Inlägg från: Snickesnack |Visa alla inlägg
  • Snickesnack

    Nya BIM januari 2019

    Snickesnack skrev 2019-01-05 14:42:09 följande:

    Precis!

    Varning för mycket information om flytningar:

    Jag har alltid tyckt att ägglossningsflytningar ser ut som snor. Alltså inte grumligt snor utan klart. När det ser likadant ut på pappret oavsett om jag snytit mig eller torkat mig efter toan då vet jag att ÄL är på g ;).

    Efter ÄL brukar som sagt lotion-fasen komma och den syns också på pappret för mig (ser precis ut som standard hudlotion). Efter det går det över till bodybutter-typen, som är en mycket mer "sticky" och inte lika riklig typ. Den brukar inte synas på pappret utan lägga sig som en beläggning i trosan. Sen kommer blodblandade flytningar och sedan mens. Efter mens bodybutter igen ett par dagar och sen sakta men säkert mer och mer åt snorhållet igen, först vattnigt och sen supersnorigt.

    Det kan ju se olika ut, och det är ju också olika hur mycket flytningar man har. Bäst är nog att bara observera i några cykler och se om man ser några skillnader.


    Jag får ju förresten också alltid slemproppen i trosan en eller två dagar innan ÄL (eller "blobben" som jag brukar säga ;) ). Det händer inte för alla men för några. Som en extra seg och "torr" klump, lite som slime, som man kan plocka upp med en bit papper utan att det lämnar några spår.
  • Snickesnack
    Agronomen skrev 2019-01-05 16:34:33 följande:

    Hahaha, tack för att du delar med dig. Hela din CM-cykel skulle kunna vara som om jag beskrivit min egen :) Det enda jag har funderat på, men som jag inte fick något bra svar på under utredningen jag och ex-maken gjorde var att jag i princip alltid har vattnigt redan på CD9, men det var först runt CD 15/16 jag brukade på ÄL bekräftat med tester samt genom tempningen. Brukar du också vara vattnig så långt innan din ÄL?


    Haha ingen fara, inte överallt man kan gå in på detalj om sina flytningar men här känns det relevant ;).

    Jag brukar få ÄL-aktiga flytningar långt innan också, men precis innan ÄL blir de "extra snoriga" och så kommer blobben. Men mina två senaste cykler har jag slösat drivor av tester på att få dessa flytningar tidigt och vara säker på att ÄL kommer "när som helst" i typ en vecka...

    Ett annat fenomen att vara uppmärksam på är spermaflytningar, som kan vara förvillande lika ÄL-flytningar, särskilt typ ett dygn efter samlag när "de sista resterna" rinner ut. Så om man får "ÄL-flytningar" när ÄL inte står om hörnet kan man fundera på om man haft samlag nyligen, och om det kan vara en bidragande orsak.
  • Snickesnack
    Anonym (Eboem) skrev 2019-01-05 19:21:56 följande:

    Det digitala funkade! :D


    Liiiten30 skrev 2019-01-05 21:39:05 följande:

    Kunde inte hålla mig från att testa!!! Helt galet :D

    Såå glad!!


    GRATTIS!!!
  • Snickesnack

    Hej hopp!

    ÄL+3 (CD18) idag enligt mina förmodanden. Har en del molvärk. Egentligen har det hållit på sedan ÄL men det är värre idag. Under ÄL-dagen kändes det skarpare och tydligt på höger sida. Nu är det mer diffust men ondare, i mitten och strålar ut i ländryggen.

    Är väldigt trött och utmattad utan anledning, lite lite öm i brösten, och igårkväll fick jag någon märklig instant-PMS-attack där jag från ingenstans blev skitsur på min man, nästan började gråta för att han ville kolla på svampbob, och för att han "aldrig tar hand om mig" (det gör han visst) (alltså herregud). Efter en lång fotmassage (jag lyckades få ur mig att det var något vajsing med hormonerna) och en god natts sömn är i alla fall det bra igen XD.

    Men eh, vad händer guys? Är det fel på mig? Varsågoda att diskutera i smågrupper!

  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-06 16:25:27 följande:

    Jag ligger en dag före dig och hade också molvärk som tusan dom första dagarna efter äl, idag är det borta. Hade så förra månaden när jag blev gravid (mf) men också under flera cykler i våras innan vi börjat försöka. Har inte lyckats lista ut vad det är helt säkert men funderar på om det kan handla om hur kroppen jobbar för att transportera ägget genom äggledare ner till livmoder . Stämmer med tiden isåfall.


