• Anonym (inte hemmafru)

    Anna Ankas avsugningar

    Anna Anka ger alla kvinnor tipset av att ge sin man en avsugning varje morgon.

    Jag tror det är det är ett jättebra tips. Skulle fler göra likadant skulle vi ha mindre otrohet och mindre skilsmässor.

    Jag suger gärna min mans kuk. Däremot får han stryka sina skjortor själv och dela lika på allt annat hemma. Han är väldigt nöjd med hur vi har det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-21 16:32
    Herregud, 300 inlägg. Har haft annat för mig i helgen som ni vet har inte läst allt men det finns ju en del saker som jag bara måste kommentera.

    Nej, alla ni som är oroliga, min man "hotar" inte att vara otrogen om jag inte suger av honom, han skulle aldrig säga eller göra något sådant. Däremot ser jag ju runt om mig hur många förhållanden som kraschar och ofta pga dåligt sex. Jag tror därför bra sex (och många avsugningar) är en bra liten investering i förhållandet

    Nej, vi har inte ett schema där jag ska suga varje dag kl 7.15. Men våra vi har ändå små rutiner, och ofta vaknar vi tillsammans ganska tidigt, och innan de är dags att springa till jobb och dagis brukar jag ta hand om hans morgonstånd och ge honom en skön start på dagen

    Och nej, han tycker inte att det är tjatigt med sex för att det blir för ofta. Jag gör det väl bra och varierat antar jag

    Väldigt många säger att ok jag kan göra något för honom OM har gör något för mig. Min man gör massor för mig, men det är inte därför jag gör saker för honom. Jag älskar honom, vill att han ska må bra, och vet att han behöver mycket sex. Fattar inte att det är så upprörande att jag ger det till honom även dagar då jag inte får något i gengäld.

    Kan bara säga at jag älskar min man, hans kuk, vårt liv tillsammans. Ville bara ge ett enkelt praktiskt tips till hur andra också kan få det bättre, men det märks ju att det finns många kvinnor därute som verkar ha svårt med att ge.

    Synd för er, och synd för era män. Ni skulle väldigt enkelt kunna göra era egna och era mäns liv så mycket bättre

    Puss på er från en hemmafru som mår som en prinsessa efter en härlig helg och som mer än någonsin längtar hem så jag får fortsätta ta bästa hand om min man!

  • Svar på tråden Anna Ankas avsugningar
  • multivitaminjuice
    MsMagnolia skrev 2009-09-18 15:29:28 följande:
    Jag tror helt seriöst att hon sa det på det sättet för att få ungefär de reaktioner hon har fått. Däremot ligger det en hel del i det hon säger. På andra sidan vågen sitter dem som har huvudvärk varje kväll och tycker att sex är jobbigt, omständigt, kladdigt och ett nödvändigt ont.
    Har du läst hennes text på newsmill?
    www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-bli-en-forebild-svenska-kvinnor
    Jag tror ifs att hon överdrev en del för att få uppmärksamhet men menar hon bara hälften av vad hon sa verkar hon ju inte riktigt riktig i min mening.

    Hon tycker att kvinnor ska ställa upp sexuellt för sin man och göra vad han än ber dom om och det känns som en ganska skev syn på sexualitet.

    Jag bryr mig inte om vad Anna anka gör i sängen men när hon börjar jiddra om vad hon tycker att alla andra ska göra och inte får hon räkna med motstånd.
    Har man en partner som aldrig vill ha sex eller inte går med på vissa speciella saker så får man väl göra slut om den nu är ett så stort problem eller så får man komma överens om att man får ha sex med andra också.
    Men hur kul tycker egentligen folk att det är, män som kvinnor, att ha sex med någons om egentligen inte vill utan bara "ställer upp"?
  • MsMagnolia
    multivitaminjuice skrev 2009-09-18 15:31:40 följande:
    Så du menar att man inte ska säga nej till sex om man inte vill ha?Om min pojkvän inte vill ha sex med mig ska han också ställa upp ändå eller gäller det bara åt ena hållet?
    Nej, jag menar inte atet man inte ska säga nej till sex om man inte vill ha.
    Jag pratar om att vilja ha sex - mycket och ofta & gärna när ens partner vill!
  • MsMagnolia
    multivitaminjuice skrev 2009-09-18 15:39:58 följande:
    Har du läst hennes text på newsmill?www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-b...Jag tror ifs att hon överdrev en del för att få uppmärksamhet men menar hon bara hälften av vad hon sa verkar hon ju inte riktigt riktig i min mening.Hon tycker att kvinnor ska ställa upp sexuellt för sin man och göra vad han än ber dom om och det känns som en ganska skev syn på sexualitet.Jag bryr mig inte om vad Anna anka gör i sängen men när hon börjar jiddra om vad hon tycker att alla andra ska göra och inte får hon räkna med motstånd.Har man en partner som aldrig vill ha sex eller inte går med på vissa speciella saker så får man väl göra slut om den nu är ett så stort problem eller så får man komma överens om att man får ha sex med andra också.Men hur kul tycker egentligen folk att det är, män som kvinnor, att ha sex med någons om egentligen inte vill utan bara "ställer upp"?
    "Ställer upp". Jag tycker att du märker ord. Enligt mig ser jag det som "att vilja vilja".

