• Anonym (Villrådig)

    Så kom flyktingmännen till ens egna skyddade område

    Jag bor i ett hyggligt välmående område dominerat av villor i +5 mkr klassen. I helgen var det ett våldtäktsförsök i mitt kvarter och polisen plockar omgående in en man från ett "boende" med bara utländska män bara ett par hundra meter från mitt hus. Vad gör man? Kan man tvinga kommunen att istället hyra till familjer eller annat?

    Dags att flytta? Jag vill bo i ett tryggt område och trodde tills nu att jag gjorde det.

  • Svar på tråden Så kom flyktingmännen till ens egna skyddade område
  • Ascendere
    Anonym (Könsfördelning) skrev 2016-12-05 16:03:26 följande:
    Det här är en rätt trivial och korrekt beskrivning av det som pågår.

    Dina förslag, om du ärligt tänker igenom dom själv i ditt eget huvud, är väl helt ärligt rätt verkningslösa?

    Tror du på riktigt att det är i närheten av vad som behöver göras för att lösa det här?
    Det skulle man nog komma långt med.
    Om man är noggrann, dels med vilka som släpps in i Sverige, dels gör det lättare att utvisa folk som begår brott, då får man bort stämpeln av att "invandrare går på bidrag och begår brott". Sedan kan vi ta emot så många/få flyktingar som vi klarar att integrera på ett bra sätt och i princip vet de redan när de kommer att de kommer att få stanna så ingen behöver bränna alla besparingar på en resa till Sverige bara för att få sina förhoppningar om ett nytt bättre liv grusade. 

    Om man bara släpper in de som har en rimlig chans att etablera sig i samhället relativt snabbt så minskar man avsevärt risken att rasism och fördomar sprids.
  • Anonym (Könsfördelning)
    Ascendere skrev 2016-12-05 16:12:10 följande:
    Det skulle man nog komma långt med.
    Om man är noggrann, dels med vilka som släpps in i Sverige, dels gör det lättare att utvisa folk som begår brott, då får man bort stämpeln av att "invandrare går på bidrag och begår brott". Sedan kan vi ta emot så många/få flyktingar som vi klarar att integrera på ett bra sätt och i princip vet de redan när de kommer att de kommer att få stanna så ingen behöver bränna alla besparingar på en resa till Sverige bara för att få sina förhoppningar om ett nytt bättre liv grusade. 

    Om man bara släpper in de som har en rimlig chans att etablera sig i samhället relativt snabbt så minskar man avsevärt risken att rasism och fördomar sprids.
    Nej, eftersom "går på bidrag och begår brott" inte är det stora egentliga problemet.

    Människor är upprörda och när människor är upprörda så vill de uttrycka det och då letar de efter något som är kulturellt sanktionerat att vara upprörd över. Därav formuleringen "går på bidrag och begår brott" och dess variationer.

    De flesta problemen med invandringen är inte olagliga alls, de är fullt lagliga och dessa är i längden ett större problem än de du pekar på.

    Vad händer när alla de här människorna blir så många att de är en politiskt kraft att räkna med. Vad får dig att tro att inte de värderingar som du ser i där områdena kommer att få inflytande i lagstiftningen då? Det finns väl ingenting alls som tyder på det. Och varför skulle det inte få inflytande i lagstiftningen, den politiska processen ska ju reflektera alla människors värderingar i samhället.
  • HelvetetPaJordenArSverge

    Bland unga män finns det idag fler invandrare än svenskar. Gå på ett gym och se bara, det går 2-3 invandrarmän på en svensk.

    Lägg till att en enorm invandring väntar på hundratusentals människor så förstår du att det inte blir bättre NÅGONSIN.

    Det är kört för Sverige.

    Notera även hur svenska kvinnor pratar med invandrarmän offentligt. Det är ganska uppenbart att många har sex med dessa invandrade parasiter.

    Man kan säga att framtida Sverige är ett land med tvåsiffrig IQ, låg produktivitet, hög kriminalitet befolkad av svneska kvinnors arab-, afrikan, och amerikanbarn.

    Att ge den svenska kvinnan rösträtt var tyvärr ett ENORMT misstag. Och detta misstag resulterade i vår nations undergång.

