• Catti

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • Anbe

    SkrattandeDetta är den roligaste tråden jag läst på FL och  nu tillhör den mina favoriter.Har även läst lite på dom gamla trådarna.Jag asgarvar änSkrattandeSkrattandeSkrattande

  • Finskmorsan

    Åh, vilka härliga skratt man får här inne Hoppas de inte tjatar på mig att jag ska bada. Är inte särskilt förtjust i att bada i vanliga fall heller

  • Theatt

    Det kanske inte var så kul just då på förlossningen, men nu i efterhand tycker jag att det är lite kul. Jag hade en TENS apparat kopplad på mig, och den drivs ju av batterier, tror ni inte att batterierna tog slut i den, mitt under värsta perioden på förlossningen. Först fattade varken jag eller min sambo som skötte reglagen på apparaten att något var fel, fastän jag skrek, hög styrkan på TENSén. Den är på högsta nu sa sambon, sedan började han kolla och då var den helt död, inte konstigt att jag tyckte den började fungera dåligt. BM sprang iväg och som tur var hade de fler batterier av den typen, det var ju inga vanliga R6 heller. Till apparaten följde det med tre batterier och de skulle laddas i 16 timmar och sedan fungerade de i typ 2 1/2 timme, så jag brände slut på alla batterier under dagen så när jag behövde den som mest då tar batterierna slut, mycket snopet. Sambon blev helt stel stackarn när han insåg att den inte fungerade, som tur var var det ju "bara" batterierna.  

  • Troll1
    !! Catti, nu förstår jag varför din sjukgymnast skulle få lov att agera som BM på din förlossning! Hahahahahaahahahahahaha! Det är nog inte så vanligt att BM vill byta patient/rum!
    Sladdis igen...
  • Gruffalo

    Älskar dessa trådar!

    Måste bidra lite också... Vill börja med att berätta att både jag och maken är brunhåriga. När då dottern skulle födas så halvlåg jag i gynställning och bm kollar om huvudet syns därnere. Jag är då hyfsat packad på lustgasen och hon säger: - Nu ser jag ett blont huvud. Varvid jag slänger mig upp, a la exorcisten och vrålar: - BLONT???? Sen dimper jag lika snabbt ner i sängen igen mumlandes att vi faktiskt har en kvinnlig brevbärare...ööööh? Det blev många fniss i det rummet men det bjuder jag på!
    Kan nu berätta att dottern är fortfarande är blond men håret börjar bli lite mörkare nu, tydligen var maken också blond fram till skolåldern...(mitt försvar )

  • Troll1
    Marianova skrev 2007-05-08 18:51:59 följande:
    Älskar dessa trådar! Måste bidra lite också... Vill börja med att berätta att både jag och maken är brunhåriga. När då dottern skulle födas så halvlåg jag i gynställning och bm kollar om huvudet syns därnere. Jag är då hyfsat packad på lustgasen och hon säger: - Nu ser jag ett blont huvud. Varvid jag slänger mig upp, a la exorcisten och vrålar: - BLONT???? Sen dimper jag lika snabbt ner i sängen igen mumlandes att vi faktiskt har en kvinnlig brevbärare...ööööh? Det blev många fniss i det rummet men det bjuder jag på! Kan nu berätta att dottern är fortfarande är blond men håret börjar bli lite mörkare nu, tydligen var maken också blond fram till skolåldern...(mitt försvar )
    !!
    Sladdis igen...
  • Tina83

    hur får nu till de där runda skrattgubbarna? alltså de gröna i inlägget ovanför mina t ex?

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5