Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

    Hans ex vill inte att jag träffar sonen

    Anonym (sonen) skrev 2019-10-11 20:59:02 följande:

    Förstår. 

    Hör du när hon kallar dig detta? Eller är det pojkvännen som säger detta? Varför berättar han det för dig?

    Tror det ändå är bra om du sätter dig själv i första rummet denna gång. Pappan mår säkert inte bra, men han måste ändå sätta gränser gentemot exet. Inte bara  för sin och sonens skull, utan för er relations skull. 

    Ta inte på dig för mycket!


    Det är svårt att undgå att höra när hon skriker när de pratar i telefonen.. Så fort han säger nej till henne, så skriker hon typ ?är den där horan viktigare? ?du väljer alltså den där fittan framför allt annat? och det kan handla om allt ifrån att han säger nej till att låna ut pengar, köra hennes andra son (inte hans) till kompisar, eller att han inte kan komma och hjälpa henne att sätta upp tavlor på väggen för att vi gör nått annat...
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (sonen) skrev 2019-10-11 21:06:13 följande:

    Kan ha helt fel nu... Men berättar pappan sådana saker för mamman för han har skuldkänslor gentemot henne? Varför berättar han öht vad ni göra på hans "barnlösa" vecka? 

    Jag tror din pojkvän älskar dig. Men han verkar samtidigt inte vara helt över gamla relationen, tänker på ansvar osv. Han är nog över kärleken, men han verkar inte förstå att han inte har en relation med exet längre. varför ska hans ex veta vad han gör på mammaveckorna? han har väl ingen anmälningsplikt till exet. Han måste sätta dig i första rummet när inte sonen är där. Annars tröttnar ju du. För det gör du väl...?


    Han berättade för sonen som hade sagt det till mamman.

    Han är helt underbar mot mig när vi är ensamma. Jag känner mig sjukt bortskämd när det bara är vi. Annars hade jag inte orkat. Allt hade varit perfekt, om det inte var för exets beteende...
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 21:10:18 följande:

    När man tar och läser bara det du skriver får man en helt annan bild av verkligheten.

    Här skriver du en inbokad weekend? hur kan mamman stoppa den om inte sonen är med?

    Skulle ni åkt på eget begär skulle hon inte ens veta om resan?

    Nu vet vi bara din part av historien och sonens.... som du själv berättat om...

    Dessutom för några veckor sedan? med sonen? mest troligt kommer du svara nej. men samtidigt så kan inte mamman stoppa en sådan resa? på något sätt har ni förmedla att ni ska resa? kan det vara en medveten provokation mot mamman?  något ni omedvetet gör? verkar inte bättre?


    Du skriver att du läser det jag skriver, och ändå hittar du inte svaren på dina egna frågor?

    Det är väl självklart att det här är min version av historian? Jag har väl ingen rätt i världen att påstå att jag vet övriga inblandades version så bra att jag kan föra den vidare?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (sonen) skrev 2019-10-11 21:17:40 följande:

    Ju mer jag hör om detta, desto mer blir det tydligt att pappan måste markera rejält mot mamman. Så svaret på din ursprungsfråga ("hur ska jag hantera situationen?" eller vad du skrev) är: du ska inte hantera något. Du hanterar det bra som det är. Det är pappan som ska hantera.

    Även om sonen berättade om er resa (kanske utfrågad av mamman om er och ville va lojal?) så måste din pojkvän kunna stå på sig och säga ifrån i detta. 

    Man kan inte sätta munkavle på sonen, han är ju fri att säga vad han vill. Men din pojkvän måste säga ifrån till exet. 

    Även om plussen överväger, låt inte minusen vara alltför nedtyngande bara!


    Anonym (sonen) skrev 2019-10-11 21:20:08 följande:

    PS. Be pojkvännen gå ifrån när exet ringer, så slipper du höra. Om han prompt måste svara, dvs. Det räcker väl med att de diskuterar samarbete ang sonen och försäljningen av huset.


    Tack. Jag menar inte hur jag ska hantera dem, utan hur jag ska hantera mig själv... Periodvis känns det som det här äter upp mig...

    När han säger emot/säger ifrån blir det bara ännu värre. Och nu efter de senaste hoten orkar han inte.

