• Anonym (Salamander)

    Vad glad jag är att jag är gift

    Vad glad jag är att jag är gift. När jag läser här i trådarna får jag en enormt deprimerande bild av kvinnor. Den förstärks när jag läser kvinnor som debatterar och diskuterar relationer och män i största allmänhet i andra grupper och forum också. Otroligt negativt och raljerande.

    Nu förstår jag ju att hälsan tiger still och de som faktiskt har en balanserad och vettig relation till det andra könet kanske inte är dom som är mest frekventa i dessa diskussionstrådar. Men är man missnöjd och känner sig förbisedd, kränkt, utnyttjad eller orättvist bemött så tenderar man ju att man vill ge uttryck för sin ilska och frustration. Och ja - jag kan nog gott tänka mig att det finns fog för en del frustration. Men när jag läser dessa trådar så kan jag inte värja mig från att få en väldigt negativt vriden bild av kvinnor generellt. Jag vet att den inte är korrekt men den går inte att slå ifrån sig. Så jag är  så förbannat glad att jag är lyckligt gift. Jag får kalla kårar när jag tänker att jag eventuellt skulle bli eller vara singel och känna ett behov att träffa någon. Och veta att alla dessa kvinnor som spyr galla dagarna i ända finns där ute. Att risken är påtaglig att jag skulle möta en av dom. Fy fan.

    Jag är tacksam att jag är gift och slipper utsätta mig för plågan att försöka hitta någon. Usch.

  • Svar på tråden Vad glad jag är att jag är gift
  • Anonym (P*ck*)
    Anonym (Jeee) skrev 2024-04-19 17:16:16 följande:

    Manshatartrådar existerar säkert, men ts behöver gräva djupt. Hoppas att han gör den ansträngningen då han kräver det från andra likväl.

    Nej, han tyckte inte ens tråden (som är uppenbart kvinnohatande) som föreslogs var särskilt kvinnohatande så jag är också nyfiken var han lägger ribban på en manshatande tråd.


    Det är nog manshat att kvinnor inte ligger på rad och vresar för misogyn incel-penis Baby fy fabian för kvinnor alltså, hur kan de med att neka dessa stackars oanvända penisar, vad finns de till för annars?
  • En glad tjej
    Anonym (Annika) skrev 2024-04-16 18:26:59 följande:

    Och jag är glad att jag är skild, annars hade jag aldrig träffat min fina underbara särbo.


    Samma här :)
  • Tecum
    Anonym (P*ck*) skrev 2024-04-19 07:33:42 följande:
    Vad handlar kritiken om? Är kritiken att kvinnor är elaka som använder sig av rätten till sin egen kropp, och att detta gör kvinnor elaka mot män.

    ja då är det kvinnohat. då klagar män på att kvinnor gör exakt det som de har lagligt rätt att göra. dessa krav ställer inte män på andra män, att ge av sin kropp utan samtycke. Voila, ser du hatet?

    så förklara gärna vilken kritik mot kvinnor du anser ska få stå emotsagd så kan vi tillsammans se om det är kritik eller hat. för du måste väl hålla med om att det är hat och inte kritik när vissa män vill att kvinnor ska ge upp rätten till egen kropp, rätten att bara ha lagligt sex med samtycke etc?
    Kan jag väl göra om du i gengäld är seriös och diskuterar det jag skriver istället för det du vill jag skriver...

    För det första, om någon skriver det du citerar och menar det, är det helt klart kvinnohat! Även om det är menat som provokation är det osmakligt, olämpligt och onödigt.

    "Jeee" ser en mening som  "vissa kvinnor vill sättas på piedestal" som kvinnoförakt. Tveksamt, det är mer av kritik och kanske något som TS har upplevt. Vill någon sitta på piedestal är väl det ok.

    Hon tycker däremot att "kvinnor tar ut för mycket föräldraledighet" är legitim kritik. Men det kan lika gärna vara kvinnoförakt, kvinnor är inte kapabla att själva och tillsammans med pappan bestämma om föräldraledigheten.

