• Anonym (Karelin)

    KVINNA SE HIT! Hur ser ni på män/killar som är vältränade och har mycket muskler?

    Jag har en liten fråga..
    Hur ser ni på män som är vältränade och har stora muskler jämfört med andra män. Min fråga är egentligen inte hur viktigt musklerna är i jämförelse med andra egenskaper som intelligens, humor, ödmjukhet/empati/pålitlighet, ekonomi. Det är ingen tävling i vilken egenskap som är den viktigaste!
    Jag tänker mer på hur just musklerna och det fysiska utseendet på verkar ert attraktion till mannen, hur det påverkar hur ni ser på mannen. 

    Om vi säger att två män har likadan ekonomi och snarlik personlighet, snarlikt utseende(ansikte, hårfärg hudfärg), men två helt olika kroppar. Den ena är supervältränad 185cm lång och väger 95-100kg, den andra är 185 cm lång och väger 65-70kg och är helt otränad helt otränad.

    ????????????????????????????? 

  • Svar på tråden KVINNA SE HIT! Hur ser ni på män/killar som är vältränade och har mycket muskler?
  • Anonym (Noll)

    Inget.... om nån har massa muskler så bor hen väl på gymmet. Helt ointressant för mig. Allt handlar om personlighet och kemi.

    Har haft förhållande med smal kille, lite större kille och vältränad kille... den vältränade var mest dum i huvudet. Fd hockeyspelare. Tjejtokig, omogen osv. Så himla oerfaren på livet.

    Den bästa killen jag haft var en kille på strax över 40, med barn... helt fantastisk. Lite kulmage men underbar. Sexig!

  • Anonym (Elsa)

    Har aldrig riktigt brytt mig om hur mycket muskler en kille har. Tycker killar kan vara nog så attraktiva om dom är smala som vältränade.

    Dock killar som nästan bara är muskler tycker jag faktiskt inte är speciellt snygga alls.

  • Anonym (m)
    Anonym (Cissi) skrev 2018-06-15 14:23:53 följande:

    Att man inte matchar mig. Att lägga en massa tid på att vara snygg är ju en form av fritidsintresse och jag föredrar att leva med någon vars fritidsintressen jag begriper mig på. Men det är ju självreglerande det där: den sortens killar tycker nog ändå att jag ser ut som ett träsktroll med mitt osminkade ansikte, håriga ben och jeans som är mer bekväma än smickrande för figuren.
    Då är inte jag den sortens kille, eftersom jag gillar och föredrar osminkade kvinnor med håriga ben och inte heller ser kvinnor som några "träsktroll", någonsin. 

    Hade jag varit snygg och vältränad, så inte hade jag ändrat kvinnosmak för den sakens skull.
  • MaryM

    Jag älskar vältränade killar med muskler. Smala med smala axlar och framför allt dålig hållning går bort.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • riboflavin

    Jag har mitt ideal åt det smalare/slankare hållet och föredrar normalmusklade män framför vältränade. Så av dina exempel hade jag sannolikt dragits mer åt den icke tränade mannen.

    Jag har en enorm respekt för den insats en riktigt vältränad kropp innebär, men jag tycker sällan det är snyggt.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Miss Sunny
    MaryM skrev 2018-06-15 19:42:05 följande:

    Jag älskar vältränade killar med muskler. Smala med smala axlar och framför allt dålig hållning går bort.


    Instämmer !   Bredaxlade med stor bröstkorg och smala höfter  ca. 25 - 35 år      Då ?.. går jag verklägen i gång ?. Aaahhrrgghh?.
  • Anonym (Gillar muskler)

    Absolut är den muskulöse mer attraktiv. Utan tvekan. Bara han inte är en sån där muskelknutte som tror att han är nåt bara för han har muskler, det går bort. Överdrivet för mycket muskler går också bort.

    Det sexigaste och manligaste jag vet är breda axlar/bröstkorg. Och fina armar :) Och som nån skrev, hållningen gör väldigt mycket!

    Muskler väcker en mer direkt och instinktiv attraktion hos mig, men givetvis kan en icke-tränad man vara attraktiv, speciellt om man söker en fast partner.

