• Anonym (blyg)

    Så attraherad av min kollega......

    Anonym (LFA) skrev 2019-04-04 20:02:38 följande:

    Glömde ju fråga dig TS, vad är det som du gillar hos din kollega som du fattat tycke för, attrherad av. Vill minnas din TS som att du va irriterad över dina känslor och som att du inte visste vart i från dom kom.

    I morgon fredag så blir det sex arbetsdagar där jag aktivt inte sökt upp och det har varit svårt, blir kanske bättre med tiden. Men nu har ett annat problem uppstått. Jag vet inte vad jag skall göra när jag har tid att söka upp henne , haha !

    Innan har jag klämt in stunder där jag inte har tid egentligen och stunder där jag har tid.. Ja fast ibland så har det ju tagit emot också, hon behöver ju arbeta hon också, och ifred från mitt ansikte. 

    Så nu måste jag hitta på saker att göra när jag har tid.. Vilka I-landsproblem.

    Låg vaken sent i natt , man vänder och vrider på saker. Men ibland måste man inse och se.. Att ibland ser man saker hos någon som man vill. Jag kom fram till att hon ser bara mig som en kollega, visst kan det finnas något där, möjligt.

    Det finns en del saker som man bara ser om man tittar ordentligt från en annan vinkel, känner och upplever. Plus annat som jag inte kan skriva här. Ja.. om hon hade haft ett större intresse, så hade hon nog visat det mer på ett eller annat sätt.

    Visst kan det vara så att hon är jätteförsiktig, inte sams med sina känslor, väldigt blyg eller osäker. Jobbet är i vägen..  Eller hard to get .. Men men..

    Life goes on 

    Hoppas för det bästa med dig iaf TS och bli lite mindre blyg även om blyghet är charmigt :)  


    Han är lugn, stabil, trygg, smart och inlyssnande. Medellång smal/normal kroppsbyggnad. Väldigt manlig och självsäker .. ibland har jag märkt en nervositet hos honom också.. Jag kan inte direkt sätta fingret på exakt vad men det är och känns så otroligt starkt.. Jag är rätt förbannad över dessa härliga men frustrerande känslorna.. Det har tagit lite fokus från jobbet mitt ...

    du kan dricka kaffe, det brukar jag göra ;)

    Jag själv är rätt blyg i denna situation. Jag söker inte upp honom.. längtar dock och önskar att jag kunde få en glimt av honom varje dag. I dag fick jag en glimt av honom.. Vi var i samma rum .. ensamma. Men han skulle iväg. Men blir väldigt frustrerad över denna situation.. vill ha tid med honom.. lära känna honom. Men det känns aldrig läge för det.... Dock som sagt så är det är otroligt komplicerad situation vilket får mig att backa.. min blyghet kommer fram för att jag egentligen inte vet hur han känner eller vad han vill. han kanske känner något men han är en respektfull man och då lär det stanna där.........

    Jag hoppas inte på det men tror inte att han kommer att göra något impulsivt eller drastiskt med tanke på situationen..
  • Anonym (blyg)
    Anonym (Henom) skrev 2019-04-04 23:10:37 följande:

    Hen är i förhållande, men gillar dig och tycker att hela situationen är krånglig.


    varför tror du det? bara för att ngt är komplicerat behöver det inte betyda att man är i ett förhållande. Det kan finnas andra orsaker.....
  • Anonym (blyg)

    Då svarar jag väl nej på den !


    Anonym (Henom) skrev 2019-04-04 23:21:25 följande:

    Vet du att hen garanterat är singel?


  • Anonym (blyg)

    Jag tror inte längre det kommer att bli ett arbetsmiljöproblem. Men jag tackar för dina råd.

    Jag var på väg och hade tänkt att nu, nu säger jag som det är. Jag hejdade mig dock, som tur är.

    Skulle nog aldrig hänvisa honom till denna tråd. Det är som att blotta sig själv helt och hållet. Skulle han dock se det så får jag väl skämmas, massor.

    Jag tror inte att det är dig jag är attraherad av.. eftersom du berättar att du är attraherad av din chef. Jag befinner mig i samma situation som dig......

    Men berätta mer.. Hur har du gjort ? Jag tänker med tanke på att vi befinner oss i nästan samma situation?