    Igår såg jag ett program som hette Idébyrån eller något sånt. En panel av tre kvinnor och en man diskuterade ett nytt fenomen, en omvänd kvinnorörelse som vill att fler kvinnor ska vara hemmafruar. Det är att återställa ordningen påstår de. Panelen var ytterst bekymrad, mycket kritiska till dessa kvinnor och rörelsen borde bekämpas med alla medel. Kritik eller kvinnoförakt, det ligger i betraktarens öga. Eller?

    Något som jag är kritisk mot är vissa kvinnors fixering vid utseende, vikt och mode. I synnerhet unga kvinnor mår dåligt och upplever press av denna utseendehets. Min kritik gäller främst äldre mogna kvinnor som inte lever upp till sin roll som förebilder till de unga, de lever efter och godkänner själva samma principer och tar inte sitt ansvar vad gäller sunda motbilder. Istället skyller de på att män och patriarkatet kräver att kvinnor förstör sin kropp för att passa sjuka ideal. Alltså offerkofta på istället för att ta sitt ansvar.
  • Anonym (Jeee)
    Tecum skrev 2024-04-19 20:23:04 följande:
    Kan jag väl göra om du i gengäld är seriös och diskuterar det jag skriver istället för det du vill jag skriver...

    För det första, om någon skriver det du citerar och menar det, är det helt klart kvinnohat! Även om det är menat som provokation är det osmakligt, olämpligt och onödigt.

    "Jeee" ser en mening som  "vissa kvinnor vill sättas på piedestal" som kvinnoförakt. Tveksamt, det är mer av kritik och kanske något som TS har upplevt. Vill någon sitta på piedestal är väl det ok.

    Hon tycker däremot att "kvinnor tar ut för mycket föräldraledighet" är legitim kritik. Men det kan lika gärna vara kvinnoförakt, kvinnor är inte kapabla att själva och tillsammans med pappan bestämma om föräldraledigheten.

    Igår såg jag ett program som hette Idébyrån eller något sånt. En panel av tre kvinnor och en man diskuterade ett nytt fenomen, en omvänd kvinnorörelse som vill att fler kvinnor ska vara hemmafruar. Det är att återställa ordningen påstår de. Panelen var ytterst bekymrad, mycket kritiska till dessa kvinnor och rörelsen borde bekämpas med alla medel. Kritik eller kvinnoförakt, det ligger i betraktarens öga. Eller?

    Något som jag är kritisk mot är vissa kvinnors fixering vid utseende, vikt och mode. I synnerhet unga kvinnor mår dåligt och upplever press av denna utseendehets. Min kritik gäller främst äldre mogna kvinnor som inte lever upp till sin roll som förebilder till de unga, de lever efter och godkänner själva samma principer och tar inte sitt ansvar vad gäller sunda motbilder. Istället skyller de på att män och patriarkatet kräver att kvinnor förstör sin kropp för att passa sjuka ideal. Alltså offerkofta på istället för att ta sitt ansvar.

    Kvinnor vill sättas på piedestal är inte kritik mot kvinnor. Det är ett föraktfullt, bittert uttalande som visar på ett kvinnoförakt inneboende den som skriver något sånt. 


    kvinnor tar ut för mycket föräldraledighet kan vinklas till att det är fädernas fel, allt beror på hur man uttrycker kritiken. Skulle någon skriva att män är ansvariga för att kvinnor tar ut föräldraledighet så visar det på ett förakt mot män. Men inte hat. Skulle någon skriva att det ligger i mäns natur att skita i sina barn så skulle det vara manshat.

    skulle någon hävda att kvinnor har ett sexuellt matriarkat för att de har en självbestämmanderätt över sina egna kroppar så är det kvinnohat.

  • Anonym (SL)
    Tecum skrev 2024-04-19 20:23:04 följande:
    Kan jag väl göra om du i gengäld är seriös och diskuterar det jag skriver istället för det du vill jag skriver...

    För det första, om någon skriver det du citerar och menar det, är det helt klart kvinnohat! Även om det är menat som provokation är det osmakligt, olämpligt och onödigt.

    "Jeee" ser en mening som  "vissa kvinnor vill sättas på piedestal" som kvinnoförakt. Tveksamt, det är mer av kritik och kanske något som TS har upplevt. Vill någon sitta på piedestal är väl det ok.

