Trippelmamma76 skrev 2017-10-14 20:46:13 följande:
Du argumenterar om vad grejen med matte är, med någon som forskat på KTH...
Desto större anledning att ta till sig av det jag säger. De forskare jag mött från KTH har inte varit imponerande...
NELJ skrev 2017-10-14 19:57:59 följande:
Jag vet vad som är "grejen" med matte tack ;) och har aldrig sagt att han inte ska nöta in multiplikationstabellen. Men jag vill inte heller att han ska tröttna på matte för att det är enformigt i skolan.
Jag uppmuntrar all slags lärande, skolan är viktig och det vet mina barn. Men jag håller inte alls med om ditt tänk att sluta utveckla matten för att han har lätt för det, tvärtom vore det orättvist mot honom att inte hjälpa honom att komma till sin rätt i ett område som han både tycker är kul och har fallenhet för. Det är så typiskt svenskt att alla ska vara medelbra, bara i sport är det ok att sticka ut. Du skulle väl aldrig sagt till en ung Zlatan att du är ju så duktig på forboll nu, är det inte dags att byta till simhopp?
Va? Typsikt svenst och jante?
Snarare typiskt svenskt att inte ta till sig argumentation utan skylla på jante när man inte får de svar man vill ha.
Om du är lärare så kör egna lektioner med det arma barnet. Om du inte är det så tycker jag att du ska ta dig en allvarlig funderare på:
A: Varför lärare har mångårig universitetsutbildning.
B. Varför hemskolning inte är tillåten i Sverige.
C. Varför du inte studerar till lärare så att du får en djupare insikt i lärandeprocesser så att du klarar av - på ett pedagogiskt riktigt sätt - drilla ditt barn i matematik.