• anonymsoy87

    Sexdrift vs känslor, nyfikenhet vs trötthet, otrohet vs trohet.

    Hej mina damer och herrar,

    Läst några tråder där tjejerna klagar om sina partner Så tänkte berätta lite av mitt liv så jag kan bli av med bördan från hjärtat och hjärnan.

    Jag är en 30 årig kille som har varit gifta i sju år med en underbar tjej, inga barn ännu. Hon är bra på allt men väldigt låg sexdrift och självförtroende(menar jag med karriär och sånt mm..) i genomsnitt hade vi 3 ggr om året i de senaste 3 åren. I början av vårt förhållande trodde jag att det var pga blyghet och okunnighet men det blir aldrig bättre. Hon njuter av sexet. det vet jag eftersom det brukar rinna ut mycket under förspel och samlag, då stönar hon. Annars ligger hon med särade ben utan nåt uttryck på ansiktet och jag får inget tillbaks, t.ex oralsex, förspel mm.. ibland gör jag oralsex tills hon får orgasm men inget sån i gengäld. ni kan väl gissa hur det blir när den andra partnern bara ligger utan nåt uttryck eller reaktioner. Det dröjer utlösningstid, tar lång tid, gör ont i ryggen. Jag har frågat tusentals ggr om hon är okej, är glad, är nöjd eller behöver nån förändring, har några fantasi/förslag. Då svarar hon allt är bra och hon är nöjd. Hon tycker att allt är bra. Det är väldigt svårt att upprätta när andra partnern tycker att allt fungerar bra. Jag mår dålig och blir ledsen och stressad. Försökt och gått i genom mycket nu känner jag mig orkeslös

    Jag kan inte skilja mig från henne pga många skäl( familjens skull, föräldrarnas stolthet mm...) tycker om henne mycket, aldrig bråkat och varit osams men Är trött nu. Jag har aldrig tänkt vara otrogen men ingen aning om hur det blir i framtiden om det fortsätter så. Jag vill också uppleva allt de andra säger och skriver, väldigt nyfiken!! Dvs att jag blir nöjd med en mogen kvinna som kan vara min bästis också.

    Det är mina pågående tankar, skrivit direkt ur från hjärtat. skriv några rader om ni går i genom samma sits i livet, uppskattar tips från erfarna för att förbättra vårt sexliv eller tips för att hitta en bästis.

    Tack alla, ha en trevlig dag

  • Svar på tråden Sexdrift vs känslor, nyfikenhet vs trötthet, otrohet vs trohet.
  • anonymsoy87
    Fjäril kär skrev 2019-08-23 17:41:06 följande:

    Anledningen är att hon inte har något annat att jämföra med. Det är svårt att vara aktiv och ta initiativ när man inte vet hur man gör. Allt hon kan har hon lärt sig av dig. I övrigt har hon ingen aning. Att något känns skönt eller bra säger inte så mycket egentligen när hon inte kan jämföra med något annat.

    Så blir det när båda är oskuld före bröllop. Plus att hon kanske faktiskt inte har rätt känslor för dig.

    Det är därför det är viktigt att dejta och ha sex före man gifter sig för att veta om man passar ihop sexuellt.

    Att ta för sig sexuellt och ta initiativ och förföra då måste man veta vad man gör och hur man gör. Och det kan hon inte när hon bara haft dig. Sånt kommer med erfarenhet från olika partners och ju mer man lär sig om sin egen kropp och njutning.


    Det stämmer, hon har inga andra erfarenheter att jämföra med. Tror du att det kommer att lösa genom att titta på exotiska filmer tillsamman?
  • Fjäril kär
    anonymsoy87 skrev 2019-08-23 18:14:40 följande:

    Det stämmer, hon har inga andra erfarenheter att jämföra med. Tror du att det kommer att lösa genom att titta på exotiska filmer tillsamman?


