• Svar på tråden Bara bröst i simhallen?
  • Eva och Nadjas mamma
    danstina skrev 2008-01-10 13:38:07 följande:
    Begår de ett brott så går det att polisanmäla. Vad de fantiserar om är en annan sak men det stör ju inte dig, eller hur? Om kvinnan ska måsta klä sig på ett visst sätt för att inte mannen ska bli attraherad, ja, då är vi faktiskt inne på samma spår som den burkan går i. Kvinnan ska ALDRIG behöva klä sig på ett visst sätt för att mannen ska kunna styra sina handlingar. Det är ALLTID mannens ansvar. Går jag så naken så har ingen rätt att göra något kränkande mot mig. Fantisera, ja visst. Men det vet ju aldrig jag.
    Fast vart går gränsen för dig? När ska vi kräva att få bada helnakna?
    Alla argument som förs för att få bada topless kan ju lika bra användas som argument för rätten att få bada med snoppen lös.

    Jag tycker inte att man behöver bada utan badbyxor helt enkelt och inte heller utan bikiniöverdel. Det är liksom inte besvärligt på nåt vis att ha en överdel på sig, så varför???

    De som kommer att vilja bada nakna är ju just dom som har ett sexuellt syfte bakom det gissar jag, de som vill kåta upp andra och som tänder på att visa upp sig. Vad finns det annars för anledning? Bara för att män får???
  • Jan H

    Du har hur rätt som helst, du ska få gå och göra vad du vill i vilka kläder som passar dig. Så länge ingen kränker dig i ord eller handling så kan de ju fantisera hur mycket de vill...


    danstina skrev 2008-01-10 13:38:07 följande:
    Begår de ett brott så går det att polisanmäla. Vad de fantiserar om är en annan sak men det stör ju inte dig, eller hur? Om kvinnan ska måsta klä sig på ett visst sätt för att inte mannen ska bli attraherad, ja, då är vi faktiskt inne på samma spår som den burkan går i. Kvinnan ska ALDRIG behöva klä sig på ett visst sätt för att mannen ska kunna styra sina handlingar. Det är ALLTID mannens ansvar. Går jag så naken så har ingen rätt att göra något kränkande mot mig. Fantisera, ja visst. Men det vet ju aldrig jag.
  • Grodan Soda

    Jan H skrev 2008-01-10 07:46:59 följande:


    De som ev. sitter och blir kåta sitter nog där antingen ni är barbröstade eller påklädda. Tjejer överdriver gärna intresset för sina bröst...
    Skriver under på det!
  • n00bmamman

    Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-10 13:41:51 följande:


    Som jag skrev i en annan tråd om det här ämnet sär det just resonemanget som stör mig mest: Män får ju, så varför får inte kvinnor??Ett så korkat resonemang enligt mig.
    Som jag också skriver i en annan tråd: _Det handlar om att det inte ska finnas speciella regler för kvinnor, bara för att de är kvinnor._
    Om du tycker det är korkat så varsågod, men hittills har iallafall jag inte hört ett enda godkänt resonemang till varför i hela firdens namn kvinnor INTE ska ha rätt att gå barbröstade på badhus.
  • Grodan Soda
    gosmamman skrev 2008-01-10 13:08:07 följande:
    Har bara ögnet igenom tråden snabbt men jag tycker det är skillnad på att bada toppless på stranden och i badhus.På stranden är det helt ok, det är så stort och öppet och man kan lisom hålla sig undan om man skulle vilja det.I ett badhus så tycker jag att man är för nära inpå varandra, tycker jag
    Blir genast lite intresserad av vad du menar med att "hålla sig undan". Är det den toplessbadande tjejen som ska hålla sig undan eller de som tycker det är obehagligt?
  • Grodan Soda

    Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-10 13:41:51 följande:


    Som jag skrev i en annan tråd om det här ämnet sär det just resonemanget som stör mig mest: Män får ju, så varför får inte kvinnor??Ett så korkat resonemang enligt mig.
    Det resonemanget handlar om jämställdhet. På vilket sätt är det korkat?
  • ploppviola

    Jag tycker man kan ha bikini eller baddräkt på ett badhus faktiskt.Jag tycker de e pinsamt att titta in i andras tuttar.

  • Eva och Nadjas mamma
    danstina skrev 2008-01-10 13:54:16 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-10 13:41:51 följande:
    Det resonemanget handlar om jämställdhet. På vilket sätt är det korkat?
    Det är inte jämställdhet för mig utan likställdhet. Kvinnor och män behöver inte ha likadana regler tycker jag. Samma rättigheter men inte nödvändigtvis likadana rättigheter.
  • Sallisen

    Exakt HUR hjälper det att få gå med tuttarna fria på badhus jämställdheten?

  • Corpset

    Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-10 13:41:51 följande:


    Som jag skrev i en annan tråd om det här ämnet sär det just resonemanget som stör mig mest: Män får ju, så varför får inte kvinnor??Ett så korkat resonemang enligt mig.
    Män får ju rösta, så varför får inte kvinnor? => Rösträtt för kvinnor
    Män får ju högre lön, så varför får inte kvinnor? => Lika lön för lika arbete

    Men det är ju kooorkat. Varför ska kvinnor ha nåt bara för att män har det? kan de inte vara nöjda utan rösträtt och lika hög lön för samma arbete?
Svar på tråden Bara bröst i simhallen?