• erikaABC

    Dumpen. Bra eller dåligt?

    Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?
  • Anonym (makrill)
    Anonym (S) skrev 2024-03-03 20:46:10 följande:

    Har svarat förut.
    I början såg jag inga problem. Men börjar bli tveksam. I det stora hela är det såklart bra! Men på gränsen till brottsprovokation då barnet ofta "tjatar". Dock inget försvar för att äckla sig.
    Sen åldern, som ni påpekar. Vad är det för magiskt som händer vid 15? Att de är 14 blir nästan lite löjligt. Det är givetvis inte sunt att en 66-åring jagar 15-åringar heller, men spela roll om man är 15 år och 10 månader?
    Sen har jag börjat störa mig på konfrontationerna. Sara hackar som en liten terrier och låter knappt gäddan andas, än mindre svara. Och dessa enormt korkade frågor! "Varför kontaktar du barn???". För att vara så enormt rutinerade så verkar de inte alls fatta att pedofili är en LÄGGNING! Inte en fix idé. Man går ju liksom inte fram till en homosexuell och gapar "Varför tänder du på andra killar??? Va, va, va?? VARFÖR tänder du på killar????". Svårare än så är inte förklaringen, men de blir ju helt ställda när hon kommer och härjar! "Varför skickar du bild på din snopp?????". En intressant fråga i största allmänhet.... Och vad får de ut av att förstöra livet för dem på två sekunder genom att kontakta arbetsgivare, familj etc innan de ens hunnit sätta sig i bilen??
    Har det 14-åriga "barnet" tjatat sig till en träff så ge karl-jäveln tid att verkligen söka hjälp då?? De känns rätt sadistiska i sitt sätt. Lite mer fingertoppskänsla!
    Sen, har någon 20 olika profiler och chattar med allt och alla och har med sig spraygrädde etc till träffen, då borde de istället göra processen kort!


    För att inte tala om Patrik som hela tiden ska avbryta gäddan när han börjar prata. Jag tycker när de väl konfronterar dem så kan de försöka vara lite mer respektfulla och låta gäddan prata. Ställa frågor och låta honom få berätta, och sedan kolla upp så han verkligen söker hjälp.

    Sen är man ju inte pedofil om man tänder på 14-åringar, så det kan inte skyllas på en störning. Jag håller med om att de ofta är väldigt på i chatten. Jag tror det är väldigt ovanligt att 14-åringa tjejer är så på om de pratar med en mindre attraktiv 40-åring. De borde vetat bättre, men inte säkert det speglar verkligheten så väl. Kanske det är svårt att hitta nya gäddor helt enkelt.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (makrill) skrev 2024-03-03 21:04:12 följande:
    För att inte tala om Patrik som hela tiden ska avbryta gäddan när han börjar prata. Jag tycker när de väl konfronterar dem så kan de försöka vara lite mer respektfulla och låta gäddan prata. Ställa frågor och låta honom få berätta, och sedan kolla upp så han verkligen söker hjälp.

    Sen är man ju inte pedofil om man tänder på 14-åringar, så det kan inte skyllas på en störning. Jag håller med om att de ofta är väldigt på i chatten. Jag tror det är väldigt ovanligt att 14-åringa tjejer är så på om de pratar med en mindre attraktiv 40-åring. De borde vetat bättre, men inte säkert det speglar verkligheten så väl. Kanske det är svårt att hitta nya gäddor helt enkelt.
    Tänder man på 14-åringar så har man en störning och är hebefil. Ofta betecknas även de som pedofiler. Varför är du så defensiv? Tänder du på 14-åringar?
  • Anonym (Gäddan 3XL)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-03-03 21:18:10 följande:
    Tänder man på 14-åringar så har man en störning och är hebefil. Ofta betecknas även de som pedofiler. Varför är du så defensiv? Tänder du på 14-åringar?
    Det är arbetsmetoderna som är diskutabla. Hur man brottsprovocerar och konfronterar. Att man tar kontakt med anhöriga och arbetsgivare som om man vore från polisen.
    Anonym (makrill) skrev 2024-03-03 21:04:12 följande:
    För att inte tala om Patrik som hela tiden ska avbryta gäddan när han börjar prata. Jag tycker när de väl konfronterar dem så kan de försöka vara lite mer respektfulla och låta gäddan prata. Ställa frågor och låta honom få berätta, och sedan kolla upp så han verkligen söker hjälp.