    Jag ska säga åt honom att gå ifrån, att inte svara resulterar bara i sjukt många sms (han har provat flera gånger) Jag hoppas att hon också förstår att det räcker att de diskuterar sonen och huset.
  • Anonym (Fundersam)
    nihka skrev 2019-10-11 21:31:21 följande:

    Sa hon att hon ville hindra er från att träffas eller angav hon något annat skäl? Hur fick hon reda på att ni hade planerat att resa bort?


    Läs gärna mina tidigare kommentarer ????
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 21:37:03 följande:

    Skönt man ligger svaren före TS nu! märkligt ändå hur jag kan göra det?Hon skriver det uttryckligen igenom sina utlägg, att sonen reagerar ?

    Sonen ska inte han någon vetskap om dom eller deras weekendresor , sonen ska bara ha en trygg mamma och pappa, det är utgångspunkten .


    Det jag skriver är att jag INTE träffat pojken sedan det här kom fram.

    Jag tackar för att du engagerat dig i den här tråden, men känner inte att du tillför något till den ursprungliga frågeställningen och undanber mig därför fortsatta kommentarer.
  • Anonym (Fundersam)
    nihka skrev 2019-10-11 21:47:55 följande:

    Såg nu att du nyss svarat någon annan att sonen berättat det för mamman, men jag ser inte om hon sa rätt ut att hon vill hindra er från att ses eller om hon angav något annat skäl, eller är det med "hora" och "fitta" hennes universalsvar?


    Nej, hon har aldrig sagt rakt ut att hon vill hindra oss från att träffas, så det kan hända att jag tolkar hennes agerande fel. Vid tillfället för resan så vägrade hon att ha sonen med orden: Du ska inte tro att jag sitter hemma för att du ska roa dig med din hora.

    Annars är det för med hora och fitta hennes universalsvar när hon inte får som hon vill.

    (Vet inte varför det blev massa ???? På min förra kommentar, skulle vara en smiley)
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 22:20:21 följande:

    Om ex kräver att han ska vara med sonen, så borde hon självklart jobba den helgen och den borde vara inplanerad? från hennes sida ? eller bara något hon tyckte passa just då?

    Låter grymt konstigt i mina öron?

    Brukar alltid finnas en förklaring? mest troligt är det inte att hon bara bestämde så? hon vill ändå sin son väl, därför bor han kvar i huset!


    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 22:22:34 följande:

    Annars var ex helt omedveten om weekendresan ? hon hade bara jobb inplanerat.

    Självklart ser jag något fel i vad TS skriver


    Jag vet ärligt talat inte vad du får ut av det här.

    Tror du på allvar att vi hade mått dåligt över situationen, och att jag ber om råd om hon har ett helt normalt beteende?

    Vad menar du med att han bor kvar i huset för hon vill sin son väl?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 23:00:48 följande:

    Så du menar att hon ska ta ledigt från jobbet för hennes ex bokat en resa?

    Att han skulle ha sonen? eller att sonen skulle vara med på resan?

    Hur kan man annars stoppa en resa? om hon har sonen? han har en fri vecka? kan man stoppa någon då? jag tycker det låter konstigt.

    klart det ligger något begravet här?


    Ärligt talat? Jag förstår att det finns så många unga som mår dåligt över sånt som skrivs till dem på nätet, när inte ens vuxna människor kan skilja fakta från sina egna fantasier. (jag förutsätter att du är vuxen, även om jag är tveksam)

    Vem har påstått att hon skulle ta ledigt från jobbet? Vi skulle åka fredag-söndag. Det är hennes ordinarie barndagar, byte sker på fredagar när sonen slutar skolan. Hon jobbar mån-fre 07:00-16:00.

    Sonen skulle inte följa med på resan.

    Att du tycker att det låter konstigt gör det inte mindre sant. Dina åsikter skapar tyvärr inte en sanning.

    Lägg ner bara. Du gör ingenting bättre.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 23:43:22 följande:

    Varför dela pappan denna infon med sin son om han uttryckligen berättat för pappan i förtroende att han inte mår bar av pappas relation med den nya kvinnan?

    Bryr ha sig inte om vad sonen tycker? han tycker sonen ska leva sitt liv och han sitt?


    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:05:21 följande:

    Jag tror ärligt ni kör över sonen och vad han tycker, om han mår dåligt är ingen ni bryr er över. det är vad jag läser.

