• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • belliyz

    Vilken pulver diet föredrar ni ? Cambridge , Naturdiet , Modifast , mm ?

  • Taffer

    belliyz: Jag har provat Naturdiet och Cambridge och jag tycker nog det är sak samma. Naturdiet är ju billigare, så därför kör jag det nu Hoppas bara det funkar lika bra....Men jag tycker det är skönt att ha fler påsar.

  • belliyz
    Taffer: Ja det funkar säkert lika bra och det posetiva är ju att du får äta fler shakes än med cambridge. Men jag föredrar cambridge även om jag tycker att ND är oki. Fast som du säger det är ju billigare med ND och du får mer för mindre pengar. Men men Skrattande
  • Taffer

    belliyz: Jo precis, och ND är lättare att få tag på Jag gillade CK oxå, men det är så dyrt. Och kan detta funka lika bra så är det ju bra

  • Bisquit

    Nd gillar jag bäst. Cambridge smakade itne gott.. Tycker jag.

    men man får väl itne gå på ren kur i längre än två veckor va? Om man inte kollar med läkare. Har för mig att jag läst det nånstans.

    I morgon börjar det, då jävlar!

  • Taffer

    Bisquit: Med CK var det 3 veckor, men jag gick längre. med ND vet jag itne, står det på paketet?

  • Bisquit

    jo jag ahr för mig att dom "varnar" för att hålla på längre än två veckor om man inte har läkarkontakt. Men det finns ju personer som hållit på i månader?

    Men dom kanske har läkare?

  • Blondelindis

    God kväll
     
    nu är ännu en dag avklarad snart...grymt bra jobbat tjejer !!
    Ikväll blir det film för oss, utan snacks såklart !


    Åh jag önskar att det var en månad framåt nu ungefär & jag vägde 5-6 kg mindre

  • Taffer

    Bisquit: Jag har hållt på i 5 veckor i sträck som längt utan paus, och mina pauser varade inte alls länge. Min kropp sa ifrån själv när det blev för lägne.

  • karma30

    Okej, sitter här och är såååååååå hungrig och sugen på mat...HUR ÖVERLEVER JAG KVÄLLEN?????????

Svar på tråden Pulverdiet