  • Anonym (blyg)

    Du kan väl kalla till möte själv ;)

    Vad saknar du i ditt nuvarande förhållande ?

    Om ditt förhållande inte är bra, har ni gått i parterapi? försökt att hitta tillbaka till varandra?

    Det är svårt sånt där men det jag vet är att om man inte är lycklig eller mår bra i relationen så bör man utföra åtgärder för att hitta lycka igen. Trots att man har barn.. man gör inte dom en tjänst av att vara olycklig.

    Sen tycker jag absolut att man ska jobba på relationen för att åtminstone ge varandra en chans att hitta tillbaka till varandra.

    Jag har inte bestämt mig vad jag ska göra.

  • Anonym (blyg)

    Låter som att ni har försökt. Tråkigt att höra att det inte blev som du hade förväntat dig. Vad är det som gör att du inte trivs hemma? Vad är glädje och lycka för dig?

    Jag förstår att vardagen kan bli rätt långtråkig. Allt går på rutin och det blir grått och tråkigt. Tror att det är viktigt att hitta tid till varandra, att göra saker, att ge och ta, att uppskatta varandra. Har ni småbarn?

  • Anonym (blyg)

    Ja man klarar inte hur mycket som helst. Hur länge har ni varit ert par ? Tänker att du har försökt och även hon, men hur länge ska man behöva försöka innan det är dags att ge upp? Jag har en äldre kompis till mig som fått och kämpat i flera år fram till nu då hon valde att gå isär. Det är tungt och jobbigt stundvis men hon mår ändå bättre än någonsin. Hon känner sig hel igen.

    Man ska göra val som känns rätt i själen! Det är viktigt. Vi människor är för fega av oss och ångrar sedan resten av livet att vi inte tog modet eller chansen när vi hade den.

    Många tror att man kastat bort åren eftersom man väljer att skilja sig. Det är snarare tvärtom. Var glad över alla fina minnen men ibland kan det vara till nytta för alla att man väljer skilda vägar!

    Säger inte att du ska skilja dig men tänk på vad ditt inre säger dig.

  • Anonym (blyg)

    Det förstår jag, det är bra att kunna få bolla sina tankar och få perspektiv på saker med andra ibland.

    Oj det var många år tillsammans. Låter som en bra plan.

    Förstår att alla inte kommer att gilla de beslut som man tar men tids nog så kommer folk förstå. Vissa behöver mer tid än andra, alla är vi olika. Men sköter man det snyggt och försöker sätta barnen främst i fokus så brukar det mesta lösa sig..

    Önskar dig lycka till och hoppas att utfallet blir bättre än du förväntat dig.. :)

  • Anonym (blyg)

    Ok, Nu är läget så här. Jag kommer att ta steget att säga något till denna person.

    Det jag dock inte vill ska hända är att personen ska gå runt och berätta detta. Vill se personens reaktion men samtidigt inte om det blir en negativ respons på det jag tar modet till att berätta. Ska jag skicka mail, sms eller ta ett enskilt samtal face to face?

    Och till den stora frågan, vad och hur ska jag säga det?

    Ge mig tips och råd! :)

  • Anonym (blyg)

    Ja, visst är jag lite spännande? Jag har svårt att hålla inne med mina känslor, speciellt det jag känner för honom. Så jag tänker, varför inte?

    Han är väldigt respektfull så jag tror nog att han kommer lyckas hålla det hemligt.

    Om du hade varit chef och jag hade bett dig träffa mig för en viktig sak. Under det mötet skulle jag berätta att jag är otroligt attraherad av dig. Jag vet inte riktigt vart dessa känslor kommer ifrån men jag vill att du ska veta det. Vill att det ska stanna mellan oss. Punkt slut. Kortfattat, naket och ärligt.

    Hade lätt gjort det för länge sedan då jag inte räds av sådant men med tanke på den väldigt komplicerade situationen som råder så ville jag vara försiktig eftersom det är mycket som står på spel. Förut var det 3 komplicerade saker men nu har det minskat ner till 2. Så det känns ändå helt okej. Och om det skulle vara så att han inte känner samma så är det ändå okej, då får han glänsa lite ;)

    Eller så skickar jag väl ett mail eller sms. Men han brukar inte svara på varken mail eller sms.. nästan. Eller oftast tar det tid för honom att svara.. Så då kommer jag sitta på helspänn säkert i flera dagar eller kanske till och med veckor? Sen om jag skriver så finns det där på pappret. Ett bevis för andra att se. Lite risky.

