• Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9
  • Anna kaffekanna

    Hej på er tjejer, o grattis till alla som fått jobb o sånt.

    Här ha vi snart njutit klart av första veckan på mannens semester, fyra veckor kvar, lyyyxigt skönt
    Sovmorgnar för mig nästan varje morgon eftersom han stiger upp med pojkarna efter att jag ammat E. I o f sig får ju han sova nätterna då till skillnad från mig. E ammar fortfarande flera gånger per natt. Viss skillnad i sömnbrist jämfört med W som sov tolv timmars nätter från nie veckors ålder...

    Såg nåt om nån picknick?? Ska ni till nån park den här veckan då? Tänkte hänga på med William så kan E vara me pappa. Förra veckan va jag första gången på stan me en kompis många timmar o pappa hade båda pojkarna helt ensam o matade E me flaska då jag pumpat ur innan jag for. Gick hur bra som helst så nu har jag fått blodad tand, va skönt att vara helt barnfri några timmar Mycket piggare o gladare mamma som kom hem till sina små troll.


    ♥ (¯*`°?.¸ ♥ Lycklig mamma till William 03.01.2006 & Elias 23.02.2008 ♥¸.?°´*¯) ♥
  • Lolanna

    Här har semstern också börjat...fem härliga veckro att se framemot!

    Ikväll bär det av till K:stad och sen far vi därifrån till Åbo imorgon o med nattbåten till Sverige. Första gången vi far på längre resa med Lucas Ska o hälsa på mina släktingar som bor nära Västerås, länge sen sist. Får se hur Lucas klarar att träffa massor med nytt folk nu. Han verkar ha kommit in i nån blyghetsperiod. Då vi träffar nytt folk så gömmer han ansiktet i mina kläder eller mot axeln min o smygtittar på dem en stund
    På fredag kommer vi till Hesa o då ska vi till Högholmen med farfar o farmor o sen vidare till Hangö (läs en hel vecka full med rännande överallt )

    Sååå fick jag veta igår att IKEA i Raisio öppnar nu den 12:e - gissa 3 gånger vem som måste åka där via då vi kommer hem

    Hoppas vädret fortsätter så här bra nu *håller tummarna*

  • Lindilididda

    Lolanna: låter som en toppenvecka!!

    Vi ska oxå ner ti Hesa i slutet på juni, ska natuuuurligtvis via IKEA! Ska shoppa en säng och sängbord...plus diverse grejs!

    Nu håller vi på med framsidan här vi bor...har haft en mini-grävmaskin här som gubben använt! Spännande! Har tagi bort grus och ska sätta stenplattor, blir säkert nice!

  • mariem

    Oj, var just inne på min barnmatsida och nu har den haft över 10000 besökare! Får väl ställa till med jubileumskaffe idag

    På tal om loppis än, på loppiset i Jstad lär det vara så att ett av de första borden man ser när man kommer in permanent uthyrt åt en person som säljer vidare sånt som han/hon har köpt nån annanstans. Så nog går det att göra business så också antagligen.

  • Lindilididda

    mariem: jag har faktist sett på flera av barnmats-trådarna här på FL, att det länkar till din sida!

  • Lolanna

    Lindi... ja visst låter det inte det - perfekt avslutning iaf Har en lång inköpslista till Lucas rum, skit bara att vi har så liten bi.

  • Lindilididda

    Lolanna: men vadååå...hyr ett släp! Och TAK har ju alla bilar!

  • Pyzzlan

    Först av allt: Grattis till alla examen, nya jobb, besökarrekord m.m. Well done!

    Sen en fråga. Vad brukar ni göra med såna presenter som ni fått som ni inte gillar och använder. Säljer ni dem på loppis eller? Vi har en hel del grejer som vi fått till förlovning och annat som tyvärr bara ligger i skåpet. Någon har ju valt ut dem åt oss och då borde man väl spara och helst använda dem, men de mesta är ju sådana som t ex inte passar in i vårt hem alls. Vad göra?

  • Devania

    Angående picknicken, såg att gräsmattorna vid sandviksvillan har blivit mer "förstörda".. De ska väl odla nytt gräs där.. Men några plättar finns det väl allt :P

    Ska vi ta en ny lista?

    PICKNICK VID SANDVIKSVILLAN TORSDAG KL. 15:

    Devania & Alma

Svar på tråden Vasa - Kristinestad 9