• Anonym (Ledsen)

    Ångrar att vi inte hade sex

    Detta låter säkert så illa för många, men det är så här jag känner.

    Nyligen var jag med min familj(man och barnen) på sol- och badresa. Där råkade mina ögon falla på den snyggaste kille jag någonsin sett (och endast iklädd badkläder). Såg att han gillade mig också. Jag kunde nu inte släppa honom ur tankarna. Vi hade ögonkontakt i flera dagar och när resan led mot sitt slut lyckades jag få till ett samtal på tu man hand. Det slog gnistor mellan oss. Berättade när vårt plan hem skulle gå. Kunde bara prata en stund eftersom jag behövde gå tillbaka till familjen.

    Senare samma dag visade han mig att han ville att jag skulle följa med. Jag var ju med familjen hela tiden, så tillslut hade jag kommit på en halvbra lögn till varför jag skulle gå iväg en stund.

    Jag gick efter den snyggaste killen på jorden. Tog ett tag innan jag hittade honom. Sen möttes vi och utan att jag kom på det själv hade vi nu gått mot hans hotellrum. Då fick jag lite panik. Jag ville inget hellre än att ha sex med honom! Han frågade mig vad jag ville. Mitt förstånd talade då om för mig att jag INTE skulle följa med in på rummet. Jag kände att jag hade varit borta den tiden min lögn hade täckt och jag vill inte heller förlora min familj. Så jag svarade honom: jag vet inte. ( fy vad jag mår dåligt över detta! Jag ville inget hellre än att ligga med honom!) Han öppnade då inte dörren. Vi gick och pratade en stund och sedan sa jag att jag behövde gå tillbaka till familjen. Han förstod ju. Vi kysstes och jag kunde känna hur stor och hård han var... Sen gick jag.

    Nu kan jag inte släppa detta! Han är en kille jag kunde fallit pladask för och det kändes som vi passade perfekt för varandra. Jag hade verkligen haft möjligheten att fullfölja min högsta önskan. Men jag lät min perfekthet och moral styra. Hade jag inte varit så trogen hade jag haft mitt livs stund och nu mår jag istället skit för att jag missade detta. Till saken hör också att jag inte skulle vara otrogen med vem som helst. Denna kille var något alldeles särskilt.

    Era tankar??

  • Svar på tråden Ångrar att vi inte hade sex
  • jrockyracoon

    Jag tycker det låter smutsigt och lortigt att du:


    * Gick så långt som du gjorde med den här mannen.
    * Att du ångrar att du inte var otrogen
    * Att du inte tänker på dina barn som du riskerar att trassla till det för i och med din ev. otrohet
    * Att du nästan var otrogen med en man som du plockade upp från gatan. Hur länge har du levt med din man, säg exempelvis 10 år. Ni har i så fall älskat varandra i 10 år, och du var beredd att riskera en bitter skilsmässa för ett enda knull på säg 10 minuter med en man från gatan som du inte känner alls. 

    Mitt råd till dig är att fundera över hur du kan tillåta dig att svepas med av känslorna på det här viset. Och hur du kan rättfärdiga det efteråt. Ett annat tips är att berätta för din man om du känner attraktion till någon annan, innan det händer. Efter det inser du att allt det där pirret i magen härrörde från hemlighetsmakeriet.

    Om man har ett dåligt förhållande är den bästa lösningen att börja ta tag i det. Finns inte viljan att fortsätta gör man slut. Finns det ingen attraktion börjar man ta tag i det. Gräset är alltid grönare på andra sidan, men du vet väl att allt gräs är lika grönt.

  • Anonym (boob)

    Ibland är det jobbigt när Harlequin-romanerna går in i verkliga livet. Sättet din text är konstruerad och orden du använder indikerar att du är en tonåring som leker troll eller en extremt omogen person som faktiskt inte borde ha man och familj. Men jag tror alternativ 1 är närmast sanningen.