  • Anonym (blyg)
    Anonym (Kollega) skrev 2019-04-13 11:42:27 följande:

    Kul och spännande! Tycker du gör helt rätt, för hur det än är så är det jobbigt för dig och säkert för honom också att ha det som det är nu. Vet ju själv hur det är? Tror du kommer ha svårt att komma vidare annars i livet.

    Bäst är nog om du vågar att ta det och prata direkt med honom. Sedan kan du ju alltid börja med ett mejl eller sms för att be om att få prata honom utan att berätta riktigt varför. Då hinner han tänka till lite innan och fundera och då kanske det känns lättare för honom att ta emot det du vill säg. Men som sagt jag tycker du gör helt rätt! Och är du bara tydlig med att detta är en sak mellan er två så tror jag du kan lita på honom, speciellt om han är chef så ska ju inte han prata runt en massa om dig och era samtal.


    Visst hade du berättar för din förälskelse? Hur gick du tillväga och vad fick du för respons?

    Ja alltså vi kommer ju inte att ses så mycket i framtiden så det kommer inte ställa till det för mig på det sättet. Men att sitta och ångra sig för att man inte vågade ta risken känns inte helt rätt. Känns som att jag ändå kanske vill ta risken med tanke på dessa otroligt starka käbslorna. Jag vet inte när jag kommer ta steget.. kanske i "slutet".. för då behöver jag inte se han mer om det skulle vara så att det inte är ömsesidigt. Kan ju bli rätt jobbigt annars..

    Hur valde du att berätta det i ord?
  • Anonym (blyg)
    Anonym (Kollega) skrev 2019-04-14 21:32:06 följande:

    Visst har jag gjort det. Valde att skicka ett mejl, vilket kanske inte är det bästa valet. Men fördelen är att du då kan formulera dig mer precist och verkligen få det framfört som du vill få fram. Är ju lätt när man pratar att missa viktiga detaljer eller att det blir missuppfattat det man säger. Dessutom går ju ett mejl att läsa om flera gånger så att budskapet verkligen går fram som det ska. Men som du själv skrev så finns det ju då texten kvar kanske för all framtid vilket kan kännas sådär.

    Men för mig kändes det viktigt att det blev korrekt och rätt återhållsamt formulerat så att det inte blev helt fel mellan mig och chefen eftersom vi förhoppningsvis ska jobba ihop många år framöver oavsett hur reaktionen blev från henne. I ditt fall om det är jobbyte på gång tycker jag helt klart du kan ta och prata direkt med honom. Borde väl kännas bra för er bägge att få det sagt och kommer ni kanske inte träffas igen så bör det inte bli något problem i framtiden oavsett ju det går. Uppskattande ord från någon kan väl aldrig kännas fel att höra, även om det är attraktion och känslor inblandat!? Är väl mer vad man gör med det efteråt och vad du själv vill ha ut av det hela. Är du beredd att satsa på ett förhållande om han känner likadant som du?

    För min del blev det helt rätt men ändå helt fel. Precis som för dig var det 3 stora problem, varav det ena då var på väg att försvinna när jag skrev mejlet. Men strax efter jag skickade mitt mejl försvann den lösningen så jag satt åter med 3 komplicerade problem. Detta pratade jag med chefen om när vi träffades och det hela blev nog lite fel kände jag då. Varken jag eller hon visste nog sedan hur vi skulle bete oss mot varandra efter detta. Men nu tycket jag det funkar bra igen. Sedan vad hon innerst inne känner och tänker om mig det vet jag ju inte.

    Lycka till!!


    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Jag uppskattat det. Tråkigt att det inte gick som du önskade..Men otroligt modigt gjort av dig!

    Och skönt att höra att det har blivit bättre. Kan förstå att tiden direkt efter kan vara rätt så jobbig..

    Nä jag skulle ha blivit väldigt glad och smickrad över att höra att någon är attraherad av mig. Det är inget som man vanligtvis går och säger till folk...

