• Solrosen25

    Pulverdiet

    Välkommen till tråden för "pulverdietare"!!

    Här är alla som går på pulverdiet välkomna, oavsett om du använder Naturdiet, Allévo, Nutrilett, Modifast, Cambridge eller nåt liknande. Här kan vi diskutera olika saker som rör pulverdiet; sötsug, vattenmängd, tillåtna drycker utöver vatten, kaffe/thé och eventuella lightdrycker. Här kan vi ge/få råd och tips, diskutera ketos, fettförbränning, motion, delmål m.m!

    Kommentarer angående pulverdiet som en "quick fix"/genväg, att personer som använder pulverdiet som viktminskning kommer att gå upp tappade kilon samt ett antal till undanbedes! Det är inte tiden som det tar för en person att gå ner i vikt som avgör om den kommer att hålla sin vikt, utan det faktum att man måste ändra sina matvanor när man börjar äta igen..


    Hinder är det du ser när du tar blicken från målet..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 20:42

    Jag använder Naturdiet (kommer förkorta det med ND) Choklad - dels för att det största paketet bara finns i Choklad, samt att den och Cafe latte är kalorisnålast av smakerna.

    För att få fart på "magen" och samtidigt viktminskningen kan jag tipsa om "loppfrön"/psylliumfrön som får svälla i vatten ca 15 minuter. Billigaste sorten, från Indien hittar ni i hälsokosten. Köper ni loppfrön som producerats i Frankrike så rekommenderar jag att de får svälla ca 30 min, för att slippa "tapetklister-konsistensen" som blir om de står längre.

    Hejaheja tjejer!!
  • Svar på tråden Pulverdiet
  • Turnit

    Godmorgon....Bestämde mig i morse för att köra pulver hela tiden till Egypten. Vi åker ju den 4mars, så det är knappt 1 månad. 4veckor igår. Så detta ska jag fixa.

    Hur mår ni alla då???


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • 402an

    jodå.. snorig, febrig, ont i halsen och springer på toa som en galning

  • Turnit

    oj, vad trist att vara sjuk....Toan låter ju normalt...
    Krya på dig!!


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • belliyz

    God morgon tjejer Glad

    Hoppas att alla är pigga och glada och mår bra framförallt. Jag själv är nu på min 3 dag. Så 2 dagar avklarat. Känns skönt att veta att man klarat i alla fall starten.Antar att denna dagen kommer att bli jobbig. Dom säger väl att dag 3 är den allra jobbigaste ? Nån som vet!

    Turnit: Lycka till verkligen , Vore ju kanon om du lyckades gå ner ett antal kilon till ni åker iväg. Jag håller tummarna för dig.JennieL: Jobbigt med lite sömn men hoppas att det kommer att gå bra i alla fall.

    Blondelindis : Fasen vad härligt , när ens sambo märker skillnad ska man verkligen ta det som en komplimangSkrattande skön känsla. Grattis !!!!

  • Blondelindis

    belliys : jag har inte tyckt att dag tre har varit tuffast faktiskt,utan den första dagen mest & andra.
    men snart kommer du märka att du inte känner hunger lika mycket,eller t.o.m känner dig mätt,för det gjorde jag,ända tills jag åt då så att säga,då får man liksom börja om på ruta ett igen !

    Har du känt dig väldigt hungrig eller har du känt att det har vart helt ok?

    jag tycker det är så skönt nu när man har vart ifrån speciellt smörgåsarna ett tag,magen är inte lika svullen längre...måste verkligen lära mig att inte äta så mycket smörgåsar & pizza som jag har gjort tidigare i mitt liv, men nu är jag på gång emot mitt nya nyttiga liv

  • yatsy

    God Morgon!

    Blondelindis: Grattis! roligt att din sambo märker skillnad! då har det verkligen hänt grejer!
    Ja modifast kan du köpa på apoteket. vissa i alla fall... Men jag beställer här via nätet.. smidigt och billigt :)

    Det känns mycket motigt just nu för vågen har stått stilla sen i söndags.. :( Behöver jag träna mer tror ni?

  • karma30

    Hmmm..har en bekännelse att göra....började dagen med 3(!) varma mackor och en STOR skål yogurt *skäms*....Lillkillen vaknade kl.4 och pms har jag, ingen ursäkt, känns som om hela dan är förstörd..Vad gör jag nu? Väntar tills imorgon eller kör igång på en gång?

  • Blondelindis
    karma30 skrev 2008-02-06 10:11:32 följande:
    Hmmm..har en bekännelse att göra....började dagen med 3(!) varma mackor och en STOR skål yogurt *skäms*....Lillkillen vaknade kl.4 och pms har jag, ingen ursäkt, känns som om hela dan är förstörd..Vad gör jag nu? Väntar tills imorgon eller kör igång på en gång?
    inte vänta tills imon,då blir det bara värre,kör igång med en gång !!! HEJA HEJA !!!!
  • karma30

    Du har såååå rätt!!! Tack!! Längtar tills min modifast kommer...Naturdiet gör mig inte lika mätt

    Lycka till nu allihopa!!


    Blondelindis skrev 2008-02-06 10:18:32 följande:
    inte vänta tills imon,då blir det bara värre,kör igång med en gång !!! HEJA HEJA !!!!
Svar på tråden Pulverdiet