  • molly50
    jrockyracoon skrev 2018-08-15 23:36:44 följande:

    Jag tycker det låter smutsigt och lortigt att du:


    * Gick så långt som du gjorde med den här mannen.
    * Att du ångrar att du inte var otrogen
    * Att du inte tänker på dina barn som du riskerar att trassla till det för i och med din ev. otrohet
    * Att du nästan var otrogen med en man som du plockade upp från gatan. Hur länge har du levt med din man, säg exempelvis 10 år. Ni har i så fall älskat varandra i 10 år, och du var beredd att riskera en bitter skilsmässa för ett enda knull på säg 10 minuter med en man från gatan som du inte känner alls. 

    Mitt råd till dig är att fundera över hur du kan tillåta dig att svepas med av känslorna på det här viset. Och hur du kan rättfärdiga det efteråt. Ett annat tips är att berätta för din man om du känner attraktion till någon annan, innan det händer. Efter det inser du att allt det där pirret i magen härrörde från hemlighetsmakeriet.

    Om man har ett dåligt förhållande är den bästa lösningen att börja ta tag i det. Finns inte viljan att fortsätta gör man slut. Finns det ingen attraktion börjar man ta tag i det. Gräset är alltid grönare på andra sidan, men du vet väl att allt gräs är lika grönt.


    Kan bara håla med här.
    Carpe Diem
  • Anonym (----)

    Det var värst vad många här inne som inte kan skilja på kärlek och kåthet. De flesta av oss kan vara kåta utan att vara kära, det är inget konstigt med det. Det är väl heller inte konstigt att bli kåt på någon annan än sin partner.

  • Hallonmos

    Det var bland det sjukaste jag läst. Om du inte trollar så är detta typexempel på vad som är fel på folk idag. Riktigt jävla vidrigt TS. Psykstört. Sök hjälp. Otrohet är bland det mest patetiska, äckliga, fega, egotrippade och elaka man kan göra. Finns inte en enda normal människa som ens skulle tänka tanken att vara otrogen. Berätta för din man att du varit otrogen så han får chansen att göra sig av med dig.

  • Anonym (A)
    Anonym (boob) skrev 2018-08-16 01:30:55 följande:
    Ibland är det jobbigt när Harlequin-romanerna går in i verkliga livet. Sättet din text är konstruerad och orden du använder indikerar att du är en tonåring som leker troll eller en extremt omogen person som faktiskt inte borde ha man och familj. Men jag tror alternativ 1 är närmast sanningen.
    Ja, ibland hinner livet ikapp.
  • Andymannen80

    Om det här nu är sant, vilket man ju aldrig kan vara säker på att det är när det gäller FL, så kan jag bara intyga hur lätt det är att falla dit. Jag tror att många av er moralväktare som kritiserar TS själva har varit otrogna någon gång i era liv och att anledningen till varför ni skriver som ni gör beror på ert dåliga samvete.

    Jag skall dra min historia, och ja jag vet, även detta kommer att låta som en uppdiktad historia, men tyvärr är den inte det. Anledningen till varför jag vill berätta är för att understryka hur lätt det faktiskt är att falla dit när känslorna tar över. Dessutom så behöver jag får ur mig allt jag just nu är med om. Har inte kunnat prata om det med någon, vilket är lite jobbigt.  

    Jag är en man på strax under 40, lever ett välordnat liv med bra jobb, villa, fru, barn osv. Är lyckligt gift sedan många år och älskar min fru. Vi har ett bra sexliv, kanske något slentrianmässigt ibland som det ju ofta blir efter 10-15 år ihop, men långt ifrån dåligt. Har aldrig tidigare varit otrogen i äktenskapet, men däremot i gamla förhållanden när jag var yngre.  

    Nu till historien. I början på sommaren var jag ute vid havet och tränade och när jag var färdig med passet och skulle ta ett avsvalkande bad, så mötte jag en kvinna och en man som kom gåendes. Kvinnan, som såg väldigt bra ut i mitt tycke, gav mig då, helt oväntat, en helt underbar blick som jag inte fått av någon på många år. Jag blev lite ställd eftersom hon ju gick bredvid en annan man. Vi fortsatte åt varsitt håll, men jag kunde inte få henne ur mina tankar. Tillslut vände jag om och gick åt samma håll och la mig en bit ifrån paret, mest för att få en uppfattning om de var vänner eller par. Hon fick då syn på mig, och blickar började återigen att utbytas. Jag blev lite förbryllad, men började misstänka att mannen hon var med enbart var en vän. Tillslut kändes situationen nästan lite jobbig, jag blev generad och beslöt mig att gå därifrån.

