• Peand

    Blivande USKor kämpar vidare - part III

     Glad Hejsan Glad  


     

    Här är vi ett gäng glada blivande undersköterskor, och även några som redan får titulera sig som det....


     

    Tillsammans stöttar och peppar vi varandra när motivationen tryter, vi gläds åt andras framgångar och hjälps åt när vi letar information. Vi finns här och stöttar när vi sliter våra hår i förtvivlan för att kroppens funktioner ska bankas in, när vi ska lära oss skillnaden mellan SoL och HSL, eller när vi inte förstår varför vi ska lära oss att göra en skarvsladd Fundersam


     Kort sagt finns vi här för varandra när vi kämpar på med våra studier


     Några av oss är precis i början och kommit så långt att de funderar på att börja läsa, andra har nyligen börjat, några är halvvägs och andra kämpar på sluttampen. Vissa är mammalediga och lagt böckerna på hyllan ett tag och andra pluggar så att pennorna glöder.

    Ja, detta är vi, de blivande super USKorna Skrattande
    Välkommna till oss!

     Glad Glad   Glad Glad

    Tidigare trådar:
    Part I - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m13154498.html
    Part II - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m16034044.html
  • Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III
  • Peand

    seSSa - Otroligt nog är jag inte sådan när det gäller skolan men annars har jag en förmåga att skjuta på saker och ting. Jobbar bäst under press. Men det är ju så skönt när det är klart...

    oxytocin - Det är inte alla som pluggar på distans, fast vi är flera som gör det. Kanske är det så att det är vi distansare som är igång nu, de som går i skolan har ju slutat. Läser man på distans bestämmer man ofta själv hur långa ens terminer skall vara.


    Jesper och Jonas heter mina charmtroll
  • seSSa
    Peand skrev 2007-07-02 11:43:14 följande:
    seSSa - Otroligt nog är jag inte sådan när det gäller skolan men annars har jag en förmåga att skjuta på saker och ting. Jobbar bäst under press. Men det är ju så skönt när det är klart...oxytocin - Det är inte alla som pluggar på distans, fast vi är flera som gör det. Kanske är det så att det är vi distansare som är igång nu, de som går i skolan har ju slutat. Läser man på distans bestämmer man ofta själv hur långa ens terminer skall vara.
    det gör jkag också o därför gör jag allt alltid i sista sek...
  • Fröken NollÅtta
    MammaOsa skrev 2007-07-02 08:50:40 följande:
    genom att läsa på distans här www.nti.se
    vad ska du läsa
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Fröken NollÅtta
    oxytocin skrev 2007-07-02 11:39:15 följande:
    Verkar som att alla pluggar på distans. Eller..?
    skönare så att slippa ha tider att passa, speciellt när man har barn som blir sjuka stup i ett, då missar man iaf ingen lektion i skolan utan sitter vid datorn mitt i natta om det nu är den enda tid man får över.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • MammaOsa

    Peand: Tack...skall göra min praktik v40-44 måste göra den innan jag kan söka har bara den kvar så är jag färdig utbildad usk o det är ett krav för att få läsa denna kursen

  • MammaOsa

    Tänkte på en sak angående praktik...skolan har ju fixat mina men hur är det när man läser på distans??? Fixar handledaren en får man fixa själv???

  • ericas mamma
    MammaOsa skrev 2007-07-02 15:09:37 följande:
    Tänkte på en sak angående praktik...skolan har ju fixat mina men hur är det när man läser på distans??? Fixar handledaren en får man fixa själv???
    det var min lärare som fixade praktik åt mej
  • ericas mamma
    Peand skrev 2007-07-02 10:42:58 följande:
    MammaOsa - Ska hålla tummarna för att det beviljas för dig.seSSa - Ta tummen ur nu då och gör klart uppgifterna. Det känns såååååå mycket skönare efteråt. Dags att ha lite sommar och njuta vännen....ericas mamma - spontant skulle jag säga det samma som dig, ang kontinent. Att kunna behålla något, bestående. Men jag har ingen teori att bygga den tanken på....
    hm okej, jag har ingen aning alls, får väl skriva det o se vad läraren säger.
Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III