• bixi

    Letrozol+Ovitrelle

    Jag har också haft min första otrivelle för en vecka sedan och hade samma symptom som du. Är 35 år gammal och har försökt i ett år nu. Vill verkligen att det ska hända denna gången!! :) Hoppas det kommer att gå bra för dig med ;)

  • bixi

    Oh hoppas verkligen du har haft din ägglossning även om du inte känt av, det behöver man inte alltid. Har du kollat med äl-test? Äl kan även komma efter 72 timmar man tagit sprutan. Har du varit och kollat om ägget har vuxit till sig och hur många det var?
    Jag har fortfarande ont i ryggen, känns svullen i magen och ibland lite som svagt mensvärk.
    Ja man hoppas verkligen det tar sig snart och undvika ivf :)
    Men som du säger man blir knäpp snart. Jag känner att jag börjar hamna i denna "det kommer aldrig att hända, jag kommer inte kunna ha barn, något annat är fel... osv". Bara negativa tankar vilket är så tråkigt. Jag försöker tänka positivt men när det inte händer gång på gång börjar man tappa hoppet :/
    Men nu ska vi inte vara såna eller hur? :)

  • bixi
    Seb81 skrev 2017-12-26 12:42:05 följande:
    Hej! Nej jag har inte kollat med äl tester för läkaren sa att det ger falskt utslag när man tagit denna sprutan. Samma sak gäller även gravtest, man måste vänta minst 14 dagar från den dagen man tog sprutan. :)

    Ja jag var och kollade äggen i torsdags och då hade jag två mogna äggblåsor i högra äggledaren, en på 18 & en 16. läkaren sa att båda kommer lossna och risken är stor för tvillingar. Vi sa att allt är välkommet <3

    Jag har molvärk, ont i ryggen (känns som njurarna värker) och i dag suuuuper ömma bröst... fast på ett annorlunda sätt mot annars när jag inte tagit sprutan. Detta var ju första gången ever. I går var min mage som en ballong & spänd. När jag tog upp benen mot magen så värkte det ordentligt. Idag är min mage mest öm. Lite värk med.

    Håller tummarna för oss! När ska du ta gravtest?
    Åh vad spännande! Ja, vi håller tummarna!! :) Jag tänkte ta när det är dags för min mens runt den 8/1 (om mensen inte kommer innan) och då är det 3 veckor efter sprutan. Då borde väl testet vara pålitlig. När tänkte du testa?
  • bixi
    Älskadeunge skrev 2017-12-27 12:11:02 följande:
    Hoppar in här :).

    Jag har testdag 6/1. Tog sprutan en dag efter dig. Nu kommer denna olidliga väntan på att få ta testet.

    Lycka till tjejer!
    Hej

    Är det din första behandling med Ovitrelle? :)


  • bixi

    Jag har nu börjat få pms (så som när jag ska få mens), ömma bröst och mage, svullen, flyttningar osv.Det är dags för mens på måndag.... :/

  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-02 19:49:49 följande:
    Jag med... värsta pms:en & svullen mage. Orkar snart inte mer :(
    Oh eller hur?! Har du varit gravid innan?
  • bixi

    [quote=78334636][quote-nick]Seb81 skrev 2018-01-04 14:33:58 följande:[/quote-nick]

    Ja, jag har 3 barn från ett tidigare föehålllande, en abort för 1000 år sedan & ett missfall. Min sambo har inga barn men det var han jag fick missfallet med. De hittar inga fel på mig, dock att viskositeten på min sambos spermier är seg, vilket gör att de inte kan simma lika lätt!

    Du, barn? Hur mår Du nu? Jag är helt hundra på att jag inte är gravid :(

    [/quote

    Jag har inga barn och har aldrig varit gravid så jag vet inte hur det känns. Än så länge så har de inte hittat nåt fel förutom att jag inte har regelbunden ägglossning. Sambon har inte gjort några tester men hans ex hade 2 missfall med honom. Min gin ringde idag och bekräftade ägglossningen. Känner stark pms (som alltid). Känns som att mensen kommer när som :/ ska du göra test imorgon eller ska dy vänta nån dag till? Hur mår du? Hur känner man när man är gravid? :) (jag vet att det är väldigt individuellt)

  • bixi

    [quote=78335861][quote-nick]Seb81 skrev 2018-01-04 20:27:48 följande:[/quote-nick]

    Vad bra att du hade äl, det ör ju positivt!! :) Håller tummarna!!