    Jag vet vad jag vill. Och det kommer jag att berätta för honom om det skulle vara så att det är ömsesidigt.

    Återigen. Tack!
  • Anonym (blyg)
    en vanlig person skrev 2019-04-24 23:07:35 följande:

    Jag befinner mig i liknande sits. får också dubbel signaler, men jag  är inte blyg men vill inte heller göra bort mig. Hen brukar sällan prata, därför vågar jag inte ta första steget.. Kanske inbillar mig och hen är inte alls intresserad. På sistone började hen hälsa och ge lite mer ögonkontakt, jag vet inte... Börjat tröttna på att vänta, fast svårt att dra ut den kollegan ur mitt huvud..haha. Men du jag kan råda dig att börja bara prata generellt om vad som helst med din kollega, bara naturligt och kort men ofta, försök att sitta bredvid henne/honom och le mon den personen. På det sättet kommer du inte att ge bort dig, det kommer även blir tydlig för dig om hon/han är intresserad eller inte. 

    För mig funkar det inte för hen ta aldrig för sig bara tittar ibland med sina charmiga ögon, är hen intresserad så tycker jag att hen behöver öppna sig lite mer och börja försöka bli typ jobbarkompis med mig.

    Lycka till!:)


    Här är det precis samma. Personen har börjat hälsa och ge mer ögonkontakt men jag är också less på att vänta. Varför är det jag som måste ta steget? Jag har försökt ge personen positiv bekräftelse. Har även gett personen komplimanger, dock så blev en av dessa komplimanger lite lustig då det togs på fel sätt tror jag. Det ska vara ett givande och tagande. Ska jag göra allt jobb?

    Jag instämmer med dig .. Jag väntar på att personen ska vilja lära känna mig. Dock så verkar det inte som att personen vågar. Jag vet att han är intresserad men han kanske tänker att det är för komplicerat?

    Vi befinner oss i ett väldigt komplicerat läge.. och jag är väldigt rädd över att personen skulle säga om jag eventuellt skulle berätta hur jag känner.

    Varför tar inte du steg till att lära känna din person?
  • Anonym (blyg)
    en vanlig person skrev 2019-04-25 22:12:09 följande:

    Jag tycker inte att du behöver göra allt jobb, du gett honom komplemanger och försökte ju bekräfta honom. Men hur var han när du gett honom komplimanger förutom den som togs fel??? Du nämnt att du är lite blyg därför tror jag att det kan vara bra om du kunde börja lära känna honom (för han kanske inte vågar ta steget) är det så att han inte intresserad, då är det bara att gå vidare.

    Varför jag inte försöker lära känna honom är för att han pratar JÄTTESÄLLAN antingen för att han är blyg eller så vill han inte göra det. Jag vet inte.. han är yngre än mig och kanske vill inte  ha något vidare utan att bara vila ögonen på någon. Det kanske handlar bara om utseendet, jag ser ganska bra ut, det är han med men det jag vill säga att det finns en stor risk att han bara tycker att jag är fin men har inga känslor för mig, därför gör han inget åt det.

    Sedan är det så att även om han är intresserad men blyg och låt oss säga jag tar första steget så kanske han kommer inte bemöta mig på ett bra sätt. Han brukar svara kort på frågor och aldrig starta något samtal... 

    Nä orkar inte göra bort mig och bli sårad.. Too risky.

    Berätta gärna hur det har gått för dig


    Ja alltså när jag gav komplimangen så blev personen lite ställd. Förklarade dock att det var i positiv bemärkelse. Personen lättade lite då .. sedan hade vi ett möte tillsammans med en massa andra. Han satte sig utmed mig .. nog för att det inte fanns någon annanstans att sitta men han förflyttade sig närmare mig med stolen .. Så jag vet inte? Haha.. men sedan har det fortsatt med blickar och kanske lite prat här och där, enbart arbetsrelaterat dock. Så jag antar att personen inte hatar mig.

    Men det är något .. Jag får liksom en känsla över att personen ibland är lite sorgsen. Det är något i ögonen.. Vet inte vad men något är det. Och då lägger jag mig på samma frekvens och blir även jag lite sorgsen..