    Ni berättar hur lycklig ni är, ni ska resa osv... sonen är ännu förstörd över skilsmässan, och försöker finna sig till rätta med vad som hänt.

    Du frågar om råd men verkar blind för sanningen. 

    Ni använder sonen som en portal o berätta för hans manna hur bra ni har det, vi ska resa, vi är så kära, osv....

    Men blind för sanningen, hur det sårar hans egna son.. när han uttryckligen berättat vad han känner, hur han upplever allt .


    Fortfarande, du läser in saker som inte stämmer.

    Pappan berättade för sin son för att sonen frågade om pappan kommer på hans handbollsträning på lördagen. Pappan säger nej. Sonen undrar varför, och pappan svarar då som det är; för vi ska åka till Köpenhamn. Visst, han kunde ljugit och hittat på någon annan anledning, men det är inte riktigt så vi tror är bäst. Det här var på onsdagen för 3 veckor sedan. På torsdagen, dagen efter och dagen innan vi ska åka, säger pojkens mamma att hon inte tänker ha pojken, på sin ordinarie helg, för att pojkens pappa, alltså hennes ex och min partner, ska roa sig med sin hora. Alltså mig. Vi väljer då att avboka resan för att pappan ska vara hemma med sin son.

    Veckan efter, jag tror att det var på tisdagen om det är viktigt för dig att veta, ringer mamman till pappan och säger att sonen mår dåligt över att jag är hos dem, och att hon förbjuder mig att vara i huset när sonen är hemma. Pappan åker då hem till mamman och pratar med pojken som säger att han tycker att det är lite jobbigt att jag är där, för han är inte van.

    Efter det kommer pappan tillbaka hem till mig och vi pratar om det. Pappan säger då att han tycker att det är lättast att vi inte träffas när han har sonen för att hålla exet lugn, och för att han vill reda ut vad det är som är jobbigt för sonen i lugn och ro. Jag säger att jag förstår, och håller med om att pojken ska komma först, men att det inte ska vara pga att hans ex tycker så, utan ENBART för pojkens skull.

    Det var alltså för två veckor sedan och jag har INTE träffat pojken efter det.

    Trots att vi gjort det vi kan för att pojken ska må bra så fortsätter hans mamma att vara på pappan hela tiden. Det tär på honom, det tär på mig och ingen mår bra i det här. Det är DET jag bad om råd att hantera, inte hur jag ska hantera pojken och exet. Det sköter hans pappa.

    Vill du ha mer detaljerat med tider osv så får jag nog återkomma efter att jag tittat samtalslistorna på våra telefoner.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:18:29 följande:

    Det jag läser är inte svårt o tolka, dom ord TS nämnt är starka och mycket vanliga.

    Som vi har känt varandra länge via jobbet,,,,, är det något ex ska må bra över?

    Känns det bättre för henne?å veta, eller snarare värre? detta skriver TS rakt ut.

    Sonen mår dåligt av relationen?

    Vi ska resa på weekend? varför ska ex veta om det?

    Känns som detta ex får genom gå igenom en massa?  en enorma info om en arbetskompis som hennes ex utvecklat en enorm kärlek från, som man kan tycka från en klar blå himmel? eller har det funnits något innan och därför var skilsmässan ett faktum och ex flytta på 2 sec från huset.

    Tror detta ligger mer i sanningen.


    Dina spekulationer får mig att undra om du hämtar inspiration från ditt eget liv? Har du blivit lämnad av din partner för att denne inlett en relation med en kollega? Eller känner du kanske igen dig i exets beteende och vill rättfärdiga det? Eller är du bara så sjukt uttråkad i ditt eget liv att du känner att du behöver hitta på intriger för att pigga upp vardagen lite?

    Oavsett så tycker jag synd om dig. Du är en ynklig människa och jag hoppas att du får hjälp med vad än ditt problem är.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 01:12:45 följande:

    Jag hämtar info från verkligheten,,, det vanligaste stället och träffa sin partner är via jobbet, sedan vänner ,uteliv, dejting osv...

    Du har själv beskrivit allt, jag bara förklara vad som hänt!!

    Därför finns det ett förbannat ex med i bilden, hon har blivit bedragen och fått det uppdagat, därför flytta hon ut på några dagar ut ur huset, som alla gör när dom blivit bedragna, 

    Ni fortsätter ge henne info om allt, bara för å bryta ner henne ännu mer, som vi visar vår kärlek öppet , sonen måste förstå, sonen är har blivit en messenger boy, sprid vår kärlek. 