    Nej det kommer inte hjälpa eftersom hon inte kommer att få erfarenhet av filmer. Eftersom porrfilmer är skådespeleri och fejk finns det inte mycket att hämta därifrån så länge hon själv inte kan dra paralleller till det hon ser och vad hon upplevt.
  • Anonym (hm)
    anonymsoy87 skrev 2019-08-23 17:41:09 följande:
    Nej :) hon är yngre än mig
    Ok... fast du skriver i trådstarten att du är 30... så du är alltså fyra år äldre idag än vad du var igår, när du startade tråden? 

    Jag menar inte att vara taskig eller sätta dit dig, är du på riktigt har du all min sympati, men en kan ju inte låta bli att undra lite...
  • jrockyracoon
    Fjäril kär skrev 2019-08-23 18:47:45 följande:
    Nej det kommer inte hjälpa eftersom hon inte kommer att få erfarenhet av filmer. Eftersom porrfilmer är skådespeleri och fejk finns det inte mycket att hämta därifrån så länge hon själv inte kan dra paralleller till det hon ser och vad hon upplevt.
    Jag tror inte på din teori... Även två oskulder i ett arrangerat äktenskap kan ha fantastiskt sex. Det finns ingen automatik i det. Man behöver inte nödvändigtvis ha sex med sin partner innan äktenskapet - det kan fungera ändå - men visst är det en bra idé att testa hur bra man samspelar sexuellt innan.

    Det handlar också om vad man prioriterar i en relation - d.v.s. om kärleken eller det sexuella samspelet går först. Är det extremt viktigt att man matchar bra sexuellt kanske man får välja partner helt utifrån det. Är kärleken viktigast och man prioriterar det kommer man säkert att kunna få ett okej sexliv även om man inte matchar 100%.

    Till TS:
    Jag tycker att du ska testa två olika approacher för att förbättra ert sexuella samliv.

    Approach 1: Arbeta på att förbättra er känslomässiga relation till varandra. 
    Detta gör du genom att dela upplevelser/tankar/fantasier/måltider. Berätta vad det är du gillar hos hennes personlighet. Ta henne på utställningar/museer/hockeymatcher eller andra spännande saker. Visa henne vem du är och låt henne visa dig vem hon är. Diskutera med henne om allt mellan himmel och jord. Bygg er känslomässiga relation, helt enkelt. Var tydlig med din kärlek till henne och försök få henne att ärligt berätta om vilka känslor hon har för dig.

    Approach 2: Föreslå henne att testa nya saker sexuellt - för att försöka hitta något ni båda tycker känns skönt. Allt bygger på att hon själv vill, så du måste försöka med saker som hon har godkänt. Det låter i din text som hon säger "ja", men att det inte nödvändigtvis bottnar i hennes äkta vilja. Försök få henne att säga sanningen.
    Försök t.ex. med:
    * Läsa sexnoveller för varandra.
    * Se på porrfilm eller erotiska filmer
    * Analsex, oralsex, BDSM, fantasier, rollspel, lekar
    * Massage, smekningar utan sex
    * Sex utomhus, på offentliga toaletter, andra spännande platser
    * Viska erotiska saker i hennes öra
    * Extra långa förspel
    * Matsex
    * Hångel
    * Strap-on
    * dildo
    * Andra typer av sexleksaker
    etc, etc..

    Viktigt att du hela tiden lyssnar in vad hon vill. Om hon inte är bekväm med något, avstå. Om hon ser ut som att hon inte gillar något, avbryt. Meningen med sex är att det ska vara avslappnat och roligt för båda.  

    Jag tänker att det viktigaste är att du hela tiden uppmuntrar henne att visa sin egen vilja. Båda när det gäller sexet och andra saker. I och med att hon har pliktskyldigt sex med dig och sedan ljuger om att hon njuter - när det är uppenbart att hon inte gör det, säger något viktigt.  Gissningsvis tror hon att sex ska vara något man genomlider och inte något man njuter av. Hon försöker göra sin plikt, men gör det inte i njutning. 

    Om ni inte lyckas med att lösa problemet på egen hand, uppsök en sexterapeut alternativt en familjeterapeut. 
  • anonymsoy87
    Anonym (hm) skrev 2019-08-23 19:35:56 följande:

    Ok... fast du skriver i trådstarten att du är 30... så du är alltså fyra år äldre idag än vad du var igår, när du startade tråden? 

