• Lindisen81

    Ikea Kök

    Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

    Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

    Direktlänk till ikea; www.ikea.se

    Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

  • Svar på tråden Ikea Kök
  • musli
    mytol skrev 2008-04-11 18:20:49 följande:
    Vi har ett kök från ikea och vi har inte ångrat det. Min sambo har öven byggt upp kök från ikea i mina föräldrars fastighet.Det roliga är att det är samma leverantörer på stommarna från ikea som marbodal så de e ingen skit som många säger!Vi själva har tidaholm medans köken som min sambo byggt i fastigheten är ståt, skitsnyggt om du vill ha den lantliga stilen, dom valde en grå bänkskiva. Dock inte blandare och ho ifrån ikea, bänkskivan köpte vi från k-rauta, dels för att den e väldigt mkt dyrare att måttbeställa på ikea och att det ofta är lååång leveranstid. Vi har oxå bekanta som måttbeställt bänkskivor i trä som slagit sig under transporten så att dom bågnat och inte fått något tillbaka för trä är ju trä och rör sig så vi valde att åka ut till k-rauta så såga dom den efter våra mått och så såg vi hur den såg ut sen var det ju upp till oss att förvara den bra så att inget hände.Lycka till!
    Tänk att myten om Ikea's stommar inte är ihjälslagen än... Det är INTE samma leverantör som Marbodal! Har tillverkat Ikea's stommar i 2 år, NU är tillverkningen såld och har flyttat till något annat företag (vet ej vilket men antagligen någon billig polsk fabrik) men fram till i julas så tillverkades Ikea's köks-stommar i jämtland!!! Och kvaliteten är (var) bra!!! Lika bra som de "stora" köks-företagens!
  • Lindisen81

    va mycke bra tips som rullar in! mera! och lägg gärna in bilder på derat kök oxå!

  • Lindisen81
    Nea75 skrev 2008-04-11 18:16:02 följande:
    perfekt tråd! Vi har oxå planer på att köpa kök från ikea.. kommer nog hänga här ja oxå .. Vet bara inget annat ännu än att ja vill ha vita köksluckor, så långt har ja kommit i planeringen typ
    vill oxå ha vita luckor!
  • cityviola

    Jag är inte nöjd med min diskho mfrån IKEA den går liksom inte att polera upp som andra.
    Jag har också bänkskivor från IKEA där en har börjat bubbla sig i kanten. TRIST.
    Resten av köket är inte från dem.

  • healin

    har inte läst hela tråden, men har ett abstrakt kök, just insatt, inte klart, men so far so good Har monterat alla skåp, å på med alla dörrar, inte märkt nå fel än så länge, så jag är nöjd å glad, har nog nån bild oxå

  • Lindisen81
    healin skrev 2008-04-11 22:52:59 följande:
    har inte läst hela tråden, men har ett abstrakt kök, just insatt, inte klart, men so far so good Har monterat alla skåp, å på med alla dörrar, inte märkt nå fel än så länge, så jag är nöjd å glad, har nog nån bild oxå
    å bilder, bilder bilder! bombadera tråden med bilder!!!!!!
    Drömde om mitt kök inatt =) det va vitt, såklart och sååå fint.

    min mammas sambo sa att vi skulle beställa bänkskivor från k-rauta el bauhaus (stavning...?) då det är mkt billigare. och sedan såga ut för diskho själva... ja han får såklart göra det hehe. men... bör vi då ta en diskho från något annat ställe + blandare...?
  • mytol

    Jag skulle oxå vilja rekommendera en diskho från något annat ställe. Vår diskho är från ikea å e som någon innan sa svår att polera och få fin. Vi tog blandare från k-rauta just för att när vi fått hela köket så saknades blandaren och var tillfälligt slut i sortimentet och då tjura vi till lite och valde att ta bort den å köpa en annan.

  • caffe latte

    Vi har också ett IKEA-kök och är supernöjda. Vi valde Ädel (vit)och upplever att luckorna och stommarna håller väldigt hög kvalitet (och skulle någon lucka bli ful så är det ju billigt att ersätta den). Däremot har vi inte köpt vare sig vitvaror, blandare eller diskbänk från IKEA.

  • carola1977

    IKEAs blandare är inget vidare så jag rekommenderar absolut att man köper en annan.

  • Lindisen81

    jättebra tips med blandaren! tack så mycket! tips på var de har blandare till bra pris, som dessutom är fina? ska man ha diskbänken och från något annat ställe då, så sågar man upp hålet själv och monterar...?

Svar på tråden Ikea Kök