    Resten av dagen och förmiddagen dagen därpå kunde jag inte tänka på något annat än den där tjejen och hennes blickar. Jag beslöt mig då för att åka ut till samma badplats för att se om hon var där igen, och mycket riktigt, där låg hon, på samma ställe, men nu var hon ensam. Jag la mig återigen en bit ifrån, ville ju inte verka påflugen. "Jag var ju bara där för att bada och sola, inget annat, nej absolut inte". Hon såg mig och vi började återigen flirta. Detta fortsatte under 1-2 timmar och tillslut behövde jag bege mig därifrån. När jag passerade henne så kände jag att måste säga något. Ett ganska stelt samtal utväxlades där jag bland annat fick bekräftat att mannen från dagen innan endast var en vän, och det hela slutade med att jag fick hennes nummer. Det konstiga var att jag, när jag begav mig därifrån, inte hade dåligt samvete. Tvärtom så kände jag en lycka i kroppen, trots att jag någonstans insåg att jag tagit ett första förbjudet steg som gift man.

    Det gick något dygn, jag tänkte fram och tillbaka, men tillslut beslöt jag mig för att skicka ett sms där jag frågade om hon ville ses. Hon svarade ganska omgående att hon gärna ville det. Jag plockade upp henne efter jobbet och vi åkte ut och solade och badade tillsammans. Stundtals under denna första träff fick jag rejäla ångestkänslor, men konstigt nog kände jag mig mest energifylld och lycklig. Inget hände dock, bortsett från en snabb puss och kram då vi skiljdes åt. När jag körde hemåt fick jag däremot enorma skuldkänslor, vilket ledde till att jag ringde upp henne och avslutade alltihop. Här skulle historien kunnat vara över och allt hade varit frid och fröjd. Men dagen därpå var tankarna på henne så starka att jag inte kunde stå emot. Jag kontaktade henne på nytt och vi beslöt oss för att ses. Och nu började det hända grejer. De närmaste veckorna träffades vi flera ggr. Kramar blev till pussar, som blev till kyssar som till slut landade i att vi hade sex. Hon blev en nytändning för mig som jag inte trodde fanns. Samtidigt brottas jag med enorma skuldkänslor gentemot min familj och tankarna på att avsluta affären dyker upp dagligen. Men känslorna för den här tjejen och pirret i magen gör att jag inte avslutar det.

    Så jag har full förståelse för att en sådan sak som hände TS, om hennes story nu är sann, faktiskt kan hända i verkligheten. Och nej, jag tror inte att TS kommer vara trogen för livet. Det kommer dyka upp tillfällen när hon minst anar det som hon inte kan stå emot. Känslorna går inte alltid att styra över. Visst jag kunde valt att gå vidare och inte vänt om efter den där tjejen den där första gången och emellanåt ångrar jag det så oerhört mycket. Samtidigt vill jag inte vara utan det jag nu är med om. Det hela är väldigt förvirrande.   



  • molly50
    Anonym (----) skrev 2018-08-16 16:41:39 följande:

    Det var värst vad många här inne som inte kan skilja på kärlek och kåthet. De flesta av oss kan vara kåta utan att vara kära, det är inget konstigt med det. Det är väl heller inte konstigt att bli kåt på någon annan än sin partner.