    Vanliga människor gör inte så, dom tar det försiktigt.


    Jag är mycket väl medveten om de olika ställen man kan träffa en partner på, tack ändå. Jag vet också att det är väldigt vanligt att vänskaps relationer utvecklas till något mer, visste du det?

    Visa gärna vart jag har beskrivit att vi har haft en affär, att hon fått reda på det och flyttat ut på några dagar?

    Tror du på riktigt att vi ger henne info om allt, när det enda vi vill är att hon ska sluta hålla på?
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:52:15 följande:

    Ska skriva tydligt nu, jag skriver på många linjer samtidigt. så ursäkta!

    Det TS skriver är Hon har känt denna man länge via sitt jobb, det du tror är att det har inte funnits någon som helst intresse mellan dom innan?

    Det kom bara bara ur en klar blå himmel? sedan utveckla dom en mycket stark kärlek,

    Då ska man ha i grund det fanns inget imellan innan när dom jobbade ihop,då var dom bara var vänner?

    Men när det tog slut, hans ex flytta ut direkt, gick tydligen fort!!!!

    Då börja dom träffas? sedan vilken tur dom hade, det blev äkta kärlek direkt? fast dom känt varann flera år innan.?

    Sedan går allt snabbt, dom dejtar ofta, presenterar barn familj på bara några dagar,!

    Ja vi har känt varandra via jobbet:)) länge!!! så hurrar TS!!

    Sonen reagerar på något är fel?  han berättar det för sin pappa.... jag tycker det inte känns bra, sonen är 12 år,,,,, lite verklighetsuppfattning ,,,Verkar han  har han!

    Ex frun får alltid info om förhållandet, nu bor hon där, nu gör dom det, nu ska dom på en weekend resa ?  Hur får hon reda på allt om ni inte vill att det ska läcka ut,

    Ja ni bör börja följa den röda tråden nu, det här är ingen seriös person.


    Vet du? På min arbetsplats så jobbar det ca 130 män. Jag kan namnen på allihop. Jag pratar med de allra flesta regelbundet. Betyder det att jag har en kärleksrelation med dem allihop?

    Det fanns absolut ett intresse från min sida redan innan vi började dejta, men det var inget jag agerade på medan han fortfarande bodde ihop med sitt ex.

    När han berättat för henne att han ville skiljas tog det två månader innan hon flyttade, inte några dagar. Vi började träffas 11 månader efter han sagt att han vill skiljas, alltså 9 månader efter hon flyttat. Och ja, jag väntade i 9 månader innan jag tog mod till mig och frågade om vi skulle gå ut och ta ett glas. Det kan hända att det anses för tidigt,

    Efter en månad berättar han för sitt ex, och vi båda berättar för våra barn att vi träffas. Eftersom våra barn ofta kommer till vår arbetsplats så ville vi att de skulle höra det från oss, och inte råka snappa upp något på kontoret. (Nu är vi framme i juni.)

    I augusti träffas våra barn första gången privat. Vi väljer då att träffas på en strand. Två veckor efter det träffas de gång nr 2. Då väljer vi att träffas och spela bowling.

    I början av september sover jag över för första gången när pojken är hemma.. Efter det har jag varit där ytterligare tre gånger.

    När pojken säger att det känns jobbigt slutar jag att åka dit.

    Att ex frun får info från oss stämmer inte riktigt heller. Pojken har berättat när hon har frågat. Sen har hon väl förstått att vi träffas så mycket vi kan när han är barnledig, och då ringer hon och vill att han gör än det ena än det andra, får hon då ett nej så gapar och skriker hon.

    Och jag vet inte vart du har fått ifrån att jag bor där? Det gör jag inte.