  • Less is more
    Anonym (Gillar muskler) skrev 2018-06-15 22:16:27 följande:

    Absolut är den muskulöse mer attraktiv. Utan tvekan. Bara han inte är en sån där muskelknutte som tror att han är nåt bara för han har muskler, det går bort. Överdrivet för mycket muskler går också bort.

    Det sexigaste och manligaste jag vet är breda axlar/bröstkorg. Och fina armar :) Och som nån skrev, hållningen gör väldigt mycket!

    Muskler väcker en mer direkt och instinktiv attraktion hos mig, men givetvis kan en icke-tränad man vara attraktiv, speciellt om man söker en fast partner.


    Håller med. Reptilhjärnan vaknar - men han måste vara trevlig.

    Sen finns det ju faktiskt också smarta, roliga, underfundiga män, utan några särskilda muskler, som fångar mig. En man som är en bra berättare och får mig att skratta kommer rätt långt i mitt hjärta.
  • Anonym (Ella)

    Jag skulle tycka att den som vägde 100 kg muskler till 185 cm var lite väl muskulös och antagligen la ner mer än rimligt med tid på sin träning. Den som vägde 70 kg och var helt otränad verkar inte bry sig om träning alls och låter lite väl smal för min smak, så båda skulle gå bort sett till mina preferenser.

    Jag gillar män som ser naturligt vältränade ut. Som gillar träning och motion men också annat. Allt som går till överdrift blir tröttsamt tycker jag. Jag är inte attraherad av varken tunna/otränade killar eller de Arnold-stora eller kroppsbyggare.

  • Anonym (Gillar muskler)
    Less is more skrev 2018-06-15 22:34:40 följande:

    Håller med. Reptilhjärnan vaknar - men han måste vara trevlig.

    Sen finns det ju faktiskt också smarta, roliga, underfundiga män, utan några särskilda muskler, som fångar mig. En man som är en bra berättare och får mig att skratta kommer rätt långt i mitt hjärta.


    Ja exakt. Personligheten är viktigast men det yttre spelar ju också en viss roll.
  • Anton Chigurh

    Verkar som folk i allmänhet tror att du MÅSTE bo på gymmen för att vara vältränad. Herregud, skärp er för HELVETE.

    Tävlar du i bodybuilding eller fitness, visst, då fordrar det en hyfsad hög träningsdos men har du en riktigt snyggt tränad lekamen, som min tex, så behövs det inte jättemycket träning för att behålla den vackra kropp.

    Bara så ni vet.....!


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Physalis

    Om man bortser från att de omöjligt kan vara exakt likadana och leva exakt likadana liv samtidigt som deras kroppar är totalt olika. En tränad kropp beror ju på massor av saker som måste saknas hos den som inte har en tränad kropp. Så tycker jag att en tränad kropp är att föredra.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Gillar muskler)
    Anton Chigurh skrev 2018-06-16 10:14:11 följande:

    Verkar som folk i allmänhet tror att du MÅSTE bo på gymmen för att vara vältränad. Herregud, skärp er för HELVETE.

    Tävlar du i bodybuilding eller fitness, visst, då fordrar det en hyfsad hög träningsdos men har du en riktigt snyggt tränad lekamen, som min tex, så behövs det inte jättemycket träning för att behålla den vackra kropp.

    Bara så ni vet.....!


    Håller med dig. Killlar ju får ju dessutom muskler mycket snabbare. Om jag lyckas vara hyfsat vältränad genom att träna 1-2 gånger i veckan som tjej, kan jag inte tänka mig att en kille behöver mer direkt. Killar kan bli sjukt snygga med enkla medel, lite orättvist faktiskt! :p
  • Anonym (Elis)

    Personligheten avgör alla gånger. Men av dina två exempel så är ingen idealisk. Jag är varken intresserad av någon som lägger all sin tid på träning och är superbiffig, lite skrämmande faktiskt. Eller någon som inte bryr sig alls om kropp och hälsa. Men av dina två alternativ så hade jag nog ändå valt den smala killen.

    Idealet är någon som tränar lite lagom för att hålla sig hälsosam och fräsch.

Svar på tråden KVINNA SE HIT! Hur ser ni på män/killar som är vältränade och har mycket muskler?