    Ja,det är skillnad på kärlek och kåthet. Det är inget konstigt att bli attraherad av/kåt på någon annan än sin partner. Det är fullt normalt,skulle jag vilja säga.
    Men därifrån till att agera på de känslorna är det ganska långt för de flesta.
    Det är väl snarare det som folk måste lära sig att skilja på.
    Att ha känslor och på att agera på känslor.
    Carpe Diem
  • jrockyracoon
    Andymannen80 skrev 2018-08-17 10:41:11 följande:

    Om det här nu är sant, vilket man ju aldrig kan vara säker på att det är när det gäller FL, så kan jag bara intyga hur lätt det är att falla dit. Jag tror att många av er moralväktare som kritiserar TS själva har varit otrogna någon gång i era liv och att anledningen till varför ni skriver som ni gör beror på ert dåliga samvete.

    Jag skall dra min historia, och ja jag vet, även detta kommer att låta som en uppdiktad historia, men tyvärr är den inte det. Anledningen till varför jag vill berätta är för att understryka hur lätt det faktiskt är att falla dit när känslorna tar över. Dessutom så behöver jag får ur mig allt jag just nu är med om. Har inte kunnat prata om det med någon, vilket är lite jobbigt.  

    Jag är en man på strax under 40, lever ett välordnat liv med bra jobb, villa, fru, barn osv. Är lyckligt gift sedan många år och älskar min fru. Vi har ett bra sexliv, kanske något slentrianmässigt ibland som det ju ofta blir efter 10-15 år ihop, men långt ifrån dåligt. Har aldrig tidigare varit otrogen i äktenskapet, men däremot i gamla förhållanden när jag var yngre.  

    Nu till historien. I början på sommaren var jag ute vid havet och tränade och när jag var färdig med passet och skulle ta ett avsvalkande bad, så mötte jag en kvinna och en man som kom gåendes. Kvinnan, som såg väldigt bra ut i mitt tycke, gav mig då, helt oväntat, en helt underbar blick som jag inte fått av någon på många år. Jag blev lite ställd eftersom hon ju gick bredvid en annan man. Vi fortsatte åt varsitt håll, men jag kunde inte få henne ur mina tankar. Tillslut vände jag om och gick åt samma håll och la mig en bit ifrån paret, mest för att få en uppfattning om de var vänner eller par. Hon fick då syn på mig, och blickar började återigen att utbytas. Jag blev lite förbryllad, men började misstänka att mannen hon var med enbart var en vän. Tillslut kändes situationen nästan lite jobbig, jag blev generad och beslöt mig att gå därifrån.

    Resten av dagen och förmiddagen dagen därpå kunde jag inte tänka på något annat än den där tjejen och hennes blickar. Jag beslöt mig då för att åka ut till samma badplats för att se om hon var där igen, och mycket riktigt, där låg hon, på samma ställe, men nu var hon ensam. Jag la mig återigen en bit ifrån, ville ju inte verka påflugen. "Jag var ju bara där för att bada och sola, inget annat, nej absolut inte". Hon såg mig och vi började återigen flirta. Detta fortsatte under 1-2 timmar och tillslut behövde jag bege mig därifrån. När jag passerade henne så kände jag att måste säga något. Ett ganska stelt samtal utväxlades där jag bland annat fick bekräftat att mannen från dagen innan endast var en vän, och det hela slutade med att jag fick hennes nummer. Det konstiga var att jag, när jag begav mig därifrån, inte hade dåligt samvete. Tvärtom så kände jag en lycka i kroppen, trots att jag någonstans insåg att jag tagit ett första förbjudet steg som gift man.

    Det gick något dygn, jag tänkte fram och tillbaka, men tillslut beslöt jag mig för att skicka ett sms där jag frågade om hon ville ses. Hon svarade ganska omgående att hon gärna ville det. Jag plockade upp henne efter jobbet och vi åkte ut och solade och badade tillsammans. Stundtals under denna första träff fick jag rejäla ångestkänslor, men konstigt nog kände jag mig mest energifylld och lycklig. Inget hände dock, bortsett från en snabb puss och kram då vi skiljdes åt. När jag körde hemåt fick jag däremot enorma skuldkänslor, vilket ledde till att jag ringde upp henne och avslutade alltihop. Här skulle historien kunnat vara över och allt hade varit frid och fröjd. Men dagen därpå var tankarna på henne så starka att jag inte kunde stå emot. Jag konta

    ktade henne på nytt och vi beslöt oss för att ses. Och nu började det hända grejer. De närmaste veckorna träffades vi flera ggr. Kramar blev till pussar, som blev till kyssar som till slut landade i att vi hade sex. Hon blev en nytändning för mig som jag inte trodde fanns. Samtidigt brottas jag med enorma skuldkänslor gentemot min familj och tankarna på att avsluta affären dyker upp dagligen. Men känslorna för den här tjejen och pirret i magen gör att jag inte avslutar det.

