• Catti

    Roliga händelser under förlossning del 5

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-07 19:21:06:
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5
  • Heidi1

    OT.
    O födda hemma utan e bm tar man en väldigt stor risk bådde för sig o bebisen.Om man födder utan bm finns d ingen som kan hjälpa en om något går fel el avgöra om bebisen hjärtljud går ner när den e imagen.skulla aldrig utsätta mig el min bebis för det.Ni som vill födda hemma skaffa en bm som kan hjälpa er isf.

  • Carro

    Det hände inte så mycket skoj under min förlossning..

    I v.31 fick jag en störtblödning och kraftiga värkar så att man fick stoppa förlossningen, så av den anledningen fick vi stanna kvar på förlossningen dagen innan när vi var inne på kontroll och det konstaterades att livmodertappen va helt utplånad och jag var öppen 2-3cm (födde i v.36+1)

    Iaf, till förlossningen;

    Mitt vatten gick kl. 07.15 på morronen, jag vaknade av att jag kände att det rann till och skyndade mig in på toan..
    Ropade på maken att han fick ringa på klockan för vattnet gått, han har nog aldrig kommit upp ur en säng fortare SkrattandeVid den tiden på morronen så går ju dagpersonalen på, himla kul när alla kom in och tog i hand medans jag satt på toan med vattnet forsande..

    Dock så körde jag ut den förste BM, bad henne väl mer eller mindre att fara och flyga, hon gjorde inget annat än stressade mig..
    Maken såg ut att skämmas rejält..

    Jag tålde inte lustgasen och när jag öppnat mig 4 cm så den trevliga BM jag fått istället att hon skulle ringa på läkaren så att jag kunde få lagt en epidural..

    In kommer läkaren och min man kläcker ur sig "men hej, jobbar du som läkare!"
    Tydligen var det en gammal skolkamrat..
    Jag tänkte för mig själv att ifall dom börjar kallprata nu så kommer jag att begå mord..
    Som tur var så insåg dom att det inte var läge för kallprat Skrattande

  • AnnaS82

    Minns en grej som var rätt kul...
    Hade legat med värkar i nästan 12 timmar...utan bedövning (men det är en annan historia)... Sen när jag väl skulle få lite lustgas så sög jag i mig lite för mkt...så från alla tårar till att jag tog bort masken, tittade på min sambo och sa: "Jag känner mig AS-PACKAD!" Hehe...det var härligt!

  • jindo

    helt underbart att läsa alla historier..

    mera... mera...

    Bf om 53 dagar då ska jag bjuda på min historia..

  • Rintintin
    Ellinor skrev 2007-05-10 15:59:01 följande:
    Förkastligt. Har skippat allt och sträckläst de gamla trådarna i ett dygn nu. Borde bli en bok av allt det här, skulle definitivt köpa den.
    Har tänkt exakt samma sak! Världens bästa bokidé det här!!
  • Finskmorsan

    Ja, en bok är en jättebra idé Plus att de kunde dela ut den till mammor som har förlossningsrädsla/är oroliga inför sin förlossning

  • Troll1
    Krickelin: Jösses, vilken traumatisk upplevelse... Tur att du hade starka nerver!

    Jag hade också en smått nervös ambulansman med mig bak i ambulansen. Vattnet hade gått, jag bodde ute på vischan och dottern var helt rörlig. Han tjatade hela tiden på mig o frågade om "det tryckte på"?? För i så fall skulle han klippa upp mina byxor....  Dåvarande sambon satt käckt därfram med en annan ambulansman och kallpratade. Inte en enda koll på hur jag mådde där bak. Jag bedyrade mellan s-dragningarna att det INTE tryckte på (gubevars!) men han försökte lugna mig (fast jag var lugnare än han) med att han hade minsann erfarenhet och jag skulle inte oroa mig. Jag undrade då om han varit med om förl. i ambulansen tidigare? Naä, det hade han ju inte "MEN jag har kossor hemma!!" Efter det var jag inte lugn längre.....
    Sladdis igen...
  • Catti

    Troll1. Med honom behöver man inte vara orolig, frågade du om hans fru är en riktig kossa eller om det kan vara så att han fick för sig att vara macho tjuren

  • Ninde81

    Kan komma in å berätta hit efter min förlossning för där kan de hända roliga grejer..ska va me och göra en dokumentär om förlossningen för en tv-kanal.. så de kommer säkert att bli kul.. :) heh stackars människa som ska filma min förlossning de säger ja bara.. min förra förlossning gick snabbt å inget speciellt hände heller..

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 5