• Sanrah

    Mia-Sanningen om gömda

    Jag hamnade av en slump på Monica Antonsson blogg.Hon ska tydligen ge ut "Mia- sanningen om gömda" den 1 december. Det först nu jag har sett detta, känner mig helt förvirrad. Vad ska man tro?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 21:28
    Liza Marklunds - Gömda

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-08 08:47
    Länk till bloggen:

    monicaantonsson.blogspot.com/

  • Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda
  • Thalis
    Lolilla skrev 2008-11-05 00:55:42 följande:
    Annika Bengtsson? Är det inte Lizas böcker?
    Ja, men den sida du länkade till visar upp Liza Marklunds böcker...
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Barkbam
    Lolilla skrev 2008-11-04 23:24:06 följande:
    Det som slår mig, är att om Moníca _inte_ talar sanning så har hon ju i nuläget faktiskt satt Liza i en otroligt obehaglig sits om inte annat. Dessutom är det hon sysslar med i så fall grovt förtal.Varför öppnar inte Marklund moteld? Hon lär ju ha råd med advokater o.s.v och att gå ut i pressen titt som tätt gillar hon ju annars?
    Ja, det är en fråga som många undrar över. Men läs monicas blogg den är intressant. monicaantonsson.blogspot.com:80/
  • Angelx
    Barkbam skrev 2008-11-05 09:52:39 följande:
    Ja, det är en fråga som många undrar över. Men läs monicas blogg den är intressant. monicaantonsson.blogspot.com:80/
    Den bloggen ger ingenting merän smutskastning på Mia och Liza.

    Eftersom jag inte vet vems sida jag ska stå på så ger den ju inte något kött på benen så att säga.
  • Thalis
    Angelx skrev 2008-11-05 10:05:53 följande:
    Den bloggen ger ingenting merän smutskastning på Mia och Liza.Eftersom jag inte vet vems sida jag ska stå på så ger den ju inte något kött på benen så att säga.
    Glad
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Lolilla
    Thalis skrev 2008-11-05 01:20:34 följande:
    Ja, men den sida du länkade till visar upp Liza Marklunds böcker...
    Fattar inte vad du menar? Är jag jättetrög eller? Vi pratar väl om LMs böcker?
  • Superninjan
    Lolilla skrev 2008-11-05 10:27:24 följande:
    Fattar inte vad du menar? Är jag jättetrög eller? Vi pratar väl om LMs böcker?
    hon menar, att den sida du länkade till visar upp liza marklunds böcker OM Annika Bengtsson (huvudpersonen i dom böckerna) o inte alla böcker liza skrivit, därför inte gömda o asyl finns med där, för dom handlar inte om annika bengtsson
  • Lolilla
    Superninjan skrev 2008-11-05 10:37:23 följande:
    hon menar, att den sida du länkade till visar upp liza marklunds böcker OM Annika Bengtsson (huvudpersonen i dom böckerna) o inte alla böcker liza skrivit, därför inte gömda o asyl finns med där, för dom handlar inte om annika bengtsson
    Både gömda och Azyl står med. Men de är inte omskrivna som de andra är. Men ok, point taken. Tack.
  • Barkbam
    Angelx skrev 2008-11-05 10:05:53 följande:
    Den bloggen ger ingenting merän smutskastning på Mia och Liza.Eftersom jag inte vet vems sida jag ska stå på så ger den ju inte något kött på benen så att säga.
    Du behöver inte stå på någons sida. I bloggen om du läser mer än de första inläggen,kan du läsa om anledningen till att Monica skrev boken. Det var människor från "Mias sida och Osamas sida som ville komma till tals. De hade försökt i åratal men ingen journalist var intresserad av deras versioner. Monica, tog som hon skriver, karta och kompass och gav sig ut, som en grävande journalist och letade efter bevis. Nu är boken klar och kommer i december. Peter Althin, Piratförlagets advokat ville ha ett ex av boken, innan den kom ut, står också att läsa om i Monicas blogg, m.m.
    Det finns många intressanta inlägg i bloggen, som jag personligen tycker kastar ett ljus över många frågetecken.
  • Felicia6
    Barkbam skrev 2008-11-05 12:38:31 följande:
    Du behöver inte stå på någons sida. I bloggen om du läser mer än de första inläggen,kan du läsa om anledningen till att Monica skrev boken. Det var människor från "Mias sida och Osamas sida som ville komma till tals. De hade försökt i åratal men ingen journalist var intresserad av deras versioner. Monica, tog som hon skriver, karta och kompass och gav sig ut, som en grävande journalist och letade efter bevis. Nu är boken klar och kommer i december. Peter Althin, Piratförlagets advokat ville ha ett ex av boken, innan den kom ut, står också att läsa om i Monicas blogg, m.m. Det finns många intressanta inlägg i bloggen, som jag personligen tycker kastar ett ljus över många frågetecken.
    Jag har läst alla inlägg i hennes blogg och jag hittar ingenting som kastar ett ljus över många frågetecken så du får gärna utveckla det hela?

    Jag får däremot känslan av smutskastning jag med från hennes blogg
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Lolilla
    Felicia6 skrev 2008-11-05 14:08:59 följande:
    Jag har läst alla inlägg i hennes blogg och jag hittar ingenting som kastar ett ljus över många frågetecken så du får gärna utveckla det hela?Jag får däremot känslan av smutskastning jag med från hennes blogg
    Hur menar du med smutskastning? Jag tycker hon är ganska saklig. I och för sig kan jag ha missat något.
Svar på tråden Mia-Sanningen om gömda