    Så kan det också vara .. att han bara tycker att jag är fin att se på..

    Jag har inte sagt något ännu och velar lite fram och tillbaka. jag avvaktar än så länge...

    Hur går det för dig?
  • Anonym (blyg)
    Anonym ("en dålig männsika") skrev 2019-09-02 04:17:11 följande:

    tror jag förstår det där med sorgsen välgigt bra.

    är sedan länge i en liknande situation.fast omvänd. Jag är i ledande position och har under tiden som attraktionen funnits där blivit hans chef vilket komplicerat det hela ytterligare. Det kommer och går och känns som när den ene verkligen ansträngt sig och backar så blir den andre mer aktiv och agerande och väcker gnistan till liv igen  . 

    Våra blickar möts ofta, vi står ofta alldeles för nära han flyttar sig inte när jag skall gå förbi så det är svårt att det inte skall uppstå kroppskontakt.  men allt är så svårt jag är gift med barn i ett i grunden lyckligt äktenskap på alla fronter utom kanske sexet.som blivit rätt tråkigt och förutsägbart. Och att byta ut min man mot honom som livspartner har jag egentligen inget intresse av vi är i allt för olika skeden i livet, men jag vill ta på honom känna honom nära och allt vad det innebär, jag vill skänka honom njutning och se honom lycklig.. 

    Jag förtvivlar ofta, sörjer och önskar jag inte kände som jag gör. undrar över hur han EGENTLIGEN känner, vad han egentligen vill osv leker han med mig medvetet för att få fördelar?. ,Jag kan och bör inte ta steget å erkänna min attraktion då jag är chefen jag måste agera proffetionellt, kan inte riskera min karriär för sex och vill inte göra  bort  mig ifall jag tolkat det hela helt fel då han ibland ignorerar mig totalt och även försöker vara elak osv. . Han i sin tur kan och bör inte göra nått få jag är gift och som han själv yttrat det "han håller inte på med gängade brudar" och antagligen inser han att det skulle bli en skitknepig situation att jobba i om det inte är besvarat eftersom jag ibland medvetet kritiserat eller så inför andra kollegor som kanske antytt att jag varit lite väl snäll mot honom.

    Vad jag mest VILL är att det skall dö ut helt att han skall träffa någon han vill leva med på riktigt och gå vidare . troligen kommer det göra skit ont när det sker men ändå hoppas jag få slippa alla kval och det dåliga samvetet inför min man att jag rätt ofta fantiserar om en annan. men samtidigt längtar jag hela tiden efter att få känna så som jag gör när han ler mot mig med det där glittret i ögonen... och jag hatar att det är så.


    Du är inte en dålig människa. Det är inte konstigt att du känner som du gör nä det finns saker i ditt liv som du saknar. Denna man som du beskriver är väl en längtan över att få det som du inte har i dagsläget? Hur kan man lösa det i förhållandet? Går det att lösa? Du säger att du älskar honom och tänker heller inte göra något med den andra mannen, saknaden kommer dock alltid finnas där. Det kommer även hända igen, attraktion till andra män.

    Men jag förstår dig. Det finns mycket som jag saknar i mitt liv, vilken mannen som jag är intresserad av har. Sen precis som du beskriver det så tänker jag att han även har något han saknar i sitt förhållande men att han inte vill ta det längre än så, annars hade han nog gjort mer närmande. Jag tror att det hade varit bra att jag och mannen hade fått lära känna varandra lite bättre, då kanske intresset hade släppt lite mellan oss. Verkar dock vara en omöjlighet för oss båda.

    Sen är jag inte det minsta lycklig. Jag har en attraktiv man som har fina egenskaper men mycket är förstört och mannen har förändrats hiskeligt mycket de senaste åren och jag vet inte om det går att laga. Vi får se hur mycket mer vi försöker..
  • Anonym (blyg)
    Anonym ("en dålig männsika") skrev 2019-09-02 15:11:41 följande:

    Jo det är nog huvet på spiken. Den andre mannen har något jag saknar absolut men samtidigt saknar han så mycket annat jag har i mitt liv nu som också är viktigt.

    Gjorde ett allvarligt försök att ta upp det vad jad saknar i form av erotik med maken för snart 2år sedan var då i valet å kvalet ang om jag skulle bryta upp eller ej.

