• misstristess

    Veckomatsedel à la budget

    Tråden för oss som vill hjälpas åt med att planera matsedeln utifrån säsongens varor och veckans extrapriser.

    Vi strävar efter att få ihop en näringsmässigt bra och varierad matsedel som dessutom kostar så lite som möjligt!

    Även öppet för prat kring mat i största allmänhet och billig mat i synnerhet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 10:11
    Extratråd där vi kan samla våra matsedlar och recept.

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42881164.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 16:11
    Den nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m43077487.html

  • Svar på tråden Veckomatsedel à la budget
  • Karlsson

    Kan du skicka några fileér till mig? Jag har närmsta Netto på 4 mils avstånd


    misstristess skrev 2009-02-01 09:48:31 följande:
    Ser att Netto ska ha billig Pangasiusfilé (45kr/kg) och paprika (30kr/kg).
  • misstristess

    Får nog ta ett stopp på Lidl då och handla ris.
    Här där jag bor ligger Lidl, Willys, Maxi och ÖoB väldigt nära varandra, man kan gå hela rundan utan problem.
    Sen har vi ju Netto och Coop med här, inte dåligt för en liten stad på landet.

  • Sigrid

    Visst är det helt sjukt dyrt. Jag fick en chock när mannen kom hem från affären i fredags och sa att de två gurkor han köpt kostade över 60 kr tillsammans. Hade jag vetat att de var så dyra så hade jag inte bett honom köpa två stycken.

    Jag gillar också tzatziki, men nästa gång ska jag fundera på om det inte blir morotstzatziki istället för med gurka.


    Karlsson skrev 2009-02-01 09:25:44 följande:
    Igår blev min tzatziki dyr pga av att gurkan kostade 33 kr Dyrare än köttet faktiskt!!!
  • SWE Maria

    Majlinsa, om du inte har användning för det idag så går det utmärkt att frysa ris!

  • Zenobia

    Har också sätt det hutlösa priset på gurkan, usch. Här har vi inte köpt en gurka på över en månad.

    Ska ha tzatziki till nästa vecka, men det får bli köpe på burk ist. Det verkar bli billigare, kan inte göra med morötter då inte vi tål råa.

    Idag vart det billga köpe köttbullar till sambon och mig för 10kr, sen hemlagad mos, gräddsås,lingonsylt och inlagd gurka.

    Håller på och filurar på veckomatsedeln, det finns för mycke go mat i frysboxen så det är svårt att välja

  • Smurfit78

    när jag får mycket ris över brukar jag steka upp det dagen efter med lite ärttor,majs,paprika och ev kött el korv rester kryddar med curry eller valfri krydda sen brukar ja knäcka ett par ägg i det....uppskattat av måde gubbe och sonen...servera sallad till

  • MrsQuitaz

    en billig variat på tzaziki (förutom med morötter) är att bara ha grekisk youghurt (tycker bäst om den) lite olivolja, vitlök, salt och lite torkad smulad mynta... en annorlunda men ack så god touch!

    igår morse tog jag ut köttfärs ur frysen och la i kylen, hade tänkt laga mat men det blev inte så, inte idag heller så den har stått kvar där. vågar jag laga den eller ska jag kasta? tror jag slänger den, är lite orolig för hemskheter hehe.

  • Mum of love
    MrsQuitaz skrev 2009-02-01 21:37:43 följande:
    en billig variat på tzaziki (förutom med morötter) är att bara ha grekisk youghurt (tycker bäst om den) lite olivolja, vitlök, salt och lite torkad smulad mynta... en annorlunda men ack så god touch! igår morse tog jag ut köttfärs ur frysen och la i kylen, hade tänkt laga mat men det blev inte så, inte idag heller så den har stått kvar där. vågar jag laga den eller ska jag kasta? tror jag slänger den, är lite orolig för hemskheter hehe.
    stek upp den i dag, har den bara varit i kylskåpet är det nog ingen fara värre om den varit framme på bänken..
    Lyckligast i världen!!!
  • syntetica

    idag tyckte jag att jag fyndade då jag hiottade 2kg kyklingklubbor för 36kr och det var inga extrapris utan något som alltid kommer finnas och det är jag super glad för :D mera kykling

Svar på tråden Veckomatsedel à la budget