    Så jag har full förståelse för att en sådan sak som hände TS, om hennes story nu är sann, faktiskt kan hända i verkligheten. Och nej, jag tror inte att TS kommer vara trogen för livet. Det kommer dyka upp tillfällen när hon minst anar det som hon inte kan stå emot. Känslorna går inte alltid att styra över. Visst jag kunde valt att gå vidare och inte vänt om efter den där tjejen den där första gången och emellanåt ångrar jag det så oerhört mycket. Samtidigt vill jag inte vara utan det jag nu är med om. Det hela är väldigt förvirrande.   


     


    Jag förstår den här frestelsen i att vara otrogen. Jag förstår också hur omöjligt det till slut blir att stå emot sina känslor när man nått en viss punkt i relationen.

    Men det är ändå flera hundra val man har gjort innan man nått den där punkten utan återvändo. I ditt fall har du ju faktiskt valt att vända tillbaka och söka upp kvinnan. Valt att gå fram och prata med henne. Valt att ta emot hennes telefonnummer. Valt att svara när hon ringt. Valt att gå på date med henne, etc, etc... Alla dessa val har lett dig fram till en situation där dina känslor tar överhanden och förnuftet får stå tillbaka. Du kan inte skylla på att du fångats av dina känslor eftersom du innan känslorna har etablerat sig tillräckligt har tagit beslut som lett dig dit du är nu.

    Det måste ha funnits något hos dig som fått dig att ta steget att söka upp den här kvinnan. Detta kan ha med ditt behov av bekräftelse att göra, eller att du och din partner har svårigheter i relationen eller liknande. 

    Du skriver att du är förvånad över att du kände dig lycklig och energifylld. Varför är du det? Om man genomgår en förälskelse blir man förstås både lycklig och energifylld - även om man är otrogen. Det dåliga samvetet kommer inte när man är uppfylld av kärlekens sötma och adrenalinet strömmar i kroppen. 

    Du säger att du är förvirrad. Ja, du har inte riktigt fattat vad du gjort och vilka konsekvenser detta kommer att få. Du tycks även tro att din berättelse är djupt romantisk och att det händer fantastiska saker med dig. Vi andra ser en person som bedrar och ljuger och låter sig översvämmas av känslor till den grad att han inte ser hur fult och patetiskt han uppför sig. Lika sorgligt är det att du inte tar ansvar för dina handlingar utan skyller ifrån dig på "känslor".

    Jag tycker synd om dig, även om du har dig själv att skylla för att ha satt dig i den här situationen. Det finns ingen ursäkt till att offra sin familj för sin egen förlustelses skull.

    Det bästa du kan göra är att omedelbart upphöra med otroheten. Sedan ta hand om spillrorna i din familj. Om det nu finns några spillror kvar att samla upp.
  • molly50
    Andymannen80 skrev 2018-08-17 10:41:11 följande:

    Om det här nu är sant, vilket man ju aldrig kan vara säker på att det är när det gäller FL, så kan jag bara intyga hur lätt det är att falla dit. Jag tror att många av er moralväktare som kritiserar TS själva har varit otrogna någon gång i era liv och att anledningen till varför ni skriver som ni gör beror på ert dåliga samvete.

    Jag skall dra min historia, och ja jag vet, även detta kommer att låta som en uppdiktad historia, men tyvärr är den inte det. Anledningen till varför jag vill berätta är för att understryka hur lätt det faktiskt är att falla dit när känslorna tar över. Dessutom så behöver jag får ur mig allt jag just nu är med om. Har inte kunnat prata om det med någon, vilket är lite jobbigt.  

