• tesla2

    Ekonomiassistenter som hanterar kvitton, hur hjälpsamma är ni??

    Jobbar som ekonomiassistent och har hand om kvittoredovisning.


    Föregående som hade min tjänst har inte alls brytt sig om att få in alla kvitton eller att det överhuvudtaget följer några regler vid dokumentation eller bokföring kring representationer mm..


    Jag har nu tagit ett hårt tag och först informerat sedan krävt att regler följs.


    -Alla kvitton in, saknas kvitto ? Leta eller ring efter det, kommer det inte fram blir det löneavdrag.


    -Krav på dokumentation vid representation, alltså företagsnamn, för+efternamn, befattning samt ett syfte med representationen mer än ?lunch?


    Jag själv tycker inte detta är mycket begärt då det är skatteregler som säger att vi måste göra detta, men försäljningschefen tycker jag är oacceptabel som ställer dessa krav då de aldrig har behövt detta innan. Från att kvittoredovisningen har tagit någon timme till att kvitto redovisningen tar över 1 dag att göra. Ska tilläggas att de gör ca 40-50 köp på företagskorten p.p.


     


    Detta är mitt första jobb som ekonomiassistent och vet inte om jag är helt ute och cyklar när de gäller att ställa dessa krav? Hur snälla är andra företag & hur hjälpsamma är ni andra ekonomiassistenter som sköter kvitton?

  • Svar på tråden Ekonomiassistenter som hanterar kvitton, hur hjälpsamma är ni??
  • tesla2
    Kjell2 skrev 2019-04-08 15:52:45 följande:

    Hur har företaget klarat revisorernas och skatteverkets granskningar?

    Vad säger din chef?


    Jag är som sagt ganska ny och vad jag har hört så har vi åkt dit ordentligt vid en skatterevison en gång, där tog ägaren på sig allt så ingenannan blev drabbad. Om man nu kan göra så?

    Min chef som är ekonomiansvarig är på min sida, har inte diskuterat denna utskällning med henne än.. Ska ta det imorgon bitti.
  • tesla2
    sextiotalist skrev 2019-04-08 15:58:37 följande: