• Blueblood

    Datum för samlag avslöjar dig

    Har ni tänkt på en sak? När ni får barn avslöjar en hel del om en. Ni som får barn i mitten av mars - räknar man bakåt nio månader, då visar det sig att ni haft samlag på midsommarafton. Då tänker folk "jahha, dom var packade när dom gjorde det".
    Samma med barn som föds i september-oktober. Då har man två alternativ. Först att man gjorde det på Lucia, en av Sveriges stora suparfester, eller nyårsafton, också en fest där man super som ett svin.
    Så har i även Valborg. Barn som föds i januari kom säkert till efter att man rullat nedför en grässlänt och spytt lite i en buske.
    Jag skulle inte vilja bli far i januari, mars, september eller oktober, för då tänker folk automatiskt att man varit dirty vid en stor svensk suparhögtid.

  • Svar på tråden Datum för samlag avslöjar dig
  • AnnaGBG

    Mammapuh--Ja, ja, det behöver inte betyda att du var nykter för det!

  • MansonDust

    Haha, men då måste man ju anta att alla barn är gjorda på samma datum då. Midsommar, nyår etc.

  • MansonDust

    Min dotter är född 17 okt 2002 och är INTE gjord på nyår utan i jan-feb. Så det så.

  • hansu80

    Vår blev till under helgen som det var rhapsody in rock på råsunda i stockholm..*s*
    Så, den helgen lär man aldrig glömma.
    Kan tillägga att jag var så nykter man kan bli =), slutade dricka nån månad innan.

    Men, hur det nu blev, så lyckades vi ändå få till en rätt kul bf..nämligen på vår bröllopsdag..har fått en del frågor på om vi planerat det så, men det hade vi ju inte *s*
    Hoppas på att få en ny bf vid ultraljudet på måndag dock..så bebisen får en helt egen dag =).

  • Vintervila

    Neffi: Tänkt på att det finns människor som inte dricker alkohol?
    Vår bäbis blev till under semestern Några dagar efter vi firat vår andra bröllopsdag.

  • Southern Belle

    Ha ha, na det har jag aldrig tankt pa.... Ar man i skaffa-barn-aldern sa har man forhoppningsvis mognat lite och haller inte pa och "super som ett svin" eller "rullar nedfor en grasslant och spyr i en buske" bara for att det ar Lucia eller Valborg...... Eller???

    hansu80, kul BF! Lill*n i min mage ar gjord pa var brollopsdag!

  • Gäspan

    Å, Blueblood, du förnekar dig inte. Mina fem barn har inga sådana roliga tillblivelsedatum, men själv är jag född i maj, och har alltid misstänkt att jag är frukten av en våt kräftskiva. Min man vet med säkerhet att han blev till efter festen då hans farfar fick patriotiska sällskapets medalj(!) och hans far hade glömt kondomerna hemma.

  • Blueblood

    Gäspan: Det där får du nästan ta och dra en gång till, jag hängde inte med. Kopulerade din mans far på hans fars stora dag? Vad var det för en fest då? Var det mycket folk inbjudna? Och vad är "Patriotiska Sällskapet"?

  • Gäspan

    Patriotiska sällskapet var väl ett av de där suspekta sällskapen som fanns i Västergötland förr i tiden. Och jag tror nog (är inte så insatt) att samlaget ägde rum efter festen, men samma kväll. Allt enligt min svärmor, som inte hade tänkt sig fler barn.

Svar på tråden Datum för samlag avslöjar dig