    Intressant! Låter rimligt ändå. Jag brukar vara lite känslig i de delarna tycker jag.

    Jag funderade också på om det kunde vara ett försenat äggsläpp (att det inte lyckades lossna i torsdags ändå) men har tyvärr inga tester kvar så har inte testat de senaste dagarna. Ja jag säger då det. Blir det inget den här gången så är det ju tempning och stora lagret ÄL-tester som gäller i alla fall!
  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-06 18:18:28 följande:

    Hmm ja kanske? För mig är det helt olika känslor. När jag får ägglossning får jag mer som en ömhet som påminner om när man sträckt en muskel, på ena sidan om livmodern. Den börjar svagt och stegrar inom ett par dagar. När ägget släpper brukar värken sluta (bekräftar med tempning) och sen känner jag ingenting i en dag. Dagen efter det kommer den här molande värken, som egentligen påminner om mensvärk, i några dagar. Och nu känner jag ingenting igen. Vissa månader känner jag mindre än såhär, men när jag känner som mest är det såhär mönstret ser ut.


    Ja jag tycker heller inte att det här är helt samma sak, men man vet ju aldrig. Brukar ha lite molvärk rent allmänt runt ÄL, och dagen efter stegringen kommer det en period på ett par timmar då värken blir skarpare och mer koncentrerad till en sida, i kombination med plötslig matthet, sedan avtar det igen och ger sig efter några timmar. Så var det i torsdags så jag var ganska säker på att jag "lade ägg" då.

    Nu är det lite bättre med molvärken. Känner fortfarande av den, framför allt i ländryggen, men inte lika mycket som innan. Hoppas det går över snart. Jag tänker i vilket fall som helst hoppa på mannen så fort han kommer hem ikväll, för säkerhets skull...
  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-06 20:58:49 följande:

    Ja det där var bra beskriver precis innan ägget släpper. Och sen plötsligt slutar det och man blir matt. Verkligen precis så!

    Och den där molande som sen sätter igång sätter sig mer över hela området och också i ryggen. För mig har det den här månaden varit så illa att jag vaknat av det på natten. Jag hade såhär starka känningar förra månaden när jag blev gravid med så jag får ta det som ett gott tecken.


    Precis! Det liksom bredde ut sig över hela området. Kan inte minnas att det brukar vara såhär, inte så starkt i alla fall. Tack så hemskt mycket för att du delar med dig. Oavsett vad det är så är det väldigt skönt att höra från fler som upplevt samma. Jag håller tummarna att det är ett gott tecken för oss båda :)
  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-07 07:14:37 följande:

    Äl+5 idag. Jag brukar tycka den här tiden är spännande. Försöka känna i kroppen vad som händer. Försöka se om jag kan känna varje steg i processen, hur ägget släppt, hur det vandrar, känna hur hormonerna förändras osv.

    Men jag har sån otrolig oro i kroppen. Känner mig uppgiven och otålig. Tror jag är rädd för att inte plussa men livrädd för att göra det. Hur ska jag våga lita på att det kommer gå bra? Ett plus har tappat sitt skimmer när man fått erfara hur mycket som kan gå fel på vägen.


    Ja jag tycker också att det är så spännande. Är inte fullt lika otålig som jag trodde att jag skulle vara. Ska ladda upp med ett par gedigna embryologiböcker och försöka lära mig något på kuppen ;)

    Jag har varit gravid en gång tidigare för ett antal år sedan (abort) men upptäckte det inte förrän efter BIM så jag har ingen aning om hur den här tiden var då.

    Jag är också ganska orolig för vad som kan hända efter ett eventuellt plus. Kommer nog göra tidigt VUL privat och troligtvis kommer jag inte kunna andas ut och släppa oron för missfall förrän ungen tar studenten...

    Och jag har inte ens dina erfarenheter. Det hade ju varit ännu nervösare.

    Förresten - nu har min molvärk som var så stark igår nästan försvunnit helt. Ömmar pyttelite i svanken bara. Lustigt och intressant att det verkar så likt ditt!
  • Snickesnack
    Birdiz skrev 2019-01-09 10:32:53 följande:

    Haft molvärk, som svag mensvärk, nu i ett par dagar (bim -6 idag) och detta är något nytt. Någon annan som känner samma?

    Testade blankt igår och idag men det behöver inte betyda något förrän på självaste bim-dagen, mkt hopp kvar mao. Detta är min tredje gång jag blivit gravid så jag vet att det är väldigt tidigt för mig att testa men jag är testnarkoman och tycker att det är såååå kul och sitta och analysera testerna :P testnarkoman är jag!