    Acceptera att det här kommer att hända. Om du kan flytta från Sverige. Alla kommer att få det enormt mycket svårare bara om ett par år.

    Systemet kommer snart att kollapsa.

    (lita på att det här inlägget kommer att tas bort då Familjeliv ägs av ett stort företag som inte vill att människor ska vakna från sin törnrosasömn).

  • EnAnonumius

    Men suck..
    Helt blind eller? Jag bor själv i en av de värsta förorterna vi har i Sverige.

    Jag sitter ju inte och förnekar problemen i våra problem områden, jag bor i dem i en av dem själv.  Men jag antar att det ÄR antagligen viktigare och blunda för vad man verkligen skriver och utgå från att man inte vet hur det ser ut, och hur det funkar bara för att man vänder sig emot beskrivningen "krigzon" om det hela.

    Nu skall jag bearbeta av detta svar.


    Anonym (z.z) skrev 2016-12-05 08:50:12 följande:
    När besökte du Rinkebytorg eller Husby senast?

    Strunta i att läsa alla mina inlägg i denna tråden innan du svarade?

    Jag skriver det igen. Jag bor i en av de värsta förorterna i Sverige.
    Du kan läsa mitt inlägg #189
    När besökte du en förort senast? Som inte bar namnet Rinkeby eller Husby?

    Här fyller jag i mer info.
    Du kan komma ned till min förort om du vill..
    Det är 96% utländska medborgare, blandat av flyktingar och invandrare.
    4% av oss är från nordiska länder.
    Anonym (z.z) skrev 2016-12-05 08:50:12 följande:
    Det tråkiga tycker jag är att det dessutom går så fort. Det börjar alltid på samma sätt. Ett område i stan, lite slitet och ofta gammalt men rätt trevligt blir ett hem till andra kulturer. Det går ett tag och sen kommer det fler. Saker börjar försvinna och det blir bråk. Svenskarna flyttar och fler asylsökare  flyttar in. Inom nåt år får området en "stämpel" på sig och fler och fler flyttar därifrån, till följden av att fler och fler asylsökande men en kvinnosyn från medeltiden flyttar in. Efter några år har du en mix av bittra svenskar som inte har råd eller möjlighet att flytta därifrån.
    Invandrare och asylsökande ( ja det är stor skillnad), ensamkommande män som låtsas vara småttingar och klanfamiljer som lyder under nån gren av islam.
    Det blir konflikter och bråk, mord och brottslighet.
    Svenskarna knyter handen i fickan och fortsätter att betala skatt och tar omvägar runt området. Nu har du ett område i stan som blivit en sk NO-GO zon.
    Ursäkta du utgår ju från att jag inget kan baserat på noll info alls? Bara för att man vänder sig emot epitet "krigszon" så betyder det knappast att man vet hur det ser ut och hur det går till.

    Ja du, ja det går fort. Jag har bott i samma förort i över 30år. Så jag har sett på daglig basis hur förorten min har förändrats till Arbetarklassförort, med finnar och svenskar och en och annan från norra europa, till ett invandraghetto med majoritet flyktingar.

    Det som ÄR trist är att folk tittar bara på två förorter som klassas "tillhöra Sveriges värsta"  och sedan så använder de den som mall för hur de ser ut "bland alla olika värsta förorter i hela landet". Delar man inte den mallen folk vill förmedla så är man okunnig och inget vet. Sedan så spelar det ingen roll om personer själva bor i förorter som ingår i kategorin "sveriges värsta förorter".

    Jag kan ge dig en hint om den förorten jag bor i.
    Den förorten jag bor i så rekryteras det mest folk till ISIS från, än någon annan del i landet.
    Fundera på det en smula. Ändå så kan jag som kvinna trots unken kvinnosyn ändå slippa att få påhopp om hur jag skall klä mig. Man blir hårdhudad som nordeuropeisk kvinna och kan säga i från till männen som skall klanka på att vi kvinnor inte beter oss efter deras kulturmallar.
    Jag har inte varit rädd att  fräsa i från att säga.
    "Vi kvinnor i detta landet har rätten att gå klädda som vi vill och bli vad vi vill och ha samma rättigheter som nännen också. Passar det inte dig att vi har en annan syn på kvinnor än där du kom i från, så kan du ju flytta till ett land där kvinnosynen passar dig, det står dig fritt att göra".

