• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • iolanthe

    Grattis till jobbet lilja

    Devania, Kemikalierna i våtservetterna är väl inte alltid så bra. Men cancerframkallande ämnen finns ju i typ allt, så tycker inte du ska ta så stor stress över det. Orsaken till att vi inte använder så mycket våtservetter är mest att jag tycker det känns renare att tvätta under rinnande vatten.

  • annamanna

    lilja: ahaaaa, antecknar om DDS-juniorpulvret! Ska kolla om disflatyl hjälper nu först, men annars ska jag nog testa DDS. Man måst väl ha lite tålamod med allt innan man byter.. Men det är väl som med allt annat, man vill se förändring genast

  • Devania

    annamanna: Vi hade disflatyl åt A och det hjälpte oss verkligen! Det är väl olika på huruvida det hjälper eller inte, det gäller bara att hitta det som passar ens bebis.. Vi chansade och hade tur! Magknipet försvann vid 2,5-3 månader, inte helt, men märkbart. Hoppas ni hittar nåt som hjälper. Det där pulvret låter ju iallafall som nånting bra :)

  • Catsy

    Grattis Lilja till det nya jobbet!

    Vi använde Cuplaton mot gossens magbesvär. Hjälpte bra!

  • Lolanna

    Grattis lilja till jobbet!

    Vi prövade också cuplaton o disflatyl mot lillens magknip men det hjälpte inte oss. Vi pröva efter det DDS-junior o det hjälpte sen igen jättebra! Enkelt att blanda ut i vällingen.

  • Amelié77

    Vi hade först Cuplaton (som ju är samma sak som Disflatyl) men det hjälpte inte alls. Sen fick vi tips om DDS-pulvret och det funkade bättre. Jag slängde bort en halvfull burk av det i förrgår eftersom vi inte behöver det längre. Jag hade ju kunnat posta den åt dig annamanna om jag hade vetat! För det är ganska dyrt, över 20 euro per burk.

    Grattis till jobbet annamanna!

    Jaaa, vad har ni dragit för slutsatser om solskyddskrämer nu efter vår diskussion? Vilken tänker ni köpa? Jag tycker bara att jag är mer villrådig än förr. Varför måste ALLT vara farligt???

    Lilja - säljer du möjligtvis flickkläder i storlek 86-92 på loppis? Jag var dit för några dar sen och hittade flera bord med underbara kläder! Kanske nåt av dem var ditt bord. Hade riktigt svårt att välja vad jag skulle köpa. Så idag ska vi dit igen och fynda (förhoppningsvis)

  • Amelié77

    He, he, nu "håxa" jag ju att du Lilja har två pojkar! Jag blandade ihop dig med escorpito (fast du t.o.m. har pojkarna på din pres-bild)! Så du säljer knappast nå flickkläder... :.-)

  • foxie80

    Jag hittade jättefina flickkläder 92 på adam&eva, ska ut igen idag o fynda. När öppnar RK loppis på lördagar?

  • iolanthe

    Miss Goldie,

    Jag känner som du, ännu mer förvirrad nu om solkrämerna. Jag som trodde att vi köpt en jättebra solkräm, men tydligen inte .

    Fast vi fortsätter nog med den ändå, eftersom nu ingen är riktigt bra. Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att jag kommer att smörja så flitigt heller. Kanske till att börja med, men sen blir man ju härdad. Inte smörjer jag mig själv heller, bara då vi är vid villan eller far till stranden och så då vi far till södern.

  • annamanna

    hmm,.,.undras om jag ändå ska åka efter DDS-pulvret..
    Jaa, MissGoldie, det var ju synd, hade kunnat köpa det av dig! Nå, sådär kan det vara
    Har haft en rätt bra natt nu iaf, men tror att mycket beror på värmen oxå, att han är lite grinig. Har badat honom nu på morgonen och han stortrivdes, så nu ligger han i babysittern och flinar och halvsover. Ska lägga honom i vagnen och ut på trappan.
    Pappa och storebror åkte till skogs för att greja med grävmaskinen och harva en åker, så vi får vara i lugn och ro nu. Hade ju tänkt åka å handla blommor, men ska vänta lite nu eftersom han somnade. Ids inte väcka honom för att klä på honom. Han ligger i blöjan i vagnen nu.
    Ska ta en kopp kaffe och njuta av lugnet Sällan det är såhär tyst på morgonen

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9