• Linnnn

Nu är Oktoberbarnen 2017 här

Skönt med FK Musetti!

• Linnnn

Här känns det som att utvecklingsfasen vid 4 mån är över (4 mån 19/2). J skrattar massor, även ibland då han ligger själv på en filt, har längre vakenpass (orkar ungefär 2 h dagtid nu) och är allmänt nöjdare. Han smakar glatt på allt han blir erbjuden, men det mesta trillar ut efter en stund. Det här med att svälja är inte helt lätt. Känns som att han dricker massa mjölk, jag äter galna mängder och ofta två måltider på samma tid som övriga familjen äter en. Att äta tar däremot inte mer än 2-3 minuter för J. Hinner knappt få fram bröstet innan han är klar

• Linnnn

J har börjat kasta ner saker på golvet. Dvs han sitter i barnstolen, lyfter upp en sak, tittar och smakar och sen sträcker han ut armen och tittar och lyssnar noggrant på vad som händer när han släpper. Det blir mycket plockande från golvet... Vad har era barn för sig nu?

• Linnnn
    Musetti skrev 2018-02-27 16:54:24 följande:

Ilse pratar som en tok. Konstant. Var på BVC igår för vaccinering och även sköterskan reagerade på hennes babbel, haha!

6,3 kg och 61 cm lång nu. Följer kurvan fint.

Vad kul! Jag tycker nästan att J pratar lite mindre nu än för någon vecka sedan. Inget joller än med typ baba, dada här utan mest glada ljud.
  • Linnnn
    erijon skrev 2018-02-27 19:15:47 följande:

Haha sådär gör Edvin också! Annars så övar han på att sitta. Han började plötsligt igår att balansera med armarna i mitt knä så jag kunde släppa honom. Idag har han suttit säkert 20-30 sekunder åt gången flera gånger ensam. Jätteduktig. Tar säkert inte många dagar innan han sitter själv nu :)

Då kanske Edvin också håller på med sit ups? J försöker sätta sig rakt upp i babysittern, i vagnen osv. Har tidigare tänkt att han mest sitter på fläsket, men det är nog så att han faktiskt vill också
  • Linnnn

Åh nej, blä! Har förträngt hur blöjbytena kommer att bli framöver... Vad kul att han äter!

J har bara fått små mängder än, men gapar glatt efter mer oavsett vad jag gett.

Hade tre fantastiska nätter då J sov mellan 6 och 8 timmar i sträck utan att äta, men nu har det varit tre nätter i rad då han ätit ofta och velat ligga alldeles precis intill. Han är glad och nöjd på dagarna och sover bra då. Kanske är en period med sämre sömn i några månader att se fram emot nu?

• Linnnn

Vad skönt att ni båda verkar må lite bättre FiaW! Jobbigt att bli orolig och ta hand om sjuk bebis när man själv är dålig.

• Linnnn
    LitenBlomma skrev 2018-03-02 14:38:15 följande:

Vi var på bvc i tisdags. 5 mån och 1v. 8270 kg och 69 lång. Fick vaccination och även denna gången gick det bra. Lite tröttare och gnälligare bara.

Kul att läsa hur era gillar mat och är i faser, det går så fasligt snabbt! 5 månader...var dem inte 5 veckor nyss.

Lång kille. Skönt att vaccineringen är avklarad och gick bra. Ja, jättekonstigt. Snart kommer inte liggvagnen att passa och i sommar kryper de runt... Kan inte fatta... J fick en liten kusin för några dagar sen och han är ju en jätte i jämförelse.
  • Linnnn
    erijon skrev 2018-03-02 09:08:31 följande:

Utvecklingsfas 4? Eller hur gammal är han exakt?

Kanske kan vara steg 5 annars.

Ja det är kul. Igår fick han lite spaghetti bolognese vid 18 tiden. Ammade vid 19, och somnade gott. Hoppades på många timmar innan första uppvaket. Men nej. Han äter ändå småportioner, kanske kallat smakportioner (vissa saker/gånger mer, vissa mindre) nu, men ammar exakt lika mycket som innan. Men det är så kul att se att han är matglad. Men gröt är ibgen favorit. Han går med på någon sked, sen kniper han med läpparna Hahah. Så sött!

Ja, fas 4 är nog trots allt inte passerad som jag trodde... Han håller sig vaken i en evighet på kvällarna trots att jag försöker lägga honom. Han har stenkoll på syrrorna och vill inte missa vad de gör. Tur att de är i skolan på fm...

Edvin kanske äter lite, lite mindre när han ammar fast lika ofta...
  • Linnnn
    LitenBlomma skrev 2018-03-04 14:28:05 följande:

Idag kom han upp på raka armar, som en fuskarmhävning med knäna i golvet. Heja Charlie! Vi både längtar och fasar inför att ha en bebis som flyttar på sig

Ja, det är lite dubbelt. Lite skönt är det allt när de sitter där de sitter... Igår vågade jag lämna J sittandes på en filt själv för första gången.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här