• Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #6
  • Pe80
    FrodaFröjd skrev 2009-07-02 21:40:52 följande:
    Nu är vi på vår första semester utan att bo hos någon =) Ella ligger i hotell sängen och sover så gott. Hur har ni det, mer era små vildar=)?
    Vi ska bo på hotell första gången på måndag... ska en tur till Göteborg med mina föräldrar, gå en sväng på Liseberg och äta lite gott!
  • Pe80
    Finesse skrev 2009-07-02 22:31:56 följande:
    Pe80: Nu är ju Ebba sent decemberbarn , men hon frågar inte efter pottan (hon kan ju inte prata ) och hon kissar inget alls om man sätter henne på den.. Så vi har gett upp försöken.. Det vi gör nu är att försöka få henne att sova i en storsäng, eller stor å stor.. en växa säng eftersom hennes ofödda kusin ska ha hennes spjälsäng.. men det går inge vidare med det heller.
    ja, men det är ju en januaritråd från början Det är lustigt med barn födda kring årsskiften, hon är ju ett helt "år" äldre fast det bara skiljer några veckor på henne o Viktor.
  • AnniPanni
    Finesse skrev 2009-07-02 22:29:55 följande:
    Samma färg?
    hmm näe Emilias var rött men detv är ju samma sak, bara olika färg
  • Finesse
    Pe80 skrev 2009-07-02 22:37:52 följande:
    ja, men det är ju en januaritråd från början Det är lustigt med barn födda kring årsskiften, hon är ju ett helt "år" äldre fast det bara skiljer några veckor på henne o Viktor.
    Jepps.. å hon å hennes kusin är LIKA gamla.. Trots att hon är född 28 december och han 1 januari...
  • Finesse
    AnniPanni skrev 2009-07-02 22:40:10 följande:
    hmm näe Emilias var rött men detv är ju samma sak, bara olika färg
    Jaha.. okej.. det är kvaliten eller sorten som heter så.. inte färgen?
  • AnniPanni
    Finesse skrev 2009-07-02 22:40:58 följande:
    Jaha.. okej.. det är kvaliten eller sorten som heter så.. inte färgen?
    Du jag vette tusan, de olika färgerna brukar ha egna namn så det är säkert jag som har vimsat ihop det. Jag äälskar den färgen du länkade till, det setet är kan9nfint. Jagadet det länge innan jag fick ge upp o köpa det röda till emma.. men 500 vart hittade du det braiga erbjudandet?
  • Finesse
    AnniPanni skrev 2009-07-02 22:48:58 följande:
    Du jag vette tusan, de olika färgerna brukar ha egna namn så det är säkert jag som har vimsat ihop det. Jag äälskar den färgen du länkade till, det setet är kan9nfint. Jagadet det länge innan jag fick ge upp o köpa det röda till emma.. men 500 vart hittade du det braiga erbjudandet?
    Sport Huset (som intersport heter här i umeå) har en Outlet affär brevid sitt hus där dom har 30-70% rabatt.. Gick in dit för att hitta en jacka åt mig men kom ut med det där.. dom hade ju bara 80 å 90 cl kvar.. Tog 90 cl å jag hoppas hon kan ha det.. men det var väldigt stort nu på henne..
  • Pumpalicious

    hej allihopa, minns ni mig?
    tänkte halka tillbaka hit om jag får?

  • Pumpalicious

    AnnaoMasse, jo det går bra. Har vant mig vid två barns livet nu och äntligen har ossian börjat acceptera sin lillebror. i början slog han honom så fort han såg honom, kunde verkligen springa fram till oliver bara för att göra illa honom
    Men nu är det bara kramar, pussar och bus så det är skönt!
    Hur har ni det?

  • AnniPanni
    Pumpalot skrev 2009-07-03 09:30:49 följande:
    hej allihopa, minns ni mig? tänkte halka tillbaka hit om jag får?
    Hej hej

    Kul å se dig igen
  • AnniPanni

    Urk, har egentligen ingen ursäkt alls idag för att inte städa, plocka undan rentväten eller sy klart att de miljoner små projekt som ligger överallt typ i väntan på att bli färdigställda men jag ork int
    Intala mig själv att Emma inte behöver ha de där velourisarna färdigsydda nu, att ungarna kan leva utan gardiner ett tag till och att rentvätten passar finns i ena änden av soffan....

    Idag har morfar varit barnvakt till Emma hela dagen och ungen har haft det sååå kul! Moffa skickae några MMS under dagen och jag förstår att hon har stormtrivts, hon har fått glass i stora lass som hon fick äta själv utan hakklapp, hon har fått plaska i vattnet med kläderna på , vilket slutade med en blöt Emmsan för visst tusan måste man prova att sätta sig ner och se hur det känns att ha blöjan nder vattnet! När jag kom hem så sprang Emma nakis i hallen jagandes av morfar med vattenpistolen i högsta hugg Det var inte speciellt svårt att natta henne direkt utan hon klättrade självmant upp i sängen hihi.

  • FrodaFröjd

    Ella snackar inte heller...
    Men hon är som de andra E tjejerna=) klättrar springer och är hysteriskt aktiv, man blir svett efter de varma dagarna och helt trött på kvällen.
    Hon kan säga rätt många ord, kanske 10, 15 st.
    Men hon är också stört härlig, man vet allt hon vill, hon pekar buttar och visar.
    Hon kan peka ut ett händelseförlopp som hon vill ska ske.
    Typ om hon vill gå ut buttar hon på mig om jag sitter pekar på mina skor och sen på ytterdörren.......
    Stackars henne nu ikväll var hon sååå röd i baken att hon onte kunde gå när vi kom till hotellet,
    hon skrek hysteriskt, hon har aldrig varit röd förut, undrar om de kan va en komo av mkt vädska när det är varmt och just värmen.

    Skansen stgortrivdes hon på, absolut mer djurparker blir det framöver=)

Svar på tråden Nu är bebisarna här! (BF Jan -08) #6