll till tensta/rinkeby/rosengård i kostym och vandra runt där i några timmar, gör det.

    Varför skulle det bli annorlunda nu? När vi tar in 10x mer människor utan någon annan/ny plan för integrationen? Kommer sluta i katastrof.

    En snabb överslagsräkning, en invandrare kostar (efter att han satt foten i Sverige) ca 500kr/dagen.

    Det kom 2000 invandrare per dag ettag, det är 1 miljon per dag, som ökar varje dag.

    Om det nu kommer 200 000 invandrare i år, kommer det kosta.
    200 000 x 500 = 1 000 000 00 / dygn, PER DYGN, FATTAR NI?
    Det är inte en engångskostnad, det kommer ticka på, VARJE DAG.

    Detta är också bara början, alla som kommer hit behöver bostäder, miljonprogram kommer behöva byggas, även det kommer kosta hur mycket som helst.

    Samtidigt bor svenska killar och tjejer hemma med föräldrarna när de är 27 år gamla.

    Ni som förespråkar denna politik kommer bli varse vad ni ställt till med i framtiden, när välfärden kollapsar.

    Vill återigen påpeka att jag inte är rasist, jag läser bara upp fakta.
    (Vänsternissar och miljöpartister verkar inte ha någon som helst verklighetsförankring). 

    Jag vill inte ens rösta på SD då jag är övertygad om att det finns rasister i partiet (vilket det visserligen gör i alla partier då ingen politiker/deras ungar bor i mångkulturella områden).

    Men SD är fan det enda valet, det självklara valet, kanske är för sent redan nu, men jag vägrar rösta på något annat parti som fortsätter denna galenskap.

  • Anonym (Refugeess)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-11-30 08:24:27 följande:

    MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, ger en dyster bild:

    ------------------------------------


    Personalen är hårt ansträngd i flera län. Massor med sjukskrivningar och hög personalomsättning. Kommunerna tvingas göra omprioriteringar inom socialtjänsten och att vissa ärenden trängs ut. I de flesta län råder det brist på kvalificerad personal. Flera län påpekar att lagstadgade krav inte längre kan uppfyllas och att rättsäkerheten därför är hotad. Den senaste veckan har flera Lex-Sarah anmält sig.


    Personalbrist i skolan och påverkad undervisning, Svårt att planera för undervisningen då privata boenden öppnas i kommunerna utan förvarning.  Det finns farhågor om försämrad kvalitet i undervisningen på sikt. I ett län konstateras att kvaliteten i undervisningen redan idag försämrats för andra barn och i synnerhet för dem med särskilda behov.


    Flera verksamheter inom hälso- och sjukvården påverkas av den aktuella situationen. Många länsstyrelser nämner en ökad belastning inom infektions- och smittskydd. Även belastningen på provanalyser och laboratorieverksamhet är påverkad. Flyktingarna är i stort behov av vård. Omfördelning av personal har på några ställen gjorts utifrån de behov som finns och som uppstår, men det framkommer från rapporteringen att detta riskerar tränga bort annan verksamhet. Ett län anger att hälso- och sjukvårdspersonal börjar bli utarbetad.

    ------------------------------------

    Detta är en sammanfattning. Hela rapporten finns här:
    www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyheter-fran-MSB/Nationell-lagesbild-vecka-48/

    Och detta är de problem som finns NU. Migranterna fortsätter ju komma.


    Yes, välfärden börjar redan ta stryk.

    De äldre har redan börjat få det sämre, skolorna börjar bli sämre, well done Sverige, well done.
Svar på tråden Invandringen - sveriges undergång