    Jag har mått väldigt olika, men med mitt senaste (som är missfallet med min sambo) mådde jag skit dåligt. Jag kände redan 10 dagar innan mens att jag var gravid. Var yr, halsbränna, illamående, magvärk i livmodern, bakfull varje dag hela dagarna, uppblåst mage delux & huvudvärk. Började till & med spy mot slutet men fick missfall i v 9+2 :( Det var fruktansvärt! Värsta tiden i mitt liv :( :( Med mina grabbar så kände jag typ inget, jag såg på brösten (ådriga, svullna & mörkare) och var trött men inget mer. Men det var ju en annan pappa så det har säkert betydelse oxå! Så det är väldigt svårt att säga hur man mår när man är gravid tyvärr, det är så olika.

    Mina bröst efter jag började med Letrozol är ådriga och svullna varje gång, så varje månad tror jag att jag är gravid hahah. Men jag har slutat att leta tecken för jag tror att jag är gravid varje jävla gång hahah!

    Jag väntar nog att testa mig eftersom jag känner på mig att jag inte är gravid, tar ett test på lördag för att vara helt säker! Om inte mensen kommit då...

    Jag funderar på att låta kroppen vila en kur Letrozol, är det dumt tro? Har hört att kroppen går på högvarv om man äter många kurer, att den kan behöva vila.

    Men känner du dig annorlunda nu eller?

    Nej, jag känner mig som vanligt som när jag har pms, svullen, sugen på söt och salt,flyttningar ja, som alltid så därför tror jag inte att jag är gravid.

    Jag hade paus med letrozol förra månaden och kommer inte att ta nu på några månader då min gyn sluta jobba idag och ersättare kommer i april, haha :)

    Kolla med gyn o det gör nån skillnad med o ta paus.

    Usch missfall är inte kul, jag är så rädd för det. Min brors fru hade det förra månaden i vecka 8 och hon sa att det var hemskt ...

    Vet du kanske hur man kan öka progesteron eller minska östrogen nivå naturligt? Har du provat nåt?

  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-04 20:27:48 följande:
    Vad bra att du hade äl, det ör ju positivt!! :) Håller tummarna!!

    Jag har mått väldigt olika, men med mitt senaste (som är missfallet med min sambo) mådde jag skit dåligt. Jag kände redan 10 dagar innan mens att jag var gravid. Var yr, halsbränna, illamående, magvärk i livmodern, bakfull varje dag hela dagarna, uppblåst mage delux & huvudvärk. Började till & med spy mot slutet men fick missfall i v 9+2 :( Det var fruktansvärt! Värsta tiden i mitt liv :( :( Med mina grabbar så kände jag typ inget, jag såg på brösten (ådriga, svullna & mörkare) och var trött men inget mer. Men det var ju en annan pappa så det har säkert betydelse oxå! Så det är väldigt svårt att säga hur man mår när man är gravid tyvärr, det är så olika.

    Mina bröst efter jag började med Letrozol är ådriga och svullna varje gång, så varje månad tror jag att jag är gravid hahah. Men jag har slutat att leta tecken för jag tror att jag är gravid varje jävla gång hahah!

    Jag väntar nog att testa mig eftersom jag känner på mig att jag inte är gravid, tar ett test på lördag för att vara helt säker! Om inte mensen kommit då...

    Jag funderar på att låta kroppen vila en kur Letrozol, är det dumt tro? Har hört att kroppen går på högvarv om man äter många kurer, att den kan behöva vila.

    Men känner du dig annorlunda nu eller?
    Nej, jag känner mig som vanligt som när jag har pms, svullen, sugen på söt och salt,flyttningar ja, som alltid så därför tror jag inte att jag är gravid.

    Jag hade paus med letrozol förra månaden och kommer inte att ta nu på några månader då min gyn sluta jobba idag och ersättare kommer i april, haha :)

    Kolla med gyn o det gör nån skillnad med o ta paus.

    Usch missfall är inte kul, jag är så rädd för det. Min brors fru hade det förra månaden i vecka 8 och hon sa att det var hemskt ...

    Vet du kanske hur man kan öka progesteron eller minska östrogen nivå naturligt? Har du provat nåt?
  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-05 12:42:44 följande:
    När jag blev gravid (missfallet) åt jag faktiskt munkpeppar, på första kuren tog det sig! Då masserade även min sambo vissa punkter på fötterna som ska stimulera äggen och ägglossningen. Pang sa det, men tyvärr så blev det ju MF :( Googla punkterna! :)
    Var fick du tag på munkpeppar?
    Hur mår du nu? Fortfarande vanlig pms?
  • bixi

    När ska du testa? Får du din mens regelbundet?

    Jag mår fortfarande som vid varje pms. Idag när jag torkade mig efter jag kissade så kom lite rosa så jag trodde att min mens var på gång. Men det var allt. Sen har jag sena mens alltid ...

