• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Devania

    Hej på er!

    Har varit på mammaträff idag, på stan och sen har vi fixat lite med lägenhetsbestyret igen. Är helt slut och Alma också :) Hon sover som en stock just nu...

    Ser att ni diskuterat ESC... Jag vet int va ja ska säga, gillar int en enda låt i år... Tycker alla låter är antingen för cirkusaktiga eller för stela.

    Vad gör man om en bebis inte kakkat på mer än en vecka?? Är det OK eller är något helt galet?? Har testat termometertricket men inget händer.. Det var likadant förra veckan men då kom det efter prick en vecka, men nu ser det ut att inte bli så...? Hon har inget magknip för hon gråter int..
    Förstr int vad som har hänt, förut kom det ju varje dag :S

  • Karina 80

    Hej på er!

    Länge sedan jag skrivit nu, har nog varit inne och läst som hastigast...men jag har säkert missat mycket. Har i 2 veckors tid varit borta 3kvällar i veckan, så jag har inte hunnit sitta så mycket vid datorn. Men nu ska det inte bli flera kvällar innan semestern!!

    Tjänsten jag sökte här i Vörå fick jag inte!! Allt gick bra och jag var mångas favorit...MEN en som också jobbar i huset fick den istället. Hon är utbildad barnträdgårdslärare men jobbar som barnskötare, men har aldrig fått tjänst som bantislärare fast hon sökt. För nåt år sedan gick hennes kollega (barnträdgårdslärare) i pension och alla trodde att hon var självskriven för tjänsten, men hon fick den inte. Så nu lade de plåster på såren efter alla dessa år och gav henne tjänsten. Hon har ca. 10år kvar till egen pansion...så visst harmar det att de inte prioriterar en yngre som INTE har jobb alls. Jag menar, hon hade jobb som barnskötare redan!! Jag har fått många samtal och folk har kommit fram till mej och beklagat sej att det inte blev jag, så visst, det känns roligt att veta att de gillar mej, men ändå...tjänsten blev inte min. De valde istället mej till vikarie för hon som går på mammaledigt. Men jag kan inte lova något ännu, eftersom jag sökt en tjänst i Korsholm också. Jag vill vänta och se hur det går där.

    Suck, Anton har varit på dåligt humör dessa 2v. när jag varit borta så mycket. Har haft så dåligt samvete. Nu tror jag att han åkt på nån lindrigare form av magsjuka...Han har ätit dåligt i några dagar och nu idag har han kakkat löst flera gånger och pruttat jätte mycket. Var till apoteket och köpte nå mjölksyrepulver att ge. Så jag hoppas att det blir bättre.

    Ops, detta blev långt, hoppas nån orkat läsa. Ha det bra!

  • mariem

    hmm, vinner jag schlagernördtävlingen i det här gänget? Jag har bandat in alla svenska uttagningar och alla europeiska finaler sedan 1991... börjar ta upp en del plats i skåpet nu Finlands tävlingar har jag dock aldrig sett på och inte brytt mig om låtarna heller. Men i år gillade jag faktist Finlands låt! Och Danmark (vad söt han var...) och Norge var bra också. Perelli tycker jag ser ut som en lejonhona Fast hon är duktig att sjunga, årets låt är dock inget att ha enligt mig.

  • ALES

    mariem,

    du har en konkurrent här vad gäller att vara schlagernörd. Men jag har bara bandat de europeiska finalerna och jag började också med det 1991 eller 1992. Har inte heller sett de finländska uttagningarna och inte brytt mig om låtarna heller.

    Men nu i år, vet inte vad som tagit åt mig, har jag somnat till semifinalerna så jag har ingen aning om hur nån låt, förutom Sverige och Finland, går. Alltså igår sjöng Sverige som nummer 2 och jag hade somnat redan innan nummer 1 sjöng. Och i tisdags tror jag att jag höll mig vaken under de 5 första låtarna, men då läste jag samtidigt så jag vet ändå inte hur de låter. Känner mig inte alls intresserad och har redan bestämt att jag inte bandar programmet, för när ser jag på det jag bandat. Aldrig nånsin med facit i hand

    Men trodde nog att jag var ensam om att banda, men tack och lov är man inte det

  • Amelié77

    Jag har kollat på den andra semifinalen idag och jag har fått en låt på hjärnan. "....peace will come" sjunger hon. Den där blinda sångerskan från Georgien. Vet inte om jag gillar låten, men den har i alla fall fastnat på hjärnan och det tycker jag en schlagerlåt måste göra för att den ska kunna vinna.

    Jag var mer schalgernörd då jag var yngre. Tycker att tävlingarna från slutet av 80-talet är de bästa och jag kan varje sång utantill. Speciellt -88 var ett bra år Pappa hade bandat dem åt mig och jag tittade på melodifestivalen VARJE söndag morgon medan mamma och pappa ännu sov. Inte så konstigt att jag kunde sjunga alla bidrag fast de var på en massa underliga språk på den tiden.

  • tandrollet

    Nä vet ni! Nu hade de ett inslag om "Björnen" i Roparnäs på sveriges tv4 nyheter!

    Bästa schlagerlåterna genom tiderna: Johnny Logan, "Hold me now"



    ">

      Underbar låt som ger rysningar

    Ett annat bra bidrag var Schweiz  (eller hur det nu skrivs då...) någon gång på 80- talet, en vitklädd man med svart hår och svart skägg i ett vitt rum med en vit fiol - någon som mins vad låten eller mannen hette?!

    Era absoluta favvosar?!


    BF 23/6 2008
  • Devania

    Karina 80: Äsch, synd med jobbat :( Dumt att de gjorde så... Håller tummarna för att du får korsholmsjobbet!

  • Samaste

    Jag håller med Goldie att 88 var ett superår! Då hade jag bandat förhandstitten på VHS och tittade på Sandra Kim om och om igen. Var lika gammal som hon då och det var cooooolt! Idag tittade jag på den på youtube och kommer fortfarande ihåg varje bild och nästan varje ord. Så det är definitivt en storfavorit. Samma år kom ju Celine Dion på andra plats, om jag inte minns fel, och det var en vacker låt. Carolas på 80-90 talet var också storfavoriter, och Herreys.

    Här är Sandra Kim och Celine om ni vill se!








    Håller också tummarna för dig Karina!

  • Samaste

    Ja, å sen brukade jag ha kassettbandspelaren jättenära teven och ljudet på högsta volym för att få alla bidrag på band. Det var tider det

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9