    Jag anser att det är en ganska skev syn på sexualitet att mer eller mindre tvinga sin partner till att leva i ett relationsaktigt celibat. Det är bara kolla en del trådar här på fl så ser man att det inte alls är ovanligt.
  • multivitaminjuice
    MsMagnolia skrev 2009-09-18 15:40:10 följande:
    Nej, jag menar inte atet man inte ska säga nej till sex om man inte vill ha. Jag pratar om att vilja ha sex - mycket och ofta & gärna när ens partner vill!
    Tyvärr tror jag inte att det var det som Anka menade.
    Hon har skrivit och sagt att hon tycker att kvinnor ska "ställa upp".
    Hade hon menat något annat hade hon inte uttryckt sig på det sättet det är jag övertygad om.
  • Anonym (fru)
    multivitaminjuice skrev 2009-09-18 15:39:58 följande:
    Har du läst hennes text på newsmill? www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-b... Jag tror ifs att hon överdrev en del för att få uppmärksamhet men menar hon bara hälften av vad hon sa verkar hon ju inte riktigt riktig i min mening. Hon tycker att kvinnor ska ställa upp sexuellt för sin man och göra vad han än ber dom om och det känns som en ganska skev syn på sexualitet. Jag bryr mig inte om vad Anna anka gör i sängen men när hon börjar jiddra om vad hon tycker att alla andra ska göra och inte får hon räkna med motstånd. Har man en partner som aldrig vill ha sex eller inte går med på vissa speciella saker så får man väl göra slut om den nu är ett så stort problem eller så får man komma överens om att man får ha sex med andra också. Men hur kul tycker egentligen folk att det är, män som kvinnor, att ha sex med någons om egentligen inte vill utan bara "ställer upp"?
    Håller fullt med dig i din åsikt. Tycker mest att Anka är pinsam svensk i mina ögon med som har denna syn.
  • MsMagnolia

    Är inte att vilja vilja att ställa upp? Är att ställa upp nödvändigtvis något negativt? När blev det fult att göra saker för sin partner, för den man älskar? Jag förstår inte problemet.

    Om ställa upp är så negativt laddat - varför säger man "Han är en person som ställer upp i nöd och lust?" Är inte det ett positivt uttryck?

    Jag förstår inte var ni läser in att ställa upp är att göra saker mot sin vilja. Man ställer ju upp för att man vill!

  • multivitaminjuice
    MsMagnolia skrev 2009-09-18 15:42:50 följande:
    Har du läst hennes text på newsmill?www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vi
    ll-b...Jag tror ifs att hon överdrev en del för att få uppmärksamhet men menar hon bara hälften av vad hon sa verkar hon ju inte riktigt riktig i min mening.Hon tycker att kvinnor ska ställa upp sexuellt för sin man och göra vad han än ber dom om och det känns som en ganska skev syn på sexualitet.Jag bryr mig inte om vad Anna anka gör i sängen men när hon börjar jiddra om vad hon tycker att alla andra ska göra och inte får hon räkna med motstånd.Har man en partner som aldrig vill ha sex eller inte går med på vissa speciella saker så får man väl göra slut om den nu är ett så stort problem eller så får man komma överens om att man får ha sex med andra också.Men hur kul tycker egentligen folk att det är, män som kvinnor, att ha sex med någons om egentligen inte vill utan bara "ställer upp"? "Ställer upp". Jag tycker att du märker ord. Enligt mig ser jag det som "att vilja vilja". Jag anser att det är en ganska skev syn på sexualitet att mer eller mindre tvinga sin partner till att leva i ett relationsaktigt celibat. Det är bara kolla en del trådar här på fl så ser man att det inte alls är ovanligt.
    Du påstår alltså att Anka skulle mena något annat än det hon säger?
    Klart att det är trevligt att ha mycket sex när båda vill, och att det blir tråkigt för den ene om den andre aldrig vill ha sex , men det blir ju inte bättre för att den ofrivillige personen tvingar sig till att ha sex heller.

    Dessutom inriktar hon sig bara mot att "kvinnor ska ställa upp" som om det bara är kvinnor som har låg sexlust och män som har hög.
  • MsMagnolia

    multivitaminjuice, vi ser tydligen helt olika på saker och ting. Jag har inte läst eller hört någonstans att AA har sagt att man ska göra saker *mot sin vilja*. Att ställa upp är inte att göra saker mot sin vilja enligt mig och jag tycker att det ligger mycket i det hon säger.

  • multivitaminjuice
    MsMagnolia skrev 2009-09-18 15:52:58 följande:
    Är inte att vilja vilja att ställa upp? Är att ställa upp nödvändigtvis något negativt? När blev det fult att göra saker för sin partner, för den man älskar? Jag förstår inte problemet. Om ställa upp är så negativt laddat - varför säger man "Han är en person som ställer upp i nöd och lust?" Är inte det ett positivt uttryck? Jag förstår inte var ni läser in att ställa upp är att göra saker mot sin vilja. Man ställer ju upp för att man vill!
    Man får väl utgå från att en person som inte vill ha sex har sina orsaker till det.
    Visst är det tråkigt om man har en partner som aldrig eller väldigt sällan vill ha sex men det innebär inte att förhållandet skulle bli bättre för att den som inte vill gör det ändå.

    Jag förlorade min annars väldigt höga sexlust när jag åt p-piller och det var absolut inte kul att "ställa upp" då eftersom jag absolut inte hade någon lust what so ever, som tur var kom den tillbaka efter att jag slutat med pillerna.

    Jag vet inte hur det är med dig men jag skulle iaf inte tycka att det var så kul att ha sex med någon som bara "ställer upp" för min skull.
  • 010306

    Anna Anka verkar ju helt hunsad av sin man! ( syndes ju i andra frågor i tv-programmet oxå)Varför göra sånt rutinmässigt varje morgon? Bättre om båda har lust.
    Sedan är det klart man kan "ställa upp" fast man har mindre lust ibland då lusten kan dyka upp när man börjat men det tycker jag inte är samma sak som en sånn där "rutin".

Svar på tråden Anna Ankas avsugningar