• FloPow

    Min ängels födelsedag..

    Nu sitter jag hemma ensam, haft en fullpackad dag med aktiviteter. Jag har inte hunnit tänka på honom, min ängel. Men nu när jag sitter hemma, kommer alla mina tankar. Idag är det fyra år sedan min ängel kom till världen. Det var en hemsk förlossning, förlorade så mycket av det fina. Allt blev så kliniskt.. Men han var frisk och stark, det är jag glad för. Fyra månader gick, jag hade svårt att ta mig till honom i början. Jag kunde inte förstå att han var min! En morgon tittade jag till honom, och såg att han hade gått bort. Hela min värld rasade, det är något man tror aldrig ska hända.. 

    Det har tagit lång tid att återhämta mig från det, ibland känns det som om jag inte har gjort det. Jag är inte ledsen längre, jag gråter inte särskilt mycket.. Jag missade så mycket av hans liv. Jag fick aldrig se honom växa upp, aldrig se honom börja i skolan.. Aldrig något sånt. Det hade jag önskat..

    Han blev bara fyra månader, jag har så ofta tänkt att någon där uppe straffar mig för att han togs ifrån mig. Jag var inte värd honom. Han var en sån underbar person, och jag är så glad över att jag fick vara med den lilla krabaten. Men är jag självisk när jag önskar honom kvar? Ältar jag när jag ibland pratar om honom? Gör jag mig själv ledsen när jag tänker på honom, att det var mitt fel att han gick bort?

    Idag skulle han ha blivit fyra år, han hade varit en stor kille. Men han blev bara fyra månader. Missade så mycket.. Vad ska jag fira idag? Jag försöker vara glad, stark.. Får jag vara ledsen också? 

  • Svar på tråden Min ängels födelsedag..
  • Anonym (millie)

    klart du får känna det du känner.. att förlora ett barn är det absolut värsta som kan hända en.
    försök att inte anklaga dig själv för hans bortgång.
    Minns honom med glädje och kärlek.
    En vacker dag kommer du få träffa honom igen..<3 

  • lillangel
    Inget är ett straff och inget är ditt fel... livet är tyvärr så fruktansvärt orättvist ovh fel
    Du har varit med om något som är alla mammors absoluta mardröm, du kanske inte gråter utåt men sålart ens modershjärta gråter livet ut av ett förorat barn.

    Tänd ett ljus för din son och prata fina ord till han som om han skulle vara där,de hjälper digHjärta
  • Anonym

    Hej! Det är så hemskt, så grymt! Har också förlorat min bebis, men i v.39. Jag fick inte ens de första månaderna tillsammans med min baby. Det finns ingen smärta som är större än just att ha förlorat sitt barn. För mig har det gått 4 månader sen det hände men det känns som om det var förra veckan.
    Jag tror att vi behöver prata mycket om det även om andra kanske upplever att vi ältar det. Vill bara säga att alla tankar som du beskriver så bra de tänker jag också, varje dag. Var stark men tillåt dig att vara ledsen.
    Kram!

  • lillangel
    Kikade in på din sida... vilken fin son du har, obegripligt att ett friskt barn bara kan sluta andas,hoppas verkligen att man finner hjälp och svar på PSD snart. Kramar!
  • Anonym

    Jag beklagar så mycket!
    prata med din son i dag och glädjs över att ni en dag får ses igen. en stor kram till dig!

  • Anonym

    Jag beklagar verkligen din förlust och kan inte ens börja förstå din sorg.


    Men när jag läser ditt inlägg tänker jag på ett talesätt som går ut på att dom som gud älskar tar han först.


    Nu tror inte jag på gud, men kanske din sons tid på jorden blev kort för att han inte behövde mer tid här, men han hade andra saker han behövde göra nånannanstans, i en annan dimension.


    Jag vet inte, men jag tror att nånstans finns din son alltid hos dig, i din närhet, i ditt minne, i ditt hjärta.

  • FloPow
    Anonym skrev 2011-05-28 21:22:46 följande:
    Hej! Det är så hemskt, så grymt! Har också förlorat min bebis, men i v.39. Jag fick inte ens de första månaderna tillsammans med min baby. Det finns ingen smärta som är större än just att ha förlorat sitt barn. För mig har det gått 4 månader sen det hände men det känns som om det var förra veckan.
    Jag tror att vi behöver prata mycket om det även om andra kanske upplever att vi ältar det. Vill bara säga att alla tankar som du beskriver så bra de tänker jag också, varje dag. Var stark men tillåt dig att vara ledsen.
    Kram!
    Ja,  man väntar sig ett barn.. Ett liv, men det bara försvinner.. Smärtan över att ha förlorat sitt barn är enorm, ingen borde få gå igenom det. Det är bra att prata om det, inte bara de ledsna ämnena, utan man måste få skratta också, åt de roliga ämnena. jag beklagar verkligen vad som hände dig. Stor kram
  • FloPow
    Anonym skrev 2011-05-28 21:27:36 följande:

    Jag beklagar verkligen din förlust och kan inte ens börja förstå din sorg.