    Jag menar inte att vara taskig eller sätta dit dig, är du på riktigt har du all min sympati, men en kan ju inte låta bli att undra lite...


    När jag skrev trådstarten tänkte jag faktiskt skriva ?vi båda är 30 åringar? ( in thirties) men det blev som det står nu. Mitt svar till anonym(Ida) är vad vi exakt nu.
  • anonymsoy87
    Fjäril kär skrev 2019-08-23 18:47:45 följande:

    Nej det kommer inte hjälpa eftersom hon inte kommer att få erfarenhet av filmer. Eftersom porrfilmer är skådespeleri och fejk finns det inte mycket att hämta därifrån så länge hon själv inte kan dra paralleller till det hon ser och vad hon upplevt.


    Okej, jag förstår
  • Anonym (hm)
    anonymsoy87 skrev 2019-08-23 20:51:15 följande:
    När jag skrev trådstarten tänkte jag faktiskt skriva ?vi båda är 30 åringar? ( in thirties) men det blev som det står nu. Mitt svar till anonym(Ida) är vad vi exakt nu.
    Aha, det förklarar saken. Hoppas du inte tog illa upp. Finns så många troll som kommer med historier och sen sitter och skrattar åt alla omtänksamma människor som lägger tid och energi på att ge hjälpsamma svar.

    Jag tycker genuint synd om dig, det är en jäkla sits du hamnat i... men du har fått en del bra svar redan. Ffa jrockyracoons svar (#44) tycker jag var riktigt bra. Det utgår ju dessutom från era förutsättningar. Annars håller jag med t.ex. Fjäril kär i mycket, men det är ju inte riktigt applicerbart på er situation, med mindre än att ni öppnar ert förhållande.
  • anonymsoy87
    jrockyracoon skrev 2019-08-23 19:52:37 följande:

    Jag tror inte på din teori... Även två oskulder i ett arrangerat äktenskap kan ha fantastiskt sex. Det finns ingen automatik i det. Man behöver inte nödvändigtvis ha sex med sin partner innan äktenskapet - det kan fungera ändå - men visst är det en bra idé att testa hur bra man samspelar sexuellt innan.

    Det handlar också om vad man prioriterar i en relation - d.v.s. om kärleken eller det sexuella samspelet går först. Är det extremt viktigt att man matchar bra sexuellt kanske man får välja partner helt utifrån det. Är kärleken viktigast och man prioriterar det kommer man säkert att kunna få ett okej sexliv även om man inte matchar 100%.

    Till TS:

    Jag tycker att du ska testa två olika approacher för att förbättra ert sexuella samliv.

    Approach 1: Arbeta på att förbättra er känslomässiga relation till varandra. 

    Detta gör du genom att dela upplevelser/tankar/fantasier/måltider. Berätta vad det är du gillar hos hennes personlighet. Ta henne på utställningar/museer/hockeymatcher eller andra spännande saker. Visa henne vem du är och låt henne visa dig vem hon är. Diskutera med henne om allt mellan himmel och jord. Bygg er känslomässiga relation, helt enkelt. Var tydlig med din kärlek till henne och försök få henne att ärligt berätta om vilka känslor hon har för dig.

    Approach 2: Föreslå henne att testa nya saker sexuellt - för att försöka hitta något ni båda tycker känns skönt. Allt bygger på att hon själv vill, så du måste försöka med saker som hon har godkänt. Det låter i din text som hon säger "ja", men att det inte nödvändigtvis bottnar i hennes äkta vilja. Försök få henne att säga sanningen.

    Försök t.ex. med:

    * Läsa sexnoveller för varandra.

    * Se på porrfilm eller erotiska filmer

    * Analsex, oralsex, BDSM, fantasier, rollspel, lekar

    * Massage, smekningar utan sex

    * Sex utomhus, på offentliga toaletter, andra spännande platser

    * Viska erotiska saker i hennes öra

    * Extra långa förspel

    * Matsex

    * Hångel

    * Strap-on

    * dildo

    * Andra typer av sexleksaker

    etc, etc..