    Hon tycker däremot att "kvinnor tar ut för mycket föräldraledighet" är legitim kritik. Men det kan lika gärna vara kvinnoförakt, kvinnor är inte kapabla att själva och tillsammans med pappan bestämma om föräldraledigheten.

    Igår såg jag ett program som hette Idébyrån eller något sånt. En panel av tre kvinnor och en man diskuterade ett nytt fenomen, en omvänd kvinnorörelse som vill att fler kvinnor ska vara hemmafruar. Det är att återställa ordningen påstår de. Panelen var ytterst bekymrad, mycket kritiska till dessa kvinnor och rörelsen borde bekämpas med alla medel. Kritik eller kvinnoförakt, det ligger i betraktarens öga. Eller?

    Något som jag är kritisk mot är vissa kvinnors fixering vid utseende, vikt och mode. I synnerhet unga kvinnor mår dåligt och upplever press av denna utseendehets. Min kritik gäller främst äldre mogna kvinnor som inte lever upp till sin roll som förebilder till de unga, de lever efter och godkänner själva samma principer och tar inte sitt ansvar vad gäller sunda motbilder. Istället skyller de på att män och patriarkatet kräver att kvinnor förstör sin kropp för att passa sjuka ideal. Alltså offerkofta på istället för att ta sitt ansvar.
    Att osunda ideal bidrar till psykisk ohälsa hos unga och att det är viktigt att agera förebilder är något jag absolut skriver under på.
    Jag tycker absolut det finns fog att vara kritisk och att det är viktigt att ta sitt ansvar för vad slags förebild man är för unga.

    Ett annat exempel är ju hur vissa mogna män fortsätter att uppmuntra, fostra och bemöta söner och andra unga män i sin närhet utifrån osunda maskulinitetsnormer hur "en riktig man" ska vara. Dessa normer visar forskning orsakar psykisk ohälsa hos unga män som tar sig i uttryck i självmord, agressitivitet kriminalitet, drogmissbtuk  och våld.
    Dessa mogna män lever efter och godkänner dessa normer och tar inte heller sitt ansvar vad gäller sunda motbilder. Istället skyller de den ökade psykiska ohälsan hos männen på att kvinnor och feminismen har tagit över och män har ingen makt kvar. Alltså offerkofta på istället för att ta sitt ansvar.
  • Anonym (P*ck*)
    Tecum skrev 2024-04-19 20:23:04 följande:
    Kan jag väl göra om du i gengäld är seriös och diskuterar det jag skriver istället för det du vill jag skriver...

    För det första, om någon skriver det du citerar och menar det, är det helt klart kvinnohat! Även om det är menat som provokation är det osmakligt, olämpligt och onödigt.

    "Jeee" ser en mening som  "vissa kvinnor vill sättas på piedestal" som kvinnoförakt. Tveksamt, det är mer av kritik och kanske något som TS har upplevt. Vill någon sitta på piedestal är väl det ok.

    Hon tycker däremot att "kvinnor tar ut för mycket föräldraledighet" är legitim kritik. Men det kan lika gärna vara kvinnoförakt, kvinnor är inte kapabla att själva och tillsammans med pappan bestämma om föräldraledigheten.

    Igår såg jag ett program som hette Idébyrån eller något sånt. En panel av tre kvinnor och en man diskuterade ett nytt fenomen, en omvänd kvinnorörelse som vill att fler kvinnor ska vara hemmafruar. Det är att återställa ordningen påstår de. Panelen var ytterst bekymrad, mycket kritiska till dessa kvinnor och rörelsen borde bekämpas med alla medel. Kritik eller kvinnoförakt, det ligger i betraktarens öga. Eller?