    Men när jag läser ditt inlägg tänker jag på ett talesätt som går ut på att dom som gud älskar tar han först.


    Nu tror inte jag på gud, men kanske din sons tid på jorden blev kort för att han inte behövde mer tid här, men han hade andra saker han behövde göra nånannanstans, i en annan dimension.


    Jag vet inte, men jag tror att nånstans finns din son alltid hos dig, i din närhet, i ditt minne, i ditt hjärta.


    Jag brukar försöka tänka så. Att Gud tog honom för att hans uppgift var färdig. Jag önskar att han ser mig, känner min kärlek.. TÄnk om han glömmer mig?
  • pigglet

    Ett stort grattis på 4-årsdagen till ängeln! Och en STOOOOR kram till mamma som måste fira dagen utan sin älskade son hos sig!!! :(


    Det är klart du önskar att han var kvar hos dig - det är ju så det borde vara! ALLA föräldrar skulle få ha kvar sina barn hela livet, allt annat är bara SÅ fel... Att prata om honom håller minnet vid liv, det är ett sätt att få ha kvar i alla fall en liten del av honom. När minnet är det enda man har är det klart att man ska "älta"!


    Vill du fira så gör det. Det är ju en av de häftigaste dagarna i ditt liv, den dag då du äntligen fick träffa sonen öga mot öga. Börja upptäcka vem han var, vem han liknade osv. Första dagen på 4 omtumlande, häftiga och härliga månader.


    Eftersom tiden tillsammans blev alltför kort så blir det naturligtvis även sorg inblandat i känslorna för dagen. De kan finnas där samtidigt. "Sorgen är kärlekens pris".


    Kram!

  • lillangel
    FloPow skrev 2011-05-28 21:29:54 följande:
    Jag brukar försöka tänka så. Att Gud tog honom för att hans uppgift var färdig. Jag önskar att han ser mig, känner min kärlek.. TÄnk om han glömmer mig?
    Han glömmer ALDRIG dig!
  • Anonym
    FloPow skrev 2011-05-28 21:29:54 följande:
    Jag brukar försöka tänka så. Att Gud tog honom för att hans uppgift var färdig. Jag önskar att han ser mig, känner min kärlek.. TÄnk om han glömmer mig?
    Jag tror att vi har band till vissa människor som är så starka att vi följs åt genom liven.
    Jag tror att när man förlorar någon i förtid så stärks dom banden.

    Och man glömmer inte bort dom man har såna band till.

    Han glömmer inte sin mamma.

    Som en fin dikt skriver:

    Sörj mig inte, för jag har inte försvunnit.
    Jag har bara gått in i rummet intill.

    Jag tror din son har gått in i ett annat rum, men han finns där.
    Jag vet inte vart eller hur, men jag är övertygad om att han finns i en annan dimension.
    Vi människor på jorden vet inte allt och vi kan inte se allt.

    Du är hans mamma och han är din son, det har och kommer aldrig att förändras.
  • FloPow

    Tack alla ni som skrev. Det värmde verkligen.. Glad

    Ibland känner man sig så ensam i sin sorg, det känns verkligen som man är den enda som gråter över ett förlorat barn. Ibland när jag pratar om honom så säger andra att jag måste komma över det. Hur fasen kommer man över något sånt? Ibland har jag ett behov att prata om honom, det tror jag att alla änglamammor har. Jag hade önskat att andra människor hade förståelse för det. Mina känslor kommer aldrig att försvinna. Jag har fortfarande en son, jag är fortfarande mamma. Jag känner mig fortfarande som en mamma, med alla moderskänslor. Ibland kan det vara riktigt jobbigt. Till exempel, jag var på en fest häromdagen, ett av paren som jag känner litegrann har fått en pojke som är jättesöt. Han hängde med dit. Jag kunde inte ens titta dit, det kändes som om min son låg där. Han var väldigt lik min egen son. En av mina vänner som var där också, höll med mig. I bland är det svårt för mig att titta på andra barn, särskilt om dom är i den åldern när jacob gick bort. Jag skäms för att jag tänker så, varför kan jag inte bara titta på andra barn och känna frid? Istället får jag en stor klump i halsen, och jag försöker tänka på annat. Jag skämdes för att det kändes som om jag missunnade paret den lycka man får med ett barn. Folk säger att jag måste komma över det, att jag måste inse att det inte är min son. Såklart att jag vet det, jag har bara inte varit i närheten av små barn sen min son gick bort.. Är jag galen för hur jag känner? Borde jag skämmas för hur jag känner.. Det är ändå bara 3.5 år sedan han gick bort