    Blev rätt förtvivlad då jag dels insåg att han nog fört mig bakomljuset tidigare i livet han hade låtit mig tro att han var rätt öppet inställd till erotiska äventyr så som flera samtidigt etc. Jag trodde det bara var dålig tajming som gjort att det inte blivit av att möjligheten fanns där om läge uppstod. Så när jag började fiska eftermöjligheten att planera för något sådant (kanske rent av bjuda in kollegan i smyg in i äkta sängen fantiserade jag om)

    Men nej då blev det kalldusch han kunde absolut inte tänka sig att dela mig med någon annan vare sig jag ensam eller vi tillsammans... Det blev ett hårt slag att inse att jag var låst vid bara 2 möjligheter om jag inte ville vara oärlig. Lämna eller aldrig mer sex med någon annan i över 15år hade det funnits ett hopp och tröst i tanken att det kunde ske nångång när det passade att jag fick leka igen.

    Maken lovade då bot och bättring lovade att han skulle anstränga sig mer och visa även utanför sängen att vårt sexliv var viktigt visa att han finner mig sexig etc... Men inget händer... Tror inte vi haft sex nu på typ 1år eftersom jag envist vägrat ta initiativ så länge han inte fyller sin del av avtalet...

    Tänker jag borde påminna honom om hans löfte men vet inte om jag idds har nog tappat tron på att det kan bli bättre. Kanske bara hålla ut några år till barnen blivit lite mer självständiga...

    Och den andre mannen.. Å saknaden när jag inte får se honom är så stor flirten eller vad man ska kalla det blossar upp direkt efter någon av oss haft semester tex. Vi känner varandra rätt bra vid det här laget och vi har spenderat många arbetstimmar tillsammans bara han och jag. Känns inte som spänningen minskar av det direkt.

    Han är förövrigt betydligt yngre än mig och vill ha egna barn. Det för mig är oxå en komplikation då jag är mer än nöjd på barnfronten vet jag att det vore orätt av mig att försöka få honom på det sätt jag tror han ev kanske vill...

    Hur ser läget ut för dig? Vet din partner om ditt missnöje?


    Okej vad är det som du saknar förutom sexet?

    Det var inte nå vidare schysst av honom, visst kanske man drar på lite när man träffar någon men att ljuga bara för att det ska låta bra i den andras öron är inte nå vidare schysst anser jag.

    Okej, sex är viktigt. Intimitet är viktigt i en relation, visst har vi alla olika behov men det är en del som vi människor behöver i en relation, mer eller mindre. Oavsett måste man komma till en lösning som passar båda parter. Mötas på mitten. Det låter lite som att det är du som får kämpa .. Och man är alltid två i en relation. Båda måste kämpa. Han kanske tänkte att du skulle glömma bort så att han slipper ? Jag måste säga det att jag nog aldrig mött något som har så lite behov av sex, alla som jag varit med har velat ha det ofta och länge. Jag vet och har hört att det finns dom som inte har så stort behov av det..

    Jag hade nog inte klarat det, intimitet för mig är otroligt viktigt. Visst kan vardagen ta över i bland och ibland orkar man inte men då får man tvinga sig trots tröttheten, för när man väl har sex så blir man ju automatisk kåt. Så är det iaf för mig och andra som jag varit med.

    Men går det att sätta ett ultimatum? För då kanske han tar det på allvar? För det låter lite som att han inte tar det på allvar?

    Ja min partner vet om mitt missnöje. Jag är väldigt öppen med allt. Vi försöker eller snarare är det jag som jobbar hårdast.. Han tar mig för givet på alla plan. Jag är den som fixar allt och ser till att saker blir gjorda. Blivit sviken många gånger av olika anledningar, så tilliten är skör. Vi har varit och pratat med familjeterapeut utan vidare resultat. Man kan nästan säga att vi har testat med allt. Jag begär inte mycket, det jag mest av allt vill ha är ärlighet, lite uppskattning, att någon finns där och lyssnar när jag väl vill prata om något, vilket händer sällan, någon som finns där för mig helt enkelt. Eller det kanske ät orimliga förväntningar?
Svar på tråden Så attraherad av min kollega......