    Jag är på ÄL+6/BIM-7 eller 8. Har molvärk/"öm livmoder" och ömma bröst. Vet inte riktigt vad det beror på men hoppas att det är ett gott tecken :)

    Jag tänker börja testa på lördag på ÄL+10. Supertidigt, men jag är också testoman XD. Kommer dock inte bry mig så mycket om det blir blanka test i början, utan testar mest på kul liksom :)

    När hade du ÄL?
  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-09 14:38:33 följande:

    Jag har sagt att jag ska vänta tills på söndag (äl+11 då) men kanske inte kan hålla mig och kör på lördag. Får se. Fick ett tidigt missfall i dec men då testade jag på äl+11 på eftermiddagen vilket absolut var tydligt. Minns också väldigt färskt hur jag kände då och vilka symptom osv, får se om något kommer. Har haft lite stock i livmodern på äl+5 och därefter höjdes tempen ytterligare precis som förra månaden. Vet inte om jag vågar se det något positivt eller inte...


    Spännande! Det låter ju lovande med tempen alltså!

    Jag skrev fel förut, söndag blir ju ÄL+10 för mig men jag kör nog lördag också ändå fast det med största sannolikhet kommer bli tvärblankt oavsett ;)
  • Snickesnack
    Nicciz skrev 2019-01-09 19:09:33 följande:

    Jag är på samma dag som ni och kommer också testa på lördag eller söndag. När jag blev gravid i somras (som inte ock vägen) plussade jag jättetydligt på ÄL+13 så jag tänker att det borde synas på ÄL+10/11.

    Vi får uppdatera varandra!


    Miichaella skrev 2019-01-09 19:16:48 följande:

    Kanske också hakar på och testar i helgen då :) Söndag blir väl, hmm... äl+11.


    Kul med fler helgtestare :) Lycka till!
  • Snickesnack
    Nicciz skrev 2019-01-09 19:36:21 följande:

    Kanske smygtestar med ett early-test på lördag....tror inte jag kommer hålla mig till på söndag. Men på söndag lägger vi ut bilder på våra tester och gissar! Jag kommer dock inte vakna 5.30 som Jojjans


    Ja! Vi lägger upp bilder på vad det blev på söndag! Så spännande :)

    Jag kommer inte heller vakna 5.30 ;)
  • Snickesnack
    Anonym (1989) skrev 2019-01-09 20:22:47 följande:

    Usch nu tappade jag hoppet, hehe ..

    Jag är så trött på det här nu efter att ha försökt i över ett års tid... att ha sex på beställning är inte alltid det roligaste hehe..


    Du kan ha haft ÄL den 28e också, om du fick första positiva den 27e. Det är olika hur långa stegringar man har, och hur lång tid det tar för LH att sjunka efter att man maxat (och max för din kropp kan ligga långt över testets positiva gräns, så då kan också den "positiva nedförsbacken" bli lång).

    Det är alltså svårt att säga exakt när det hände, men jag tycker inte att du ska tappa hoppet än!
  • Snickesnack
    Anonym (1989) skrev 2019-01-09 20:52:46 följande:

    När tror ni att jag hade ägglossning ?


    Det är som sagt individuellt, men så som dina tester ser ut den 28e brukar de se ut för mig samma dag jag "lägger ägg". Jag får också positivt dagen innan och har det i knappt två dygn.

    Jag skulle gissa på 28e eller 29e, och isåfall är sex den 27e bra tajmat. Sexet före ÄL är viktigare än sexet under och efter. Det optimala är om man kan ha spermier som "står och väntar" på ägget :)
  • Snickesnack

    Åh jag mår så konstigt alltså. Ganska mycket molvärk och "drag och tryck" runt livmodern, mycket flytningar, smått ömma bröst och så vidare.

    Men framför allt humöret de senaste två dagarna. Är plötsligt gjord av porslin, vill gråta för allting och pendlar mellan typ superirriterad, superskör och superglad. Plus denna glupahunger som tar min kropp i besittning ibland.

    Blanka test än så länge men är bara på äl+9 så det är ju inte så märkligt.

    NÅGOT pågår iallafall i min kropp, oavsett om det är skendräktighet deluxe, världens märkligaste PMS, eller...

  • Snickesnack

    Oh hjälp, svagt brunaktiga flytningar ikväll. Egentligen för tidigt för mens-spottings nu på äl+9 tror jag så nidblödning är ju det mer troliga då, men fy tusan så nervös jag blir! Vill SÅ inte ha mens. Åhhh. Varför försvinner allt ens lugn och rationella tänkande ut genom fönstret för? Varför kan man inte vara lika förnuftig med sig själv som med andra för???