  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-05 23:56:17 följande:
    Jag har alltid 25 dagars cykel, kort. Jag ska ha mens på måndag men jag vet ju inte om Ovitrelle har rubbat? Kan den det? Jag ska ta ett test i morgon, en testremsa... inte digitalt dock. Men jag är helt hundra på att det visar negativt!

    Ja ok, då är den säkert på g!? Brukar du ha spotings innan?
    Jag vet inte om den kan rubba. När jag tog letrozol förra gången så fick jag min mens i tid (30dagars cykel) annars är den på 40.

    Det är olika det med spotings, så typiskt pms. Eftersom jag har absolut samma symptom som vanligt så är jag 100 på att jag inte är gravid. Det får bli nästa gång helt enkelt :)
  • bixi
    Älskadeunge skrev 2018-01-06 12:09:03 följande:

    Uppdatering:

    Tog ägglossningsspruta den 22/12.

    Har inte haft några känningar som första graviditeten. Lite illamående de senaste 2-3 dagarna. Idag, 15 dagar efter sprutan så tog jag ett test. Visar gravid 1-2 veckor. Är i chock, att det lyckades. Hoppas ni också får glada besked nu på testdagens <3.

    Nu till en fundering, det är väl riktigt testet? 15 dagar efter sprutan kan väl inte vara för tidigt?


    Oh vad kul! Grattis! :)
    Jag vet faktiskt inte det med otrivelle, hur länge den kan ge "falska" resultat.
    Jag hade rättat mig efter äl. Hade det gått 2 v efter äl så borde den visa rätt.
    Känner du inga andra symptom? Större bröst och som att mensen är på g?
    Vad hade du för symptom med första?
  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-07 12:41:38 följande:
    Jag hade två ägg denna gång med och chansen var stor för tvillingar sa läkaren... men icke... idag kom mensen :( :( Jag döööör snart... 2 år och 2 månader nu.... jag skriker inombords och är så lessen... jag får snart panik, men snart är hjälpen här med ivf.... vilket är skönt!
    Oh j.... mens! :/ Så ni ska få ivf? Vad bra! Min gyn sa också att ifall det inte funkar med 2 behandlingar till så blir det IVF. Men man har hamnat i det negativa så jag tänker, tänk om det inte funkar med ivf heller?! :( Tänkte börja med akupunktur och promenader då jag känner mig så stressad. Sover jättedåligt också ...
    Jag har fortfarande pms som vanligt men igår var jag sååå yr på kvällen att jag fick ligga i en timme. Men det är väl också galna pms hormoner.


  • bixi
    Ida3434 skrev 2018-01-07 13:06:11 följande:

    Kan man ta enkel kur Letrozol och ovitrelle-spruta? Min läkare vill inte att jag äter dubbel kur då det finns risk för för många mogna ägg. 


    Jadå, klart man kan. Jag tog en enkel kur och tror att det är många som gör det. Först efter någa enkla kurer som inte ger resultat får man ta dubbla kurer :) Så kör på med en enkel först ;)
  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-07 17:19:40 följande:
    Sak inte du ha men nu? Har du testat igen?

    Ja ivf i mars/april sa min gyn... så hinner med 3 Letrozol behandlingar till! Känns som en evighet dit... men ändå runt knuten! Jag är livrädd för att bli gravid, kommer tänka på missfallet hela tiden. Men ändå så måste jag verkligen tänka positivt och hopps på det bästa! Tar det sig inte på ivf då är det nog inte meningen att vi ska ha barn ihop... vet inte hur mycket längre man orkar heller. Jag är så jövla glad för mina barn som jag har nu och så tacksam, så tacksam att dom är friska! Jag hoppas det blir ett pluss för dig nu <3
    Jag ska ha min mens i dagarna men den är alltid sen så vet inte exakt när den kommer. Plus tvivlar jag på då jag inte alls känner mig gravid så det är nog mens som bara är sen som vanligt. Vi får hoppas att det funkar för oss nästa gång ;)
  • bixi

    Jag har fortfarande inte fått mens men har inte gjort test då jag inte har några symptom förutom ont i brösten.

  • bixi
    Seb81 skrev 2018-01-16 22:21:11 följande:

    Men hur orkar du hålla dig? Hahah! Ta ett test! Ont i brösten är tillräckligt för att vara gravid! :)


    Haha jag vet men eftersom jag inte har andra symptom förutom mina vanliga pms symptom så vill jag inte ta den och se den negativa resultaten då väntar jag hellre på mensen. Nu är det menscykeldag 40( men det är inget ovanligt för mig). Nja jag måste ha andra symptom( som jag inte brukar ha om jag ska misstänka graviditeten).
Svar på tråden Letrozol+Ovitrelle