    Viktigt att du hela tiden lyssnar in vad hon vill. Om hon inte är bekväm med något, avstå. Om hon ser ut som att hon inte gillar något, avbryt. Meningen med sex är att det ska vara avslappnat och roligt för båda.  

    Jag tänker att det viktigaste är att du hela tiden uppmuntrar henne att visa sin egen vilja. Båda när det gäller sexet och andra saker. I och med att hon har pliktskyldigt sex med dig och sedan ljuger om att hon njuter - när det är uppenbart att hon inte gör det, säger något viktigt.  Gissningsvis tror hon att sex ska vara något man genomlider och inte något man njuter av. Hon försöker göra sin plikt, men gör det inte i njutning. 

    Om ni inte lyckas med att lösa problemet på egen hand, uppsök en sexterapeut alternativt en familjeterapeut. 


    Tack ett detaljerat svar. Jag ska försöka göra som vad du skrivit men en blandning av båda approacher. Jag vet att hon inte tycker om analsex, har pratat med henne, oralsex gör hon aldrig frivilligt, jag fick oralsex av henne bara 2 ggr i sju år. Hon gör det bara för min begäran, aldrig fått nån behaglig känsla av det men jag har inte påpekat det eftersom jag inte vill såra henne. Jag försöker som vad du skrivit, lyssna och uppmuntra, sen får vi se.
  • anonymsoy87
    Anonym (hm) skrev 2019-08-23 21:10:37 följande:

    Aha, det förklarar saken. Hoppas du inte tog illa upp. Finns så många troll som kommer med historier och sen sitter och skrattar åt alla omtänksamma människor som lägger tid och energi på att ge hjälpsamma svar.

    Jag tycker genuint synd om dig, det är en jäkla sits du hamnat i... men du har fått en del bra svar redan. Ffa jrockyracoons svar (#44) tycker jag var riktigt bra. Det utgår ju dessutom från era förutsättningar. Annars håller jag med t.ex. Fjäril kär i mycket, men det är ju inte riktigt applicerbart på er situation, med mindre än att ni öppnar ert förhållande.


    Det tycker jag med
  • jrockyracoon
    anonymsoy87 skrev 2019-08-23 21:51:35 följande:
    Tack ett detaljerat svar. Jag ska försöka göra som vad du skrivit men en blandning av båda approacher. Jag vet att hon inte tycker om analsex, har pratat med henne, oralsex gör hon aldrig frivilligt, jag fick oralsex av henne bara 2 ggr i sju år. Hon gör det bara för min begäran, aldrig fått nån behaglig känsla av det men jag har inte påpekat det eftersom jag inte vill såra henne. Jag försöker som vad du skrivit, lyssna och uppmuntra, sen får vi se.
    Jag var kanske otydlig, men menade just att du skulle försöka med båda samtidigt, så vi tänker lika där!

    Gillar hon inte t.ex. analsex, så då ska ni inte testa det. Men kolla också om hon kanske gillar bättre att ge analsex via strap-on - om du är bekväm med det givetvis.

    Samma sak med oralsex fast tvärtom, hon kanske inte gillar att ge det, men gillar hon att få det? Fråga!

    Och det är viktigt att du frågar henne vad hon tycker, det handlar inte om att hon skulle bli sårad utan mer att ni behöver kommunicera verbalt mer. Det är hopplöst svårt att du hela tiden ska behöva gissa dig fram till vad hon vill utifrån hennes kroppsspråk. Hon behöver också bli bättre på att uttrycka sin egen vilja och inte svara saker som hon tror att du vill höra. Ställ mer följdfrågor till henne, om hon svarar sådär kort med ett ja. På vilket sätt var det skönt? Var det skönare när vi gjorde det än när vi gjorde det, etc...
Svar på tråden Sexdrift vs känslor, nyfikenhet vs trötthet, otrohet vs trohet.