    Jag är en man på strax under 40, lever ett välordnat liv med bra jobb, villa, fru, barn osv. Är lyckligt gift sedan många år och älskar min fru. Vi har ett bra sexliv, kanske något slentrianmässigt ibland som det ju ofta blir efter 10-15 år ihop, men långt ifrån dåligt. Har aldrig tidigare varit otrogen i äktenskapet, men däremot i gamla förhållanden när jag var yngre.  

    Nu till historien. I början på sommaren var jag ute vid havet och tränade och när jag var färdig med passet och skulle ta ett avsvalkande bad, så mötte jag en kvinna och en man som kom gåendes. Kvinnan, som såg väldigt bra ut i mitt tycke, gav mig då, helt oväntat, en helt underbar blick som jag inte fått av någon på många år. Jag blev lite ställd eftersom hon ju gick bredvid en annan man. Vi fortsatte åt varsitt håll, men jag kunde inte få henne ur mina tankar. Tillslut vände jag om och gick åt samma håll och la mig en bit ifrån paret, mest för att få en uppfattning om de var vänner eller par. Hon fick då syn på mig, och blickar började återigen att utbytas. Jag blev lite förbryllad, men började misstänka att mannen hon var med enbart var en vän. Tillslut kändes situationen nästan lite jobbig, jag blev generad och beslöt mig att gå därifrån.

    Resten av dagen och förmiddagen dagen därpå kunde jag inte tänka på något annat än den där tjejen och hennes blickar. Jag beslöt mig då för att åka ut till samma badplats för att se om hon var där igen, och mycket riktigt, där låg hon, på samma ställe, men nu var hon ensam. Jag la mig återigen en bit ifrån, ville ju inte verka påflugen. "Jag var ju bara där för att bada och sola, inget annat, nej absolut inte". Hon såg mig och vi började återigen flirta. Detta fortsatte under 1-2 timmar och tillslut behövde jag bege mig därifrån. När jag passerade henne så kände jag att måste säga något. Ett ganska stelt samtal utväxlades där jag bland annat fick bekräftat att mannen från dagen innan endast var en vän, och det hela slutade med att jag fick hennes nummer. Det konstiga var att jag, när jag begav mig därifrån, inte hade dåligt samvete. Tvärtom så kände jag en lycka i kroppen, trots att jag någonstans insåg att jag tagit ett första förbjudet steg som gift man.

    Det gick något dygn, jag tänkte fram och tillbaka, men tillslut beslöt jag mig för att skicka ett sms där jag frågade om hon ville ses. Hon svarade ganska omgående att hon gärna ville det. Jag plockade upp henne efter jobbet och vi åkte ut och solade och badade tillsammans. Stundtals under denna första träff fick jag rejäla ångestkänslor, men konstigt nog kände jag mig mest energifylld och lycklig. Inget hände dock, bortsett från en snabb puss och kram då vi skiljdes åt. När jag körde hemåt fick jag däremot enorma skuldkänslor, vilket ledde till att jag ringde upp henne och avslutade alltihop. Här skulle historien kunnat vara över och allt hade varit frid och fröjd. Men dagen därpå var tankarna på henne så starka att jag inte kunde stå emot. Jag kontaktade henne på nytt och vi beslöt oss för att ses. Och nu började det hända grejer. De närmaste veckorna träffades vi flera ggr. Kramar blev till pussar, som blev till kyssar som till slut landade i att vi hade sex. Hon blev en nytändning för mig som jag inte trodde fanns. Samtidigt brottas jag med enorma skuldkänslor gentemot min familj och tankarna på att avsluta affären dyker upp dagligen. Men känslorna för den här tjejen och pirret i magen gör att jag inte avslutar det.

    Så jag har full förståelse för att en sådan sak som hände TS, om hennes story nu är sann, faktiskt kan hända i verkligheten. Och nej, jag tror inte att TS kommer vara trogen för livet. Det kommer dyka upp tillfällen när hon minst anar det som hon inte kan stå emot. Känslorna går inte alltid att styra över. Visst jag kunde valt att gå vidare och inte vänt om efter den där tjejen den där första gången och emellanåt ångrar jag det så oerhört mycket. Samtidigt vill jag inte vara utan det jag nu är med om. Det hela är väldigt förvirrande.   