    Något som jag är kritisk mot är vissa kvinnors fixering vid utseende, vikt och mode. I synnerhet unga kvinnor mår dåligt och upplever press av denna utseendehets. Min kritik gäller främst äldre mogna kvinnor som inte lever upp till sin roll som förebilder till de unga, de lever efter och godkänner själva samma principer och tar inte sitt ansvar vad gäller sunda motbilder. Istället skyller de på att män och patriarkatet kräver att kvinnor förstör sin kropp för att passa sjuka ideal. Alltså offerkofta på istället för att ta sitt ansvar.
    i vilket kontext tror du män säger saker som att kvinnor vill sitta på piedistal? De män jag sett skriva det är samma män som vill kvotera kvinnor, begränsa tinder/appar så att kvinnor ska sluta vara kräsna och tvingas välja mindre populära män. I den kontexten tycker jag absolut att citat likt kvinnor sitter på piedistal är kvinnohat och kvinnoförakt. För att männen vill begränsa kvinnors rätt till självbestämmande över sitt eget liv. efter ha läst den kontexten, vad tycker du om piedistal? Är det kritik eller hat om syftet är att ändra på kvinnor?

    citatet att kvinnor tar ut för mycket fl, kan vara kvinnohat om det sägs i kontext att kvinnor minsann inte förstår sitt eget bästa, att de inte kan eller borde ha ansvar för sig själva då de tänker fel. men det kan också vara ett konstaterande, precis som att det finns för få män som jobbar i skolan. Det baseras på statistik att det finns färre män i skolvärlden än kvinnor, och att barn även behöver manliga förebilder. Så här är det inte männen som gör fel val, utan att samhället borde göra något för att justera den obalansen. Det går inte tvinga män att studera till lärare, men om skolan justeras och löner höjs för lärare kanske fler män söker av egen vilja.

    så citaten får tas i helhet med vilket kontext. Vad är som budbäraren av citatet kvinnor sitter på piedestal vill försöka påvisa? Och vad är det som budbäraren av citatet för kvinnor tar ut för mycket fl försöker påvisa? Det är syftet som avgör om det är kvinnohat eller ett krasst konstaterande eller en egen personlig åsikt. 
  • Anonym (P*ck*)
    Tecum skrev 2024-04-19 20:23:04 följande:
    Kan jag väl göra om du i gengäld är seriös och diskuterar det jag skriver istället för det du vill jag skriver...

    För det första, om någon skriver det du citerar och menar det, är det helt klart kvinnohat! Även om det är menat som provokation är det osmakligt, olämpligt och onödigt.

    "Jeee" ser en mening som  "vissa kvinnor vill sättas på piedestal" som kvinnoförakt. Tveksamt, det är mer av kritik och kanske något som TS har upplevt. Vill någon sitta på piedestal är väl det ok.

    Hon tycker däremot att "kvinnor tar ut för mycket föräldraledighet" är legitim kritik. Men det kan lika gärna vara kvinnoförakt, kvinnor är inte kapabla att själva och tillsammans med pappan bestämma om föräldraledigheten.

    Igår såg jag ett program som hette Idébyrån eller något sånt. En panel av tre kvinnor och en man diskuterade ett nytt fenomen, en omvänd kvinnorörelse som vill att fler kvinnor ska vara hemmafruar. Det är att återställa ordningen påstår de. Panelen var ytterst bekymrad, mycket kritiska till dessa kvinnor och rörelsen borde bekämpas med alla medel. Kritik eller kvinnoförakt, det ligger i betraktarens öga. Eller?

    Något som jag är kritisk mot är vissa kvinnors fixering vid utseende, vikt och mode. I synnerhet unga kvinnor mår dåligt och upplever press av denna utseendehets. Min kritik gäller främst äldre mogna kvinnor som inte lever upp till sin roll som förebilder till de unga, de lever efter och godkänner själva samma principer och tar inte sitt ansvar vad gäller sunda motbilder. Istället skyller de på att män och patriarkatet kräver att kvinnor förstör sin kropp för att passa sjuka ideal. Alltså offerkofta på istället för att ta sitt ansvar.
    Sista stycket:
    där har vi alla mycket att jobba på tillsammans. i flera trådar på familjeliv och flashback är det många män som säger att de bara vill ha yngre kvinnor. helst vill de va +50 och han en ung snygg kvinna som är 25.

    hur många äldre kvinnor tror du vill se äldre ut då? om det går att motverka med hårfärg, botox och lyft? kvinnor gör det dels för att de vill känna igen sig själva i sin egen kropp och egen spegelbild. men också för att det är vad många män yttrar att de vill ha.