    Jag vet ärligt talat inte varför jag ens försöker förklara för dig, när du uppenbarligen inte förstår vad jag skriver, och verkar ha bestämt dig för att jag är en hemsk människa som inte bryr mig om pojken. Så det här är det sista jag skriver till dig, och jag behöver inga fler kommentarer från dig i den här tråden. Tack och hej.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 02:19:04 följande:

    Nej det ni beskriver är otro i sin vanligaste form! det är vad som hänt.


    möjligt skrev 2019-10-12 08:28:22 följande:

    Även om ni inte gjort något fel alls och inte började ses förrän 9 mån senare så verkar det ju med de här informations tillskotten som att xfrun verkligen tror att ni haft något ihop sedan de fortfarande var gifta. Jag säger inte att det ä sant det vet bara du men det blir ju högst relevant för denna diskussion. Då handlar ju exets attityd sannolikt inte om att mannen har någon ny Eller att denne är i huset etc det handlar om att hon tror att denne person hade en otrohetsaffär med hennes man och därför även skadade äktenskapet. Det ändrar ju helt råd för att förbättra situationen, då beror det helt på hur exet är och om det är sant. Är hon normalt sett vettig och ni inte har gjort fel så kanske mannen och exet kan sitta ned och tala om detta med någon de båda gillar och liter på. Om antingen exet generellt är lite knäpp även i vanliga fall alternativt om ni faktiskt gjort något fel i början så är det nog bättre att försöka bara undvika situationerna en tid. Låt henne inte få veta era planer, tänk lite längre än att sonen i denna infekterade situation blir ofrivillig budbärare, och vänta med att umgås hemma hos honom tills de bodelat och sålt huset.

    Nej hon kan inte vinna någon vårdnadstvist och bodelningen kommer för eller senare att bli gjord men hon kan genom systemet göra hela bodelningsprocessen till en mardröm och hon kan sätta igång en helt onödig vårdnadstvist som kommer att bli extremt nedbrytande för alla, framförallt sonen. Och det enda ni vinner är att ni kunde gå fortare fram i ert förhållande detta halvår. Det är det inte värt


    Jag tycker att det är smått fantastiskt att ni förutsätter att vi haft en otrohetsaffär. Det hade vi inte.

    Jag kan också spekulera i att hon tror att vi har haft det, men det är inget hon, mig veterligen, har sagt till mannen. Med tanke på att hon inte håller tillbaka något annat så skulle jag bli förvånad om hon gjort det i det här fallet.

    Deras äktenskap var dåligt långt innan jag ens lärde känna mannen. Hade ni vetat allt hon sagt och gjort under deras äktenskap och efter så hade ni nog förstått vår frustration. Men jag tycker inte att det är relevant att berätta alla detaljer i det här forumet. Frågeställningen var hur jag ska hantera situationen, inte huruvida exet är knäpp, eller vad vi gjort fel.

    @möjligt Tack för dina råd här ovan. Jag antar att du läst allt i tråden, så jag skriver inte allt en gång till.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (sonen) skrev 2019-10-12 09:41:05 följande:

    Igen TS, värna om dig själv i detta! Känn efter vad du behöver och vill och orkar med.

    Lämna pojkvännens och exets konflikt så mycket det går. Gå undan om hon ringer. Försök att inte drunkna i deras destruktivitet. Försök träffa väninnor och ha kul (exempelvis eller mys med dina barn), så du inte glömmer att det finns ett liv utanför detta!

    Svara inte på konstiga inlägg, du behöver inte rättfärdiga dig.

    Hantera detta genom att värna om DIG!


    Tack! Dina ord betyder otroligt mycket! Tack för att du tagit dig tid!
  • Anonym (Fundersam)
    erikaABC skrev 2019-10-12 23:06:01 följande:

    Säger din kille ifrån när du får dessa öknman?


    Ja, det gör han. Men det är lite som att prata till en vägg när hon håller på.
  • Anonym (Fundersam)

    Det verkar som att merparten som nu kommenterar inte läser allt som skrivits tidigare, och lägger in egna sanningar istället för att titta på fakta.

    Ang. handbollsträningen så följde pappan med sonen, eftersom han var hos honom trots att det var mammans helg. Mamman vägrade ha pojken den helgen, vilket gjorde att vi avbokade vår resa för att sonen skulle kunna vara med pappan. Jag har aldrig skrivit att sonen skulle missa sin träning för att pappan inte skulle följa med. Pappan är alltid med på sina veckor, och IBLAND även på mammans veckor. Mamman är aldrig med,

    För att undvika att jag ber någon dra åt helvete så lämnar även jag tråden. Vill ni fortsätta att dikta ihop en fantasi så varsågoda.

Svar på tråden Hans ex vill inte att jag träffar sonen