• nexa79

    Den mest korkade julklappen

    Vilken är den mest ogenomtänkta eller korkade julklapp du fått genom åren? Och varför tycker du så (om det inte är övertydligt..)
    Har du själv gett någon riktigt dålig julklapp, och varför i så fall?

    tremoten.blogg.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 14:40
    För andra presenter och gåvor som du fått av ex eller andra, finns en mer generell tråd här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-97/m49502179.html

    Kolla gärna i den med!

  • Svar på tråden Den mest korkade julklappen
  • Kickiiii

    Herr Hagelin skrev 2009-12-22 19:33:54 följande:


    jag fick en fick almenacka som dt står räddningtjänsten på. inge mer. förra året fick vi ialla fall toblerone.. nerskärningar...
    Hehe ;)

    På ett annat jobb fick jag en gång en citruspress. Då bodde jag hemma och tyckte inte alls det var en lyckad present. Men nu gillar jag den.
    Så om några år så kanske jag gillar min väst med den stora fula loggan på ;)
    Eller som min sambo sa "När vi flyttar till hus, så kanske jag kan ha denna i garaget?!"

  • moonweb

    Ett år började jag på ett nytt jobb i början på december. När företaget hade julfest fick alla varsin julklapp, och jag såg på när de andra öppnade - jättefina lyxiga morgonrockar och tofflor med det egna namnet broderat på. Alla blev jätteimponerade och glada. Sen fick jag min present, och fick onda aningar redan när jag såg lådan, för den var dubbelt mindre än de andras. Mitt paket innehöll en ful mörkblå collegetröja (en sån 90-tals med blixtlås fram), dessutom med en enorm företagslogga på. Tack så jättemycket, jag var inte alls avundsjuk på de andras fina paket... Chefen skyllde på att hon beställt rockarna och tofflorna redan innan jag började på företaget, men det var inte sant, hon hade bara glömt bort mig.

    För några år sedan önskade jag mig en plattång att fixa till looken på mitt superkorta hår med. Min man gav mig en locktång, alltså en sån som man fixar riktiga hollywoodlockar med. Hmm, tack så mycket... Lyckligtvis har dottern långt hår, så jag använder den typ inför julfester och sånt då hennes hår ska lockas.


    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Herr Hagelin
    Kickiiii skrev 2009-12-22 19:48:01 följande:
    Herr Hagelin skrev 2009-12-22 19:33:54 följande:
    Hehe ;) På ett annat jobb fick jag en gång en citruspress. Då bodde jag hemma och tyckte inte alls det var en lyckad present. Men nu gillar jag den.Så om några år så kanske jag gillar min väst med den stora fula loggan på ;)Eller som min sambo sa "När vi flyttar till hus, så kanske jag kan ha denna i garaget?!"
    jag fick en apelsinpress en gång på ett jobb. jag gav bort den direkt.
  • moonweb

    Min svärmor fyller år i början av vintern, och är intresserad av blommor och trädgård, så vi gav henne ett presentkort till en blomster- och trädgårdsaffär. Presentkortet var i kraft ett år framåt, och vi tänkte att hon kanske ville spara det till våren och köpa något till den egna trädgården typ. Men igår kom hon in med en stor julblomma (ni vet en sån där korg med en massa blommor och dekorationer i) som kostade ungefär lika mycket som presentkortets summa, från samma affär som vi köpt presentkortet från.

    Hon hade alltså använt presentkortet till att köpa en blomkorg åt oss. Jag är väldigt allergisk, och kan inte ha några blommande växter här inne, vilket hon vet om. Om vi någon gång får blommor eller buketter brukar hon ta dem till sitt hus (istället för att vi ska kasta dem). Nu hade hon alltså räknat ut att om hon köper en blomkorg åt oss för presentkortet, så får hon själv ta hem den p.g.a. min allergi. Då har hon ju redan köpt en julklapp åt oss (för våra pengar) och får en vacker blomma helt "gratis". Smart kärring.


    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Clobberella
    moonweb skrev 2009-12-22 20:44:08 följande:
    Nu hade hon alltså räknat ut att om hon köper en blomkorg åt oss för presentkortet, så får hon själv ta hem den p.g.a. min allergi. Då har hon ju redan köpt en julklapp åt oss (för våra pengar) och får en vacker blomma helt "gratis". Smart kärring.
    Ge den till någon annan!
  • 8Viola2

    När jag var 17år och firade jul tillsammans med min pappa och familj hade vi besök på julafton från bekanta till min pappa med fru.
    Den julen fick jag ett paket bindor av min styvmor som ansåg hon kunde ge dem till mig i julklapp då hon hade köpt fel år sig själv.

  • moonweb
    Clobberella skrev 2009-12-22 20:47:12 följande:
    Ge den till någon annan!
    För sent. Hon kom in och fikade på samma gång som hon gav oss blomkorgen, jag började ju nysa och snörvla direkt, så maken satte ut korgen på trappan. Då låtsades hon att det gick upp ett ljus - "men oj så glömsk jag är, du är ju allergisk! Men då kan jag ta hem blomman, det är ju onödigt att slänga en så fin blomma". Tackade för kaffet och gick hem med sin fina blomma. 

    {#lang_emotions_cool}
    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Kickiiii
    moonweb skrev 2009-12-22 20:56:13 följande:
    För sent. Hon kom in och fikade på samma gång som hon gav oss blomkorgen, jag började ju nysa och snörvla direkt, så maken satte ut korgen på trappan. Då låtsades hon att det gick upp ett ljus - "men oj så glömsk jag är, du är ju allergisk! Men då kan jag ta hem blomman, det är ju onödigt att slänga en så fin blomma". Tackade för kaffet och gick hem med sin fina blomma. 
    Men shit!! :-O
  • Tant Green

    Jag tror inte jag har råkat ut för någon själv, men hörde om en fullt frisk 20 årig tjej som fick en blodtrycksmätare av sin föräldrar.

Svar på tråden Den mest korkade julklappen