    Även om det är ett s,k flyktinghetto nu mer där jag också bor, så behöver det knappast betyda att man har samma typ av "problem" för den saken skull som exempelvis Rinkeby (nej det heter inte Rinkebytorg, då Rinkebytorg är namnet på centrumet som ligger i Rinkeby) och Husby. Dödsskjutningar har vi, mycket tung kriminalitet har vi, och ja det förekommer unken kvinnosyn, men vi har inte idioter bland muslimer här som springer runt och leker shariapoliser som de gör i Rinkeby och Husby.

    Man märker ju att folk som skall diskutera Förortsproblem och "så här är det minsann i förorterna" bara har det som förmedlas via media. Många (inte alla utan just många)struntar i att tänka på att media bara rapporterar en ensidig bild av hela sanningen, och samma tror att ett besök eller två, på EN max TVÅ olika ghetton en eller max två gånger, ger hela bilden av att leva på en förort.

    Ett typexempel på att folk vill bara se det de vill se kan du läsa på de ledande frågorna som finns att läsa i inlägg #190. Det är bara så obildat och verklighetsfrånvänt att ställa frågan om "Går _alla_ på bidrag" (alla, inbegriper 100%). Nej bara för att det är högt bidragsberoende i en förorter så är det ju knappast ekvivalent med att 100% (alla) är bidrags beroende för den saken skull.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Könsfördelning)
    HelvetetPaJordenArSverge skrev 2016-12-05 16:43:35 följande:

    Bland unga män finns det idag fler invandrare än svenskar. Gå på ett gym och se bara, det går 2-3 invandrarmän på en svensk.

    Lägg till att en enorm invandring väntar på hundratusentals människor så förstår du att det inte blir bättre NÅGONSIN.

    Det är kört för Sverige.

    Notera även hur svenska kvinnor pratar med invandrarmän offentligt. Det är ganska uppenbart att många har sex med dessa invandrade parasiter.

    Man kan säga att framtida Sverige är ett land med tvåsiffrig IQ, låg produktivitet, hög kriminalitet befolkad av svneska kvinnors arab-, afrikan, och amerikanbarn.

    Att ge den svenska kvinnan rösträtt var tyvärr ett ENORMT misstag. Och detta misstag resulterade i vår nations undergång.

    Acceptera att det här kommer att hända. Om du kan flytta från Sverige. Alla kommer att få det enormt mycket svårare bara om ett par år.

    Systemet kommer snart att kollapsa.

    (lita på att det här inlägget kommer att tas bort då Familjeliv ägs av ett stort företag som inte vill att människor ska vakna från sin törnrosasömn).


    Det tas eventuellt bort. Verkligheten suddar de bort så enkelt dock.

    Det du formulerar är det riktiga problemet. Inte några knarklangare eller våldtäktsmän, utan det är det här som kommer att långsamt med säkert förändra samhället i grunden.

    Det är inte bara Sverige, det är stora delar av Europa samt USA, i princip gäller det här det gamla "väst", med vissa undantag.  

    Ja, kvinnlig rösträtt i väst öppnade upp för kvinnors sociala intåg på olika arenor och kvinnors sexuella strategier är inte linjerade med mäns vilket över tid leder till sammanbrott av samhället. 

    Kärnfamiljen bryter samman, kvinnor ligger med män oavsett social situation, män slutar gå till jobbet eller se en framtid, kvinnor slutar ta hand om sina egna barn, kvinnor söker största möjliga "lek" som de kan välja sexuella partners från. Över tid skapas en social oro som leder till våld och snart nog krig.

    Man kan ta bort meddelanden hur mycket man vill, eller sitta i media och vara oförstående över alt-right och dess framgångar, i längden kommer man ingenstans med att försöka tysta människor från att beskriva en verklighet som pågår överallt och hela tiden.

    Du sover själv precis lika mycket dock.