    om man som kvinna tror att det minskar oönskad ensamhet så lägger man sig under kniven eller nålen med glädje. (En stor skillnad mot män som har oönskad ensamhet som istället vill att kvinnor ska ändras och välja dom istället). och det är klart att unga kvinnor ser upp till äldre kvinnor, ser upp till ideal, normer och vad de faktiskt exponeras för i sin närhet och i media. Så allt hänger ihop. där behöver alla hjälpas åt för att normalisera åldrande och lägga mer fokus och värdering på insida över utsida
  • Anonym (Kvinna TS)
    Anonym (P*ck*) skrev 2024-04-20 08:54:14 följande:
    Sista stycket:
    där har vi alla mycket att jobba på tillsammans. i flera trådar på familjeliv och flashback är det många män som säger att de bara vill ha yngre kvinnor. helst vill de va +50 och han en ung snygg kvinna som är 25.

    hur många äldre kvinnor tror du vill se äldre ut då? om det går att motverka med hårfärg, botox och lyft? kvinnor gör det dels för att de vill känna igen sig själva i sin egen kropp och egen spegelbild. men också för att det är vad många män yttrar att de vill ha.

    om man som kvinna tror att det minskar oönskad ensamhet så lägger man sig under kniven eller nålen med glädje. (En stor skillnad mot män som har oönskad ensamhet som istället vill att kvinnor ska ändras och välja dom istället). och det är klart att unga kvinnor ser upp till äldre kvinnor, ser upp till ideal, normer och vad de faktiskt exponeras för i sin närhet och i media. Så allt hänger ihop. där behöver alla hjälpas åt för att normalisera åldrande och lägga mer fokus och värdering på insida över utsida
    Jag tror det kommer alltid vara så. Att män söker vackra kvinnor för att det är relaterat till femininitet. Och kvinnor söker eller attraheras av män som är starka och har status för det är relaterat till manlighet, ansvar och skydd.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (P*ck*) skrev 2024-04-20 08:54:14 följande:
    Sista stycket:
    där har vi alla mycket att jobba på tillsammans. i flera trådar på familjeliv och flashback är det många män som säger att de bara vill ha yngre kvinnor. helst vill de va +50 och han en ung snygg kvinna som är 25.

    hur många äldre kvinnor tror du vill se äldre ut då? om det går att motverka med hårfärg, botox och lyft? kvinnor gör det dels för att de vill känna igen sig själva i sin egen kropp och egen spegelbild. men också för att det är vad många män yttrar att de vill ha.

    om man som kvinna tror att det minskar oönskad ensamhet så lägger man sig under kniven eller nålen med glädje. (En stor skillnad mot män som har oönskad ensamhet som istället vill att kvinnor ska ändras och välja dom istället). och det är klart att unga kvinnor ser upp till äldre kvinnor, ser upp till ideal, normer och vad de faktiskt exponeras för i sin närhet och i media. Så allt hänger ihop. där behöver alla hjälpas åt för att normalisera åldrande och lägga mer fokus och värdering på insida över utsida
    Män vill helst ha en attraktiv kvinna. Ska män låtsas gå igång på 50+kvinnor med övervikt?

    Kommer kvinnor då att gå emot sin natur för vad dom attraheras av och bli ihop med arbetslösa losers?
  • Anonym (Kvinna TS)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-20 12:55:20 följande:
    Män vill helst ha en attraktiv kvinna. Ska män låtsas gå igång på 50+kvinnor med övervikt?

    Kommer kvinnor då att gå emot sin natur för vad dom attraheras av och bli ihop med arbetslösa losers?
    Jag är en tjej och håller med det. För jag själv som tjej blir attraherad av de tuffa maskulina män. För jag tror en normal kvinna i sin femenin energi vill ha en strak, ansvarstagande man för att vi ska känna oss skyddade och kunna slappna av. Och många män tyvärr missuppfatar det med att kvinnor vill ha pengar men det för att vi ska känna oss skyddade både ekonomisk, fysiskt och mentalt. Det ligger i vår drift att en man ska kunna försörja och skydda familjen. Men jag vet att vissa kvinnor inte håller med, särskilt femenister. Men det är min uppfattning. 
Svar på tråden Vad glad jag är att jag är gift