• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Taffer

    karma30: Sova kanske? Hehe, nej men jag vet hur det är. Jag brukar gå och lägga mej tidigare för att inte känna av hungern.

  • karma30

    Får nog göra det....Jag vet ju att det går över, men jag äter på kvällen då lillkillen lagt sig, mest i brist på annat,snacka om dålig vana
    Hoppas att det går bra för er andra!

  • Taffer

    karma30: Vet precis hur det är. jag har kunnat äta för jag varit uttråkad! Snacka om dålig vana.

  • JennieL
    Svar på #150
    Vatten vatten vatten
    Gör nånting, läs en bok, motionera, gå och lägg dig
  • Gci

    förra sommaren körde jag naturdiet i 3 månader. på dem månaderna gick jag ner 35kg. vilket inte är bra det heller. blev sedan sambo och gick upp allting igen, haha får skylla på att sambon gjorde så god mat :D Så nu ska jag köra igång igen.

  • Blondelindis
    God morgon !

    Hur känns det idag tjejer? Känner ni er lite smalare?
    Min sambo sa nu i morse när vi låg & kramades lite när vi vaknade att han tyckte att min mage hade blivit väldigt liten och att jag kändes smalare & lenare i huden måste vara allt vatten man dricker som gör huden så fräsch

    Så här ska det fortsättas med pulver idag iaf hihi

    Lycka till idag tjejer !! Det här klarar vi ju alldeles utmärkt !

  • Blondelindis
    402an skrev 2008-02-06 07:43:06 följande:
    ännu en dag att bo på toa :D
    precis ,man vågar ju knappt att gå ut för långt från lägenheten,haha !
  • JennieL

    Jag vet inte hur denna dag kommer gå
    Jag har jobbat natt, sov väldigt dåligt igår och kan inte sova nånting idag eftersom barnen är sjuka och inte kan gå på dagis... Tro om jag kommer bli hungrig...?
    Jaja, det visar sig

  • 402an
    Svar på #158
    nej. och de är fan inte lätt att gå långa promenader med hunden :D
    får ta skogspromenad så jag kan sätta mig i det fria om det trycker på
Svar på tråden Pulverdiet