    MVH // hon som ägnade en kvart av lördagskvällen åt att stå och stirra på ett uppenbart tvärblankt test. Festligt!

  • Snickesnack
    Jojjans skrev 2019-01-13 06:19:53 följande:

    Jahapp, nu kommer den utlovade uppdateringen. Jag hade rätt hela tiden och min känsla från äl+5 stämde, JAG ÄR GRAVID :)

    Tyckte det var tydligt nog på sista bilden men tog ett clear blue också för att få det blått på vitt också ;)


    Men JAAAA vad roligt!! GRATTIS!!
  • Snickesnack

    Okej. ÄL+10 Idag. I morse (äh, vem försöker jag lura, för ett par timmar sedan) hände detta.

    Tvärblankt test igårkväll som jag fantiserade ihop antydan till en skugga på.

    Idag två tester av olika märken som det definitivt var svaga streck på men för svaga för att fastna rättvist på bild.

    Jag rev fram ett digitalt test jag hade liggande, doppade det, väntade, intalade mig själv att ett negativt resultat inte behövde betyda något såhär tidigt, men så:



    OMG!! Jag är gravid!!

    Nu vet jag varför jag mått krattigt i ett par dagar.

    Här hemma finns nu två mycket glada personer, men vi väntar med spänning på att BIM ska passera utan att lilla Sven-Berit stryker med på kuppen...

  • Snickesnack

    BIM-lista

    1/1 Jsv17, holocene

    2/1- Canary

    3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

    4/1 mangon, Mezzy

    5/1 Liranlaran

    6/1 Myline

    7/1 Livethänder, Siri88, Sommarsol20 Kissekatten2014

    8/1 Milka21, FloraLinnéa, liiiten30

    9/1 MissKelli, Olise91, AnonymHB, Novis1991, Sallyy

    10/1 Banuni, 1989

    11/1 Rosarosorochtee, Emmissss, Milly98

    12/1 EliMil

    13/1 MammsenS

    14/1 Mia86a, Pixpoxy , llunah, soofo, abouttogiveup

    15/1 Birdiz, Enwo, Jojjans

    16/1 Snickesnack, Miichaella, Meili, Nr2år2019

    17/1 else1989, Kullan90

    18/1 Nicciz

    19/1 Liten89a

    21/1 HejEllie, glitterhitta

    22/1 A

    25/1 zebrans, PetitTjej, Ladyballistic

    26/1 ero13, Kstadtjej87, Hallonsaft24

    27/1 Liit , Mollisen1

    28/1 Skruttan885

    28/1 lena2019

    29/1 Agronomen, Sångfågeln87

    30/1 mangon

    Pluslista

    Hallondröm1111 (ÄL+9)

    Jsv17 (ÄL+10)

    holocene (ÄL+11)

    Myline

    Liiiten30 (Äl+11 / BIM-3)

    AnonymHM (äl+11 / bim-3)

    MammsenS (äl+9)

    Jojjans (svagt äl+9, bekräftat äl+11/bim-2)

    Snickesnack (äl+10 / BIM-4)

  • Snickesnack
    Mamma till 3 M skrev 2019-01-13 18:51:08 följande:

    Är ganska inaktiv här i tråden när de gäller skrivande men läser allt som skrivs och verkligen grattis till alla som plussat.

    Är själv på äl+5 idag och har bim 20-21/1.

    Tänkte dela med mig av en länk som jag hittade idag och som jag tyckte va intressant och som säger emot de jag läst innan då de här skrivs att de tillverkas hcg hormon innan ägget fäster som en signal mellan ägg och livmoder. Skulle ju kunna vara svar på tidiga plus som aldrig blir graviditet tänker jag. Men blir snurrig av all olika information som finns.

    fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget


    Bra artikel, precis så som den skriver är det.

    hCG tillverkas av de blivande morula-cellerna redan i äggledaren, alltså i ett väldigt tidigt stadium men verkar då endast lokalt. För att hCG ska kunna komma ut i blodet och därmed i urinen behöver implantation dock ske.

    Ett plus innebär alltså alltid att blastocysten har fäst och bäddat in sig i livmoderslemhinnan. Dock kan den ju ändå stötas ut vid BIM ifall den inte varit så pass hormonstark att mensen kunnat stoppas.

    Alltså: hCG lokalt i livmodern, innan implantation = inget plus.

    hCG i blodet och därmed också i urinen, efter implantation = plus vid tillräckligt höga nivåer. Dock ändå ingen garanti för att det förblir så.

    :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019