     


    Men vad är egentligen viktigast för dig? Dina egna känslor eller din familj?
    Fundera på det.
    Du vet att det du gör är fel och brottas dagligen med tankar på att avsluta relationen med den här kvinnan.
    Ändå så väljer du att fortsätta.
    Det bästa du kan göra är att avsluta det hela och vara ärlig mot din fru om vad du har gjort och ge henne en chans att välja om hon vill stanna eller gå,innan hon får reda på det på annat sätt.
    Men du vill väl både äta kakan och ha den kvar.
    Som så många som är otrogna.
    Carpe Diem
  • silver33

    Du skulle haft sex med honom. För det var just det det var, sex, inget annat.


    Du har ditt härliga liv och familj, men vilken skada skulle det göra om du hade sex med en man i en halvtimma? Om ingen vet? Inte något alls....

  • silver33
    molly50 skrev 2018-08-18 12:14:22 följande:
    Men vad är egentligen viktigast för dig? Dina egna känslor eller din familj?
    Fundera på det.
    Du vet att det du gör är fel och brottas dagligen med tankar på att avsluta relationen med den här kvinnan.
    Ändå så väljer du att fortsätta.
    Det bästa du kan göra är att avsluta det hela och vara ärlig mot din fru om vad du har gjort och ge henne en chans att välja om hon vill stanna eller gå,innan hon får reda på det på annat sätt.
    Men du vill väl både äta kakan och ha den kvar.
    Som så många som är otrogna.

    Man kan inte dra den frågan. Båda är ju viktigt! Känslor för sig själv och familjen, båda är nödvändiga. 


    Tänk om han/hon/hen varit otrogen och sen levererar bra mycket bättre hemma för barn och man/fru, just tack vare bättre känsla...Är inte det bättre då än att gå missnöjd och bitter?

  • Anonym (123)

    Du har varit otrogen och nu ångrar du att ni inte gick ännu längre. Du förtjänar ju verkligen inte den familj du har.

  • molly50
    silver33 skrev 2018-08-18 13:34:06 följande:

    Man kan inte dra den frågan. Båda är ju viktigt! Känslor för sig själv och familjen, båda är nödvändiga. 


    Tänk om han/hon/hen varit otrogen och sen levererar bra mycket bättre hemma för barn och man/fru, just tack vare bättre känsla...Är inte det bättre då än att gå missnöjd och bitter?


    Nej,det tycker jag inte.
    Har man problem med något i förhållandet så pratar man om det och försöker lösa det.
    Går inte det så är det bättre,och framförallt ärligare,att göra slut.
    Sanningen tenderar att komma fram på ett eller annat sätt.
    Och det skadar mer än det gör nytta.
    Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
    Carpe Diem
  • molly50
    silver33 skrev 2018-08-18 13:27:38 följande:

    Du skulle haft sex med honom. För det var just det det var, sex, inget annat.


    Du har ditt härliga liv och familj, men vilken skada skulle det göra om du hade sex med en man i en halvtimma? Om ingen vet? Inte något alls....


    Vad är det som säger att det bara är sex för henne?
    Hon har ju t om skrivit att hon skulle kunnat falla pladask för honom.
    Vill hon ha sex med andra så är det väl bättre att hon gör slut med sin man först.
    Sen kan hon leka av sig bäst hon vill.
    Carpe Diem
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (----) skrev 2018-08-16 16:41:39 följande:

    Det var värst vad många här inne som inte kan skilja på kärlek och kåthet. De flesta av oss kan vara kåta utan att vara kära, det är inget konstigt med det. Det är väl heller inte konstigt att bli kåt på någon annan än sin partner.


    Och då måste man såklart leva ut denna kåthet för att tillfälle ges........

    Finns ju olika sätt att leva....
Svar på tråden Ångrar att vi inte hade sex