  • lillangel
    FloPow skrev 2011-05-29 12:34:24 följande:
    Tack alla ni som skrev. Det värmde verkligen.. Glad

    Ibland känner man sig så ensam i sin sorg, det känns verkligen som man är den enda som gråter över ett förlorat barn. Ibland när jag pratar om honom så säger andra att jag måste komma över det. Hur fasen kommer man över något sånt? Ibland har jag ett behov att prata om honom, det tror jag att alla änglamammor har. Jag hade önskat att andra människor hade förståelse för det. Mina känslor kommer aldrig att försvinna. Jag har fortfarande en son, jag är fortfarande mamma. Jag känner mig fortfarande som en mamma, med alla moderskänslor. Ibland kan det vara riktigt jobbigt. Till exempel, jag var på en fest häromdagen, ett av paren som jag känner litegrann har fått en pojke som är jättesöt. Han hängde med dit. Jag kunde inte ens titta dit, det kändes som om min son låg där. Han var väldigt lik min egen son. En av mina vänner som var där också, höll med mig. I bland är det svårt för mig att titta på andra barn, särskilt om dom är i den åldern när jacob gick bort. Jag skäms för att jag tänker så, varför kan jag inte bara titta på andra barn och känna frid? Istället får jag en stor klump i halsen, och jag försöker tänka på annat. Jag skämdes för att det kändes som om jag missunnade paret den lycka man får med ett barn. Folk säger att jag måste komma över det, att jag måste inse att det inte är min son. Såklart att jag vet det, jag har bara inte varit i närheten av små barn sen min son gick bort.. Är jag galen för hur jag känner? Borde jag skämmas för hur jag känner.. Det är ändå bara 3.5 år sedan han gick bort
    nää duu, du ska aldrig ta imot sådana komentarer- om man kommer över ett förlorat barn så är de något som inte stämmer,sen att lära sig leva med sorgen är en annan sak, varför säger dom så?

    har ni funderingar på ett nytt barn? Kram!
  • FloPow
    lillangel skrev 2011-05-29 19:44:12 följande:
    nää duu, du ska aldrig ta imot sådana komentarer- om man kommer över ett förlorat barn så är de något som inte stämmer,sen att lära sig leva med sorgen är en annan sak, varför säger dom så?

    har ni funderingar på ett nytt barn? Kram!
    Ja, jag blev gravid för ett år sedan, men det blev missfall. Sen blev jag gravid igen i november. Fick missfall igen på julafton. Så det här med barn är lite känsligt för mig, men jag vet att jag kommer få barn igen. Det verkar bara itne riktigt gå vägen just nu. Jag vill inget annat än att ha barn igen, känns nästan som om alla andra får barn hur enkelt som helst men jag får det inte att funka. Om dom inte går bort när dom har blivit födda, så dör dom i magen. jag vet att det är destruktivt att tänka så, men jag kan inte låta bli att tänka så. Och jag vet också att det är så många som får gå igenom missfall på missfall, jag är inte den enda.. Jag vill så gärna ha barn igen. Men jag antar att det kommer någongång. Jag är ju ändå inte så himla gammal. När min son gick bort var jag 21, jag fyller 25 om en månad :)

    Den som säger att jag måste komma över sorgen är faktiskt pappan till min son. Vi gick seperata vägar efter att han gick bort då han var otrogen med min bästa vän. Uppenbarligen var det hans sätt att hantera sorgen.. Pappan tycker att jag ältar ibland när jag pratar om min son, eller vår son kanske jag ska säga. Jag vet inte varför han säger så, kanske mår han själv så dåligt att han inte vill höra mig prata om det.. Jag har ingen aning faktiskt.. 
  • Carniwhore

    Måste bara få säga att du berörde mig verkligen. Kan inte ens föreställa mig din svåra sorg. Så fruktansvärt. Obegripligt att sådant här får ske. Han är verkligen vacker din son. Och mina tårar rinner för er. Jag önskar och hoppas att han snart får ett syskon!

Svar på tråden Min ängels födelsedag..