    Det här är ingen tid att vara passiv och rädd, det är en tid för män att vara modiga och handlingskraftiga. Sluta vara rätt. Organisera och handla istället.
  • Ascendere
    Anonym (Könsfördelning) skrev 2016-12-05 16:33:39 följande:
    Nej, eftersom "går på bidrag och begår brott" inte är det stora egentliga problemet.

    Människor är upprörda och när människor är upprörda så vill de uttrycka det och då letar de efter något som är kulturellt sanktionerat att vara upprörd över. Därav formuleringen "går på bidrag och begår brott" och dess variationer.

    De flesta problemen med invandringen är inte olagliga alls, de är fullt lagliga och dessa är i längden ett större problem än de du pekar på.

    Vad händer när alla de här människorna blir så många att de är en politiskt kraft att räkna med. Vad får dig att tro att inte de värderingar som du ser i där områdena kommer att få inflytande i lagstiftningen då? Det finns väl ingenting alls som tyder på det. Och varför skulle det inte få inflytande i lagstiftningen, den politiska processen ska ju reflektera alla människors värderingar i samhället.
    Jag ser din poäng, och du har naturligtvis rätt i, vilket historien också visar otaliga exempel på, att det är mycket svårt eller omöjligt att skapa mångkulturella samhällen som är beständiga över tid. 
  • Anonym (Könsfördelning)
    Ascendere skrev 2016-12-05 17:11:51 följande:
    Jag ser din poäng, och du har naturligtvis rätt i, vilket historien också visar otaliga exempel på, att det är mycket svårt eller omöjligt att skapa mångkulturella samhällen som är beständiga över tid. 
    Ja, det är därför viktigt att problemet beskrivs adekvat samt att de handlingar och åtgärder som föreslås kan komma åt roten till problemet.

    Det är obeständigt men sättet som det brakar samman kan styras och det kommer att vara avgörande för vad som kommer sen.

    Det finns alltid något som kommer sen.
  • Regndamen
    Anonym (Könsfördelning) skrev 2016-12-05 16:58:02 följande:

    Det tas eventuellt bort. Verkligheten suddar de bort så enkelt dock.

    Det du formulerar är det riktiga problemet. Inte några knarklangare eller våldtäktsmän, utan det är det här som kommer att långsamt med säkert förändra samhället i grunden.

    Det är inte bara Sverige, det är stora delar av Europa samt USA, i princip gäller det här det gamla "väst", med vissa undantag.  

    Ja, kvinnlig rösträtt i väst öppnade upp för kvinnors sociala intåg på olika arenor och kvinnors sexuella strategier är inte linjerade med mäns vilket över tid leder till sammanbrott av samhället. 

    Kärnfamiljen bryter samman, kvinnor ligger med män oavsett social situation, män slutar gå till jobbet eller se en framtid, kvinnor slutar ta hand om sina egna barn, kvinnor söker största möjliga "lek" som de kan välja sexuella partners från. Över tid skapas en social oro som leder till våld och snart nog krig.

    Man kan ta bort meddelanden hur mycket man vill, eller sitta i media och vara oförstående över alt-right och dess framgångar, i längden kommer man ingenstans med att försöka tysta människor från att beskriva en verklighet som pågår överallt och hela tiden.

    Du sover själv precis lika mycket dock.

    Det här är ingen tid att vara passiv och rädd, det är en tid för män att vara modiga och handlingskraftiga. Sluta vara rätt. Organisera och handla istället.


    Det där var uppenbart att du svarade på ditt eget inlägg där.
  • Anonym (GP)

    Om du bara visste hur många svenska våldtäktsmän och kvinnomisshandlare som bor i ett sådant område! Hur mycket hedersförtryck som utövas i "fina svenska familjer".

    Det går inte att komma ifrån. Den fina ytan döljer ofta något annat. Spelar ingen roll vart du flyttar, män finns dessvärre överallt.

  • Anonym (GP)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-11-30 17:39:37 följande:

    Jo, men fakta kvarstår ju att invandrare är överrepresenterade inom sexualbrott det är nog detta TS syftar på.


    Invandrare är INTE överrepresenterade inom sexualbrott. Ange gärna en källa på det i så fall!
Svar på tråden Så kom flyktingmännen till ens egna skyddade område