• 060810

    Epilepsitråden 9

    Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

    Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".
    Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest.

    Schnappi i magen: Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal. Vi bor i Knislinge i Skåne.

    AnnaSC: Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

    Mopsan: Lusken född juli 2004, Lamictal, Falköping Skaraborg

    Triplet lady: Joar född juni 2008. Medicinerar med kortison och Sabrilex. Bor utomlands.

    Myran 2008: Myran född Augusti 2008. Medicinerar med Fenemal, Sabrilex + genomgår Synachten behandling. Bor i Göteborg.

    Smuliz: Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

    lillis23: Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Absenor och Iktorivil. Bor i Värmland.

    Happy2: Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

    MrsEkka: Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil och Tegretol. Bor i Dalarna.

    Per Se: dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

    Eldo: D född 2003. Trileptal, Iktorivil, Lamotrigin. Bor i Skåne.

    Eela: M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

    Tjiho!: Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

    Kryztina: Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

    Morrisey: Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

    Busfrömamman: Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

    olle04: Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

    Little fisch: Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-11 15:41
    Länk till vår sida med info och länkar bla.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

    Länk till vår träff-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html

  • Svar på tråden Epilepsitråden 9
  • 2små2stora
    Mopsan skrev 2009-08-27 20:45:37 följande:
    Hua nu kikade jag upp risperdal vilket monster till medicin. Det djävliga är att det låter som att något som faktiskt hade kunnat hjälpa honom. som sagt ska bli spännande att träffa neurologen den 31 e.
    Jo men den är väldigt bra. Ofta kan man minska kramperna om man får ned stress, ångest och sådant. Här är kramperna väldigt bundna till stress och ångest.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mopsan
    2små2stora skrev 2009-08-27 20:47:48 följande:
    Jo men den är väldigt bra. Ofta kan man minska kramperna om man får ned stress, ångest och sådant. Här är kramperna väldigt bundna till stress och ångest.
    åhh du är underbar vill jag bara säga jag har faktiskt inte sett på det ifrån det hållet jag ser kramp = aggressioner men självklart kan de likaväl och troligt vara aggressioner, oro osv = kramp helt logiskt men man är väll lite hemmablind
    Jag är heeelt slut efter den här dagen han har hållt på i stort sett hela tiden och gubben kom nyss hem och lillan håller på och blir sjuk och jag har fått influensan och mer död än levande. men ska ta och ringa till sjukhuset imorgon och prata lite mer med dem och verkligen plugga in för mötet med neurologen
  • 2små2stora
    Mopsan: du har mitt nummr om du vill ventilera lite inför mötet.

    Jag har varit med ett tag nu och vi har tagit oss igenom det värsta nu är det rätt lugnt på krampfronten har inte behövt skälla ut doktorn på rätt länge
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mopsan
    2små2stora skrev 2009-08-27 20:59:33 följande:
    Mopsan: du har mitt nummr om du vill ventilera lite inför mötet.Jag har varit med ett tag nu och vi har tagit oss igenom det värsta nu är det rätt lugnt på krampfronten har inte behövt skälla ut doktorn på rätt länge
    Det ska jag ta dig på orden för. Kan jag ringa dig på söndag för då ska jag lägga upp min "slutplädering" hoppas jag att jag kan prata igen tills dess för just nu går det knappt att först¨vad jag säger bara snörvlar, harklar och hostar.......
    min mamma vill inflika att hon inte har en aning m hur vi ska stå ut tills den 31a om vi ska ha honom instängd i en box i stallet tills dess och säkerhets restriktioner alá jurasic park
    va gött att inte ha behövt skälla på så länge jag fick ju bli pitbull i förgår på en underbar läkare som tyvärr inte är neurolog och hon sa att jag skulle ladda och ta ut detta på neurologen när jag träffade honom den 31:a så måste jag vara kamphund utan dess like och just nu förstår jag inte hur detta ska gå till vill bara sova men men grrrrmjau
  • 2små2stora
    Mopsan: Kolla om jag är inloggad i så fall är jag hemma
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mopsan
    2små2stora skrev 2009-08-27 21:27:43 följande:
    Mopsan: Kolla om jag är inloggad i så fall är jag hemma
    ok det ska jag göra. tack
  • Mopsan
    2små2stora skrev 2009-08-27 21:31:07 följande:
    Vi är vakna rätt tidigt
    det är förhoppningsvis inte jag men det har en förmåga att inte alltid bli som jag önskar.
    Nu ska jag slänga mig in bland mina länkar och fakta och försöka bringa lite klarhet i min virriga hjärna så jag iallafall vet vart jag ska börja.
  • 2små2stora
    Mopsan skrev 2009-08-27 21:36:43 följande:
    det är förhoppningsvis inte jag men det har en förmåga att inte alltid bli som jag önskar. Nu ska jag slänga mig in bland mina länkar och fakta och försöka bringa lite klarhet i min virriga hjärna så jag iallafall vet vart jag ska börja.
    Gör så jag ska försöka att få mini terroristen att somna om igen hon vaknade när grabbarna kom hem från fisketuren.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Mopsan
    2små2stora skrev 2009-08-27 21:38:25 följande:
    Gör så jag ska försöka att få mini terroristen att somna om igen hon vaknade när grabbarna kom hem från fisketuren.
    lillasyster här håller också på och härjar men det bästa sättet att lägga henne sånna här kvällar är att vara supertråkig så jag sitter med min minidator i knät och surfar istället då brukar hon ge upp ganska snart
Svar på tråden Epilepsitråden 9