    Sen är man ju inte pedofil om man tänder på 14-åringar, så det kan inte skyllas på en störning. Jag håller med om att de ofta är väldigt på i chatten. Jag tror det är väldigt ovanligt att 14-åringa tjejer är så på om de pratar med en mindre attraktiv 40-åring. De borde vetat bättre, men inte säkert det speglar verkligheten så väl. Kanske det är svårt att hitta nya gäddor helt enkelt.
    De skulle kunna uppträda lugnt och professionelt. Inte gapa och skrika som två pundare när de jagar någon som får panik och börjar springa och inte heller vara direkt nedlåtande och sarkastisk.. 

  • Anonym (makrill)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-03-03 21:18:10 följande:
    Tänder man på 14-åringar så har man en störning och är hebefil. Ofta betecknas även de som pedofiler. Varför är du så defensiv? Tänder du på 14-åringar?
    Jag utgår bara från fakta och forskning. Och vad jag läst så är hebefilia ingen störning.


  • Anonym (Gäddan 3XL)

    finns det ngn i tråden som kan berätta om en gädda de känner till. någon som hamnat på dumpen.se

    vad hände efter det?

  • Anonym (Självkritk)
    Anonym (makrill) skrev 2024-03-03 21:29:44 följande:
    Jag utgår bara från fakta och forskning. Och vad jag läst så är hebefilia ingen störning.
    Korrekt. Hebefili är inte upptagen i DSM som är Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, version 5-TR som är den senaste idag. 

    Pedofili är upptagen som en disorder med nr F65.4 och där A kriteriet lyder. 

    Over a period of at least 6 months, recurrent, intense sexually arousing fantasies, sexual urges, or behaviors involving sexual activity with a prepubescent child or children (generally age 13 years or younger).
  • Anonym (Hej)
    Anonym (X) skrev 2024-04-04 23:01:14 följande:

    Som jag misstänkte så verkar det nu vara på gång med något åtal mot Sara. Kan innebära jätteproblem för henne.
    www.flashback.org/t3598636


    Det är bra. Hoppas att hon får betala ett saftigt skadestånd.
  • FiaLisannnN

    Det är kaffepengar det handlar om för dumpen som organisation. Hon och Patrik kommer att fortsätta utan någon som helst minskad framfart.

  • Anonym (M)
    Anonym (Gäddan 3XL) skrev 2024-03-02 17:42:21 följande:
    hade de utgett sig för att vara en 10-åring hade de kunnat konfrontera riktiga pedofiler.

    tycker varannan chatt startar med att gäddan säger att "det här känns inte riktigt bra" och sedan blir han övertalad till att fortsätta.

    MEN, det är såklart inte ok att sexchatta med 14-åringar. känns som alla straffas lika hårt på dumpen.
    Exakt. De är inte intresserade av att fånga riktiga pedofiler utan vill ha tag i snuskgubbar som gillar unga tjejer. De som är smarta chattar helt enkelt med 15+-åringar och slipper på så vis hängas ut på dumpen.

    Sen som du säger så provocerar de fram ganska mycket. Många av dessa "gäddor" hade nog inte kommit så långt som till att stämma träff om inte dumpen låtsats som att det fiktiva barnet gärna vill träffas för att ha sex. 

    Absolut fastnar det en del sjuka jävlar i deras chattar men det blir allt mer oseriöst och framprovocerat. Dumpen är inte värdigt en modern rättssäker stat.
  • Anonym (makrill)
    Anonym (M) skrev 2024-04-06 00:36:42 följande:
    Exakt. De är inte intresserade av att fånga riktiga pedofiler utan vill ha tag i snuskgubbar som gillar unga tjejer. De som är smarta chattar helt enkelt med 15+-åringar och slipper på så vis hängas ut på dumpen.

    Sen som du säger så provocerar de fram ganska mycket. Många av dessa "gäddor" hade nog inte kommit så långt som till att stämma träff om inte dumpen låtsats som att det fiktiva barnet gärna vill träffas för att ha sex. 

    Absolut fastnar det en del sjuka jävlar i deras chattar men det blir allt mer oseriöst och framprovocerat. Dumpen är inte värdigt en modern rättssäker stat.
    Ja, och pöbeln dömer dessa snuskgubbar precis lika hårt som de få riktiga pedofiler de lyckats fånga. Så det fungerar ju lika bra för Sara och Patrik.
Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?